marielle171 Skrevet 15. januar 2012 #61 Skrevet 15. januar 2012 Når meglere eller andre som har veldig høy lønn stikker ut sammen med kollegaene forventer de ofte å bruke en god del penger den kvelden. De skal ha det gøy, ting skal gå glatt og de tipser godt hvis de får valuta for pengene. Du gjorde kansje ditt beste, men du skulle aldri ha vert alene på ett bord som det der. Du skulle hatt minst en annen servitør med deg og en annen i back up slik at dere kunne fått ut feks drinkene langt fortere. Dette her er ikke studenter som stikker ut og bruker 500 kroner på en kveld. Det er meglere som stikker ut, kjøper mat til 1000 kroner og drikke for 5-10-15-20.000 kroner per person når de først har det gøy. Og gjerne tipser ett par hundre kroner eller mer når de går. Dette er opplevelsen de drømmer om. Det er jeg helt enig i. Skjønner godt at de vil at alt skal gå bra og sånt, men de må alikevel ha litt normale forventninger. De klaga egentlig mest på at det tok lang tid før de fikk maten, men som sagt, det går ikke an å lage 15 retter innen en halv time mens resten av restauranten også er fult. Jeg mener selv at de hadde unormalt høye forventninger. Og ting går ikke særlig fortere hvis de lar meg gå fram og tilbake for å hente mere drikke isf å gi hele bestillingen på en gang. Og det gjorde de med vilje. :S 4
Gjest Armule Skrevet 15. januar 2012 #62 Skrevet 15. januar 2012 Det er jeg helt enig i. Skjønner godt at de vil at alt skal gå bra og sånt, men de må alikevel ha litt normale forventninger. De klaga egentlig mest på at det tok lang tid før de fikk maten, men som sagt, det går ikke an å lage 15 retter innen en halv time mens resten av restauranten også er fult. Jeg mener selv at de hadde unormalt høye forventninger. Og ting går ikke særlig fortere hvis de lar meg gå fram og tilbake for å hente mere drikke isf å gi hele bestillingen på en gang. Og det gjorde de med vilje. :S Jeg antar at de hadde bestilt bord på forhånd? Da er det restaurantens ansvar å ha nok ansatte på jobb i den gitte perioden (både servitører og kokker), for å kunne gjøre unna jobben på en god måte. En halvtime er overkommelig å lage maten på (med nok bemanning), dog avhengig av hva som bestilles. Dette er ikke en kritikk av deg eller de andre servitørene/kokkene, det er bare en bemerkning på at de hadde helt rett i å være misfornøyde. Det rettferdiggjør derimot ikke at de oppførte seg som barnehageunger. 1
Gjest HuskyPusky Skrevet 15. januar 2012 #63 Skrevet 15. januar 2012 Dette har ikke hendt meg, men en kompis av meg som har cøliaki. Han skulle ta en kjapp tur innom på burgerking, tror jeg... men det kan ha vært mc også. Uansett så bestilte han burger og ga klar beskjed om at han hadde cøliaki så det måtte være glutenfritt. Ikke no problem mente personen i kassa som presiserte at alle burgerne var glutenfrie på burgerking, eller mc eller hva det nå var. Selve burgerene der var glutenfrie ja, men personen i kassa tenkte jo ikke på at det måtte være en fordel med glutenfrie brød også. Heldigvis gikk det bra, for kompisen min hadde vett nok til å reagere litt når han bare (som alle andre) fikk en burger fra det stedet de kommer flyvende.
challenger Skrevet 15. januar 2012 #64 Skrevet 15. januar 2012 Må også legge til en opplevelse jeg hadde i utlandet her. Hadde akkurat bestilt mat og jeg måtte en tur på do, men når jeg sitter på do da så kryper det fram den store KAKERLAKKEN bak søppelbøtta Fy faen så redd jeg ble. Fristet ikke akkurat å spise mat på den plassen etter det synet der altså.. Men vi hadde jo allerede bestilt så vi kunne liksom ikke gå Spiste ikke så veldig mye når maten kom på bordet gitt!
Pingting Skrevet 15. januar 2012 #65 Skrevet 15. januar 2012 Herregud, hvorfor bestilte du sjømat begge gangene da? Du vet jo det er en viss fare for spor av skalldyr i slik mat. Det var jo ikke akkurat sånn at hun bestilte og satset på at det gikk bra - hun spurte kelneren direkte og forklarte hvor alvorlig allergien var. Man bør kunne forvente såpass av en restaurant at de kan svare skikkelig på slike spørsmål, eventuelt være ærlige på at de ikke vet om det er spor av skall dyr slik at hun kan bestille noe annet. Her er det jo resteuranten som har driti grundig på draget to ganger, hele blåskjell er jo ikke akkurat "spor" av skalldyr. Til dessert ville jeg ha eplekake, men eplekaken var hard og iskald i midten. Klage igjen. Fikk da tilbake en eplekake som var glovarm. Det røyk nesten av det. Det er da ikke SÅ vanskelig å få den riktig varm i mikroen. Er det en ordentlig restaurant varmer de da virkelig ikke mat i mikroen, det er jo den mest effektive måten å gjøre god mat mer kjedelig og ekkel på! (men det er selvfølgelig ikke en unnskyldning for å ikke servere mat med riktig temperatur) 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #66 Skrevet 15. januar 2012 Kopi av en klage Dolly Dimples brukte over to måneder og fem påminnelser på å gidde å svare på, og når svaret kom var det med en temmelig lunken beklagelse... Fredag den XX.XX. hadde jeg og min kone besøk av min mor og min lillesøster. Siden vi bor langt fra hverandre og det var første gang de var på besøk hos oss, hadde min mor lyst til å ta oss med ut på middag. Vi har spist god pizza hos Dolly Dimple flere ganger før, så valget falt på deres restaurant på Ullevål. Det må jeg si vi raskt angret på. Da vi kom (sent på ettermiddagen), fikk vi ikke parkert på Dolly Dimple's reserverte plasser fordi en av deres leveringsbiler var parkert slik at 4 (!) parkeringsplasser var sperret. To av de var tomme (der kunne jo vi i teorien parkert...) og to med parkerte biler. Det endte med at vi måtte parkere relativt langt unna (både jeg og min mor er bevegelseshemmede og har vanskeligheter med å gå langt) til tross for de to ledige plassene, fordi alle andre plasser rundt er reservert for andre spisesteder/butikker. (Litt senere var det en av Dolly' Dimple's andre gjester som kom inn igjen for å spørre om noen kunne flytte Dolly Dimple-bilen slik at han kom ut med sin egen bil. Et litt unødvendig problem, synes jeg.) Da vi kom inn i restauranten, var det kun ett annet bord som var opptatt, og en servitør kom straks bort til bordet vårt for å ta opp bestilling. Da vi sa at vi gjerne ville se litt på menyen før vi bestemte oss, kom servitøren med kommentaren "Fint. Jeg har ikke tid til å ta opp bestillingen deres uansett." Å få kontakt igjen etter at vi hadde bestemt oss, var ikke like lett. Men etter et utall forsøk, fikk vi tak i en servitør igjen (at det kan skje at de ikke ser en kunde som prøver å få kontakt er greit nok, men ikke når servitørene går frem og tilbake foran bordet ens i ett kjør). Da vi skulle bestille det vi hadde bestemt oss for, viste det seg at de var utsolgt for italienske pizzabunner. Greit nok; vi bestemte oss for noe annet og fikk bestilt. Og så var det til å vente... Og vente... Et annet bord, hvor gjestene hadde kommet og bestillt lenge etter oss, fikk sin mat, og vi prøvde igjen å få kontakt med en servitør for å spørre hvor maten vår ble av. Etter at vi (igjen etter gjentatte forsøk) fikk kontakt med en servitør igjen, gikk hun for å sjekke hvor maten vår var blitt av, og kom tilbake med beskjed om at den ikke var laget fordi de var tomme for pizzabunner for barn (min søster hadde bestilt en barnemeny). Men ville hun kanskje ha noe annet? Da hadde de altså ikke laget noe av maten vår fordi de var tomme for en ting og tydeligvis ikke engang tenkt tanken på å prøve å ordne opp i saken ved å lage en annen pizza til henne eller i det minste spørre om hun ville ha noe annet før vi hadde ventet en liten evighet og selv purret på maten... Men en medium pizza ble da bestilt til henne, siden det ikke fantes noe mindre alternativ, selv om prisen da ville bli en ganske annen enn den vi hadde regnet med. Da maten til slutt kom, ble en medium pizza satt foran min søster samtidig med maten til oss andre. Vel og bra, men vi fikk ikke noe bestikk til salaten til min kone, så hun fikk ikke begynt å spise. Å få tak i en servitør igjen var heller ikke denne gangen enkelt (det var fortsatt bare tre bord som var opptatt i restauranten inkludert vårt), men da vi til slutt lykkes, og fikk spurt etter bestikk (og pizzadressingene, som vi heller ikke hadde fått), endte det med at hun istedenfor tok med seg min søsters pizza vekk fra bordet og gikk inn på kjøkkenet med den! Vi forsto ingenting! Da hun etter en stund kom tilbake med en annen pizza, fikk vi beskjed om at den første hun hadde fått var laget som erstatning for barnepizzaen hun ikke kunne få, men nå hadde jo vi bestilt en annen medium pizza, så da var det den hun måtte få istedenfor. At de to pizzaene var like og at det hadde vært hyggelig for min søster å få spise maten sin i fred, spilte visst ingen rolle. Vi ba forresten om bestikk til salaten enda en gang. Da bestikket fortsatt ikke hadde kommet på en stund, og vi enda en gang måtte kjempe om servitørenes oppmerksomhet, viste det seg at de ikke hadde rent bestikk slik at han måtte gå på kjøkkenet og vaske opp først! Så da tok det jo igjen sin tid, og da bestikket først kom, var det så varmt etter oppvaskmaskina at det tok en stund før det kunne brukes. Å få bestilt kaffe, te og kake etter maten var like vanskelig som alt annet hadde vært, og da den først kom, var den vanlige, svarte kaffen min mor hadde bestilt langt fra noen vanlig kaffe. Den var kruttsterk og inneholdt helt klart melk. Ingen av oss er noen kaffekjennere, men dersom jeg skulle tippe, ville jeg sagt det var en espresso med melk. Men på dette tidspunktet var vi rett og slett så drittleie av å prøve å få kontakt at min mor bare droppet kaffen sin og vi nøyde oss med kake. Vi ba om regningen samtidig med at vi bestilte kaffe, te og kake, men den kom selvfølgelig ikke selv om vi ble godt og vel ferdig med desserten. Så vi ba om den på nytt, uten at den kom da heller. Da vi for tredje gang ba om den, kom den heldigvis, men det hjelper ikke mye å få regningen når man ikke får betalt (det var ingen ved kassa heller, slik at vi kunne gå og betale)... Da noen til slutt kom for å ta betalt, spurte vi om en ballong til min søster (det står på menyen at barna får ballong, og to andre barn i lokalet hadde fått), men nei, det var de tomme for. Likevel fikk et annet barn i lokalet ballong etter at de hadde sagt de var tomme. De punktene vi ønsker å klage på er altså: *At en Dolly Dimple-bil sperret for alle ledige parkeringsplasser. *At det var tomt for både det ene og det andre (italiensk pizza, barnepizza, bestikk!!! og ballonger). *At personalet, når de ikke hadde igjen bunn til barnepizza, valgte å ignorere bestillingene til hele bordet istedenfor å forsøke å finne en løsning! *At en servitør valgte å nappe min søsters pizza vekk fra henne uten å forklare noe som helst, selv om hun fikk både ny pizza og en noe spinkel forklaring litt senere... *At personalet glemte å gi oss pizza-dressingene vi skulle ha, glemte å gi oss bestikk (eller valgte å "glemme" det fordi de var tomme?) og serverte min mor noe helt annet enn den vanlige kaffen hun hadde bestilt. *Generelt dårlig service og STORE vansker med å få kontakt med personalet. *At alt tok enormt lang tid. *At alt dette til sammen gav oss et svært lite hyggelig måltid (som i tillegg ble dyrere enn vi hadde tenkt pga. den manglende barnemenyen). Til Dolly Dimple's forsvar skal det sies at det kom en større gruppe barn (skoletur?) som krevde en del oppmerksomhet inn i restauranten mens vi spiste kake, og dette kan kanskje forklare at vi måtte vente en stund på å få betale, men det kan vanskelig forklare at alt skar seg fra det øyeblikk vi kom inn i restauranten. Til slutt vil jeg bare si at vi har forståelse for at man kan gå tom for ting, glemme ting og til og med være uheldig med ordvalg eller måten man gjør ting på, men når ALT skjærer seg og det ikke er så mye som et beklager å få noe sted på veien, kan jeg love at Dolly Dimple's har mistet oss som kunder og at vi neppe kommer tilbake noen gang. Og når alt går galt i en nesten tom restaurant, kan man lure på hvordan det ville gått i en full en... Neste gang foretrekker vi å spise på et sted hvor tiden kan brukes til å kose seg med maten og hverandres selskap, istedenfor et sted hvor man til og med må kjempe for å få bestikk til å spise med. Spesielt trist synes jeg det er at dette skjedde den ene gangen min mor var på besøk og ønsket å spandere middag ute. Jeg håper at dere forstår at slik service er totalt uakseptabelt og at dere forsøker å hindre at dette blir en vane. 1
pinar Skrevet 15. januar 2012 #67 Skrevet 15. januar 2012 En av de mindre bra må være i Vietnam. Når jeg gikk på do (som var et fryktelig varmt og fuktig rom oppdaget jeg at de oppbevarte salaten i tynne bæreposer på det våte møkkete gulvet, under vasken- inne på toalettet som alle kundene og de som jobbet der brukte. Deilig!
Pingting Skrevet 15. januar 2012 #68 Skrevet 15. januar 2012 Kopi av en klage Dolly Dimples brukte over to måneder og fem påminnelser på å gidde å svare på, og når svaret kom var det med en temmelig lunken beklagelse... *snip* Wow. Imponerende, men ikke så overraskende. Jeg bodde ikke så langt unna den restauranten før og har vært der et par ganger. Det holdt med det. Jeg lurer litt på hvordan de formulerte svaret til deg?
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #69 Skrevet 15. januar 2012 Wow. Imponerende, men ikke så overraskende. Jeg bodde ikke så langt unna den restauranten før og har vært der et par ganger. Det holdt med det. Jeg lurer litt på hvordan de formulerte svaret til deg? Kort sagt sa han at han var lei for at vi hadde FØLT oss dårlig behandlet, men at han hadde tatt opp saken med den nevnte servitøren og at de ikke anså at det var noe problem med restauranten. Det var minst seks personer som jobbet der da vi var der, så syntes det var tynt å ta opp saken med kun en av dem, enten vedkommende fikk en skyllebøtte eller det var baksnakking av slike håpløse kunder som oss... 1
altflyter Skrevet 15. januar 2012 #70 Skrevet 15. januar 2012 Verste var da jeg og samboeren min skulle kose oss med mat på zupperia i Bergen. Han bestilte hamburger, mens jeg bestilte blåskjell. Hamburgeren kom etter 15 min. Jeg ble sittende og vente, og syntes det var dårlig at de ikke kunne komme med maten samtidig... menmen. Etter 35 minutter til, kom blåskjellene mine, men da jeg tok den første biten, smakte det så absolutt ikke godt. Det kjentes ut som om de hadde varmet dem opp igjen flere ganger, De var overkokt, og sausen de lå i smakte rødsprit (Jeg tuller ikke!) jeg brakk meg, og kontaktet kelneren. Hun beklaget, og tok med seg tallerkenen min. Samboeren min var ferdig med sin mat nå... 15 minutter senere kom hun tilbake med samme tallerkenen som jeg hadde levert inn. Det eneste de hadde gjort var å bytte ut sausen med en vannlignende ekkel masse. (Jeg så at det var samme tallerkene fordi det var saus på kanten som kom av at de hadde helt sausen av tallerkenen.) Blåskjellene var de samme, bare at nå var de blitt kalde. Jeg klaget nok en gang, og servitøren insisterte på at ingenting var galt. Hun spurte om jeg ville ha noe annet, men da var samboeren min ferdig å spise for en evighet siden, og vi hadde ting vi måtte rekke, pluss at jeg hadde mistet matlysten av tanken på at de bare slengte inn igjen maten fra i stad. Jeg sa nei takk, at jeg hadde ikke tid til det, og at jeg syntes det var elendig at jeg fikk samme retten igjen, bare med ny saus. Da vi skulle betale, måtte vi betale fullpris for min rett. ingen beklagelse, ingenting. Jeg ble sint, og sa at dette aksepterte jeg ikke. Servitøren mente at siden jeg hadde fått tilbud om en ny rett, hadde jeg ingenting jeg skulle ha sagt. Vi betalte og gikk. Aldri mer om jeg setter mine bein i den restauranten! 2
marielle171 Skrevet 16. januar 2012 #71 Skrevet 16. januar 2012 Jeg antar at de hadde bestilt bord på forhånd? Da er det restaurantens ansvar å ha nok ansatte på jobb i den gitte perioden (både servitører og kokker), for å kunne gjøre unna jobben på en god måte. En halvtime er overkommelig å lage maten på (med nok bemanning), dog avhengig av hva som bestilles. Dette er ikke en kritikk av deg eller de andre servitørene/kokkene, det er bare en bemerkning på at de hadde helt rett i å være misfornøyde. Det rettferdiggjør derimot ikke at de oppførte seg som barnehageunger. Ja, det har du helt rett i! Jeg vet ikke hvorfor det ikke var flere kokker og servitører tilstede. Er noen år siden nå så det husker jeg ikke. Uansett så er ikke servitøryrket noe for meg:P Jeg spiser heller på restaurant selv!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå