Zzyzx Skrevet 9. januar 2012 #41 Skrevet 9. januar 2012 Da jeg gikk servitør så fikk vi beskjed om å pugge bestillingene. Det er ihvertfall sånn det fungerer på litt finere restauranter og det er det man blir lært på skolen. Åh, det er en stor del av totalopplevelsen på en god restaurant det der. At servitøren er oppmerksom og ikke trenger å notere ned hver minste lille ting. Det får gjesten til å føle seg viktig og godt ivaretatt. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #42 Skrevet 9. januar 2012 For 4 år siden bestilte vi et bord til nyttårsaften i Mona Lisa Restaurant i Oslo sentrum. Vi spiste godt, maten var ikke noe spesiell, men spiselig. Jeg bestilte noe slags fiskesuppe og et kvarter etter at vi var ferdige med maten, følte jeg meg veldig syk og begynte å kaste opp. Jeg kastet opp hele resten av kvelden og hele natta. Unødvendig å si at det ødela hele feiringen for oss. Hvis det var matforgiftning så var det fra noe annet, for man blir ikke dårlig før mange timer etterpå. 2
Gjest Doh Skrevet 9. januar 2012 #43 Skrevet 9. januar 2012 (endret) Det verste må være Friday's i Bergen for 1,5 år siden. Husker ikke heeeelt hvordan det gikk for seg, men vi fikk aldri kontakt med servitøren vår som stort sett skravlet med vennene sine. Maten vår sto klar i luka fra kjøkkenet i sikkert fem minutter, den var ikke helt bra og samboeren min måtte gå og ordne opp selv siden servitøren ikke så oss. Det var mer som skjedde også uten at jeg husker det nå egentlig. Samboeren min skrev en mail til de da vi kom hjem til Oslo.... Friday's i Oslo er bra da Har opplevd flere ganger at man ikke blir sett av servitøren og det er fryktelig irriterende. Har vurdert å bare reise meg opp for å gå noen ganger, da må de jo få det med seg sånn at man får betalt hvertfall..... Edit: Det aller verste var vel på Gran Canaria da jeg ble matforgiftet, men det merket jeg jo ikke før etterpå..... Endret 9. januar 2012 av Doh
Lykkelitenen Skrevet 9. januar 2012 #44 Skrevet 9. januar 2012 (endret) Hvis det var matforgiftning så var det fra noe annet, for man blir ikke dårlig før mange timer etterpå. Matforgiftnning kan komme ganske akutt i noen tilfeller, det kommer ann på hva som står bak forgiftningen Hos meg er det Big horn i Bergen som har pekt seg ut som en dårlig restaurant. Vi hadde bestilt bord for å feire når vi var ferdig på vgs (liten klase med 12 stk i) og ankom Big Horn med planer om ett godt måltid før vi gikk ut og koste oss. Servitøren var sur og treig og etter at vi hadde bestilt tok det flere minutter før hun kom tilbake og fortalte at flere av tingene vi hadde bestilt var de tom for. Vi bestilte på nytt og igjen tok det en stund før hun kom og kunne fortelle at også her var det mye de ikke hadde. Når vi endelig fant noe på menyen som de faktisk hadde på kjøkkenet tok det lang tid før maten kom og når den endelig var der var skremmende store forskjell på talerkene. Jeg og en kompis hadde bestilt det samme, men min biff var minst to ganger så stor som hans. Vi klagde, men fikk beskjed om at vekten var den samme og det var det de tok utgangpunkt i (noe som absolutt ikke stemte, den biffen var rett og slett ett miniatyrstykke). Ble sittende å krangle med servitøren om dette kjøttstykket, enden på visen ble at kompisen åt, men ble ikke mett. Ikke fikk vi noen form for beklagelse eller kompensasjon for ventingen og alle bestillingene som måtte tas på nytt pga mangler på kjøkkenet. Når vi skulle betale ble servitøren sur fordi vi alle ville betale med kort, noe hun viste med å himle med øynene flere ganger, ganske så åpenlyst, for så å stille seg rett bak oss når vi betalte og påpeke til alle at vi måtte legge tips til i den summen som sto på terminalen. Fikk hun tips? Nope, ingen av oss rundet en gang opp til nærmeste tier... Enden på visen var at vi stakk på 7-11 så kompisen min kunne kjøpe seg en pølse og vi andre kunne få dessert. Endret 9. januar 2012 av Lykkelitenen
marielle171 Skrevet 9. januar 2012 #45 Skrevet 9. januar 2012 Jeg var servitør på en ganske fancy restaurant i Bergen der vi fikk en gruppe med 15 meglere. Jeg var ganske ny der og måtte lage 15 drinker, så det tok sin tid. Da jeg kom tilbake med drinkene var hele gruppa (bortsett fra en mann) veldig irritert at det tok så lang tid, og jeg prøvde å forklare at det tar sin tid å lage 15 drinker og at jeg var ny. Det virket ikke som om de skjønte det i det hele tatt. Jeg tok opp bestillingen og det tok litt tid før maten deres var ferdig. i mellomtida hadde jeg spurt om noen ville ha noe mer å drikke og en mann ville ha et glass vin, så jeg gikk for å hente og da jeg kom tilbake var det to til som ville ha noe å drikke, da spurte jeg om det var flere som ville ha slik at jeg ikke trengte å gå så mange ganger fram og tilbake. Men ingen andre ville. da jeg kom tilbake til bordet med drikket, var det plutselig noen til som ville ha. Jeg bare merket at de satt og plaga meg med vilje og de var bare så frekke! Da jeg spurte hvem som hadde bestilt rødvinen igjen så kom de med frekke kommentarer at det var noe jeg burde vite siden jeg tok bestillingen. Så kom hovedretten og begynte de å klage at det hadde tatt for lang tid og det hjalp ikke å forklare at det tar tid å lage 15 retter. Igjen hadde det mange frekke kommentarer til meg og de trodde virkelig de var så mye bedre enn meg fordi de er meglere. En mann i gruppen syntes veldig synd på meg og dro rett etter hovedretten og ga meg 100 kroner i tips og sa han beklaga veldig at hele gruppen oppførte seg slik og så dro han. Etterpå tok jeg bestillingen for desserten og ifølge dem kom også desserten alt for seint og begynte å banne og kalle meg for ting og tang. Da jeg og min kollega kom inn i restauranten med dessertene sa de at vi bare kunne gå igjen for desserten ville ikke de ha og betale ville ikke de heller fordi vi hadde vært for treige. Da ble jeg bare så sur og begynte å grine og kasta de tre fatene med dessert på bordet dems og alt ble ødelagt. De ble helt sjokka og var helt stille. Jeg løp ned trappa til garderoben og så kom noen meglerdamer løpende etter meg og sa at jeg ikke måtte ta det personlig fordi dette var bare en veldig dårlig restaurant (er det absolutt ikke, det tar bare litt lengre enn et kvarter før man får man hvis man er med så mange på en lørdags kveld) og de villle gi meg en klem, men nei takk, det ville ikke jeg ha. Jeg var så utrolig sur og irritert på at hadde ødelagt kvelden min! Syntes virkelig de oppførte seg skikkelig urimelige. Det er min verste opplevelse på en restaurant. Ikke akkurat en restaurantbesøk men ville nevne det alikevel. Kanskje noen på KG kjenner seg igjen i denne historien og vil si unnskyld:P For en forferdelig kveld!! Glad jeg slutta der ikke lenge etter! 8
Gjest Applecore Skrevet 9. januar 2012 #46 Skrevet 9. januar 2012 Jeg og mannen min og et par kamerater var på en pizzarestaurant en gang, og siden jeg har glutenintoleranse bestilte jeg en glutenfri pizza. Pizzaen kom, og den smakte aldeles nydelig - bunnen var kjempegod, den smakte ikke sånn som andre glutenfrie bunner i det hele tatt.... Langsomt kom mistenksomheten krypende, og jeg ga et stykke til mannen min, som konkluderte med at denne pizzaen var IKKE glutenfri. Vi sa dette til kelneren, som ble helt likblek og sa at han hadde glemt seg. Og jeg hadde spist halve pizzaen! Nå skal det sies at siden jeg har glutenintoleranse - ikke cøliaki - så blir jeg dårlig i magen av gluten, men ikke så kjempedårlig som en med cøliaki kan bli. Så det var kanskje like greit at det skjedde med meg, og ikke en cøliaker. Uansett slapp vi å betale for pizzaen, og kelnerne lovte at de skulle være langt mer forsiktige heretter.
Gjest CelineZ Skrevet 9. januar 2012 #47 Skrevet 9. januar 2012 Vi bestilte mat i baren på Farris Bad. Jeg hadde nettopp tatt spabehandling, og tenkte at jeg skulle ta meg noe mat før jeg skulle ned i spaavdelingen igjen. Vi går til baren, og venter i ca. 20 minutter før vi får bestilt mat og drikke. Vi bestiller to hamburgere, og tilbake får vi to minityrretter... det tilsvarer størrelsen på en barnemeny. Det er allerede mye som har gått galt denne helga (vi fikk ikke fruktfat som jeg hadde forhåndsbestilt og betalt) og de hadde klart å gjøre en feil med rombookingen vår som var betalt og bestilt via internett, så jeg forventet ikke spesielt mye av det stedet. Vi spiste opp hamburgerne, og går på rommet. Jeg får fryktelig akutt vondt i magen, og blir skikkelig kvalm og dårlig. Syk hele natta, og ut på dagen etterpå. Denne hamburgeren ble laget i hovedkjøkkenet deres (baren sendte bestillingene ned dit, fikk vi beskjed om), men det er jo tydelig at det må ha vært noe galt med den...
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #48 Skrevet 10. januar 2012 Jeg var ikke blid da jeg var på en utenlandsk resturant i Oslo. Servitørene løp rundt som noen hodeløse høner og alt var bare rot. Feil med bestillingene, fikk ikke maten på samme tid (halvparten av oss måtte vente minst 10-15 min før vi fikk maten vår) Tull med regningen og ikke minst MYE kommunikasjons feil. De snakka så vidt norsk og engelsk kunne de hvert fall ikke. Servitøren vår var minst 80 år gammel og han sa hæ hele tiden uansett hva vi spurte om. Måtte be om regningen minst 5 ganger før han hørte, og da sto han helt oppi ansiktet til typen min for å høre hva han sa. Når han kom med maten vår, var jeg livredd. Han var veldig skjelven på hånden og det var nummere før han mista tallerkenen ned i fanget mitt. Det var like før. Maten smakte bæsj og jeg fikk et halvfullt vannglass uten isbiter i Gikk aldri tilbake dit igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #49 Skrevet 14. januar 2012 Jeg var servitør på en ganske fancy restaurant i Bergen der vi fikk en gruppe med 15 meglere. Jeg var ganske ny der og måtte lage 15 drinker, så det tok sin tid. Da jeg kom tilbake med drinkene var hele gruppa (bortsett fra en mann) veldig irritert at det tok så lang tid, og jeg prøvde å forklare at det tar sin tid å lage 15 drinker og at jeg var ny. Det virket ikke som om de skjønte det i det hele tatt. Jeg tok opp bestillingen og det tok litt tid før maten deres var ferdig. i mellomtida hadde jeg spurt om noen ville ha noe mer å drikke og en mann ville ha et glass vin, så jeg gikk for å hente og da jeg kom tilbake var det to til som ville ha noe å drikke, da spurte jeg om det var flere som ville ha slik at jeg ikke trengte å gå så mange ganger fram og tilbake. Men ingen andre ville. da jeg kom tilbake til bordet med drikket, var det plutselig noen til som ville ha. Jeg bare merket at de satt og plaga meg med vilje og de var bare så frekke! Da jeg spurte hvem som hadde bestilt rødvinen igjen så kom de med frekke kommentarer at det var noe jeg burde vite siden jeg tok bestillingen. Så kom hovedretten og begynte de å klage at det hadde tatt for lang tid og det hjalp ikke å forklare at det tar tid å lage 15 retter. Igjen hadde det mange frekke kommentarer til meg og de trodde virkelig de var så mye bedre enn meg fordi de er meglere. En mann i gruppen syntes veldig synd på meg og dro rett etter hovedretten og ga meg 100 kroner i tips og sa han beklaga veldig at hele gruppen oppførte seg slik og så dro han. Etterpå tok jeg bestillingen for desserten og ifølge dem kom også desserten alt for seint og begynte å banne og kalle meg for ting og tang. Da jeg og min kollega kom inn i restauranten med dessertene sa de at vi bare kunne gå igjen for desserten ville ikke de ha og betale ville ikke de heller fordi vi hadde vært for treige. Da ble jeg bare så sur og begynte å grine og kasta de tre fatene med dessert på bordet dems og alt ble ødelagt. De ble helt sjokka og var helt stille. Jeg løp ned trappa til garderoben og så kom noen meglerdamer løpende etter meg og sa at jeg ikke måtte ta det personlig fordi dette var bare en veldig dårlig restaurant (er det absolutt ikke, det tar bare litt lengre enn et kvarter før man får man hvis man er med så mange på en lørdags kveld) og de villle gi meg en klem, men nei takk, det ville ikke jeg ha. Jeg var så utrolig sur og irritert på at hadde ødelagt kvelden min! Syntes virkelig de oppførte seg skikkelig urimelige. Det er min verste opplevelse på en restaurant. Ikke akkurat en restaurantbesøk men ville nevne det alikevel. Kanskje noen på KG kjenner seg igjen i denne historien og vil si unnskyld:P For en forferdelig kveld!! Glad jeg slutta der ikke lenge etter! Huff, stakkars deg Synes de kundene oppførte seg veldig dårlig ovenfor deg
Ibanez Skrevet 14. januar 2012 #50 Skrevet 14. januar 2012 En mann i gruppen syntes veldig synd på meg og dro rett etter hovedretten og ga meg 100 kroner i tips og sa han beklaga veldig at hele gruppen oppførte seg slik og så dro han. Fint gjort av mannen Resten hørtes helt ufyselige ut.
marielle171 Skrevet 14. januar 2012 #51 Skrevet 14. januar 2012 Huff, stakkars deg Synes de kundene oppførte seg veldig dårlig ovenfor deg Det syns jeg og! Og det var voksne mennesker! Skjønner virkelig ikke hvorfor noen føler seg bedre enn andre! En annen gjest sa en gang at det var bra at servitørjobben min bare var en ekstrajobb og at det var bra at jeg studerte for å bli noe ordentlig for 'man trenger jo ikke være så særlig smart for å være servitør'. :S Fint gjort av mannen Resten hørtes helt ufyselige ut. Ja, han mannen var kjempehyggelig:) Slik fikk jeg en bekreftelse at det var flere som syntes deres oppførsel var skikkelig teit. 1
Kelsier Skrevet 14. januar 2012 #52 Skrevet 14. januar 2012 Jeg var på språkreise på Malta for noen år tilbake siden, og en av de jeg reiste med hadde bursdag så vi tenkte vi skulle feire på Fridays. Det skulle vi aldri ha gjort. Til tross for at resturanten var tom bortsett fra oss (vi var kanskje 12 stk.) tok det 20 minutter fra vi kom til en servitør tok bestillingen vår, og da først etter at vi hadde gått og spurt etter henne to ganger. Så gikk det en time før de første av oss fikk maten sin, og enda en og en halv time før alle hadde fått servert det de hadde bestilt. Det ble mye masing og leting etter servitører den kvelden, kan du si! Ved et par anledninger måtte vi helt inn på kjøkkenet og prate med kokkene, da servitørene var helt forsvunnet.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #53 Skrevet 14. januar 2012 En gang spiste vi hamburgere i en hotellrestaurant. Vi var de eneste gjestene og pratet mye med de kelneren og sånn. Det var visstnok bare én på jobb på kjøkkenet, men vi fikk maten raskt. Halvveis i burgeren fant jeg et lite, mørkt og krøllete tynt hår. Min første tanke var at det lignet et kjønnshår, men tenkte ikke noe videre over det før vi så kokken etterpå. Og han hadde lyst, langt hår... 2
Timseh Skrevet 14. januar 2012 #54 Skrevet 14. januar 2012 For noen mnd tilbake var venninna mi og jeg på Jacob Aall i Bergen. Hun hadde med seg datteren sin på 6 år. Jeg var 7 mnd på vei og hadde enormt stor mage, så den var ikke vanskelig å se. Det kom bort en mørkhudet kelner som pratet engelsk. Det gjorde ingenting - for både jeg og venninna mi er ganske så stø i engelsk. Jeg skulle i hvert fall ha en bringebær SMOOTHIE..det samme skulle venninna mi ha. Så sier jeg: "men uten melk!" (tåler ikke melk). Det samme ville venninna mi ha fordi hun liker smoothien bedre uten melk. Hun bestilte ingenting til datteren sin fordi de pleier å dele på smoothien Da vi fikk smoothien tok først datteren en stor slurk. Så tok jeg og venninna mi en slurk. Jeg så på hele venninnen min at hun ble helt rar i ansiktet og jeg tenkte med en gang "alkohol!" så jeg spyttet den ut igjen før jeg hadde svelgt og spurte hva som var gale. Joda, det var alkohol i smoothien vår. Vi fikk huket tak i kelneren og spurte hvorfor i alle dager vi hadde fått smoothie MED alkohol?! Vi fikk da til svar at vi kun sa uten MELK, ikke uten alkohol. Vi spurte han om det ikke heter daiquiri når det er med alkohol - og ikke smoothie! Det klarte han ikke å svare på. Jeg svarte han med at "Jeg er GRAVID og GRAVIDE mennesker drikker ikke alkohol!" Joda, han så at jeg var gravid, men vi fikk ikke noe beklager eller noe. Bare en oppgitt servitør. Jeg mumlet noe ala "Jeg vet ikke hva som serveres til gravide i ditt hjemland, men i Norge drikker de færreste gravide alkohol!" Det hørtes nok rasistisk ut der og da, men jeg ble så sint. HELDIGVIS ser jeg utenlandsk ut selv (og er utenlandsk), så jeg håper ikke han tok det seriøst. Men en gravid dame som blir servert alkohol er ingenting å spøke med! Jacob Aall VAR en av mine yndlingsrestauranter til tross for utrolig dårlig service(gang på gang). Nå har jeg ikke vært der på flere mnd, men kanskje jeg skal ta turen der en dag? Vi var igjen på Jacob Aall, samme uke som alkohol-hendelsen. Samme servitør var der, og vi fikk han igjen. Vi bestemte oss for å gi han en sjanse. Klokken var da 15.15. Jeg bestilte lunsjmeny, mens venninnen min bestilte seg en middag. Tiden gikk og vi fikk ikke bestillingen vår. Da hadde det gått ca 20 min. Greit nok at vi ikke hadde fått maten vår, men ikke drikke heller. Vi purret på servitøren og han lovet at vi skulle få bestillingen vår. Klokken ble 15.55 og vi purret på han igjen. Han hadde glemt bestillingen vår, så vi sa på nytt hva vi skulle ha. Klokken ble 16.15 og maten var fremdeles ikke kommet (ei heller drikken) og da ble jeg så mektig irritert at jeg lurte på hvor i huleste maten vår var. Oisann, han måtte ta bestillingen vår IGJEN! Joda, vi sa bestillingen vår, men nei, jeg kunne ikke få noe fra lunsjmenyen for klokken var blitt over 16.00 Jeg trodde jeg skulle rable! Jeg sa at han bare hadde med å komme med lunsjmenyen min fordi jeg bestilte den for en time siden! Jeg tror hele utekafeen hørte meg, men da var nok nok! Jeg fikk det jeg besilte - vått og ekkelt, men jeg orket ikke å klage mer. Vi har vært der noen ganger i ettertid også, men vi har ALDRI sett han servitøren der 3
skruf Skrevet 15. januar 2012 #55 Skrevet 15. januar 2012 Den absolutt verste, og alvorligste, opplevelsen hadde jeg på en av byens bedre og dyreste fiskerestauranter. Jeg er kjempeallergisk mot all form for skalldyr, hvis jeg spiser så mye som ei reke så går det ikke lenge før halsen, tunga, lepper hovner opp og jeg får ikke puste, type anafylaktisk sjokk. Går alltid med epipenn i væska (adrenalin). Uansett, til forrett hadde jeg lyst på fiskesuppen, så jeg spurte kelneren om det var noe slags skalldyr i den, og jeg presiserte hvor syk jeg blir av skalldyr. Han stakk og sjekket med kokken, kom tilbake og ga grønt lys for suppa. Ikke noe skalldyr nei. Så jeg bestilte, og etter noen skjeer med suppe begynte jeg å kjenne ei velkjent kribling i halsen. Det gikk som det måtte gå, alt tetnet til, adrenalin i låret og ambulanse til sykehuset. Det viste seg at det var reker i suppen, men kokken mente at det sikkert gikk bra at hun plukket ut rekene av min porsjon......(trodde kokker skulle kunne litt om matallergier). Fikk beklagelse fra restauranten i etterkant, og som plaster på såret så skulle mannen min og meg får en gratis treretters med drikke gratis. Det syntes jeg var kjempefint av dem, det er såpass dyrt der så en treretters for to, med vin til kommer fort oppi et par tusen. Så noen helger etterpå skaffet vi barnevakt, pyntet oss og skulle ha en kjærestekveld. Jeg bestilte ovnsbakt klippfisk til hovedrett, presiserte nok engang at jeg var veldig allergisk. Det skulle ikke være noe problem, ikke noe skalldyr til klippfisken sa kelneren. Og hva skjer; Jo, når hovedretten kommer så er den lekkert dandert med åpnede blåskjell rundt klippfisken..... Det var siste gangen vi var på den restauranten! 6
challenger Skrevet 15. januar 2012 #56 Skrevet 15. januar 2012 Jeg fant en gang et hår i maten min på en gresk restaurant i Danmark. Ble skikkelig kvalm og gikk innpå kjøkkenet for å klage. Der så jeg synderen med egne øyne:p Det er så ekkelt med hår i maten!! Heldigvis trakk de fra beløpet på min rett på regningen, tror også jeg fikk en dessert som plaster på såret om jeg ikke husker helt feil. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #57 Skrevet 15. januar 2012 Den absolutt verste, og alvorligste, opplevelsen hadde jeg på en av byens bedre og dyreste fiskerestauranter. Jeg er kjempeallergisk mot all form for skalldyr, hvis jeg spiser så mye som ei reke så går det ikke lenge før halsen, tunga, lepper hovner opp og jeg får ikke puste, type anafylaktisk sjokk. Går alltid med epipenn i væska (adrenalin). Uansett, til forrett hadde jeg lyst på fiskesuppen, så jeg spurte kelneren om det var noe slags skalldyr i den, og jeg presiserte hvor syk jeg blir av skalldyr. Han stakk og sjekket med kokken, kom tilbake og ga grønt lys for suppa. Ikke noe skalldyr nei. Så jeg bestilte, og etter noen skjeer med suppe begynte jeg å kjenne ei velkjent kribling i halsen. Det gikk som det måtte gå, alt tetnet til, adrenalin i låret og ambulanse til sykehuset. Det viste seg at det var reker i suppen, men kokken mente at det sikkert gikk bra at hun plukket ut rekene av min porsjon......(trodde kokker skulle kunne litt om matallergier). Fikk beklagelse fra restauranten i etterkant, og som plaster på såret så skulle mannen min og meg får en gratis treretters med drikke gratis. Det syntes jeg var kjempefint av dem, det er såpass dyrt der så en treretters for to, med vin til kommer fort oppi et par tusen. Så noen helger etterpå skaffet vi barnevakt, pyntet oss og skulle ha en kjærestekveld. Jeg bestilte ovnsbakt klippfisk til hovedrett, presiserte nok engang at jeg var veldig allergisk. Det skulle ikke være noe problem, ikke noe skalldyr til klippfisken sa kelneren. Og hva skjer; Jo, når hovedretten kommer så er den lekkert dandert med åpnede blåskjell rundt klippfisken..... Det var siste gangen vi var på den restauranten! Herregud, hvorfor bestilte du sjømat begge gangene da? Du vet jo det er en viss fare for spor av skalldyr i slik mat.
skruf Skrevet 15. januar 2012 #58 Skrevet 15. januar 2012 Herregud, hvorfor bestilte du sjømat begge gangene da? Du vet jo det er en viss fare for spor av skalldyr i slik mat. Vi har spist på fiskerestauranter mange ganger, og det har aldri vært noe problem før vi var på denne. Selv om jeg har skalldyrallergi så tåler jeg fisk! Glad i fisk er jeg og, skal ikke være nødt til å bare spise biff. F,eks sist vi spiste på en (annen) fiskerestaurant hadde jeg fiskesuppe til forrett og ovnsbakt klippfisk med stappe, sprøstekt bacon og bakt hvitløk. Folk med glutenallergi spiser jo på peppes og, en får bare glutenfri pizza.... Det har som sagt aldri vært noe problem tidligere, eller etter, denne aktuelle restauranten. 5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #59 Skrevet 15. januar 2012 Jeg var servitør på en ganske fancy restaurant i Bergen der vi fikk en gruppe med 15 meglere. Jeg var ganske ny der og måtte lage 15 drinker, så det tok sin tid. Da jeg kom tilbake med drinkene var hele gruppa (bortsett fra en mann) veldig irritert at det tok så lang tid, og jeg prøvde å forklare at det tar sin tid å lage 15 drinker og at jeg var ny. Det virket ikke som om de skjønte det i det hele tatt. Jeg tok opp bestillingen og det tok litt tid før maten deres var ferdig. i mellomtida hadde jeg spurt om noen ville ha noe mer å drikke og en mann ville ha et glass vin, så jeg gikk for å hente og da jeg kom tilbake var det to til som ville ha noe å drikke, da spurte jeg om det var flere som ville ha slik at jeg ikke trengte å gå så mange ganger fram og tilbake. Men ingen andre ville. da jeg kom tilbake til bordet med drikket, var det plutselig noen til som ville ha. Jeg bare merket at de satt og plaga meg med vilje og de var bare så frekke! Da jeg spurte hvem som hadde bestilt rødvinen igjen så kom de med frekke kommentarer at det var noe jeg burde vite siden jeg tok bestillingen. Så kom hovedretten og begynte de å klage at det hadde tatt for lang tid og det hjalp ikke å forklare at det tar tid å lage 15 retter. Igjen hadde det mange frekke kommentarer til meg og de trodde virkelig de var så mye bedre enn meg fordi de er meglere. En mann i gruppen syntes veldig synd på meg og dro rett etter hovedretten og ga meg 100 kroner i tips og sa han beklaga veldig at hele gruppen oppførte seg slik og så dro han. Etterpå tok jeg bestillingen for desserten og ifølge dem kom også desserten alt for seint og begynte å banne og kalle meg for ting og tang. Da jeg og min kollega kom inn i restauranten med dessertene sa de at vi bare kunne gå igjen for desserten ville ikke de ha og betale ville ikke de heller fordi vi hadde vært for treige. Da ble jeg bare så sur og begynte å grine og kasta de tre fatene med dessert på bordet dems og alt ble ødelagt. De ble helt sjokka og var helt stille. Jeg løp ned trappa til garderoben og så kom noen meglerdamer løpende etter meg og sa at jeg ikke måtte ta det personlig fordi dette var bare en veldig dårlig restaurant (er det absolutt ikke, det tar bare litt lengre enn et kvarter før man får man hvis man er med så mange på en lørdags kveld) og de villle gi meg en klem, men nei takk, det ville ikke jeg ha. Jeg var så utrolig sur og irritert på at hadde ødelagt kvelden min! Syntes virkelig de oppførte seg skikkelig urimelige. Det er min verste opplevelse på en restaurant. Ikke akkurat en restaurantbesøk men ville nevne det alikevel. Kanskje noen på KG kjenner seg igjen i denne historien og vil si unnskyld:P For en forferdelig kveld!! Glad jeg slutta der ikke lenge etter! Når meglere eller andre som har veldig høy lønn stikker ut sammen med kollegaene forventer de ofte å bruke en god del penger den kvelden. De skal ha det gøy, ting skal gå glatt og de tipser godt hvis de får valuta for pengene. Du gjorde kansje ditt beste, men du skulle aldri ha vert alene på ett bord som det der. Du skulle hatt minst en annen servitør med deg og en annen i back up slik at dere kunne fått ut feks drinkene langt fortere. Dette her er ikke studenter som stikker ut og bruker 500 kroner på en kveld. Det er meglere som stikker ut, kjøper mat til 1000 kroner og drikke for 5-10-15-20.000 kroner per person når de først har det gøy. Og gjerne tipser ett par hundre kroner eller mer når de går. Dette er opplevelsen de drømmer om.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #60 Skrevet 15. januar 2012 Jeg var på en resturant i Sverige en gang hvor jeg aldri har sett maken til treighet! Fra vi bestilte til maten kom, så ventet vi rundt 2 timer. Jeg skulle ha sånn innbakte kyllingvinger. Det sto de skulle være sprøe, men de var jammen meg ikke mye sprøe. De var seige og grønnsakene var så overkokt at de var helt uspiselige! Jeg klage og fikk nye grønnsaker som var like overkokte. Ahh. Til dessert ville jeg ha eplekake, men eplekaken var hard og iskald i midten. Klage igjen. Fikk da tilbake en eplekake som var glovarm. Det røyk nesten av det. Det er da ikke SÅ vanskelig å få den riktig varm i mikroen. Venninnen min bestilte biff og ville ha bakt potet inntil (man kunne velge mellom bakt potet eller pommes frites) Den bakte poteten kom ikke med retten, så hun måtte klage på det. Ikke noe tips fikk de. Makan.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå