Gå til innhold

Ditt verste cafe/restaurant besøk?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på en cafe med en venninne i dag og det var lang kø. Det gikk veldig treigt. Var kun en i kassen. Da det endelig var vår tur, så ville jeg ha dagens rett som var kjøttkaker i brun saus. Som sto skrivd opp på en slik tavle. Nei, den retten hadde de ikke nå. Jammen, hvorfor står det dagens rett på tavla da? Neivel tenkte jeg. Jeg ser på tavla og vil ha en kyllingsalat da. Nei, det kunne de heller ikke lage :daane: Så gi meg en hamburger da. Da var jeg litt overgitt altså.

Vi setter oss ned å venter i minst en halvtime. Da vi fikk maten, så fant jeg et langt hår i burgeren min :spy: Så typsik og pomfrien var kald til og med. Dette her var dårlig!

Har du noen historier å komme med?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var dårlig service, klaget du? Skjønner om du ikke gjorde det om folka virka som de ikke brydde seg, men du burde klaget, om du ikke gjorde det.

AnonymBruker
Skrevet

Har nesten kun hatt gode opplevelser.

Men den gangen da det kom 2 foreldre med hele 5 unger på slep som satt seg rett ved siden av oss, så hadde jeg en svært kort lunte for å si det sånn. Jeg liker ikke unger og liker IKKE unger som bråker og sutrer verre enn verst. Først begynner hun ene på 4-5 å sutre og klage noe vilt. Ender med at 3 av ungene hyler i kor. Den ene slår seg helt vrang hvor han da slår og sparker vilt rundt seg, men 2 av de andre løper rundt bordet de sitt og vårt bord, mens de hyler. Hun ene tar vesken min som lå rett ved siden av bordet vårt og løper rundt med den. Hun klarer selvsagt å snu den opp ned og ALT i vesken faller ut. Djeeeeeeeses!!! :bond:

Det var nr før jeg eksploderte der jeg satt. Heldigvis holdt de kjeft da de endelig fikk maten. Jeg var ikke blid da jeg tok vesken min fra henne. Foreldrene gadd ikke å be om unnskyldning en gang da drittungen de sin tok veksen min og hellte ut alt som var i vesken min. Arrrg

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Har nesten kun hatt gode opplevelser.

Men den gangen da det kom 2 foreldre med hele 5 unger på slep som satt seg rett ved siden av oss, så hadde jeg en svært kort lunte for å si det sånn. Jeg liker ikke unger og liker IKKE unger som bråker og sutrer verre enn verst. Først begynner hun ene på 4-5 å sutre og klage noe vilt. Ender med at 3 av ungene hyler i kor. Den ene slår seg helt vrang hvor han da slår og sparker vilt rundt seg, men 2 av de andre løper rundt bordet de sitt og vårt bord, mens de hyler. Hun ene tar vesken min som lå rett ved siden av bordet vårt og løper rundt med den. Hun klarer selvsagt å snu den opp ned og ALT i vesken faller ut. Djeeeeeeeses!!! :bond:

Det var nr før jeg eksploderte der jeg satt. Heldigvis holdt de kjeft da de endelig fikk maten. Jeg var ikke blid da jeg tok vesken min fra henne. Foreldrene gadd ikke å be om unnskyldning en gang da drittungen de sin tok veksen min og hellte ut alt som var i vesken min. Arrrg

Da er vi to. ^^

Liker ikke unger som bråker. Det er møkkaunger, men er jo foreldrene sin feil også

• Liker 4
Skrevet

var på en restaurant der de serverer ganske fin og god mat...

søstra mi fikk maten sin omtrent en halvtime før alle oss andre. mora mi fikk kylling istedenfor and, faren min fikk en øl istedenfor en vin, og vi fikk hvitløksbrødene etter at vi hadde spist opp maten.Da vi skulle betale hadde de glemt å taste inn ølen på regninga, men det gadd vi ikke nevne for de, og de fikk ikke en krone i tips!!

Servitøren kom faktisk frem til bordet våres uten noe å skrive på. Vi stusset litt på det, kom han til å huske det? Jaja, kanskje han hadde sykt god hukommelse og hadde gjort dette mange ganger.... men det hadde han visst ikke......

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg satt på restaurant alene en gang, og hadde bestilt mat. Akkurat da maten kom, satte en familie seg rundt bordet mitt uten å spørre om det var greit. Der satt de da og stirret intenst på meg mens jeg spiste og de ventet på sin mat. Har også opplevd at betjentingen har tatt fra meg tallerkenen før jeg var ferdig med å spise. Det virker som de vil at enslige skal spise fort, så noen andre kan få bordet. Men er bare den ene gangen jeg har opplevd at noen har satt seg ubedt ved mitt bord.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

For 4 år siden bestilte vi et bord til nyttårsaften i Mona Lisa Restaurant i Oslo sentrum. Vi spiste godt, maten var ikke noe spesiell, men spiselig. Jeg bestilte noe slags fiskesuppe og et kvarter etter at vi var ferdige med maten, følte jeg meg veldig syk og begynte å kaste opp. Jeg kastet opp hele resten av kvelden og hele natta. Unødvendig å si at det ødela hele feiringen for oss.

Gjest Sunshine23
Skrevet

Har ikke hatt så mange fæle opplevelser (heldigvis) men jeg var lite fornøyd den gangen jeg var på resturant i USA. Elendig service og hun servitøren var lite imøtekommende og nesten litt nebbete. Hun var også fryktelig vanskelig å få tak i. Nesten som om hun bare overså oss med villje.

Jeg bestilte t-bone steak som var helt forferdelig seig!! Det var på grensen til å være uspiselig. Å venninnen min fikk ikke retten sin før lenge etterpå. Skjønner virkelig ikke hva de somlet med. Måtte jo spørre hun sure servitøren flere ganger. Når vi etterlyste maten hennes, så himlet hun med øynene å ga oss et nebbete svar. Sorry for at vi spurte liksom. :roll: Hun måtte jo spise helt alene, for da endelig retten hennes kom var jo vi andre nesten ferdige.

Vi la ikke igjen noen tips for å si det sånn.

• Liker 1
Skrevet

Verste må ha vært da damen ved siden av meg skiftet bleie på ungen sin i sofaen.

Amming er jeg heller ikke noen fan av, spesielt ikke om jeg spiser. Jeg blåser i hvor naturlig det er, for meg er det ufattelig ekkelt (Med mindre man gjør dette på en diskre måte)

• Liker 17
Skrevet

For mange år siden var jeg og min daværende kjæreste på en pizzarestaurant. Vi fikk maten og satt og spiste i fred og ro. Vi drakk brus/vann da det var en hverdag og min kjæreste kjørte. Etterhvert begynte et gjeng ved nabobordet (som bøttet innpå med øl) å slenge med kjeften til oss. Vi forsøkte å overhøre dem, vi spiste maten vår og svarte ikke tilbake.

Så begynte de å kaste pizza på oss! Vi tok kontakt med betjeningen på stedet og klaget. Og så ble VI bedt om å forlate stedet! Behøver vel ikke å si at vi ikke var fornøyd med servicen og det fortalte vi til alle som gadd høre på...

• Liker 7
Skrevet (endret)

Da jeg var på cafe hvor det var sånn lang sofa. Dette var på en lørdag og det var stapp fult. Satt i sofan ved siden av en ukjent mann i 60 årene som hostet og harket som en gal. Jeg vet det ikke er han sin feil, men huff jeg mistet seriøst matlystet. Hørtes ut som han skulle spy eller noe. Så fælt var det.

En annen gang da jeg og samboer var på resturant, så fikk jeg kald mat. Eller den var ikke iskald, men godt lunket. Jeg klagde selvsagt og fikk en varmere rett. Problemet var at jeg ikke fikk med noen grønnsaker da jeg fikk retten tilbake! Så måtte klage igjen. Huff.

Endret av smalls
  • Liker 4
Skrevet

Jeg var på Egon en gang for å spise, og bestilte en rett med bakt potet til.

Gledet meg til maten, men den bakte poteten var ikke god. Den var helt vassen og uspiselig, og smakte ikke godt.

Jeg klagde og ba om å få en ny en - det fikk jeg, og gledet meg til å spise maten. MEN DENNE POTETEN var også vassen og uspiselig ... jeg satt og lurte på om jeg skulle klage, og det gjorde jeg ...

Jeg fikk en ny, og tro det eller ei, den var likedan!

Da spiste jeg bare kjøttet og grønsakene, og lot poteten ligge ...

Jeg kunne nok bestilt en anne type potet, men å klage den fjerde gangen klarte jeg ikke... JEG følte meg dum, men det var kanskje EGON som skulle føle seg dum ...

• Liker 2
Skrevet

da jeg bodde i utlandet hadde vi en fast resturang vi spiste på i helgene. etter et litt fuktig fors med litt for mye å drikke skulle jeg og en venninne ned dit for å ta noen drinker før vi dro på byen. da vi fikk regningen syns vi det var litt dyrt, og som sagt var det litt for mye drikke på forset så vi syns det var en god ide å løpe fra regningen. vi hadde sikkert klart det også hvis det ikke var for vi stormet hele resturangen istedet for å gå rolig ut derfra. vi sto ca 1 meter fra taxien og 3 meter fra leiligheten da vi stoppet å løpe. så kom kelnerene og ba oss pent om å betale..... :flau::sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Husker godt en kveld vi var på en finer restaurant med venner.

I forrett så var det valg mellom skjell-dyr, skjell-dyr og foie-gras. Vi var to som absolutt ikke klar å få ned skjell-dyr så vi bad om det siste. Vi får da høre at "nei, den retten er det bare én igjen av"...

:krangle:

Hoved-retten var ok.

Også dessert. Valg mellom sjokolade, sjokolade, eller ost...

Når man ikke liker sjokolade...

:tristbla:

Ikke var osten original eller utsøkt heller...

Prisen per person? Aaaaaaaaaltfor dyrt!

:angry:

Skrevet

Ikke.....like......sjokolade??

• Liker 25
Skrevet

Ikke.....like......sjokolade??

Ja, det er mulig ^^ Det er litt sånn at i perioder så blir jeg tildels kvalm ved tanken på sjokolade. Normalt? Sikkert ikke ^^

:sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Vi var på bilferie en sommer med to barn på 9 og 11. Vi hadde kjørt ganske langt og kom litt seint fram til hotellet. Vi var sultne og slitne alle fire, og ble ganske glade da vi så en Big Horn rett ved hotellet. "Rask og grei mat!", tenkte vi, og gikk og fikk et bord i en halvfull restaurant. Servitørdamen kom og delte ut meny, lapper og penner, og vi krysset og skrev oss ferdig ganske fort.

Så begynte "moroa". Gang på gang suste hun forbi vårt bord, som var inni et hjørne. Hun ignorerte alle våre forsøk på kontakt, så vi satt der med lappene våre. Det gikk 15 minutter. vi prøvde å levere lappene til en annen servitør, men fikk beskjed om at det var "vår" dame som måtte hente dem. Servitøren vår kom og plasserte en familie på bordet ved siden av vårt, og delte ut lapper til dem. Mannen min prikket henne da på ryggen og sa: Unnskyld... Hun kikket surt på han og sa: Ikke nå! Så gikk hun.

Nå hadde det gått ca 25 minutter. Vi hadde prøvd å levere lappene våre til en ryddejente, som isteden lovte at hun skulle hente vår servitør. Som ikke kom... SÅ kom servitøren bli og fornøyd for å hente bestillingene til nabobordet som kom en halvtime etter oss. Faren på det bordet hadde fått med seg hva vi strevde med, og han ba servitøren om å først gå til vårt bord fordi vi ikke hadde fått bestilt enda. Joda, sa servitørsnuppa, vi hadde bestilt for leeenge siden. DA ropte både vi og nabofamilien "NEI"! Hun ble ganske flau da hun skjønte at vi hadde sittet i nesten 40 minutter uten å ha fått drikke eller bestille.

Vi tenkte, enkle som vi er, at da fikk vi sikkert maten litt fort, og muligens litt ekstra blid og hyggelig service. Den gang ei. Barna fikk mat: Kald pommes frites og svidd burger. Vi klagde, og den kom tilbake igjen etter noe som tydet på en tur i mikroen. Da de var ferdige med å spise, så kom vår mat: slintrete biff, en bakt potet som var rå i midten, mere kalde pommes frites og saus med snerk på. Da vi prøvde å få tak i servitøren for å klage var hun som sunket i jorden.

Sultne som vi var så spiste vi og gikk uten å legge igjen et øre i driks, og sendte siden klage til kjeden sentralt.

• Liker 10
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste dårlige erfaringer jeg har fra restaurant er ikke fra betjeningen, men fra andre gjester. Som da jeg satt på en utendørsrestaurant og spiste, og dama ved nabobordet slang en bar fot opp på bordet sitt (20 cm fra min tallerken" og begynte å plukke på tærne sine. :snurt:

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg og kjæresten bruker av og til å dra på restaurant her i byen, og denne dagen skulle vi på en restaurant vi hadde vært på 1 gang før. Da hadde de nettopp åpnet, og det tok evigheter før vi fikk både meny og mat, og maten var ikke engang god.

Men vi skulle ivertfall prøve igjen,gi dem en ny sjanse. For nå hadde de vært i drift en stund, og sikkert fått ordnet litt på både ventetiden og maten.

Vi satte oss ved et bord, ved siden av en annen familie. Etter 20 minutters forsøk på å få oppmerksomheten til en servitør, spurte kjæresten min en mann ved det andre bordet om det tok mange år før de fikk meny. Jeg husker ikke nå om de hadde fått meny eller ei, men vi var fremdeles like sultne. Vi visste ikke engang hva de hadde på menyen.

Jeg gikk til en servitør på andre siden av restauranten og spurte om vi kunne få et par menyer, og hun sa bare at det ville komme noen å hjelpe oss snart.

Jeg tror vi satt i en halvtime - 3 kvarter (fra vi kom) før vi ga opp og dro til en annen restaurant.

Ikke noe terningkast 6 der, nei..

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

For mange år siden skulle vi, en gjeng med mødre og unger, feire en 12-årings bursdag på en kinarestaurant.

Da maten var kommet på bordet, og alle spiste og hadde det hyggelig, så begynte en liten gutt å bli dårlig. Han hadde spist noe han ikke tålte, tydeligvis.

Jeg satt og håpet på at mora hans tok ham med seg ut på toalettet, men det endte med at han fikk sprutbrekninger og han kastet opp

utover hele bordet. All maten som stod der fikk en liten dusj av oppkastet hans.

Hva skulle vi gjøre? Bestille alt sammen på nytt igjen? Nei, for da hadde alle mistet matlysten likevel. :spy:

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...