Lillemeg25 Skrevet 6. januar 2012 #21 Skrevet 6. januar 2012 Jeg og mamma skulle på Dolly dimples var det vel å ha oss en pizza. Det var ganske fullt. Vi setter oss ned og det tar evigheter før vi får menyen. Da endelig han ene servitøren ser oss, så får vi en meny da. han sier " jeg kommer snart tilbake for å ta bestillingene deres" Vi venter og venter, men han kom ikke bort og vi fikk heller ikke noe kontakt med han. Etter å ha ventet i minst 15 min (kan hende vi ventet lengre å) så gikk mamma bort til disken for å få noen til å komme bort å ta bestillingene. Hun bak disken sier bare at mamma får sette seg ned også skal det komme noen. Vel, vi venter og venter, men ingen kommer. Igjen går mamma opp til disken å spør. Hun får samme bedskjed igjen. Han servitøren vår var plutselig borte og vi gikk en annen plass. Skjønner ikke at det skal ta så lang tid. Har vært på fullere resturanter enn det og da var de kjappe med betjeningen.
K.B.E Skrevet 6. januar 2012 #22 Skrevet 6. januar 2012 Første kvelden da jeg var i Berlin med den gamle klassen. Vi var noen fra klassen og lærerne. Det var noen av de som var ikke fornøyd med servicen etter at de hadde bestilt drikke, så de gikk derfra. Servitøren sa at hun som hadde vært på bord med de som gikk eller lærerne (om jeg husker rett) da måtte betale og begynte å kjefte på oss. Forstod ikke hva hun sa da hun snakket tysk, men hun var tydelig irritert på oss. Jeg og de to i klassen jeg satt med hadde pizza, men alt på pizzaen falt av.
Gabbs Skrevet 6. januar 2012 #23 Skrevet 6. januar 2012 Pizza i lillehammer. Smakte som brødskive med uutblandet tomatpure med osteskiver (ikke raspet ost) og skinke på toppen. Ellers kan det nevnes når jeg var i Frankrike, i Tolous. Fikk fantastisk mat men måtte kaste opp og komme meg på hotellet med en gang, var syk i 5 dager etterpå pga magevirus jeg hadde pådratt meg ett par dager tidligere. Ikke verdens mest morsomme måte å si hade til de to sinnsykt søte finnske jentene jeg hadde med meg ;( *argh*
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #24 Skrevet 6. januar 2012 *klipp* Nå hadde det gått ca 25 minutter. Vi hadde prøvd å levere lappene våre til en ryddejente, som isteden lovte at hun skulle hente vår servitør. Som ikke kom... SÅ kom servitøren bli og fornøyd for å hente bestillingene til nabobordet som kom en halvtime etter oss. *klipp* Dette henger ikke helt sammen. Det høres ut som om Big Horn fortjener all kritikken de fikk, men ikke legg på tid de ikke har brukt, det er ikke rettferdig.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #25 Skrevet 7. januar 2012 Dette var ikke noe med betjeningen å gjøre, men heller de utenlandske jentene (irak eller noe tenker jeg) som satt rett ved oss. Jeg merket tidlig at de tre jentene som hadde bord rett ved oss ga jeg og venninnen min stygge blikk. Vi bare overså det og men etterhvert begynte det bli veldig plagsomt. Hva er problemet liksom? Glor noen stygt på meg og ikke gir seg, så får jeg bare glo stygt tilbake. Da stormer hun ene bort å bare "hva faen glor du på bitch?" Jeg sier da at det var dere som begynte å sende oss stygge blikk så fort vi kom inn døra. Da ville hun at vi skulle gå ut på baksiden å sloss! Yo yo liksom. Det gidder jeg da ikke. Da mente hun på at jeg var en pussy og de to andre venninnen begynte å herme etter en kylling. Hjelpes meg altså. Jeg ber om hun kan gå over til sitt bord og la oss hver i fred, men så plutselig begynner glass å fly! Jeg tuller ikke da et glass ble smelt inn i veggen ved siden av oss. Ingen kom til skade, men herregud. Psyko. Hun ene venninnen begynte å kaste vinglasset sitt mot oss. Heldigvis så ble de kastet ut med en gang av de ansatte. Fikk vite i ettertid at hun ene av jentene var eksen til typen min. Hun var visst blodlig sjalu på meg og hadde sett meg på byen med han og bilder av meg på FB. Crepy!! 3
Mubba Skrevet 7. januar 2012 #26 Skrevet 7. januar 2012 Åh, det må være i sommer da jeg bestilte en kyllingsalat uten kylling, enkelt og greit. Men ja, jeg fikk kylling i salaten og fikk hukket tak i servitøren. Dette var noe hun skulle sjekke med kjøkkenet. Hun kom aldri tilbake, og jeg satt der meg kyllingen.. Jeg fikk hukket tak i henne igjen og spurte hva kjøkkenet mente. "Nei, det stod kyllingsalat og de lagde salaten". "Vel, jeg bestilte kyllingsalt uten kylling", -sa jeg. "Da må du ha sagt feil for jeg skrev ned kyllingsalat og leverte lappen til kjøkkenet, bare spis resten av salaten om det er så farlig med kylling." Mine to "vitner" og jeg satt bare å måpte, visste ikke om jeg skulle le eller gråte..
Zakuro Skrevet 7. januar 2012 #27 Skrevet 7. januar 2012 Viking hotellet i Bjerkvik - ikke gå dit! På min utfart til Tromsø i forbindelse med mitt første år som student, kom jeg over den verste restauranten jeg har satt min fot i. Vi ankom et hotell på veien til Tromsø, og stoppet etter mange timers kjøring for å få noe å bite i. Min mor og jeg gikk inn på hotell restauranten til Viking hotellet og bestilte oss en hamburger tallerken, for det hørte med på en slik tur. Maten ble servert, og etter noen få tygger merket min mor at burgeren ikke var varm. Den var frossen i midten. Vi klaget på hamburgeren og den ble tatt ut av servitøren, og det var da marerittet startet. Like etter kom servitøren tilbake og spurte hvorfor ikke min også var kald. Jeg svarte at det kunne da vel ikke jeg vite. Servitøren glefset oss oppi ansiktet og sa at han hadde spurt kokken, og de var derfor ikke kalde. Han spurte på ny hvorfor ikke min var kald. Vi svarte at maten var kald, og ferdig med det, så vi forventet å enten få en ny, eller i det minste få den varmet. Men det skjedde ikke. Servitøren trampet av gårde, før han kom tilbake med pengene for hamburger tallerkenen, og smalt dem i bordet til min mor. Min mor gav da opp og bestemte seg for å heller få seg en Esso-burger som lå like ved etterpå. Men strabasene på hotell restauranten var langt fra over. I min egen burger så jeg noe som aldeles ikke hørte hjemme der; ett hår. Ett kort, sort hår. Og som en typisk langhåret, blond jente, var det jo selvsagt mitt! I alle fall mente servitøren det. Han glefset til meg også at det kunne likså-godt være mitt eget, og at jeg bare var en drittunge som var der for å lage kvalm. Kvalm ble jeg i alle fall. Jeg mistet all appetitt selv om jeg ikke hadde spist på nærmere 8 timer. Servitøren var så ufordragelig at vi ikke orket å diskutere med ham for å få tilbake pengene for min burger også, og forlot restauranten med en hamburger som knapt var rørt. På esso ved siden av; joda, der var det kø ut døra for å få burger:P God var den også Anbefaler ikke en sjel å sette fot der på vikinghotellet, skrekk og gru sier jeg bare. 4
Gjest Crow Skrevet 8. januar 2012 #28 Skrevet 8. januar 2012 Jeg og samboern stoppet på en veikro i sommer. Vi har spist der før, maten er smakløs - men det passer greit å stoppe der da vi har kommet ca halvveis. Utvalget var ikke så stort (og siden jeg har smakt burgern der før) så ba jeg om biffsnadder. Greit nok. Og vi ventet en stund før maten dukket opp. Tok meg en bit - Hmmmm....smakte ikke særlig godt dette. Så jeg angriper en større bit med kniv og skjærer den i stykker. Den var blodrød hele veien gjennom, med bare en tynn stekeskorpe. Men jeg tenkte at kanskje det var en bit som ikke hadde blitt like godt stekt som resten. Deler en bit til med samme resultat. Kikker bort på samboerns tallerken og observerer det samme der. Så ser jeg at den første biten "blør" der jeg stakk den med gaffelen. Jeg vurderte et øyeblikk å klage, men smaken (og ja, kresen kanskje, men også synet) har ødelagt matlysten. Jeg la servietten over maten før jeg danderte den blodrøde kjøttbiten over. Den lyste jo pent mot det hvite Greit nok, jeg vet at jeg må be om godt stekt kjøtt når jeg bestiller biff, men jeg har aldri fått servert rått biffsnadder før. Neste gang blir det boller og kaffe i bilen i stedet
smalls Skrevet 8. januar 2012 #29 Skrevet 8. januar 2012 Viking hotellet i Bjerkvik - ikke gå dit! På min utfart til Tromsø i forbindelse med mitt første år som student, kom jeg over den verste restauranten jeg har satt min fot i. Vi ankom et hotell på veien til Tromsø, og stoppet etter mange timers kjøring for å få noe å bite i. Min mor og jeg gikk inn på hotell restauranten til Viking hotellet og bestilte oss en hamburger tallerken, for det hørte med på en slik tur. Maten ble servert, og etter noen få tygger merket min mor at burgeren ikke var varm. Den var frossen i midten. Vi klaget på hamburgeren og den ble tatt ut av servitøren, og det var da marerittet startet. Like etter kom servitøren tilbake og spurte hvorfor ikke min også var kald. Jeg svarte at det kunne da vel ikke jeg vite. Servitøren glefset oss oppi ansiktet og sa at han hadde spurt kokken, og de var derfor ikke kalde. Han spurte på ny hvorfor ikke min var kald. Vi svarte at maten var kald, og ferdig med det, så vi forventet å enten få en ny, eller i det minste få den varmet. Men det skjedde ikke. Servitøren trampet av gårde, før han kom tilbake med pengene for hamburger tallerkenen, og smalt dem i bordet til min mor. Min mor gav da opp og bestemte seg for å heller få seg en Esso-burger som lå like ved etterpå. Men strabasene på hotell restauranten var langt fra over. I min egen burger så jeg noe som aldeles ikke hørte hjemme der; ett hår. Ett kort, sort hår. Og som en typisk langhåret, blond jente, var det jo selvsagt mitt! I alle fall mente servitøren det. Han glefset til meg også at det kunne likså-godt være mitt eget, og at jeg bare var en drittunge som var der for å lage kvalm. Kvalm ble jeg i alle fall. Jeg mistet all appetitt selv om jeg ikke hadde spist på nærmere 8 timer. Servitøren var så ufordragelig at vi ikke orket å diskutere med ham for å få tilbake pengene for min burger også, og forlot restauranten med en hamburger som knapt var rørt. På esso ved siden av; joda, der var det kø ut døra for å få burger:P God var den også Anbefaler ikke en sjel å sette fot der på vikinghotellet, skrekk og gru sier jeg bare. Hva i alle dager?! Tror jeg nesten hadde sendt inn en klage til sjefen altså. Fy søren, han skulle ikke ha jobbet som servitør når han oppfører seg så ufyselig mot sine kunder. Sjokkerende. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #30 Skrevet 8. januar 2012 Jeg og noen venner var på en resturant i Bergen for en stund tilbake hvor servicen var helt elendig. Vi får den sureste servitøren ever som ikke har lært seg å smile eller å være hyggelig. Bare slenger ned menyen på bordet og går. Okei, allerede en dårlig start. Vi måtte vente lenge før hun kom tilbake. Jeg ser hun står med kassen og venninnen min går opp får å spørre om hun kunne komme å ta bestillingene våres siden vi hadde ventet lenge. Da sier hun " Eh ser du ikke at jeg er opptatt eller?! Jeg kommer når jeg er ferdig" Djeeeses. Venninnen setter seg ned og vi venter minst 10 min før hun endelig får ræven bort. Maten tok for ever og når maten kom, var sausen min kald og klumpete. Jeg klagde og fikk en ny saus som var like kald og klumpete. Måtte klage igjen og da fikk jeg endelig en varm saus uten klumper i. Venninnen min hadde bestilt vin, men hun fikk kaffe!!? Og kompisen min fikk helt feil rett. Han hadde bestilt biff, men fikk fiskesuppe! Ikke nok med det, men jeg hadde fått et blondt hår i maten min!! Fikk se et halvlangt hår ligge i grønnsakene mine. Igjen måtte jeg klage, og hun servitøren himler med øynene og offer seg så da jeg klagde på håret. Så mumler hun " fælt så klagedte og kravstore du er da" mens hun tar tallerken min bort. Ingen av oss var noe særlig happy med maten. Var ikke noe å skryte av og han stakkars kompisen min fikk jo den seige biffen. De fikk ikke et øre i tips av oss i hvert fall. At det går ann! 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #31 Skrevet 8. januar 2012 Når noen ikke gidder å ta bestillingen min så går jeg bare jeg. 3 1
Gjest snoopy_93 Skrevet 8. januar 2012 #32 Skrevet 8. januar 2012 Var på peppes for en tid tilbake og vi fikk bestilt det vi skulle ha.. Ventet i nesten 1,5timer for å få pizzaen som var nesten kald.. Fikk nesten ikke betalt heller fordi hun servitrisen ALDRI kom..
Rararara Skrevet 8. januar 2012 #33 Skrevet 8. januar 2012 Vi (to venninner og jeg) hadde ventet i ca 20 minuttet på å bestille, da vi gikk bort til disken og spurte om noen kunne ta bestillingen vår. "Egentlig er det fullt her" fikk vi som svar. Det hadde kommet en gjeng på 10-12 stk som tydeligvis var ganske krevende men bortsett fra de og vi så var lokalet tomt. Vi gikk og kom aldri tilbake. 1
Zakuro Skrevet 8. januar 2012 #34 Skrevet 8. januar 2012 Hva i alle dager?! Tror jeg nesten hadde sendt inn en klage til sjefen altså. Fy søren, han skulle ikke ha jobbet som servitør når han oppfører seg så ufyselig mot sine kunder. Sjokkerende. Jeg vurderte faktisk å ringe mattilsynet eller sette et skriv i lokalavisa der, men fikk nok å henge fingra i da jeg ankom Tromsø
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #35 Skrevet 8. januar 2012 Jeg og kjæresten skulle feire ettårsdagen vår sammen på en tirsdag rett før jul. Jeg bestilte bord en uke i forveien for å være sikker på at vi fikk, men da vi kom dit, hadde de latt vårt bord som eneste stå igjen midt mellom to langbord de hadde slått sammen med to forskjellige firmaer på firmafest. Vi hørte ikke hva hverandre sa, så vi måtte be om et annet bord, heldigvis fikk vi det, men vi måtte sitte der og vente til dette andre bordet hadde blitt rydda.. Forstår ikke at restauranten ikke tenkte på at det ville bli bråkete for oss..
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #36 Skrevet 8. januar 2012 var på en restaurant der de serverer ganske fin og god mat... søstra mi fikk maten sin omtrent en halvtime før alle oss andre. mora mi fikk kylling istedenfor and, faren min fikk en øl istedenfor en vin, og vi fikk hvitløksbrødene etter at vi hadde spist opp maten.Da vi skulle betale hadde de glemt å taste inn ølen på regninga, men det gadd vi ikke nevne for de, og de fikk ikke en krone i tips!! Servitøren kom faktisk frem til bordet våres uten noe å skrive på. Vi stusset litt på det, kom han til å huske det? Jaja, kanskje han hadde sykt god hukommelse og hadde gjort dette mange ganger.... men det hadde han visst ikke...... Da jeg gikk servitør så fikk vi beskjed om å pugge bestillingene. Det er ihvertfall sånn det fungerer på litt finere restauranter og det er det man blir lært på skolen. 1 1
Gjest Armule Skrevet 8. januar 2012 #37 Skrevet 8. januar 2012 Vi bestilte Creme Brulee til dessert en gang, og fikk noe som lignet kald vaniljesaus. Ikke bra! Vi klagde selvfølgelig, og fikk en kopp kaffe som kompensasjon. Samme plassen ga oss dog gratis drikke en annen gang vi var der, siden det tok så lang tid før maten kom på bordet! Noe vi ikke merket selv siden vi var opptatt med å prate oss imellom, betjeningen selv som tok initiativ.
~white lady~ Skrevet 8. januar 2012 #38 Skrevet 8. januar 2012 Jeg har stort sett vært fornøyd med mat og service når jeg har vært ute og spist, men en og annen sur servitør kommer man ikke unna. Kjæresten og jeg gikk inn på Peppes på Aker brygge og setter oss ved et ledig bord. Det er ganske fullt i restauranten, og bordet vårt er tilsølt med smuler og pizzasaus flekker, så jeg spør en passerende servitør om hun kan tørke av det. Med en sur mine slenger hun kluten ned på bordet, føyser med seg smulene (men halvparten ramler i fanget mitt) før hun marsjerer videre. Jeg ble så irritert at jeg bare reiste meg og gikk. En annen gang for ikke så lenge siden var jeg og samboer i byen for å prøve den nye indiske restauranten. Vi får et bord, men blir sittende ei god stund før det kommer noen og tar bestillingen. Imens flyr andre servitører som forvirra høner rundt omkring, ingen snakker norsk og ved mer enn et bord hører jeg at det er problemer med kommunikasjonen. Litt senere ser jeg noen klage over at det har fått servert feil rett. Ikke så overraskende. Så kommer det en annen servitør og skal ta bestilling av oss, vi gir selvfølgelig beskjed om at vi allerede har bestilt. Maten kommer og er heldigvis ganske så god, men det ble en mindre avslappende opplevelse pga det fulle lokalet, småsure, ventende gjester og stressa servitører. En av servitørene nærmeste løper mellom bordene, og mister menyer i gulvet. Da vi skal betale har vi fått feil regning. Gir beskjed, og vi får riktig regning. Men der har de påført en ting for mye. Gir beskjed igjen, og når jeg får regningen tilbake ser jeg at de har tatt bort feil ting. Gidder ikke gi beskjed, betaler og går. Glad for å komme meg ut derfra
Paw Skrevet 8. januar 2012 #39 Skrevet 8. januar 2012 Ja, det er mulig ^^ Det er litt sånn at i perioder så blir jeg tildels kvalm ved tanken på sjokolade. Normalt? Sikkert ikke ^^ Samme her:p
Gjest Linda sofie Skrevet 9. januar 2012 #40 Skrevet 9. januar 2012 Jeg var på en kinesisk resturant i England for 2 år siden. Han servitøren vår kunne så vidt engelsk og mumla noe fælt. Jeg fikk ikke med meg hva han sa iallefall. Jeg ble ikke sjokkert da både jeg og pappa fikk helt feil rett. Å søstra mi fikk merkelig nok ikke ris med i retten Hallo i luken. Dessuten så var ikke maten så veldig god heller. Skuffende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå