Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Blubberella
Skrevet

Det er ikke alle som kommer med kommentarer fordi de mener det godt..

Nei, men denne spesielle personen mener det faktisk godt etter sin egen rare tankegang.

Uansett hvilken grunn folk har til å slenge dritt eller kommentere ting de ikke har noe med, så fortjener de ikke respons. Jeg gidder ikke krangle med folk, og spesielt ikke når jeg vet at de aldri vil se ting fra min side. Da vil jeg heller bare ignorere det og ikke gi dem gleden av å få respons på gnålet sitt. Man tar litt brodden av ting ved å bare trekke på skuldrene av det og snakke om noe annet. Da kommer de jo ingen vei med de bedrevitende kommentarene sine :)

Videoannonse
Annonse
Gjest catalula
Skrevet

har ikke prøvd å gå ned med vilje, men om jeg er syk en ukes tid så raser jeg ned på null komma niks. Nå er jeg jo førnøyd med vekta mi sånn som den er nå, men da jeg var yngre prøvde jeg en gang å legge på meg med vilje, men det funka ikke.

Så du mener virkelig at alle er sånn som deg du da?

Noen ganger så lurer jeg på hva som skjer mellom øra til folk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom ikke langt i denne tråden før jeg kjente at jeg måtte slutte å lese. Ble både trist og sint av å lese hvor ignorante en del mennesker er, og hvor stygge ting de kan få seg til å si. Men det beviser jo bare at ts har et godt poeng. Det er en kald verden vi lever i.

:tristbla:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sier du ikke dette her til de da istedet for å irritere deg å holde det inni deg?

Poenget er vel at man ikke skal trenge å forsvare seg og forklare. Jeg har gjort det mange ganger, altså forsvart meg og forklart at iblant er ting langt mer komplekst enn at det er "bare" å slanke seg. Etter hvert går man lei og begynner å bli forbanna, for det dukker alltids opp nye personer som føler trang til å fortelle hvorfor og hvordan man bør gå ned i vekt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nå har ikke jeg lest hele tråden, men bare litt av den..

Ja, jeg er helt enig i at overvektige får mye pes, men det gjør jammen meg vi som er tynne å. Jeg er ikke superskinny nå lengre, men gjennom hele barne og ungdomskolen var jeg kjempe tynn. Ble kalt for tannpirkeren og stankelbein. Folk pleide også å gi meg nista dems sånn at jeg skulle fete meg opp. Ikke noe gøy i det hele tatt. Jeg gikk litt opp i vekt på VGS, men var fortsatt veldig tynn opg fikk mange stygge kommentarer som såret mye.

Jeg synes det er en uting å kommentere hverandres kropper uasnett om man er for tynn eller for stor. Det kan være veldig sårende for mange.

Endret av smalls
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Denne skjønte jeg ikke helt. Hva mener du her?

la oss si at du er skikkelig overvektig, og du ikke har det bra med deg selv. så er det ikke greit å prøve å rettferdiggjøre det.

Sånn er det ikke med de med anoreksi osv da. Man kan IKKE si at det er greit å være SYLtynn.

Men å være overvektig er liksom greit. Har du ikke spist på en hel dag, så begynner folk virkelig å bekymre seg.

Spiser du som en hest en hel dag, så syns folk det er helt ok.

Men man kan jo få helseskader av begge deler....

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Poenget er vel at man ikke skal trenge å forsvare seg og forklare. Jeg har gjort det mange ganger, altså forsvart meg og forklart at iblant er ting langt mer komplekst enn at det er "bare" å slanke seg. Etter hvert går man lei og begynner å bli forbanna, for det dukker alltids opp nye personer som føler trang til å fortelle hvorfor og hvordan man bør gå ned i vekt.

Som sagt tidligere så vil mennesker blande seg opp i ting selv om det ideelt sett ikke bør være sånn. Og også det hjelper ikke å si fra på en høflig måte. Man må si fra på en måte som stopper kjekften på de og gir de litt bakoversveis.

AnonymBruker
Skrevet

tykk og tynn, vær glad dere ikke mørkhudet i norge - bes om å reise tilbake til hjemlandet, bli kaldt jævla neger, og hører nordmenn klage på at Norge blir overfylt med innvandrere.Når sannheten er at du er født å oppvokst i Norge, er adoptert, har ingen opprinnelige foreldre/besteforeldre "å hute seg hjem til", og føler seg fullt norsk og minus utseende...

Er enklere å slanke seg, enn å forandre en asiater til nordmann utseendemessig. Men ja har også hørt jeg burde legge på meg, kjempekoseli g det også!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

tykk og tynn, vær glad dere ikke mørkhudet i norge - bes om å reise tilbake til hjemlandet, bli kaldt jævla neger, og hører nordmenn klage på at Norge blir overfylt med innvandrere.Når sannheten er at du er født å oppvokst i Norge, er adoptert, har ingen opprinnelige foreldre/besteforeldre "å hute seg hjem til", og føler seg fullt norsk og minus utseende...

Er enklere å slanke seg, enn å forandre en asiater til nordmann utseendemessig. Men ja har også hørt jeg burde legge på meg, kjempekoseli g det også!

Ts her

Du har ikke lest det første innlegget mitt.

Det finnes iallefall LOVER mot rasisme.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Ts her

Du har ikke lest det første innlegget mitt.

Det finnes iallefall LOVER mot rasisme.

Man skulle laget lover mot all slags mobbing, ikke bare mot overvektige.

• Liker 1
Gjest Blubberella
Skrevet (endret)

la oss si at du er skikkelig overvektig, og du ikke har det bra med deg selv. så er det ikke greit å prøve å rettferdiggjøre det.

Sånn er det ikke med de med anoreksi osv da. Man kan IKKE si at det er greit å være SYLtynn.

Men å være overvektig er liksom greit. Har du ikke spist på en hel dag, så begynner folk virkelig å bekymre seg.

Spiser du som en hest en hel dag, så syns folk det er helt ok.

Men man kan jo få helseskader av begge deler....

Nei folk synes ikke det er greit om man spiser som en hest, med mindre man er tynn. Er man overvektig og spiser mye er man per definisjon kvalm og ekkel. Det er nok at man spiser seg en burger på bensinstasjonen, så er man skikkelig ekkel og et skammelig eksempel. Ikke alle sier det høyt, men ansiktsuttrykk, stygge blikk og kroppsspråk kan være like tydelig som ord.

Til Smalls og AB: jada, tynne og mørkhudede får også sin dose med stygge kommentarer, men nå er temaet i denne tråden overvektige. Trådstarter får ikke bedre selvtillit eller færre kommentarer fra andre av at folk her drar frem andre grupper mennesker som får bedritne kommentarer.

Endret av Ylvina
  • Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Nei folk synes ikke det er greit om man spiser som en hest, med mindre man er tynn. Er man overvektig og spiser mye er man per definisjon kvalm og ekkel. Det er nok at man spiser seg en burger på bensinstasjonen, så er man skikkelig ekkel og et skammelig eksempel. Ikke alle sier det høyt, men ansiktsuttrykk, stygge blikk og kroppsspråk kan være like tydelig som ord.

Og jada, tynne og mørkhudede får også sin dose med stygge kommentarer, men nå er temaet i denne tråden overvektige. Trådstarter får ikke bedre selvtillit eller færre kommentarer fra andre av at folk her drar frem andre grupper mennesker som får bedritne kommentarer.

Nei men ts ønsker lover mot trakassering spesifikt av overvektige når det ikke bare er de som trenger å beskyttes mot det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS igjen

Jeg syns godt det kan være om mobbing generelt også,

men ja siden jeg er overvektig var det det jeg tenkte på i begynnelsen på tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...