AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Skulle ønske vi hadde et vern som fargede mht til rasisme og sånn. (fedismeloven) Det finnes jo ikke grenser for hva folk får seg til å si til oss som er overvektige. Vi må bare ta imot og ta imot. Folk skjuler seg bak at de mener det vel. Blir så LEI 20
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 du, det er akkuratt det samme med oss tynne. Enten får vi slengt kommentarer om at vi har anoreksi, eller så er folk misunnelige. Og vi må selvfølgelig spise MER!!!! Jeg spiser og spiser men jeg legger ikke på meg en kilo! 17
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 Sånn er det jo mange som føler om "sin" gruppe; enten det nå er tjukke, tynne, røykere, enslige mødre, uføretrygdede, you name it. Vet ikke helt hva vi kan gjøre med det, uten å bli flinkere til å dette oss inn i andres situasjon. 8
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 du, det er akkuratt det samme med oss tynne. Enten får vi slengt kommentarer om at vi har anoreksi, eller så er folk misunnelige. Og vi må selvfølgelig spise MER!!!! Jeg spiser og spiser men jeg legger ikke på meg en kilo! Vel ... Finnes det tvprogrammer der en coach står over tynne og skriker at de må spise mer? Som feks slankeprogrammer der deltakerene blir mobbet i hjelpens navn? 8
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 Vel ... Finnes det tvprogrammer der en coach står over tynne og skriker at de må spise mer? Som feks slankeprogrammer der deltakerene blir mobbet i hjelpens navn? Vel, de melder seg på selv. Og det funker for de som er psykisk sterk nok til å høre sannheten på en brutal måte. 2
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 5. januar 2012 #6 Skrevet 5. januar 2012 Vel ... Finnes det tvprogrammer der en coach står over tynne og skriker at de må spise mer? Som feks slankeprogrammer der deltakerene blir mobbet i hjelpens navn? Supersize vs superskinny (eller hva det het) tok vel for seg begge grupper? Sånn ellers er jeg enig med deg. Overvektige får mye tyn. 2
Gjest Solsmil Skrevet 5. januar 2012 #7 Skrevet 5. januar 2012 du, det er akkuratt det samme med oss tynne. Enten får vi slengt kommentarer om at vi har anoreksi, eller så er folk misunnelige. Og vi må selvfølgelig spise MER!!!! Jeg spiser og spiser men jeg legger ikke på meg en kilo! selv om tynne sikkert får litt tyn de også, så har jeg inntrykk at det ikke er på langt nær så mye som overvektige får...
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #8 Skrevet 5. januar 2012 Man trenger faktisk ikke melde seg på noe reality program for å få gode råd om alt mulig man ikke har bedt om mht kosthold. Man kan bare gå på jobb eller andre sosiale sammenhenger. Alle har råd enten man ber om det eller ikke. 5
Gjest Raindrops Skrevet 5. januar 2012 #9 Skrevet 5. januar 2012 Fra mitt ståsted er jeg ekstremt lei av å høre at modelltynn er ukvinnelig, stygt, usunt og at kjæresten min er skaphomo siden han synes jeg er sexy. Det hjelper ikke meg å se modeller med min kroppstype i media, så lenge den vanlige mannen/kvinnen i gata ser ut til å mene at jeg ser ut som en 12 år gammel gutt. Jeg tror det er veldig mye lettere å se kritikken som man på en eller annen måte føler at rammer en selv, det gjør jeg selv også. Men jeg er enig i at overvektige får mye pes,og jeg synes det er synd at folk ikke kan holde kommentarene sine for seg selv. De aller fleste har et velfungerende speil hjemme, og trenger ikke andres kommentarer for å skjønne at de har sitt å jobbe med, enten de har for mye eller for lite. 14
YoyoMa Skrevet 5. januar 2012 #10 Skrevet 5. januar 2012 Skulle ønske vi hadde et vern som fargede mht til rasisme og sånn. (fedismeloven) Det finnes jo ikke grenser for hva folk får seg til å si til oss som er overvektige. Vi må bare ta imot og ta imot. Folk skjuler seg bak at de mener det vel. Blir så LEI Ingen har bedt deg være feit. Personlig misliker jeg stanken av svette, og den motbydelig høye pustingen fra våre feite landsmenn når de for en gangs skyld må ta i et tak som å gå noen trappetrinn. Velfortjent kritikk! 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #11 Skrevet 5. januar 2012 Jeg lukter ikke svette og peser ikke tyngre enn andre av noen trapper. 6
Lunivere Skrevet 5. januar 2012 #13 Skrevet 5. januar 2012 (endret) Overvektige får mye pes ja, men det får faen meg tynne også. Vi må spise mer, vi er pinnedyr, ingen heterofil mann vil ha oss og vi er ikke ekte kvinner. I tillegg synes jeg at det er mye mer akseptert i samfunnet å være overvektig, enn det er å være tynn. Endret 5. januar 2012 av Lunivere 6
Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. januar 2012 #14 Skrevet 5. januar 2012 selv om tynne sikkert får litt tyn de også, så har jeg inntrykk at det ikke er på langt nær så mye som overvektige får... Om du er overvektig selv så er det vel kommentarene om overvektige du legger mest merke til da..
HopelessFear Skrevet 5. januar 2012 #15 Skrevet 5. januar 2012 Er ikke uten grunn at overvektige får mye pes. Det er veldig skadelig å være overvektig, enten en liker det eller ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #16 Skrevet 5. januar 2012 Er ikke uten grunn at overvektige får mye pes. Det er veldig skadelig å være overvektig, enten en liker det eller ikke. Hvorfor skulle det være en gyldig grunn? Det er ikke skadelig for noen andre enn den overvektige. 7
Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. januar 2012 #17 Skrevet 5. januar 2012 Hvorfor skulle det være en gyldig grunn? Det er ikke skadelig for noen andre enn den overvektige. Mye overvekt i samfunnet er ikke bra for økonomien. det brukes mye penger på å behandle sykdommer som følge av overvekt. 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #18 Skrevet 5. januar 2012 Mye overvekt i samfunnet er ikke bra for økonomien. det brukes mye penger på å behandle sykdommer som følge av overvekt. Ha ha. Når hørte du sist noen gi overvektige pes på grunn av økonomien? Det brukes mye penger på miljøproblemene som følger av olje og bensin, uten at bileiere får daglig pes fra gud og hvermann om å kvitte seg med bilen for det. 11
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #19 Skrevet 5. januar 2012 Ha ha. Når hørte du sist noen gi overvektige pes på grunn av økonomien? Det brukes mye penger på miljøproblemene som følger av olje og bensin, uten at bileiere får daglig pes fra gud og hvermann om å kvitte seg med bilen for det. 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. januar 2012 #20 Skrevet 5. januar 2012 Ha ha. Når hørte du sist noen gi overvektige pes på grunn av økonomien? Det brukes mye penger på miljøproblemene som følger av olje og bensin, uten at bileiere får daglig pes fra gud og hvermann om å kvitte seg med bilen for det. Hørt det mange ganger. Nå hjelper ikke akkurat politikerne oss med å kvitte oss med bilen. Med den elendige kollektivtrafikken klarer vi oss ikke uten bil. Så blir dårlig sammenligningsgrunnlag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå