AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #21 Skrevet 5. januar 2012 Vel ... Finnes det tvprogrammer der en coach står over tynne og skriker at de må spise mer? Som feks slankeprogrammer der deltakerene blir mobbet i hjelpens navn? det finns jo et sånt program. jeg husker ikke hva det heter, men i hvert program er det en overvektig og en undervektig, også skal liksom problemene til begge løses da. men ja. det er frivillig å melde seg på... men når du nevner det så er det nok noen som kunne fått hjelp til å spise mer! Selv ser jeg knapt på TV, så jeg vet ikke så veldig mye om det der.... Men det betyr ikke at vi tynne har det så sykt mye bedre sånn sett..... Men er du overvektig og bare spiser på mc'ern hver dag og kjører til postkassa bare for å hente posten, så har du absolutt ingenting å klage over
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #22 Skrevet 5. januar 2012 Det er jo bare å slanke seg, er det ikke det da? Er dere selv som har satt dere i situasjonen... 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #23 Skrevet 5. januar 2012 Overvektige får mye pes ja, men det får faen meg tynne også. Vi må spise mer, vi er pinnedyr, ingen heterofil mann vil ha oss og vi er ikke ekte kvinner. I tillegg synes jeg at det er mye mer akseptert i samfunnet å være overvektig, enn det er å være tynn. Virkelig? Er det norske programmer om hvordan spise mer? Står Karie Jaqueson å forteller deg hvordan du skal kunne legge på deg? Står det gutter/menn og forteller deg hvor utrolig stygg og ekkel du er fordi du er tynn? Er alle modellene feite sånn at du føler deg stygg? Tror folk du er dum som er brød fordi du er tynn? 11
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #24 Skrevet 5. januar 2012 det finns jo et sånt program. jeg husker ikke hva det heter, men i hvert program er det en overvektig og en undervektig, også skal liksom problemene til begge løses da. men ja. det er frivillig å melde seg på... men når du nevner det så er det nok noen som kunne fått hjelp til å spise mer! Selv ser jeg knapt på TV, så jeg vet ikke så veldig mye om det der.... Men det betyr ikke at vi tynne har det så sykt mye bedre sånn sett..... Men er du overvektig og bare spiser på mc'ern hver dag og kjører til postkassa bare for å hente posten, så har du absolutt ingenting å klage over Jeg tror det er de absolutt færreste som gjør det. Men det er jo det alle tror. Det er jo bare å spise mer det, så legger du på deg. Det er ikke min feil at du ikke spiser ordentlig mat eller at du trener alt for mye. Ser du? 4
Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. januar 2012 #25 Skrevet 5. januar 2012 Virkelig? Er det norske programmer om hvordan spise mer? Står Karie Jaqueson å forteller deg hvordan du skal kunne legge på deg? Nei Står det gutter/menn og forteller deg hvor utrolig stygg og ekkel du er fordi du er tynn? Ja Er alle modellene feite sånn at du føler deg stygg? Nei Tror folk du er dum som er brød fordi du er tynn? Nei ikke nødvendigvis dum, men man kan bli kalt mange andre stygge ting 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #26 Skrevet 5. januar 2012 Det var en av fire det BettyBoop28. og jeg kan love deg at det finnes flere gutter/menn som misliker feite enn tynne. 3
Gjest Raindrops Skrevet 5. januar 2012 #27 Skrevet 5. januar 2012 Er alle modellene feite sånn at du føler deg stygg? Det hjelper ikke at modeller er tynne. Som jeg sa i en annen tråd: At en homofil designer synes kroppen min er perfekt, hjelper ikke når den vanlige mannen i gata synes jeg er for tynn, og andre kvinner kaller meg for beinrangel Dette blir egentlig en helt meningsløs krangel. Begge sider får sin del av stygge kommentarer. Spiller det egentlig noen rolle hvem som får flest? Det er uansett en uting å kommentere andres kropper på den måten. 5
Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. januar 2012 #28 Skrevet 5. januar 2012 Det var en av fire det BettyBoop28. og jeg kan love deg at det finnes flere gutter/menn som misliker feite enn tynne. men det går jo strengt tatt an å gjøre noe med overvekt da.
Gjest Raindrops Skrevet 5. januar 2012 #29 Skrevet 5. januar 2012 men det går jo strengt tatt an å gjøre noe med overvekt da. Det gjør det strengt tatt med undervekt også :gjeiper: 11
Gjest BamseB Skrevet 5. januar 2012 #30 Skrevet 5. januar 2012 Et vern som de fargede har? En neger er en neger, er du feit så er du feit! Har noen kilo til overs selv, så om noen vil kalle meg en tjukkas - værsågod! Er du så stor at du blir et samfunnsproblem, ja, da skjønner jeg at folk reagerer, men har du noen kilo til overs så ser jeg ingen grunn til å klage på andres reaksjoner! 2
violet92 Skrevet 5. januar 2012 #31 Skrevet 5. januar 2012 Ja, jeg er helt enig. Både undervektige og overvektige får mye hets og blir ofte utsatt for mobbing. Dette er noe man desverre må "leve med". Mennesker vil nok ikke med det første slutte med å være dømmende. Drit i de menneskene som gir ifra seg sånne kommentarer. Du, TS, syntes du ikke ærlig talt synd på mennesker som må slenge ekle kommentarer til mennesker med litt ekstra vekt/ for lite vekt for å føle seg bedre selv ? Hev deg over de! Hold hodet hevet og vær stolt av deg selv og din egen kropp.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. januar 2012 #32 Skrevet 5. januar 2012 Det gjør det strengt tatt med undervekt også :gjeiper: Lettere å gå ned enn opp 2
Gjest Blubberella Skrevet 5. januar 2012 #33 Skrevet 5. januar 2012 Det burde være en lov mot å snakke nedsettende om andres utseende, uansett om de er tykk, tynn eller midt i mellom, og uansett om det er "selvvalgt" eller ikke. Siden så mange mangler empati og omtanke for andre, hadde kanskje en lov vært på sin plass. Vi har jo nok av andre små lover som regulerer alt vi kan og ikke kan som privatpersoner (ikke kjøpe øl etter kl 20 f.eks.), så det er jo lov å drømme 4
Gjest Blubberella Skrevet 5. januar 2012 #34 Skrevet 5. januar 2012 Lettere å gå ned enn opp Og det har du selvsagt prøvd selv? 7
Gjest BamseB Skrevet 5. januar 2012 #35 Skrevet 5. januar 2012 Lettere å gå ned enn opp Da må det jaggu være vanskelig å gå opp! 6
Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. januar 2012 #36 Skrevet 5. januar 2012 Og det har du selvsagt prøvd selv? har ikke prøvd å gå ned med vilje, men om jeg er syk en ukes tid så raser jeg ned på null komma niks. Nå er jeg jo førnøyd med vekta mi sånn som den er nå, men da jeg var yngre prøvde jeg en gang å legge på meg med vilje, men det funka ikke. 1
Gjest Raindrops Skrevet 5. januar 2012 #37 Skrevet 5. januar 2012 (endret) Lettere å gå ned enn opp Hva er det som gjør deg så skråsikker på det? Edit: har ikke prøvd å gå ned med vilje, men om jeg er syk en ukes tid så raser jeg ned på null komma niks. Nå er jeg jo førnøyd med vekta mi sånn som den er nå, men da jeg var yngre prøvde jeg en gang å legge på meg med vilje, men det funka ikke. Sykdom blir jo noe helt annet, for det tærer på kroppen. På samme måte som at jeg merker at jeg går fortere opp i vekt etter sykdom, fordi kroppen er på etterskudd. Endret 5. januar 2012 av Raindrops 2
Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. januar 2012 #38 Skrevet 5. januar 2012 Hva er det som gjør deg så skråsikker på det? det har jeg alt svart på
Gjest Blubberella Skrevet 5. januar 2012 #39 Skrevet 5. januar 2012 (endret) har ikke prøvd å gå ned med vilje, men om jeg er syk en ukes tid så raser jeg ned på null komma niks. Nå er jeg jo førnøyd med vekta mi sånn som den er nå, men da jeg var yngre prøvde jeg en gang å legge på meg med vilje, men det funka ikke. Jeg raser aldri ned i vekt, selv om jeg er aldri så syk. Uansett hvor dårlig jeg er... Men nå har jeg vært velsignet med lite sykdom da. Bare noen runder magesjau og influensaer. For deg å gå opp i vekt må du antakeligvis se på hele livsstilen din, på samme måte som overvektige må for å gå ned i vekt. Tykke lurer seg selv litt ved å tenke at de ikke spiser sååå mye og tross alt er ganske mye i bevegelse, og tynne lurer seg selv ved å tenke at de spiser jo masse og er ikke sååå aktiv. Hvis man virkelig begynner å granske alt man tar inn og all aktivitet man utfører i løpet av en dag, vil man nok bli overrasket uansett om man sliter med noen kilo for mye eller for lite. Med mindre man har sykdommer som virker inn på vekta da, men det er det bare fåtallet som har. Så nei, det er ikke nødvendigvis lettere å gå ned i vekt enn opp. Endret 5. januar 2012 av Ylvina 5
Gjest HuskyPusky Skrevet 5. januar 2012 #40 Skrevet 5. januar 2012 Er det lov å klage til folk som røyker? De har valgt det helt selv, og koster samfunnet millioner av helsekroner. Er det lov å klage til folk som er selvforsynt overvektige pga en meget dårlig livsstil? De har valgt det helt selv og koster samfunnet millioner av helsekroner 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå