Gå til innhold

lorens lille fristed - om livet, mini, trening, skole og jobb :-)


Gjest loren

Anbefalte innlegg

Gjest loren

Lørdag ble det som nevnt treningsfri, mens søndag ble det fjelltur som restitusjon etter en heftig helg :P Gikk vel en mil tilsammen, og ca 250 høydemeter. Så, trening, njaa, men bevegelse iallefall ;P

I dag morges ble det en joggetur på 4,5 km, jeg gikk noen ganger, men mye mindre enn jeg hadde trodd :D

I morgen blir det enten en joggetur på formiddagen, eller etter at vi har kommet oss til Østlandet igjen, jeg håper på formiddagen, men om det er regnvær her i Trøndelag håper vi på kveldssol i Vestfold :P

Deretter blir det nok jogging hver dag fram til fredag før jeg tar 30 days shred i helga når jeg er hjemme hos meg selv igjen, tenkte å se om jeg skal prøve meg på level 2 på søndag! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tirsdag ble en stressedag :P så da ble det ikke trening. Bare masse fly og tog og sånt :P

Onsdag: tre km jogging med kjæresten

Torsdag: halvannen times gåtur

Fredag: to km Powerwalk på formiddagen, to km jogging på kvelden.

*stolt* :P

Endret av loren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sov jeg lenge, la meg rundt tre, så det fikk bare være fant jeg ut :P

Rart å sove hjemme, har de siste seks ukene sovet under fjorten netter i egen seng :P

Sto altså opp i ellevetiden, og har sykla en fem km tur, gikk greit til de siste fem hundre meterne hvor jeg ble kvalm og svimmel.

Må gjøre noe med matinntaket før jeg trener, opplever ofte at de gangene jeg ikke spiser ordentlig klarer jeg, naturlig nok, mye mindre enn ellers, og økter avsluttes negativt. Jeg har et dårlig forhold til mat fra noen år tilbake, så det handler for meg om at jeg må være mer bevisst på hvor viktig det er for å få god effekt av trening.

Om to timer er det jobb, og jeg gleder meg :-) lørdager er alltid så fine på jobb, god stemning og så skjer det som regel noe moro :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke minst er det lurt å spise flere ganger om dagen!

:-)

Jeg vet, men etter lang tid med fokus på å unngå å spise i det hele tatt, er det fortsatt flere år senere vanskelig for meg til tider å huske på å spise rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, du er flink du! La spesielt merke til den intervallrunden du og kjæresten hadde på x10?!

Noe annet litt morsomt er at bildet du la ut i starten - der har du meg sånn ca. hadde faktisk tenkt å ta bilde og legge ut, men jeg kan jo bare bruke ditt! :fnise: neida, bare tuller, men ser ut som ganske likt utgangspunkt.

Tror jeg må lage meg en fin LW-jogge-spilleliste, kanskje det kan gi litt futt til jogginga mi.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) jeg prøver ;) er best på å trene når jeg trener samtidig som noen, men nå har jeg kommet i gang, så håper å holde på det :)

I dag morges prøvde jeg level 2 på 30 days shred og kom vel til den konklusjonen at jeg ikke er klar enda :P

Så jeg prøver den igjen iløpet av neste uke :-)

Jeg skal avgårde på jobb om 2,5 time, og jobbe til kl 20, så skal jeg hente minimannen min :-D Han har vært 2,5 uke sammen med pappaen sin på ferie og nå er det straks i gang med hverdag igjen :)

I morgen skal han i barnehagen for første gang på 6 uker, og jeg får mer informasjon om den nye jobben jeg starter i i løpet av august :-) og så er det bare to uker til neste samlingsuke på skolen, og da er jeg i gang med siste året på høyskole for denne gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny jobb! :)

Og høres deilig ut med siste år på høyskole når du tar det ved siden av jobb og barn. Har selv kombinert studier, jobb og barn og vet hvor slitsomt det kan være, og hvor deilig det er å bli ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :-)

Ja, jeg gleder meg stort til å være ferdig med utdannelse for denne gangen! Tar studiet over fire år isteden for tre, så jeg merker jeg begynner å føle at jeg er "ferdig" nå siden jeg har gått tre år :P

Dette siste året blir greit tror jeg, var tredje året som var "helvetesåret" , og jeg husker jeg tenkte siste praksisdag i vår at; Jeg klarte dette! Jeg kan klare ALT! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt treig til å oppdater her, uka har gått fort :-) Har hatt siste innspurt på ferie, kjæresten har reist til York igjen, og jeg og mini tilbragte helga hos ei venninne på lillehammer :-)

Har akkurat hatt første dag i ny jobb og det virket som et flott sted å jobbe på :-)

Gleder meg til fortsettelsen :-)

Den siste uka har jeg trent annenhver dag. Ikke helt fornøyd, men vet at ukene med mini er litt sånn, så får bare bite det i meg og være flinkere denne uka :-) Jogga 3,5 km etter jobb i dag, så jeg er i gang igjen iallefall :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Her er det stille :P

I real life er det alt annet enn stille... :P

Ny jobb, gruppearbeid på skolen, minimann, brudd med kjæresten og masse annet... Det går litt i ett, jeg liker det, men det er også litt vel heftig til tider!

Trening er et kapittel for seg, eller rettere sagt ikke et kapittel akkurat nå.. blæææ, jeg skal bli bedre - Lover!

Ellers hadde jeg KG-besøk i helga :-)

Hadde det veldig hyggelig, med Oslotur til reptilparken, sol og streetbasket på rådhusplassen, blå pannekaker (etter minimannens ønske), fine samtaler og ei fin helg jevnt over :-)

Må vel si besøket er vellykka når man plutselig ser man må være på bussterminalen om under en halvtime og rekker det med noen få minutters margin ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Like stille her som på min dagbok. :fnise:

Trist å lese at det ble slutt mellom deg og kjæresten din, men kjærligheten alltid like rundt hjørnet. Det er ikke med unntak at de sier at tålmodighet er en gammel kunst som mange er i ferd med å miste.

Jeg trente i dag selv, tok kanskje litt for hardt i etter og hatt pause / fyllaturer i 4 ukers sammenheng. :blink: Så trente jeg like hardt som jeg gjorde på topp i sommer. Hele kropper skjelver nå. :surprised:

Så koselig med besøk, håper du hadde det fint. Reptilparken i Oslo er et fint sted å besøke, mange artige reptiler som man kan se på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) jeg har hatt en veldig fin helg, kan i grunn ikke komme på noe negativt, det er vel et godt tegn :)

Det er klart det er leit at det ble som det ble med meg og eksen, men jeg har alltid, og slutter ikke med det nå, levd etter at det som ikke dreper gjør deg sterkere, og jeg føler meg sterkere allerede, og klar for hva som nå enn kommer. Nå har jeg all tid i verden, gode folk rundt meg og mye spennende foran meg både faglig og personlig, som jeg nevnte her om dagen er til og med mastergrad en tanke jeg leker med nå i motsetning til for noen uker siden. :-)

Du er flink som trener! Skal heie på deg jeg :-) og joine, i mårra når jeg har levert den forbanna oppgaven skal jeg ut :-)

Reptilparken var kul, tror i grunn jeg og besøket synes det var kulere enn femåringen, menmen :P ble bare skuffa over de blå froskene, de så mye større ut på nett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var den uka over også. Iallefall arbeidsuka, er snart på farten til flyplassen, reiser til England for å møte eksen. Turen var bestilt for lenge siden og vi har mye å snakke om, mer nå enn før omtrent..

Neste uke er det jobb og oppgaveskriving som vanlig, også ser jeg fram til helga den uka også, for besøk av en person jeg setter stor pris på. :-)

Jeg trente her om dagen, 2 km jogg og 2 gåing, men må også innse at kroppen min er på utur om dagen, avslutta arbeidsdagen i går med å besvime på bussen, det er ikke helt der det skal være. =$

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må passe på deg selv, hold blodsukkeret jevnt, og husk å spis noe smått i løpet av dagen.

Du må ha en fin helg du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må passe på deg selv, hold blodsukkeret jevnt, og husk å spis noe smått i løpet av dagen.

Du må ha en fin helg du også!

Jeg veit, jeg veit :P Men jeg er dårlig på det, nå har jeg vært flink ei stund å ha med meg frukt overalt, så skal skjerpe inn på den, så har jeg noe til når jeg merker jeg trenger noe. Men som nevnt tidligere er det med mat en lang historie, og noen vaner, eller uvaner er vel riktigere å si, henger igjen selv mange år seinere.

Helga mi var interessant. Ikke hver helg man reiser til utlandet for å besøke en eks midt i hans masterinnspurt og i det hele tatt, men alt i alt var helga fin. York er en fin by, været var bra, vi fikk prata om noen av de viktige tinga framover, og jeg fikk bekrefta noen av følelsene mine, veit fortsatt lite om meg selv framover, er mye som skal på plass.

Skal på visning på onsdag da, det gleder jeg meg til, håper å finne et sted hvor jeg og mini kan bo fint og lenge uten å blakke oss helt! :-)

Og så har jeg vel i grunn all tid i verden til å finne ut av alle tingene framover, så får vi se hvordan ting ender opp. (Og jeg skal bli mindre vag snart :P )

Mandager er min "verste" dag, da slutter jeg 1530, det er den lengste dagen jeg har :P Skal ikke klage når jeg aldri har fulle dager altså, men det jeg ikke liker med mandager er at jeg fra 13:15 har fritime, for så å ha en klasse mellom 1430 og 1530, og jeg har ikke egentlig noe å gjøre i den fritimen da jeg ikke har undervisning annet enn den ene timen i uka har jeg heller ikke noe undervisning å planlegge :P Så, jeg skulle gjerne hatt den timen fra 1330-1430 istedet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært noen heftige dager, men er back on track her nå, iallefall snart, tror jeg :-)

Jeg og minimannen er på leilighetsjakt, noe som er spennende, men og slitsomt, bor i et pressområde og det er ikke bare bare å finne et sted der det både er greit for en femåring å bo, nært til pappaen hans og barnehagen/skolen, og som samtidig ikke tar knekken på økonomien.

Jeg er sykemeldt noen dager, med beskjed om å slappe av og ta vare på meg selv, så det har jeg tenkt å gjøre.

Eneste spesifikke plan i helga er åpen brannstasjon med minimannen, og tilbringe tid med mennesker jeg er glad i :-)

God helg, KG :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah!!

Leilighetsjakt er slitsomt!

Nei, 40 kvadrat leilighet med en alkove er ikke en STOR leilighet når det er snakk om en mor og et barn, det er en helt ok leilighet generelt, men den er ikke stor.

Nei, jeg vil ikke leie et sted hvor ungen min kun får leke på den 2x2 verandaen og ikke på det halve målet med plen dere pensjonister sitter i et hjørne av.

Nei, jeg vil ikke la sønnen min bo i en leilighet uten godkjent rømningsvei, en trapp rett ned fra inngangsdøra uten sikring, og uten vindu på soverommet, jeg er glad i ungen min, tenk!

Nei, jeg vil ikke bli kjent med deg selv om jeg har lagt ut telefonnummeret mitt på finn, selv om du har et stort hus jeg kan få flytte inn i =$

Og nei, jeg vil ikke dele bad med deg som utleier, samme hvor snill du er, bare nei..

Fy f.. Jeg er glad jeg starta det her tidlig...

Endret av loren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...