Gå til innhold

EU merker ikke lenger halal-kjøtt.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

The European Union, bowing to pressure from Muslim lobby groups, has quietly abandoned a new measure that would have required halal [religiously approved for Muslims] meat products to carry a label alerting consumers that the animals were not stunned, and therefore conscious, just before slaughter. With the exponential growth of Europe's Muslim population in recent years, thousands of tons of religiously slaughtered halal meat is now entering the general food chain, where it is being unwittingly consumed by the non-Muslim population.

Muslims have the right to choose halal foods, but non-Muslims do not have the right to choose not to eat the ritually slaughtered meat.

http://www.stonegateinstitute.org/1799/europe-goes-halal

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest padawan

for sihker er det tilnærmet dødssynd å spise halalkjøtt da de mener dyrene lide unødvendig under slakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The European Union, bowing to pressure from Muslim lobby groups, has quietly abandoned a new measure that would have required halal [religiously approved for Muslims] meat products to carry a label alerting consumers that the animals were not stunned, and therefore conscious, just before slaughter. With the exponential growth of Europe's Muslim population in recent years, thousands of tons of religiously slaughtered halal meat is now entering the general food chain, where it is being unwittingly consumed by the non-Muslim population.

Muslims have the right to choose halal foods, but non-Muslims do not have the right to choose not to eat the ritually slaughtered meat.

http://www.stonegateinstitute.org/1799/europe-goes-halal

Herregud. Er det sant? Det kommer som godt som bevis på påstandene at muslimene tar over Europa. Jeg vil ikke spise kjøtt som er forberedt etter Sharia! Jeg er ingen muslim og har rett å ikke spise muslimsk mat. Fortsetter Europa med det, spiser jeg bare fisk.

Sitat:In any event, halal slaughter is permitted in all but four European countries (Iceland, Norway, Sweden and Switzerland)... godt å lese.

Endret av Drizzt
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Er det sant? Det kommer som godt som bevis på påstandene at muslimene tar over Europa. Jeg vil ikke spise kjøtt som er forberedt etter Sharia! Jeg er ingen muslim og har rett å ikke spise muslimsk mat. Fortsetter Europa med det, spiser jeg bare fisk.

Sitat:In any event, halal slaughter is permitted in all but four European countries (Iceland, Norway, Sweden and Switzerland)... godt å lese.

Halal-slakting foregår i Norge også. Mener å ha lest nylig at både merket og umerket kjøtt i Norge ofte inneholder halal-kjøtt. Kan prøve å finne link.

For de som ikke har noe imot halal-slakting, se på denne videoen.

Her er en link:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.6718110

Endret av Feeky
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke noe stort problem med halal og kosher-slakting så lenge det gjøres lovlig (dvs med bedøvelse). Problemet er at mange jøder og muslimer mener at bedøvelse gjør maten uren, og vi ender opp med massevis av slaktere som piner dyra til døde.

Her er en link til om at slakting i Norge ofte foregår på halal-måten

http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/07/11/437156.html?1121087787#1121087787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er matprodusent og opptatt av at mine har det bra. Det stemmer at halalslakting er lov i norge. Den eneste forskjellen på tradisjonell slakting i norge og halal slakting er at at en person oppnevnt av islamskråd ber en bønn for dyret før det blir avlivet.

Slakteprossesen er ellers helt lik som den altid har skjedd i norge. Her er det faktisk muslimene som har tilpasset seg norskt lovverk og ikke omvendt. Er ikke det bra?

Jødene ønsket ikke å tilpasse seg og må hente kjøtt slaktet på groteskt kosher måte i utlandet....

Jeg snakker om norske forhold og norsk dyrevelferd.

Håper flere euland nærmer seg nivået til norsk dyrevelferd

http://www.nortura.no/nyhetsarkiv-2008/historisk-avtale-om-halal-slakting-article21128-13689.html

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle som synes multikultur er en bra ting, hvorfor skal vi godta dårligere vilkår for dyra våre? Pga en religion?

På tide å la overtro vike for fornuft og vitenskap kanskje?

Religion forgifter samfunnet, dette er nok et eksempel i rekken.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feeky, er det sant? Ikke-muslimer blir tvunget å spise muslimsk mat? Og så ingen reagerer på det? Er det bare muslimene i Norge som har rettigheter? :sarkasme: Toleransen min for multikultur har sine grenser. :sukk: Kjøtt, som er forberedt etter Sharia, må være merket. Så at ikke-muslimer får velge det bort om de vil. På samme måte som muslimer velger bort kjøtt som ikke er merket. Bare tenk hvor stor skandale blir det om noen merker kjøtt som ikke er forberedt etter Sharia og muslimer spiser det! Men om kjøtt ikke blir merket, da er det null problem, ingen muslim blir krenket. :ironi:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle som synes multikultur er en bra ting, hvorfor skal vi godta dårligere vilkår for dyra våre? Pga en religion?

På tide å la overtro vike for fornuft og vitenskap kanskje?

Religion forgifter samfunnet, dette er nok et eksempel i rekken.

Det er ingen dyrevelferdsmessige argumenter mot halalslakting i norge. Religiøse argumenter vis det betyr mye for deg at dyret blir velsignet er det men ingen dyrevelferdsmessige argumenter. Snakker da om norske forhold..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Er det sant? Det kommer som godt som bevis på påstandene at muslimene tar over Europa. Jeg vil ikke spise kjøtt som er forberedt etter Sharia! Jeg er ingen muslim og har rett å ikke spise muslimsk mat. Fortsetter Europa med det, spiser jeg bare fisk.

Sitat:In any event, halal slaughter is permitted in all but four European countries (Iceland, Norway, Sweden and Switzerland)... godt å lese.

Buhu..stakkars deg. Gå over til å spis fisk du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feeky, er det sant? Ikke-muslimer blir tvunget å spise muslimsk mat? Og så ingen reagerer på det? Er det bare muslimene i Norge som har rettigheter? :sarkasme: Toleransen min for multikultur har sine grenser. :sukk: Kjøtt, som er forberedt etter Sharia, må være merket. Så at ikke-muslimer får velge det bort om de vil. På samme måte som muslimer velger bort kjøtt som ikke er merket. Bare tenk hvor stor skandale blir det om noen merker kjøtt som ikke er forberedt etter Sharia og muslimer spiser det! Men om kjøtt ikke blir merket, da er det null problem, ingen muslim blir krenket. :ironi:

Nortura merker med Alfhati

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feeky, er det sant? Ikke-muslimer blir tvunget å spise muslimsk mat? Og så ingen reagerer på det? Er det bare muslimene i Norge som har rettigheter? :sarkasme: Toleransen min for multikultur har sine grenser. :sukk: Kjøtt, som er forberedt etter Sharia, må være merket. Så at ikke-muslimer får velge det bort om de vil. På samme måte som muslimer velger bort kjøtt som ikke er merket. Bare tenk hvor stor skandale blir det om noen merker kjøtt som ikke er forberedt etter Sharia og muslimer spiser det! Men om kjøtt ikke blir merket, da er det null problem, ingen muslim blir krenket. :ironi:

Hva er det du forsøker å kommunisere?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen dyrevelferdsmessige argumenter mot halalslakting i norge. Religiøse argumenter vis det betyr mye for deg at dyret blir velsignet er det men ingen dyrevelferdsmessige argumenter. Snakker da om norske forhold..

Dersom dette oppfyller de samme kravene som ellers, samt at det følges opp så er jeg enig med deg og har endret mening. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buhu..stakkars deg. Gå over til å spis fisk du.

Dette er så arrogant . Det er ikke blitt sagt at ikke muslimer kan få halalslaktet kjøtt, men at Andre da ikke ønsker halal slakter kjøtt.

Ville du sagt det samme dersom ikke halal kjøtt bare ble merket som halal og muslimer fikk vite det ?

buu huuu liksom...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buhu..stakkars deg. Gå over til å spis fisk du.

Du krenker meg nå og mine rettigheter. :glare:

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er det du forsøker å kommunisere?

Om du ikke skjønner det etter å har lest det, bare la være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nortura merker med Alfhati

Hva mener du? At Nortura forbereder mat i Norge etter Sharia lover og merker det med Alfhati?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke skjønner det etter å har lest det, bare la være.

Det sier jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my God, verdens ende. Nå må jeg bli vegetarianer fordi en person ber for kjøttet mitt før den blir slaktet helt vanlig. Big deal.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...