Gå til innhold

30 day shred


klakkekatt

Anbefalte innlegg

Jeg har ligget rett ut siden i går tidlig, hei syk, feber, vondt over alt og tett.. MEN jeg begynner på videoen så fort jeg er frisk, så henger meg på denne tråden :-D

Bestilte den i fjor, og begynte på den da, men hoppet ut. SKAL klare å gjøre den i 30 dager nå, uten utskeielser. Skal også gå til innkjøp av rockering 2 kg, underlagsmatte og kanskje en bosuball ;) Her skal det trenes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag 1 av 30 day shred: Har nettopp fullført level 1 for i dag. Hjelp, jeg er ute av form! Det var jammen en utfordring... Er helt utslitt nå og måtte ha pauser underveis, men kom meg igjennom første gangen :sukk::skratte:

:takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vena Cava

30 day shred funker!!

jeg fullførte den for et halvt år siden, uten juks. Og jeg kan love dere at det ble resultater av det.

Alle så stor forskjell, bare på en liten måned. Det som overrasket meg mest var at jeg ikke endret på kostholdet i det hele tatt. Jeg spiste helt vanlig norsk sunn mat, uten å kutte ned på mengden. Likevel gikk jeg såpass mye ned.

Det var superdeilig å føle seg frisk og i god form igjen.

Men etter 6 uker fikk jeg besøk i en uke, trente ingenting, og etter det bare stoppet det helt opp. Har nå ikke trent siden juli... :(

Men jeg hopper på dere her, ser en av dere har første dag idag.

Tror jeg starter i morgen jeg.

Gleder meg, og gruer meg.

Lykke til dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker inn et lite spørsmål til dere som har vært så flinke! Er imponert!

Har vurdert den DVD-en jeg også, men lurer på om det er mye hopping?? Jeg bor nemlig i en bygård hvor det er ganske lydt, så kan ikke drive å hoppe rundt hver ettermiddag uten at de under lurer på om det er jordskjelv eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker inn et lite spørsmål til dere som har vært så flinke! Er imponert!

Har vurdert den DVD-en jeg også, men lurer på om det er mye hopping?? Jeg bor nemlig i en bygård hvor det er ganske lydt, så kan ikke drive å hoppe rundt hver ettermiddag uten at de under lurer på om det er jordskjelv eller noe...

Njaaa. en del! Under kardioen er det hopp og sprett, det er det.. Har du et teppe eller en matte du kan hoppe på kanskje? Eller hjelper det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Sniker inn et lite spørsmål til dere som har vært så flinke! Er imponert!

Har vurdert den DVD-en jeg også, men lurer på om det er mye hopping?? Jeg bor nemlig i en bygård hvor det er ganske lydt, så kan ikke drive å hoppe rundt hver ettermiddag uten at de under lurer på om det er jordskjelv eller noe...

Det er litt hopping på kondisjonsdelen ja. Men det er jo ikke snakk om mer enn 10 minutter, og det burde naboene tåle. Det går ann å hoppe litt rolig uten å lage så mye lyd også, men det blir jo ikke like fullt effektivt.

Endret av Thessie!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sniker inn et lite spørsmål til dere som har vært så flinke! Er imponert!

Har vurdert den DVD-en jeg også, men lurer på om det er mye hopping?? Jeg bor nemlig i en bygård hvor det er ganske lydt, så kan ikke drive å hoppe rundt hver ettermiddag uten at de under lurer på om det er jordskjelv eller noe...

Ja det er litt hopping ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye hopping, spesielt på level 3. Men du kan prøve å legge vektene på hver sin side av matta, sånn at du hopper på matta. Vær forsiktig!

Jeg hoppper i hue på naboen, og holdt jo på med dette i to mnd, og han har ikke klaga ennå, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte meg denne før jul, har fått den i posten, og tenkte jeg skulle begynne denne uken! Har lest så mye bra om denne overalt, så gleder meg til å starte. Jeg er elendig på styrketrening, og trener ikke på senter, og det er et ork å komme seg ut på vinteren. Så da passer det med en halvtimes innetrenng hver dag! Men dere planlegger alle å gjøre dette på daglig basis eller? Jeg både jogger og går på ski, det blir vel litt mye om jeg skal gjøre dette samme dag som jeg trener på annen måte?

Edit, et spørsmål til: Siden det er en del hopping og slikt, bruker dere sko når dere holder på?

Endret av Mononoke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vena Cava

Jeg bestilte meg denne før jul, har fått den i posten, og tenkte jeg skulle begynne denne uken! Har lest så mye bra om denne overalt, så gleder meg til å starte. Jeg er elendig på styrketrening, og trener ikke på senter, og det er et ork å komme seg ut på vinteren. Så da passer det med en halvtimes innetrenng hver dag! Men dere planlegger alle å gjøre dette på daglig basis eller? Jeg både jogger og går på ski, det blir vel litt mye om jeg skal gjøre dette samme dag som jeg trener på annen måte?

Edit, et spørsmål til: Siden det er en del hopping og slikt, bruker dere sko når dere holder på?

Siden du trener på andre måter ville jeg heller erstattet det med dvd-en isteden for å trene i tillegg.

Med mindre du skal være fryktelig streng med deg selv.

Det var jeg da jeg trente, men så trente jeg kun 30 day shred, og ingenting annet.

Skal du oppnå 110% resultater så må du nok være litt fanatisk, men jeg ser ikke noe positivt i å slite seg helt ut.

Jeg ville byttet det ut iallefall. Er greit med variasjon, og trening er jo trening uansett :)

Ang sko: jeg brukte ikke sko. Selv om det kanskje er lurt for anklene sin del.

Endret av Muff.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte joggesko, men de var ikke så gode. Var mer en slags brukssko/turnsko med hard såle. Men da ble det veldig glatt på gulvet i enkelte øvelser, så etter hvert kjøpte jeg ordentlige joggesko. Og selv da er det glatt på feks "mountain climbers".

Nå gjør jeg bare level 2 og 3 sånn en gang innimellom annen trening, men da jeg kjørte gjennom hele 30 day shred ordentlig gjorde jeg kun det, og annenhver dag. Når du trener annet i tillegg ville jeg nok fortsatt med det og tatt 30 day shred på de dagene det ikke var annen trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en sånn koffert med 20 kg til 300 kr. Det finnes vel en på 15 kg også som sikkert koster en 50 lapp mindre. Da har man til å legge på og av med vekter etter behov!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du trener på andre måter ville jeg heller erstattet det med dvd-en isteden for å trene i tillegg.

Med mindre du skal være fryktelig streng med deg selv.

Det var jeg da jeg trente, men så trente jeg kun 30 day shred, og ingenting annet.

Skal du oppnå 110% resultater så må du nok være litt fanatisk, men jeg ser ikke noe positivt i å slite seg helt ut.

Jeg ville byttet det ut iallefall. Er greit med variasjon, og trening er jo trening uansett :)

Ang sko: jeg brukte ikke sko. Selv om det kanskje er lurt for anklene sin del.

Jeg brukte joggesko, men de var ikke så gode. Var mer en slags brukssko/turnsko med hard såle. Men da ble det veldig glatt på gulvet i enkelte øvelser, så etter hvert kjøpte jeg ordentlige joggesko. Og selv da er det glatt på feks "mountain climbers".

Nå gjør jeg bare level 2 og 3 sånn en gang innimellom annen trening, men da jeg kjørte gjennom hele 30 day shred ordentlig gjorde jeg kun det, og annenhver dag. Når du trener annet i tillegg ville jeg nok fortsatt med det og tatt 30 day shred på de dagene det ikke var annen trening.

Men det er jo ikke så mye kondisjon i videoen? Jeg er vant til å jogge en times tid, da blir det jo litt lite med de korte kondisjonsintervallene som er i videoen. Tror jeg skal prøve meg på å trene hver dag, men at en eller to av dagene bytter jeg ut videoen med jogging. Og så heller bruke litt lengre tid. Siden jeg jogger har jeg masse sko, så da tenker jeg at jeg bruker sko under treningen. Selv om naboene under sikkert ikke blir så fornøyd. :fnise:

I morgen skal jeg ut og kjøpe meg vekter, så da begynner jeg! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ikke så mye kondisjon i videoen? Jeg er vant til å jogge en times tid, da blir det jo litt lite med de korte kondisjonsintervallene som er i videoen. Tror jeg skal prøve meg på å trene hver dag, men at en eller to av dagene bytter jeg ut videoen med jogging. Og så heller bruke litt lengre tid. Siden jeg jogger har jeg masse sko, så da tenker jeg at jeg bruker sko under treningen. Selv om naboene under sikkert ikke blir så fornøyd. :fnise:

I morgen skal jeg ut og kjøpe meg vekter, så da begynner jeg! :trene:

Det er nok ikke så mye kondisjon hvis du er vant til å jogge så lenge som deg. Men da jeg starta hadde jeg aldri trent ordentlig noen gang. Hadde gått på treningssenter litt da og da, og på et kickboxingoppleg der jeg bare ble totalt utslitt etter 1 time. Og da jeg begynte 30 day shred var det over et halvt år siden sist jeg hadde trent. Hadde ikke jogga siden skolen. Så jeg eide ikke engang joggesko!

Men nå når jeg har blitt i mye bedre form og faktisk liker å jogge syns jeg cardiodelen ikke er spesielt hard. :-) Så det kommer jo an på utgangspunktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

gøygøygøy! Håper dette funker på meg C",) Noen andre som er i gang nå? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Jeg er i gang for første gang.

Start vekt: 72 kg Mål: 60

Dag 2 i dag.... Noe av level 1 er ikke så slemt, mens andre øvelser gjorde meg sinnsykt sliten i går... Nesten så jeg gikk i gulvet. Men så er jo jeg ganske ute av form da!

:gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Jeg vil følge med her også! Roomien min og jeg har snakket litt om å starte på 30 days shred, men jeg skal trene ved treningssenteret (2-3 ganger i uken) dette semesteret også, så tror nok at 30 days blir 60 days på meg :fnise:

Grugleder meg til å starte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke så mye kondisjon hvis du er vant til å jogge så lenge som deg. Men da jeg starta hadde jeg aldri trent ordentlig noen gang. Hadde gått på treningssenter litt da og da, og på et kickboxingoppleg der jeg bare ble totalt utslitt etter 1 time. Og da jeg begynte 30 day shred var det over et halvt år siden sist jeg hadde trent. Hadde ikke jogga siden skolen. Så jeg eide ikke engang joggesko!

Men nå når jeg har blitt i mye bedre form og faktisk liker å jogge syns jeg cardiodelen ikke er spesielt hard. :-) Så det kommer jo an på utgangspunktet!

Ok, da lager jeg min egen kombo jeg. Kjedelig å risikere og bli i "dårligere" form ved at jeg trener for lite kardio (selv om jeg selvsagt blir sterkere av styrkedelen). :)

Spent på hvordan det går i morgen jeg, jeg har tydeligvis et litt bedre kardio utgangspunkt enn mange her. Men blir sikkert halvdød og støl uansett tenker jeg. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...