Gå til innhold

Er det ekkelt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

På vinteren shaver jeg ikke leggene mine. Rett og slett fordi ingen ser dem. Jeg har heller ingen kjæreste, så leggene holder jeg for meg selv.

På vår og sommer shaver jeg selvsagt. Jeg shaver også på vinteren/høst hvis jeg vet at jeg skal bruke skjørt eller kjole.

Men stort sett er leggene mine hårete på vinteren.

Jeg shaver alltid armhulene! På grunn av lukt.

Men er det ekkelt dette med leggene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke direkte ekkelt såfremt du vasker beina godt med såpe. Stygt og ubehagelig derimot..

Barberer alltid leggene, syntes det er ufattelig ubehagelig å gå rundt med stupper. Syntes også det er direkte stygt å se ned på beina mine som er sorte av hår. Fysj.

Neitakk, ikke noe for meg. Men det er jo ingen andre enn deg som ser dem, så hva andre mener, betyr vel ingenting?

Gjest SemperFi
Skrevet

Litt?

Som mann setter jeg pris på glatte og myke damelegger.

Men man må ikke barbere leggene hver dag.

Gjest henriett3
Skrevet (endret)

Jeg shaver ofte på sommeren, og når jeg skal på fest eller andre arrangement på vinteren der jeg bruker strømpebukse/stay-ups, som egentlig er ganske ofte.

Shaver selvfølgelig armhulene jeg og.

Synes ikke det er ekkelt i det hele tatt jeg.

Men hårene på leggene mine er veldig lyse, så jeg kan ikke se dem.

Endret av henriett3
  • Liker 2
Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om "min kvinne" barberer leggene eller ikke. Men om du fra naturens side ser ut som en apekatt så kan det jo være en god ide.

• Liker 4
Skrevet

Jeg shaver som regel kun hvis jeg skal vise bare legger i offentlighet, f.eks. i basseng eller på stranda. Har samboer, men han har for lengs gitt uttrykk for at hår ikke er noe han bryr seg om. Han stryker meg på leggene titt og ofte, uten å vise misnøye. Har for øvrig lyse og myke hår.

• Liker 4
Skrevet

Litt?

Som mann setter jeg pris på glatte og myke damelegger.

Men man må ikke barbere leggene hver dag.

Hm, men du ser jo ikke mine legger, så da kan du ikke vite det :gjeiper: Jeg shaver alltid leggene hvis jeg skal vise de i offentlighet. Så om jeg er ape på vinteren, vet jo ikke du noe om.

• Liker 1
Skrevet

Synes absolutt ikke det er ekkelt! Eneste grunnen til at jeg shaver leggene mine om vinteren er fordi at jeg føler meg bedre av det. Shaver likevel ikke så ofte som på sommeren, kan godt gå med stubber i et par dager siden det er bare jeg som ser leggene mine.

• Liker 2
Skrevet

Godt å høre at det er flere av oss. Jeg barberer ikke leggene om vinteren, ser rett og slett ikke vitsen med det. Skjønner ikke hva som skulle være ekkelt med det heller.

• Liker 6
Gjest Consensio
Skrevet

Min mann påstår at han ikke kunne brydd seg mindre om jeg shaver leggene eller ikke.

Så det er sjeldent jeg gjør det om vinteren, kun om jeg vil freshe meg opp litt eller skal i svømmehallen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg shaver når jeg føler for det, uavhengig av årstid. Er så heldig å ha veldig lyse hår, så det er nærmest umulig å legge merke til med mindre man ser nøye etter. Ville nok shavet oftere om jeg hadde kjæreste.

• Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg shaver på vinteren når jeg skal noe spesielt og når jeg bytter sengetøy. Armhuler og hufsa blir holdt vedlike året rundt.

• Liker 1
Skrevet

På vinteren shaver jeg ikke leggene mine. Rett og slett fordi ingen ser dem. Jeg har heller ingen kjæreste, så leggene holder jeg for meg selv.

På vår og sommer shaver jeg selvsagt. Jeg shaver også på vinteren/høst hvis jeg vet at jeg skal bruke skjørt eller kjole.

Men stort sett er leggene mine hårete på vinteren.

Men er det ekkelt dette med leggene?

Klart ikke! Det gjorde jeg også om vinteren da jeg var kjæreste-løs. Du har jo bukse på, og det er ingen som ser det:P Og vet nå ikke med at det er så mye mer hygienisk, jeg blir alltid mer svett og lukter alltid mer når jeg barberer meg enn når jeg ikke gjør det, så jeg må dusje mye oftere.

Så ikke bekymre deg sier nå jeg:)

• Liker 1
Skrevet

Ser flere argumenterer med å barbere armhuler og kjønnshår på grunn av hygiene (ikke bare i denne tråden, men generelt). Men vi har vel hår på disse stedene nettopp av hygieniske årsaker? Som en annen påpeker så synes jeg det lukter mer når jeg barberer meg, ikke mindre.

• Liker 7
Skrevet

Sjølvsagt ikkje! Eg barberar (som det heiter på norsk, kva faen er "shaver" for slags idiotisk uttrykk) aldri leggane, og eg har pene leggar likevel.

Og som Kara W påpeiker så er kroppshåra der av hygieniske årsakar.

• Liker 3
Skrevet

Ikke direkte ekkelt såfremt du vasker beina godt med såpe. Stygt og ubehagelig derimot..

Barberer alltid leggene, syntes det er ufattelig ubehagelig å gå rundt med stupper. Syntes også det er direkte stygt å se ned på beina mine som er sorte av hår. Fysj.

Neitakk, ikke noe for meg. Men det er jo ingen andre enn deg som ser dem, så hva andre mener, betyr vel ingenting?

Driv du og rullar deg i møkk sånn til dagleg du eller?

• Liker 10
Gjest Bobler
Skrevet

Driv du og rullar deg i møkk sånn til dagleg du eller?

Nei men det samler seg vel en god del død hud og diverse på beina, og dersom det er godt med hår er det greit å vaske seg med såpe. ;) Selv om du ikke syntes det er nødvendig med såpe, kan vel jeg få lov til å syntes det?

Skrevet

Jeg barberer ikke alltid leggene, armhulene eller musa mi. Kan gå flere uker mellom hver gang, men jeg liker å holde det relativt kort av praktiske årsaker: dersom jeg skulle gått hele vinteren uten å barbere meg hadde jeg måttet bruke veldig mange barberhøvler for å bli kvitt håret når sommeren kom igjen.

Hva mannen min syns gir jeg egentlig faen i.

Skrevet

Nei men det samler seg vel en god del død hud og diverse på beina, og dersom det er godt med hår er det greit å vaske seg med såpe. ;) Selv om du ikke syntes det er nødvendig med såpe, kan vel jeg få lov til å syntes det?

Tja, eg vaskar i alle fall ikkje leggane mine med såpe dagleg. Og eg ser ikkje forskjellen på barberte og ubarberte leggar ift såpevasking. Trur du at leggar med hår på blir skitnare enn leggar utan, og difor må vaskast meir?

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...