Gjest Bustenskjold Skrevet 31. desember 2011 #81 Skrevet 31. desember 2011 Det finnes ikke mange genier i denne verden. Men som jeg har sagt tidligere; menn setter generelt sett ikke like stor pris på intelligens hos kvinner, slik kvinner setter pris på intelligens hos menn. Og i Mensa-foreningen vil jeg faktisk anta at det er enda viktigere for mannfolka der å være mer intelligent enn dama Uansett vil det være smart av TS å tone ned sitt fokus på alt som har med egen intelligens å gjøre. Hvis hun ønsker å finne seg en mann selvfølgelig Hva er problemet med intelligens hos kvinner? Så lenge hun ikke bruker det til å konsekvent "kjøre" over meg eller til stadighet utmerke sin egen intelligens i forhold til meg, ser jeg det ikke som noe problem overhode. Og TS har da vitterlig ikke fokusert på egen intelligens sånn jeg ser det, hun nevner det i sammenheng med andre egenskaper. Det å fokusere på TS` IQ er det andre som har klart helt ypperlig å gjøre på hennes (ufrivillige) vegne..
Lutetium 71 Skrevet 31. desember 2011 #82 Skrevet 31. desember 2011 Først av alt, dette er ikke noen sjekketråd. Jeg ønsker bare litt tilbakemeldinger på om jeg er attraktiv hos menn. Etter flere mislykkede forhold begynner jeg å tvile. Jeg er alenemor til to små barn, som jeg har 100%. Ja, jeg vet, det er ikke akkurat noe sjekketriks. Jeg har også katt, og denne får lov til å ligge der den måtte ønske. Spesielt er den glad i å ligge der jeg måtte befinne meg, enten det er i sofaen eller i senga. Jeg har blitt ganske selvstendig etter noen år alene med barna, og klarer fint å skru sammen ting eller skifte dekk på bilen alene. Jeg liker å spille, både brettspill og Playstation. Er ikke like glad i å feste. Har også andre interesser, men ingen som er altoppslukende. Har få venner, og trives med det. Er medlem av mensa. Jeg er ganske feminin av meg, sminker meg lett og kler meg kvinnelig. For de som lurte på det. Jeg er veldig kosete, men ikke klengete. Er ikke selvhøytidelig, og har en brukbar humor. Mener jeg selv hvertfall. Er ikke for likestilling på alle områder, men mener at begge parter må gi. Er alltid positiv, og mener at det finnes muligheter i alle problemer. Jeg har sikkert ikke fått med alt, men er det noe av dette som er skikkelig turn-off? Nei. For min egen del, hadde jeg måttet jobbe endel med meg selv ang. de barna (er ikke begeistret for barn, og planlegger ikke egne). Men det er haugevis med menn som ikke har noe problem med barn overhode, så "happy hunting"!
Bella21 Skrevet 31. desember 2011 #83 Skrevet 31. desember 2011 Men som jeg har sagt tidligere; menn setter generelt sett ikke like stor pris på intelligens hos kvinner, slik kvinner setter pris på intelligens hos menn. Jeg har utallige ganger overhørt og diskutert med andre menn om kvinner som er blonde, dumme, bimboer, eller utgir seg for å være dumme og hjelpløse barbier... Jeg og mine venninner har aldri diskutert dette, eller overhørt andre kvinner diskutere "dumme" menn Men...NÅ slo det meg, at du snakker om deg selv, at du, så dum og sær som du er, forventer en skikkelig smart dame For hu mor har fortalt deg at du er et spesielt barn, som fortjener kun det beste...
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #84 Skrevet 31. desember 2011 hehe Ja, det har du vel. Men glem da ikke å ta med at kvinner setter mer pris på intelligens hos menn, enn menn setter pris på intelligens hos kvinner Og som jeg har både sagt og tenkt så mange ganger før: Her mener du ikke menn, du mener deg. Beklager å måtte si det, men du er veldig lite representativ for den gjennomsnittlige og ettertraktede mann... 1
Kamikatze Skrevet 31. desember 2011 #85 Skrevet 31. desember 2011 Dessuten har jeg selv sett eksempler på hvordan folk blir når man har for høy IQ på ett litt for snevert område. Det blir fort sært fordi det går ut over andre områder.Dette gjelder da åpenbart like mye om en er totalt blottet for sjelelige evner innenfor et snevert område - som foreksempel sosial intelligens? Steinars klubb for "menn generelt" er jeg herved utmeldt av. Påståelige og stridige kvinner er avtennende. Like mye som deres motstykke fra hankjønnet er atale. Det har som regel ikke noe med intelligens å gjøre, men ofte det motsatte, kombinert med et flatulent selvbilde. Det er mye verre å se inn i øynene til en vakker kvinne, og stirre inn i to svarte hull, der lyset er på, men ingen er hjemme. Får litt angst for samtaler som ville gjort en gjennomsnittlig sjetteklassing flau. ___ _ ___ Har hatt putekatt selv, og det er en dealbreaker. Største motbakken for meg er likevel at der er unger inne i bildet. Det gjør meg som evig nummer to etter en annen manns yngel. Det kunne kanskje gått om jeg var blitt sparka ut med egne barn, men ikke som barnløs singel. Jeg vil være nummer en for jenta mi. Og når jeg skal bli nummer to for henne, så vil jeg være det for mine egne barn. Ikke forstå det som at jeg disser alenemødre generelt, det er bare ikke min greie. Selv om mange av dere er nesten til å spise opp (hvis ikke kattjæveln stirrer, klorer og forstyrrer matroen, så jeg tar til flukten). ___ _ ___ At festlivet er over er bare bra. Juhujenter blir stressende i lengden. En finner gjerne ei jente på fest. Men, mange av dem er på fest, fordi de tror livet skal være sånn. Det er nedtur. Fest er best for å diskutere med fulle folk, og skaffe seg ei varmeglyfse for natten. Ellers er det bare positivt om dama har såpass intelligens at jeg slipper å drasse på et bløtdyr som ikke evner noen ting, og som er like interessant å prate med som støvsugeren. Det gjør heller ingenting om vinterveden kan samles, og hytta kan bygges sammen. Så jævla mann behøver jeg ikke være, at jeg må slite opp hver jævla plankebit selv. Jeg vil ha en kvinne som utfyller meg, og som jeg kan være i samme rom med. Og som jeg kan være stille sammen med, uten at det blir pinlig. Bedre mensamedlem enn premenstruell, sånn som Steinar tenderer å være. Litt avtennende når han leker alle menns representant. Han kvalifiserer ikke. 4
Steinar40 Skrevet 31. desember 2011 #86 Skrevet 31. desember 2011 Og som jeg har både sagt og tenkt så mange ganger før: Her mener du ikke menn, du mener deg. Beklager å måtte si det, men du er veldig lite representativ for den gjennomsnittlige og ettertraktede mann... Jada, selvfølgelig vil den middelmådige kvinne ha en middelmådig mann Like barn leker som regel best. Og her ser man jo forøvrig min påstand eksemplifisert hehe
Steinar40 Skrevet 31. desember 2011 #87 Skrevet 31. desember 2011 Hva er problemet med intelligens hos kvinner? Så lenge hun ikke bruker det til å konsekvent "kjøre" over meg eller til stadighet utmerke sin egen intelligens i forhold til meg, ser jeg det ikke som noe problem overhode. Og TS har da vitterlig ikke fokusert på egen intelligens sånn jeg ser det, hun nevner det i sammenheng med andre egenskaper. Det å fokusere på TS` IQ er det andre som har klart helt ypperlig å gjøre på hennes (ufrivillige) vegne.. Tja, det var nok hun som skrev at hun er medlem av Mensa. Ellers har jeg personlig ingen problemer med ei intelligent kvinne MED sunt folkevett - vel og merke.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #88 Skrevet 31. desember 2011 Du vil nok få litt andre verdier når du er ferdig med puberteten, tenker jeg. Vel, hva vet du om min alder?! Min pubertet var over for snart 20 år siden, da jeg er i midten av 30-årene. Man må jo ha lov til å sette krav om at ens blivende partner er barnløs selv om man er passert puberteten? Eller er du så trangsynt? Men hva vet du, siden du kanskje selv ennå er i puberteten.
Gjest Bustenskjold Skrevet 31. desember 2011 #89 Skrevet 31. desember 2011 Tja, det var nok hun som skrev at hun er medlem av Mensa. Ellers har jeg personlig ingen problemer med ei intelligent kvinne MED sunt folkevett - vel og merke. Og det kaller du "fokusere på egen intelligens"? Jeg reagerte like lite på det som om hun hadde skrevet hun var medlem av Notodden Ornotologiske Forening. Og hun var kanskje ute etter å se om menn generelt fant kvinnelige Mensa-medlemmer "sære" og "uattraktive".. Skal jeg da droppe en kvinne som feks har en enorm matematisk innsikt, selv om hun ikke har noen som helst interesse av å utmerke seg selv i forhold til meg, og spesielt om hun er omgjengelig, hyggelig og respektfull ellers?
Gjest Katten. Skrevet 31. desember 2011 #90 Skrevet 31. desember 2011 Mensa-medlem er å ta det hele hakket for langt. Det er alltids artig å vite om en kunne blitt medlem der, men å faktisk ta steget å bli det, finner jeg en smule... kombinert merkverdig og try-hard. Så det ville vært turn-off for min del.
Nevian Skrevet 31. desember 2011 #91 Skrevet 31. desember 2011 (endret) Barn er generelt turn-off for meg ihvertfall. Det samme er medlemskap i mensa. Det er turn-on at damer har skikkelig peiling på et eller annet, men i underbevisstheten finner jeg antakelig svært intelligente damer noe truende. Jeg liker på ingen måte å fremheve min intelligens... Denne kjøper jeg ikke helt - da hadde du ikke meldt deg inn i Mensa i utgangspunktet. Fint at du ikke fremhever den i vanlige samtaler, men bare det at du nevner Mensa ovenfor andre kan fort gjøre at du får Janteloven slengt i trynet ganske fort. Endret 31. desember 2011 av Nevian
Steinar40 Skrevet 31. desember 2011 #92 Skrevet 31. desember 2011 Og det kaller du "fokusere på egen intelligens"? Jeg reagerte like lite på det som om hun hadde skrevet hun var medlem av Notodden Ornotologiske Forening. Og hun var kanskje ute etter å se om menn generelt fant kvinnelige Mensa-medlemmer "sære" og "uattraktive".. Skal jeg da droppe en kvinne som feks har en enorm matematisk innsikt, selv om hun ikke har noen som helst interesse av å utmerke seg selv i forhold til meg, og spesielt om hun er omgjengelig, hyggelig og respektfull ellers? Jeg personlig ser ingen grunn til å droppe noen basert på matematisk innsikt etc. Jeg bare pekte på hvilket inntrykk det fort kan gi å nevne at man er medlem av Mensa. Og generelt sett tror jeg ikke at det er noe sjakktrekk når man er på sjekker'n. Som info til TS
Nabokona Skrevet 31. desember 2011 #93 Skrevet 31. desember 2011 Å fremheve at man er god på IQ-tester er vel ikke så "smart", annet enn at det kanskje kan være gøy som en intern konkurranse med folk man kjenner godt. Problemet med Mensa og å foksuere på den type intelligens som kreves for medlemsskap der, gjør at man lett ser bort i fra andre ting som er minst like viktig. Det blir som å fortelle andre at "Vet du, jeg har innmari høy score på sosial intelligens. Har meldt meg inn i en klubb med andre som har det.". Hvis det var en klubb for de med høy EQ da. Men det er vel slik at de som har høy EQ ikke har behov for noe sånt? Dette var litt off topic, men likevel. Følte det ble litt for mye fokus på IQ, så måtte bare kommentere det. Men når det gjelder deg TS, så er du nok en flott kvinne, uavhengig av hvor høy IQ-en er..
Steinar40 Skrevet 31. desember 2011 #94 Skrevet 31. desember 2011 Jeg har utallige ganger overhørt og diskutert med andre menn om kvinner som er blonde, dumme, bimboer, eller utgir seg for å være dumme og hjelpløse barbier... Og hva har da blitt diskutert?
Gjest Bustenskjold Skrevet 31. desember 2011 #95 Skrevet 31. desember 2011 Jeg personlig ser ingen grunn til å droppe noen basert på matematisk innsikt etc. Jeg bare pekte på hvilket inntrykk det fort kan gi å nevne at man er medlem av Mensa. Og generelt sett tror jeg ikke at det er noe sjakktrekk når man er på sjekker'n. Som info til TS Vel, men hun startet jo åpningsinnlegget sitt med å si at hun ikke var på sjekker`n.. Og hvilket inntrykk gir det å nevne at en er medlem på Mensa? Hadde hun derimot sagt hun var aktivt medlem i Blitz eller Ottar hadde jeg skjønt det..
Steinar40 Skrevet 31. desember 2011 #96 Skrevet 31. desember 2011 Steinars klubb for "menn generelt" er jeg herved utmeldt av. Det var jo hyggelig så lenge du var medlem ihvertfall
Steinar40 Skrevet 31. desember 2011 #97 Skrevet 31. desember 2011 Vel, men hun startet jo åpningsinnlegget sitt med å si at hun ikke var på sjekker`n.. Og hvilket inntrykk gir det å nevne at en er medlem på Mensa? Hadde hun derimot sagt hun var aktivt medlem i Blitz eller Ottar hadde jeg skjønt det.. Joda, alt er relativt Men inntrykket jeg personlig får når noen forteller at de er medlem av Mensa, det er at IQ-en kan være mer fremhevet enn folkevettet. Og det er isåfall ikke noen bra kombinasjon.
Gjest Bustenskjold Skrevet 31. desember 2011 #98 Skrevet 31. desember 2011 Joda, alt er relativt Men inntrykket jeg personlig får når noen forteller at de er medlem av Mensa, det er at IQ-en kan være mer fremhevet enn folkevettet. Og det er isåfall ikke noen bra kombinasjon. Deg om det.. Kanskje var den opplysningen et skjult spørsmål om hvorvidt menn generelt skremmes av kvinner med høy IQ.. Jeg gjør ihvertfall ikke det. Men så stoler jeg også nok på mine personlige egenskaper til å anse mine beste sider til å være attraktive på sjekkemarkedet.. De dårlige sidene får hun kostnadsfritt med på kjøpet
Steinar40 Skrevet 31. desember 2011 #99 Skrevet 31. desember 2011 Deg om det.. Kanskje var den opplysningen et skjult spørsmål om hvorvidt menn generelt skremmes av kvinner med høy IQ.. Jeg gjør ihvertfall ikke det. Men så stoler jeg også nok på mine personlige egenskaper til å anse mine beste sider til å være attraktive på sjekkemarkedet.. De dårlige sidene får hun kostnadsfritt med på kjøpet hehe ja, sånn kan du jo si det Men jeg tror altså på at Ola-Dunk stort sett blir skremt av kvinner med høy IQ. Det er med andre ord mitt inntrykk. Når det gjelder meg personlig; så er det nok heller egoistiske og kravstore kvinner med dårlig vett og dårlig moral som skremmer vettet av meg
Gjest Bustenskjold Skrevet 31. desember 2011 #100 Skrevet 31. desember 2011 hehe ja, sånn kan du jo si det Men jeg tror altså på at Ola-Dunk stort sett blir skremt av kvinner med høy IQ. Det er med andre ord mitt inntrykk. Når det gjelder meg personlig; så er det nok heller egoistiske og kravstore kvinner med dårlig vett og dårlig moral som skremmer vettet av meg Prototypen på Ola Dunk blir skremt av kvinner generelt. Unntaket er vel mamma som banker på døra for å si at middagen er ferdig Den typen kvinne du beskriver holder jeg meg også langt unna. Men må si egenskapene du nevner heller ikke er noe jeg assosierer med medlemsskap i Mensa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå