AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #221 Skrevet 24. desember 2011 Han er jo en pen mann :gjeiper: 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #222 Skrevet 24. desember 2011 Skaff dere empati og sosiale antenner. Dumme skruller. Det er kvinnfolk som dere som ender opp hos voldelige menn som banker dritten ut av dere... 4
Gjest KSM Skrevet 24. desember 2011 #223 Skrevet 24. desember 2011 Det er det som er det merkelige, i det virkelige liv faller jeg for myke og snille menn, absolutt ikke badboys. Men ABB er ikke "badboy" i den forstand. Han er egentlig omgjengelig, grei og sjenert. Jeg er som sagt veldig skeptisk og godtar overhodet INGEN sjalusi, verbal eller fysisk mobbing etc etc, og er utrolig kresen på hvem jeg liker. Kunne f.eks ikke falt meg inn å bli sammen med noen som ikke hadde intellekt, utdannelse, formuleringsevne, meninger, en som stemmer på et venstrevendt parti osv, og dette er jo ekstremt vanskelig å finne....... Kanskje 1 promille av befolkningen, og i min aldersgruppe er det så godt som noneksisterende. Er 18 selv. Har aldri opplevd noen med disse egenskapene under min oppvekst og heller ikke der jeg går på skole nå eller i omgangskretsen generelt. 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #224 Skrevet 24. desember 2011 Jeg tror årsaken til den sterke tiltrekningen delvis har noe med forholdet til deres egen far/omsorgsperson gjennom oppveksten. Dersom dere har en far meg noen av de samme egenskapene som Breivik, og særlig det at han ikke passet inn sosialt eller kunne være avvisende, så kan en slik type mann virke tiltrekkende på dere. En far som ikke er helt til stede eller gir barna nok oppmerksomhet gjennom oppveksten, vil ofte etterlate et stort uoppfylt ønske om oppmerksomhet og kjærlighet hos barna. Og de vil gjerne søke den oppmerksomheten og kjenne tiltrekningen mot en mann med lignende egenskaper som faren. At dere begge er veldig unge tror jeg også spiller inn. Dere har ikke helt funnet dere selv ennå. Mens når en blir eldre og har fått mer livserfaring og modenhet har en ikke så lett for å la seg blende av ytre faktorer, men ser helhetsbildet av personer klarere, og gjør seg opp en vurdering ut fra det. 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #225 Skrevet 24. desember 2011 Når det gjelder "midtlivskrisen" som TS stadig refererer til, må jeg le av det. Fyren er 32 år!!! Det er fortsatt regnet som relativt ungt. Midtlivskriser pleier å oppstå i 45-55-årsalderen. 2
monkey Skrevet 24. desember 2011 #226 Skrevet 24. desember 2011 skal se om dere er fortsatt betatt når den 2.abb skyter og dreper en som derew selv står nær,eller for saks skyld dere selv som offer... herregud skjønner ikke hvordan det er mulig å bli betatt av en slik monster. som person er han heller ikke noe fin å se på. råder deg til å bestille en time hos psykologen
Gjest Katten. Skrevet 24. desember 2011 #227 Skrevet 24. desember 2011 Det er det som er det merkelige, i det virkelige liv faller jeg for myke og snille menn, absolutt ikke badboys. Men ABB er ikke "badboy" i den forstand. Han er egentlig omgjengelig, grei og sjenert. Jeg er som sagt veldig skeptisk og godtar overhodet INGEN sjalusi, verbal eller fysisk mobbing etc etc, og er utrolig kresen på hvem jeg liker. Kunne f.eks ikke falt meg inn å bli sammen med noen som ikke hadde intellekt, utdannelse, formuleringsevne, meninger, en som stemmer på et venstrevendt parti osv, og dette er jo ekstremt vanskelig å finne....... Kanskje 1 promille av befolkningen, og i min aldersgruppe er det så godt som noneksisterende. Er 18 selv. Har aldri opplevd noen med disse egenskapene under min oppvekst og heller ikke der jeg går på skole nå eller i omgangskretsen generelt. Aha, så du liker overhodet ikke AP i utgangspunktet. Det forklarer faktisk en del. Du kan jo faktisk relatere til en god del av ABBs meninger (noe du tidligere har uttrykt i tråden). Selvfølgelig vil en person, som mener dagens regjering er riv ruskende gal, ikke bli vesentlig berørt av en tragedie som rammer nettopp den regjeringen. Det artige er jo at enhver person med høyere utdannelse vil rynke på nesen av hele manifestet til ABB. Du har heller ikke svart meg på hans feige handlinger, manglende intelligens og ressurser til å gjennomføre ordentlige attentater kontra terroraksjoner og at våre psykologer finner ABB fullstendig utilregnelig. 1
Gjest Bandit Skrevet 24. desember 2011 #228 Skrevet 24. desember 2011 Selvfølgelig vil en person, som mener dagens regjering er riv ruskende gal, ikke bli vesentlig berørt av en tragedie som rammer nettopp den regjeringen. Bud... jeg ble vesentlig berørt, selvom jeg mener dagens regjering er stein hakke gal. 1
Gjest Katten. Skrevet 24. desember 2011 #229 Skrevet 24. desember 2011 Bud... jeg ble vesentlig berørt, selvom jeg mener dagens regjering er stein hakke gal. Sett det i sammenhengen.
Gjest Bandit Skrevet 24. desember 2011 #230 Skrevet 24. desember 2011 Sett det i sammenhengen. Ikke alle som klarer det, så jeg ville bare presisere.
Gjest KSM Skrevet 24. desember 2011 #231 Skrevet 24. desember 2011 Aha, så du liker overhodet ikke AP i utgangspunktet. Det forklarer faktisk en del. Du kan jo faktisk relatere til en god del av ABBs meninger (noe du tidligere har uttrykt i tråden). Selvfølgelig vil en person, som mener dagens regjering er riv ruskende gal, ikke bli vesentlig berørt av en tragedie som rammer nettopp den regjeringen. Det artige er jo at enhver person med høyere utdannelse vil rynke på nesen av hele manifestet til ABB. Du har heller ikke svart meg på hans feige handlinger, manglende intelligens og ressurser til å gjennomføre ordentlige attentater kontra terroraksjoner og at våre psykologer finner ABB fullstendig utilregnelig. Jeg synes jo selvsagt handlingen var forferdelig. Har aldri sagt handlingene var positive, men man må kunne se på at det var godt planlagt og reflektert, selvom det var grusomt. Skille mellom sak og person, selvom dette går hånd i hånd i dette tilfellet. Jeg har snakket med flere om dette, voksne folk, og de aller fleste har ikke engang åpnet manifestet, engasjerer seg svært lite og avskriver seg med at han er gal i stedet for å gå dypere inn og prøve å forstå. Dette gjelder enten jeg snakker med økonomer eller butikkarbeidere. Det er det samme. Nullengasjement. Når det gjelder de med utdannelse som kommer frem i media er jo dette professorer og lignende, altså "kategori B-forrædere" som får lønn av dagens regjering og er dermed pliktet til å sverte alle motstridende meninger. De har sin egen agenda ved å stå frem slik. Det er jo ingen som tør å stå frem og være enig med han, i frykt for politisk ukorrekthet. Han står helt alene. Hvis du sikter til meg når det gjelder utdannelse, er jeg ikke ferdig med vgs så der kan jeg ikke si så mye, men jeg går realfag og har stort sett 5 og 6 i det meste. Så jeg satser seslvfølgelig på en lengre, akademisk utdannelse. Faktisk har jeg i det siste helt mer mot psykiater, de jeg synes det virker som Sørheim og Husby har en utrolig spennende jobb som rettspsykiatere. Spesielt i denne saken. Man må jo si at 6 års legeutdanning, praksis og enda 5 år med psykologistudier i tillegg til toppkarakterer fra vgs er en solid utdanning, og disse så ikke engang på manifestet for å erklære ham utilregnelig. Det var nok kun å se ham slik han fremstod. Når det gjelder manglende intelligens, så var det vel heller mangel på logistikk, midler, tid oog rømning som var problemet. Når man gjennomfører en slik handling helt alene blir det essensielt å komme seg raskt unna, og ikke være under for mye oppsyn ved å bevege seg inn i dører osv slik at du blir stoppet. Det er også vanskelig å operere flere kjøretøy, og sette disse rundt omkring, samt å betale for alt dette. Man må jo se på enkelte fysiske hindringer. Man kan jo ikke sammenligne dette med eks. Al Qaida og lignende som har et bredt nettverk med ledere som utvikler planene, ingeniører som jobber med det praktiske og "soldater" som utfører handlingen uten å tenke særlig over det. Det eneste de vet er at de kommer til å bli sittende til venstre for Allah som belønning for ofringen sin. Mens ABB planla, gikk til innkjøp, utførte, stod opp for og forsvarte sine meninger, alt helt alene. Og han visste om konsekvensene, reaksjonene og han trodde heller ikke at han ville få noen særplass hos Gud. Feigt eller ikke feigt, hva skulle han gjort? Gitt dem våpen for å forsvare seg? Det er jo tydelig at man får mer makt med tomme løfter og falske drømmer enn ved våpen, og da var det vel nettopp det som var deres våpen mot ABB. 2
Gjest KSM Skrevet 24. desember 2011 #232 Skrevet 24. desember 2011 Jeg tror årsaken til den sterke tiltrekningen delvis har noe med forholdet til deres egen far/omsorgsperson gjennom oppveksten. Dersom dere har en far meg noen av de samme egenskapene som Breivik, og særlig det at han ikke passet inn sosialt eller kunne være avvisende, så kan en slik type mann virke tiltrekkende på dere. En far som ikke er helt til stede eller gir barna nok oppmerksomhet gjennom oppveksten, vil ofte etterlate et stort uoppfylt ønske om oppmerksomhet og kjærlighet hos barna. Og de vil gjerne søke den oppmerksomheten og kjenne tiltrekningen mot en mann med lignende egenskaper som faren. At dere begge er veldig unge tror jeg også spiller inn. Dere har ikke helt funnet dere selv ennå. Mens når en blir eldre og har fått mer livserfaring og modenhet har en ikke så lett for å la seg blende av ytre faktorer, men ser helhetsbildet av personer klarere, og gjør seg opp en vurdering ut fra det. Dette har jeg tenkt på, men jeg er helt uenig, iallefall med tanke på meg selv. Har ikke hatt en manglende farsfigur, og han er ABBs rake motsetning. Ikke opptatt av statusting, politikk. Derimot stor vennegjeng, sosial, rimelig populær hos det motsatte kjønn, og tilstede for barna. Men jeg skal ikke si vi har det beste forholdet, har aldri følt at han har vist at han er glad i oss barna, og kanskje man kan si man føler seg tiltrukket av det motsatte? Men jeg tror egentlig det heller er mange andre poeng som er kommet frem i tråden som er mer nærliggende. Men det er jo selvfølgelig mulig det har noe med alder å gjøre. Man kan jo lettere la seg imponere osv, man samtidig har jeg aldri noengang følt slik for "vanlige" "kjendiser", og jeg er jo ikke et barn heller, så man bør jo ikke være helt uvitende om dette. Blir vanligvis ikke lett imponert eller beundrende ovenfor noen, uansett om det er prestasjoner, fremlegg etc av vanlige eller kjente mennesker. Jeg skjønner jo at det er galt og rart osv. Og det er jo ikke bare utseendet vi tenker på, mye også en sterk personlighet/psyke, standhaftighet osv.
Gjest Bandit Skrevet 24. desember 2011 #233 Skrevet 24. desember 2011 Feigt eller ikke feigt, hva skulle han gjort? Dersom han hadde vært så lynende intelligent, hatt så mye sjarm, og vært det fantastiske mennesket dere fremstiller ham som, så ville han nok vært en del av en demokratisk prosess som resten av oss. 2
Gjest KSM Skrevet 24. desember 2011 #234 Skrevet 24. desember 2011 Når det gjelder "midtlivskrisen" som TS stadig refererer til, må jeg le av det. Fyren er 32 år!!! Det er fortsatt regnet som relativt ungt. Midtlivskriser pleier å oppstå i 45-55-årsalderen. Kanskje ikke midtlivskrise i ordets rette betydning, men å bli 30 er jo en slags milepæl om at "ungdommen" er over og man må ta mer ansvar, få familie, lykkes i karrieren osv. Det er ikke lenger like søtt å drikke seg fra sans og samling, og finne på dumme ting i fylla. Nå skal man følge barn på deres ting ++. Og når det gjelder å bli kjent, posere, fremstilles flott i media som han ønsket, så han jo selv at han begynte å bli tynnere i håret og at "tiden" med å bli stor og beundret begynte å renne ut. Så hastet det med å gjennomføre noe som kunne oppfylle dette ønsket hans, mens han fortsatt hadde utseendet med seg.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #235 Skrevet 24. desember 2011 Det er det som er det merkelige, i det virkelige liv faller jeg for myke og snille menn, absolutt ikke badboys. Men ABB er ikke "badboy" i den forstand. Han er egentlig omgjengelig, grei og sjenert. Altså, ser du ikke hvordan du lager deg en fantasifigur som ikke eksisterer? Du kjenner ikke dette kreket, likevel tilegner du ham egenskaper han overhodet ikke har. Og hvorfor har du behov for å utbasonere disse følelsene dine? Skjønner du ikke hvor respektløst det er? Du utviser psykopatiske tendenser og en merkelig mangel på empati. Den eneste du har empati med er en syk morder, en som skyter forsvarsløse ungdommer. 1
Adonis Skrevet 24. desember 2011 #236 Skrevet 24. desember 2011 Bud... jeg ble vesentlig berørt, selvom jeg mener dagens regjering er stein hakke gal. Gal er ikke ordet jeg vil bruke. Men jeg mener absolutt at svært mange statsråder mangler talent og evner tatt i betraktning av den posisjon de innehar. Jeg syntes det er påfallende hvor mange AP-politikere mangler både utdanning og erfaring fra arbeidslivet. Men dette er på kanten av tråden. Poenget her er vel heller hvor spinnville tenningsmønstre en del kvinnfolk har...
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #237 Skrevet 24. desember 2011 Kanskje ikke midtlivskrise i ordets rette betydning, men å bli 30 er jo en slags milepæl om at "ungdommen" er over og man må ta mer ansvar, få familie, lykkes i karrieren osv. Det er ikke lenger like søtt å drikke seg fra sans og samling, og finne på dumme ting i fylla. Nå skal man følge barn på deres ting ++. Og når det gjelder å bli kjent, posere, fremstilles flott i media som han ønsket, så han jo selv at han begynte å bli tynnere i håret og at "tiden" med å bli stor og beundret begynte å renne ut. Så hastet det med å gjennomføre noe som kunne oppfylle dette ønsket hans, mens han fortsatt hadde utseendet med seg. He he. Breivik var vel mer på stadiet hvor han hadde vanskelig for å rive seg løs fra moren og barndomshjemmet... 1
Gjest KSM Skrevet 24. desember 2011 #238 Skrevet 24. desember 2011 Altså, ser du ikke hvordan du lager deg en fantasifigur som ikke eksisterer? Du kjenner ikke dette kreket, likevel tilegner du ham egenskaper han overhodet ikke har. Og hvorfor har du behov for å utbasonere disse følelsene dine? Skjønner du ikke hvor respektløst det er? Du utviser psykopatiske tendenser og en merkelig mangel på empati. Den eneste du har empati med er en syk morder, en som skyter forsvarsløse ungdommer. Jeg ser det på filmen fra da han var på fest på FPU, han ser på kameraet med det påtatte smilet og øynene flakker, han føler seg ukomfortabel. Man ser det på filmen fra siste fengslingsmøte, han ser usikker ut, blikket vandrer, han gir seg med en gang dommeren nekter ham å snakke etter å ha spurt rimelig beskjedent. På bilder der han smiler ser han malplassert ut, som om han ikke er glad, øynene smiler ikke. Han forteller om sin frustrasjon når det gjelder å diskutere, og at ingen er interessert, samtidig som ingen i vennekretsen plukker opp dette. Altså ikke spesielt frempå akkurat. Mer en stille tenker. Stefaren forteller jo også om en litt usikker gutt som ikke var den tøffeste eller slemmeste. Han har vel en god bakgrunn for å uttale seg etter å ha kjent ABB siden han var 12? Det er ikke sykt bare fordi det er uvanlig. Og denne tråden har jo vist at det er flere som har samme tanker, men skriver under anonymt navn da dette er tabu og derfor ingen flere står frem. Hvilke psykopatiske tendenser har jeg utenom at jeg finner ham tiltrekkende? Og er det i seg selv nok til å kalle noen psykopatisk?
Ellevill Skrevet 24. desember 2011 #239 Skrevet 24. desember 2011 Kanskje ikke midtlivskrise i ordets rette betydning, men å bli 30 er jo en slags milepæl om at "ungdommen" er over og man må ta mer ansvar, få familie, lykkes i karrieren osv. Det er ikke lenger like søtt å drikke seg fra sans og samling, og finne på dumme ting i fylla. Nå skal man følge barn på deres ting ++. Og når det gjelder å bli kjent, posere, fremstilles flott i media som han ønsket, så han jo selv at han begynte å bli tynnere i håret og at "tiden" med å bli stor og beundret begynte å renne ut. Så hastet det med å gjennomføre noe som kunne oppfylle dette ønsket hans, mens han fortsatt hadde utseendet med seg. Herregud så dum du er. Du høres ut som en liten drittunge som forsøker å si noe velfundert og reflektert, og men isteden blir det bare PINLIG. He he. Breivik var vel mer på stadiet hvor han hadde vanskelig for å rive seg løs fra moren og barndomshjemmet... Ja, he he. 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #240 Skrevet 24. desember 2011 Og når det gjelder å bli kjent, posere, fremstilles flott i media som han ønsket, så han jo selv at han begynte å bli tynnere i håret og at "tiden" med å bli stor og beundret begynte å renne ut. Så hastet det med å gjennomføre noe som kunne oppfylle dette ønsket hans, mens han fortsatt hadde utseendet med seg. Og denne mannen har du beundring for? Er det ingenting ved han som kan få deg til å støtes fra han? Jeg har noen ganger vært betatt/forelsket i noen, som jeg senere har forandret mening om etter å ha blitt mer kjent med hans meninger og væremåte som jeg ikke har hatt sans for. Da føler jeg meg ikke tiltrukket lenger, men blir likegyldig til mannen.
Fremhevede innlegg