Gå til innhold

baby alene hjemme!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville ikke gjort det hvertfall. Jeg kan gå ut i uthuset og hente ved mens baby sover inne, men lenger enn det er det ikke snakk om. Jeg hadde aldri fått ro i sjela om jeg skulle sitte hos naboen og baby var alene i huset/leiligheten uansett hvor tette naboer vi var.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Å herregud! Noen burde ikke hatt unger....

Spar tråden for slike unødvendige kommentarer!

Ts, jeg ville aldri ha latt min baby være alene hjemme, selv om jeg hadde på baby call.

Mye kan skje som baby callen ikke får med seg.

Den kan f.eks ikke si at din baby har rullet i sengen og fått pleddet/dynen rundt halsen, om det brenner osv. Mye kan skje, selv om det er snakk om kun 30 min.

Jeg syns at naboen din burde komme over til deg etter at din baby har lagt seg. :)

Endret av Madelene1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes folk er veldig bombastiske her. Det kommer da an på om;

1. Barnet har for vane å våkne ofte på kveldene

2. Hvor langt det er til naboen

Hvis svaret på 1. er "Ofte" eller "Gjerne mer enn en gang" ville jeg nok vært borte mer en 2-5 min kanskje. Hvis svaret på 1. er "Så og si aldri" og naboen er veldig nærme - det er praktisk talt ikke forskjell på han og stua - ville jeg aldri vært i tvil - klart man kan besøke naboen da. Gjerne mer enn 30 min for min del, men da ville jeg tatt en tur hjemom for å sjekke innimellom.

Alt som kan skje med en baby kan også skje om man sitter i naborommet uten at man nødvendigvis får det med seg da heller. For å være helt sikkert på at ikke noe skal skje, kan man sitte i samme rom som babyen....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde jeg ikke gjort, selv om jeg bor i tomannsbolig og naboen dermed er veldig nærme. Jeg synes man bør holde seg i samme hus som ungene når de sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er noe galt å gjøre det, men jeg tenker selv at jeg ikke ville gått lenger unna enn at jeg evt. hørte brannalarmen. Mulig vi gjør det fra naboen (bor i rekkehus), men har ikke sjekket (er ikke så veldig aktuelt å besøke dem heller ;)) Jeg kan gå ut med søpla, og det gjør jeg jo uten babycall, men ikke noe som tar lenger tid enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye kan skje som baby callen ikke får med seg.

Den kan f.eks ikke si at din baby har rullet i sengen og fått pleddet/dynen rundt halsen, om det brenner osv. Mye kan skje, selv om det er snakk om kun 30 min.

Jeg syns at naboen din burde komme over til deg etter at din baby har lagt seg. :)

Men om babyen får dyna rundt halsen, så merker du jo ikke det noe mer om du sitter i din egen stue enn om du sitter i stua på nabohuset eventuelt? Jeg er i alle fall ikke oppe og sjekker på babyen spesielt ofte på kvelden :sjenert:

Jeg sier som flere andre; hadde det vært i nabohuset av type rekkehus/tomannsbolig, så hadde jeg ikke hatt noe problem med å gå inn til naboen så lenge jeg hadde en babycall jeg stolte på. Men hadde nok ikke vært borte veldig lenge. Om det er lenger til huset ville jeg nok ikke gjort det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veldig nær slektning av meg døde 2 måneder gammel grunnet ei osing fra ei parafinlampe.

Scilent killers finnes overalt.

Man behøver ikke friste skjebnen, men ulykker skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenker mest på, er kanskje ikke at det kan skje noe med babyen mens jeg er borte, men at jeg kan låse meg ute/miste nøkkelen og ikke komme meg inn igjen. Derfor går jeg ikke engang ut med søpla. Hysterisk kanskje, men da slipper jeg å lure på hvor grensene går for å gå fra barnet, og jeg slipper å ha dårlig samvittighet for det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenker mest på, er kanskje ikke at det kan skje noe med babyen mens jeg er borte, men at jeg kan låse meg ute/miste nøkkelen og ikke komme meg inn igjen. Derfor går jeg ikke engang ut med søpla. Hysterisk kanskje, men da slipper jeg å lure på hvor grensene går for å gå fra barnet, og jeg slipper å ha dårlig samvittighet for det samme.

går ikke ut med søpla??? det er hysteri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går ikke ut med søpla??? det er hysteri!

Haha, jeg sa jo det :ler:

Nå har ikke jeg søppelkasse rett utenfor døren da, og har faktisk opplevd å bli innestengt i søppelrommet og måttet ha hjelp for å komme meg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes folk er veldig bombastiske her. Det kommer da an på om;

1. Barnet har for vane å våkne ofte på kveldene

2. Hvor langt det er til naboen

Hvis svaret på 1. er "Ofte" eller "Gjerne mer enn en gang" ville jeg nok vært borte mer en 2-5 min kanskje. Hvis svaret på 1. er "Så og si aldri" og naboen er veldig nærme - det er praktisk talt ikke forskjell på han og stua - ville jeg aldri vært i tvil - klart man kan besøke naboen da. Gjerne mer enn 30 min for min del, men da ville jeg tatt en tur hjemom for å sjekke innimellom.

Alt som kan skje med en baby kan også skje om man sitter i naborommet uten at man nødvendigvis får det med seg da heller. For å være helt sikkert på at ikke noe skal skje, kan man sitte i samme rom som babyen....

Akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det hadde jeg ikke hatt nerver til. Syntes også at det er en smule uforsvarlig. Hva om det begynner å brenne?

Naboen kan jo kanskje heller komme over til dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma og pappa gjorde dette med oss da vi var små og bodde i rekkehus, og jeg kommer nok til å gjøre det selv hvis jeg bor i rekkehus eller blokk (og så sant babycallen rekker bort til naboen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble låst inne som et-åring mens mamma var ute med søpla. Ikke at jeg husker det men det var vist ikke akkurat morro i følge min mor. Nabojenta krøp igjennom et lite vindu og åpnet døra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Jeg satt på verandaen til naboen, rett ved siden av huset, flere ganger om sommeren mens babyen sov. Hadde med babycall og døren var åpen. Følte meg ikke som en dårlig mor for det.

Går også ut i garasjen for å hente ved mens babyen sover. Det tar også litt tid å fylle opp vedkorga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg må nesten legge til at om datteren min er noe lik meg når hun er rundt 10-11 måneder, så har hun allerede begynt å komme seg ut av sprinkelsenga på egenhånd. Så, ja.. Mye kan skje. :sjenert:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...