Gå til innhold

baby alene hjemme!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ville dere latt en 10 mnd gammel baby være alene hjemme på kvelden når de sover? har med babycallen bort til naboen selvfølgelig. det er snakk om en halv times tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg aldri gjort. Hvem vet hva som kan skje? Hvis det for eksempel begynner å brenne og ungen din sover, så hører du da ikke det på babycallen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Nei, jeg hadde ikke gjort det. Selv om det er snakk om 30 minutter, så synes jeg fremdeles babyen er for liten. Det er mye som kan skje på den lille tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da får naboen ta seg en tur til deg. Om det er superviktig - ta med deg babyen. Det kan begynne å brenne, det kan komme noen å bryte seg inn, ungen kan spy og bli kvalt osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor langt borte bor naboen da ? Er det i naboleiligheten , eller to kvartaler borte ? Om det er rett ved siden av er det ikke store forskjellen på å være der og i din egen stue.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehodet

Nei, da får naboen ta seg en tur til deg. Om det er superviktig - ta med deg babyen. Det kan begynne å brenne, det kan komme noen å bryte seg inn, ungen kan spy og bli kvalt osv.

Så det kan ikke skje om du sitter i stuen og babyen sover oppe feks?

Jeg var aldri inne til babyen hvert 15 minutt og ikke hadde jeg babycall heller.

Jøss, lurer på hvordan mine unger har klart og overleve i min varetekt.

Men til TS spørsmål, tja.... Du kjenner barnet best-pleier det å våkne om kvelden? har du oversikt til huset ditt? Om du føler deg komfortabel med å stikke til naboen en liten tur, ser ikke jeg noe problem med det.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke hatt noe problem med å gå ut av huset med en babycall som fikk inn signal. Hva er forskjellen mellom det og å være i f.eks. hagen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det ville jeg ikke gjort. Hadde det vært naboen i min gamle blokk hadde det ikke vært noe problem for der var det som å gå inn i naborommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i garasjen p trente en dag med babycallen med, men syns det var så ekkelt å la hun ligge igjen alene inne at jeg gikk inn igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke turt. Tenker automatisk Madeleine Mccann, selv om det selvfølgelig skal mye til for at sånt skjer. Man angrer så FRYKTELIG hvis det skulle hende noe, og det skal ikke så mye som en halv time en gang for at noe skulle skje.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var liten bodde vi i rekkehus, og mamma og pappa satt ofte inne hos naboen om kvelden (eller omvendt), og hadde babycall med seg. Jeg husker det jo, så vi var nok ikke babyer, og det var nok ganske normalt på den tiden. Jeg hadde nok ikke gjort det nå, selv om vi ikke har mange metrene mellom husene her hvor vi bor. Tidene har forandret seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjem an på kva ein meiner med nabo. Eg er vakst opp på landet med nærmaste nabo eit godt stykke unna, då hadde det vore uaktuelt. No bur eg i rekkehus, og kunne vel kanskje vurdert å vera hjå ein av naboane i same rekke (det er jo i grunnen ikkje verre enn å ver ute i hagen?), men ikkje lengre unna enn det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor er det dere bor egentlig? Både da jeg vokste opp og her jeg og samboeren bor nå er det 20 meter til døra til naboen, og jeg kunne fint ha gått dit mens babyen sov. Du hører jo babycallen, er nesten ikke noe lenger og gå derfra enn å gå fra stua.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...