Gå til innhold

Et stjerneskudd

FrøkenStrøken

Anbefalte innlegg

28 uker på vei, nå er det begynner det jammen å nærme seg! :hjertesmil:

Da har jeg sittet i sofaen hele ettermiddagen og kvelden, skravla noen timer i telefonen og bare slappa av. Har jo vært et forferdelig til regnvær i et par dager nå, og hva har jeg gjort i dag? Joda, vandra rundt oppe i skogen :) Ut på tur, aldri sur! Og det var egentlig veldig ok også, ikke så kaldt, bare passe vått :) Men kjenner at det ble for mye gåing, er sliten i bein og ledd, særlig i rumpeområdet. Festet mellom bein og hofter har fått kjørt seg litt, så det trengtes en rolig kveld nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 uker allerede ja :overrasket:

Dæh, tia går fort!

Ikke lenge siden du jublet for å ha passert 12 uker, og nå har du kun 12 uker igjen ;)

HURRA!!! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og jeg er i tredje trimester! Da er man jo kjempegravid, om jeg skal dømme etter hvordan jeg så på det tidligere! Får stadig kommentarer på at jeg vokser masse, men kan en ikke forvente det nå da.. ? Ser STOR forskjell på magen nå i forhold til for to uker siden. Den skyter ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jipp for 3. trimester :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad:

Jeg følger etter deg imorra. Kjennes så utrolig deilig ut å ha kommet hit. Nå kan jeg virkelig slappe av og begynne å forberede ankomsten til lillgutt :)

Har du begynt å tenke noe på fødselen?? Jeg prøver å utsette det jeg :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke så mye på fødselen, iallefall ikke negative tanker (det kan selvfølgelig komme). I utgangspunktet vet jeg at jeg tåler mye, og jeg er ikke redd for smerte, men under en fødsel vil det jo skje en del ting jeg ikke har kontroll over.. det i seg selv kan bli litt skummelt, men skal prøve å ikke grue meg så lenge det går :)

Hvordan takler du smerte, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt det var med helg, men jammen er den ikke snart ferdig.. rart så fort fridagene går, altså! Gleder meg allerede til permisjon, men prøver å ikke tenke så mye på det, er jo to måneder igjen..

Mye liv i baby for tiden. Kjenner alle bevegelsene hans nå, alt fra små dult til store ommøbleringer! Ikke sjelden jeg ser magen buler stort ut på sidene :)

Opplevde noe litt skummelt her ei natt, da. Hadde nylig/nesten sovna (ikke helt sikker), men våknet av en merkelig følelse. La hånda på magen, og hele greia rista! Bevegelsene var veldig raske og jevne, følte meg som ei vaskemaskin med full omdreining på sentrifuga. Stusset litt, og ba pappaen kjenne, men han sov også, og sa bare ja og ha da jeg la hånda hans på magen. Jeg var jo ikke helt våken, så jeg skiftet bare stilling og sovnet igjen, uten å tenke mer på det.

Et par timer etter, da jeg våknet for å gå på do, begynte jeg å tenke litt mer nøye på det. Hva hadde skjedd? Plutselig slo det meg at han kunne ha hatt et anfall av noe slag, og jeg så for meg epilepsi. Jeg fikk også for meg at han kunne være død, at det var kramper jeg kjente. Klarte å vekke han ganske fort, så jeg fikk avkreftet det siste, men måtte jo prøve å sjekke ut hva det var! Heldigvis svarte google meg med maaange svar da jeg plottet inn "baby magen rister", og det er visst noe mange har opplevd (og bekymret seg over) før meg. Jeg har bare aldri hørt om det før! Forklaringen er visst, i følge en god del, at babyen rister når den tisser! Ikke alle gjør det, men de som kjenner denne typen risting opplever visst ofte at babyen har den samme ristingen innimellom når den kommer ut også.

Jeg velger å tro det er noe den har arvet etter pappaen sin, han klarer ikke å sitte stille i en sofa eller på en stol uten at foten rister. Skal bli meg et liv når de to sitter sammen om noen år! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 mnd til permisjon går fort!

Før du vet ordet av det går du å suller hjemme hver dag og planlegger de siste detaljene rundt barnetingene deres :)

Snedig den ristinga du skriver om.

Jeg har ikke hatt en slik vaskemaskin-risting, men til tider fryktelig mye bevegelse.

Til meg så har det vært mere at det virker som om han slår på en slik boksebag som er livmora. At det blir annenhver høyre og venstre arm som slår rett ut samtidig som han vrir seg litt rundt. Da kan magen dirre en god del og jeg ser at rumpa hans glir fra ene siden til den andre. :smilorange:

Rart å kjenne, og frytelig morro å se på ;)

Jeg må ta meg i å sitte å stirre på magen når den rører seg. Blir så fasinert!

Skulle ønske jeg kunne hatt en slik rønken-maskin som hadde sett inn i magen! Så kunne man sett hvordan de beveger seg der inne og hvordan de ligger :)

Hadde vært fryktelig spennende å sett hvordan de rører seg og herjer i blandt....

Jeg tenkte også i mitt stille sinn når L styra med noe forrige uke, at jaja, det blir nok liv i huset om noen år når både L og småen kommer til å holde på ;)

Sjansen er stor for at vår tar etter sin far, veldig sterke gener på den siden :overrasket:

L ligner på sin bestefar, identisk! Både utsende og oppførsel i grunn....

Mora hans slapp heldigvis de store føttene og hendene som mannfolka i familien pleier å ha ;) haha!

dæh det blir spennende når vi får møte de små om ikke altfor lenge :)

Kanskje vi skal møtes igjen en dag? Det hadde vært veldig koselig å møttes en gang til før fødsel, og gjerne etter også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vil jeg veldig gjerne! Kanskje litt snart, så vi er sikker på at vi rekker det? Litt i tidligste laget enda for deg, men tida går jo som du sier kjempefort! Jeg kan gjerne komme på besøk til deg, eller invitere deg hit, kanskje allerede i dag? Eller en tid vi blir enige om senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi trenger kanskje ikke å drøye det veldig lenge, tilfelle noe skjer :)

Skulle gjerne møttes i dag, men formen er relativt dårlig dessverre unsure.png

Men veldig gjerne til uka :)

Var det ikke tirsdager du hadde best tid?

Jeg kommer gjerne på besøk til deg, eller du hit om det er ønskelig :)

Kan være lettere det enn å møtes på cafè i grunn...

Opp til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg egentlig ikke noe ordentlig system på hvilke dager jeg har best tid, men i morgen er ganske så grei (litt utpå ettermiddagen)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ledig etter kl 15 i morgen iallefall :)

Kanskje vi møtes enten før eller etter middag? F.eks rundt 15 eller 18/19?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke så mye på fødselen, iallefall ikke negative tanker (det kan selvfølgelig komme). I utgangspunktet vet jeg at jeg tåler mye, og jeg er ikke redd for smerte, men under en fødsel vil det jo skje en del ting jeg ikke har kontroll over.. det i seg selv kan bli litt skummelt, men skal prøve å ikke grue meg så lenge det går :)

Hvordan takler du smerte, da?

Heisann. Har vært uten nett i helga jeg :) Snedig med denne ristinga. Har ikke opplevd noe slik selv.

Jeg mener å tro at jeg takler smerte ganske bra. Det skal ganske mye til før jeg tar smertestillende f.eks. Så skal bli spennende å se hvordan dette skal gå :)

Åssen går det med shoppinga da?? Fått noe stort i hus?? Vi har fått vogn, seng og bilstol nå :smilorange:

Gleder meg såååå til å dra på trilletur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var første prøven tatt, uten at jeg svimet av, blodsukker på fastende er 4,9. Alt bra så langt, men gruer meg til stikk to.. og også til et eventuelt dårligere resultat.. men nå er det venting en god stund først! :)

Sukkervannet var ikke ille å drikke. Søtt, ja, men iskaldt! Fryktet at det skulle være varmt eller lunkent, som jeg har hørt, men er vel forskjellig praksis :) Den forrige fastlegen min(hun udugelige som jeg har skrevet om) fortalte meg faktisk skrekkhistorier om den grusomme sukkertesten jeg må ta. Kjempeprofesjonelt, glad jeg ikke gidda å bekymre meg for de stakkars desilitrene med søtt vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du fikk kaldt vann! Trolig litt bedre enn lunkent som jeg fikk ;) haha!

Da hadde de nok forbredt seg på at du kom! Supert :)

Smaker jo bare suketter i vann. Jeg skjønner iallefall ikke hva alt styret rundt det skulle være.

Forrige legen din var jo bare en tufs! Bra du ikke har hun enda!

Bra fastende blodsukker da, jeg er overbevist om at det går helt supert med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaldt vann er nok en fordel, ja! Nevnte for hun som ga meg deg at jeg var glad det ikke var lunkent, hun bare grøsset av tanken :)

Etter 1 time og 40 min(litt forsinket til første test, men skulle ikke ha noe mye å si) lå verdien på 7.4. Det er under faresonen, men likevel litt i høyeste laget, så jeg bør ta testen på nytt om en mnd.. hurra! Eh, neei.. håper bare det ikke gjør at ungen blir veldig stor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte vente i nøyaktig 2 timer, så å si på minuttet når jeg tok den :)

Husker ikke resultatet mitt i farta, men det var 7 et eller annet også.

Om ungen blir litt stor går det helt sikkert bra det og :)

Værre om han får et stort hode :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ajaj, nå er vi virkelig i gang! Kjøpt (bestilt og betalt depositum på) vogn i dag, får den i slutten av oktober. Har også kjøpt litt klær, for å få en start! Mest for at det skal bli lettere å småhandle senere, bøygen blir så stor når det er snakk om å kjøpe det første. Ble et par ullbodyer og en ullbukse, en plysjbukse, en bomullsbody og et sett med pingvinbody og selebukse. Alt i atørrelse 56. Kjøpte en "dinglis" også, koseklut med kaninhode. En topakning smokker som også ble med skal byttes, for står at de ikke bør brukes etter tre år. De var produsertpå nyåret 2010, det var litt dårlig, syns jeg!

post-19757-0-57303700-1347720903_thumb.j

Endret av FrøkenStrøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo ikke gått ut på dato riktig enda, men med tanke på at de skal brukes fra 0-6 mnd vil det jo si at jeg ikke kan bruke de så lenge som de er beregnet for før de er for gamle.. Og siden vi ikke får bruk for de før starten av desember er det jo alt for kort holdbarhet! Jeg syns de må slutte å selge dem når det er et halvår igjen til utløpsdato, når det er sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...