Gå til innhold

Et stjerneskudd

FrøkenStrøken

Anbefalte innlegg

Jeg sner ikke hvilken vogn jeg vil ha, det som er problemet! Vet jeg vil ha en som ser normal ut, med fire hjul - ikke noe futurisk og flyplassvogn- lignende :)

Tusen takk for tips til bilstol og seng, har ikke fulgt med på at det er tilbud! Ikke vært noe på butikker enda.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sner ikke hvilken vogn jeg vil ha, det som er problemet! Vet jeg vil ha en som ser normal ut, med fire hjul - ikke noe futurisk og flyplassvogn- lignende :)

Tusen takk for tips til bilstol og seng, har ikke fulgt med på at det er tilbud! Ikke vært noe på butikker enda.. :)

Emmaljunga- vogner med 4 hjul er veldig populære og mange som er fornøyde med de.

Jeg gikk for en TFK-Joggster Twist med 3 hjul. Lette å styre og enkel å bruke. Ikke minst veldig lette for å ha inn og ut av bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha Emmaljunga City Edge Duo med Classic understell :) Den har stor bag, men ser samtidig nett og liten ut. Vi risikerer å få stor unge, dumt hvis han vokser ut av vogna med en gang :) Den skal være enkel å manøvrere, sikkert noe tyngre enn en del av de såkalte "byvognene", men i snø og slaps og vinter er det nok bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt med en Bugaboo fra Tyskland. Med svingbare hjul foran (som man kan erstatte med vinterhjul om vinteren kommer), den er lett og tar liten plass i bilen. Stor vognbag, kjøpt adapeter sånn at man kan klikke på bilsetet, og ikke minst at man kan velge hvilken vei ungen skal sitte i sportsdelen.

Den siste var veldig viktig for meg siden jeg har hørt at mange savner den muligheten. Eneste negative med en 3.hjuling er dette, så derfor valgt jeg bort 3 hjuling. Selv om både TFK og Easywalker har flotte vogner :)

Emmaljunga blir for tung og klumpete for meg. Det er mye bakker her jeg bor :)

Endret av Kakaoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!!! :klovn:

Gratulerer såååå masse med dagen!

Den beste gaven ligger i magen og venter på å få feire deg neste år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Takk til dere to :)

Hehe, skrev et LANGT innlegg i går, men så forsvant det, og jeg rakk ikke å skrive det på nytt :( Har endelig fått nett på dataen igjen nå, så skal inn og oppdatere igjen om en stund! Har bare hatt mobilnett i sommer, og denne telefonen er jo så lite motiverende å skrive på.. jeg er en utålmodig sjel! :)

Men først, hjemmelagde boller med nyrørt jordbær til (sen) frokost! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bollene spist og kjøkkenet ryddet.. er så godt å ha fri, ha mulighet til å leke husmor! Bake og stelle i leiligheta, prøve å få orden på flyttekaoset.. Håper det går an å gjøre litt slikt når babyen kommer også, men har ikke forhåpninger om at permisjon er det samme som ferie.. :)

Hadde en skummel opplevelse i går. På søndag, like før leggetid, klarte jeg å dunke magen min hardt inn i noen møbler vi har her. Jeg glemmer at jeg ikke er flat foran lenger, og feilberegner derfor hvor god plass jeg må ha for å smyge meg mellom ting! Fikk ganske vondt med det samme, men gikk fort over, og jeg regnet i grunn med at mye av det vonde var bekymring også. Blir jo så oppmerksom på den lille! La meg like etterpå, og det var helt stille der inne. Han hadde vært ganske så vill hele dagen, så jeg tenkte jo at det var rart at han plutselig la seg til å sove! Drakk en del, både vann og saft, og etter en god stund kjente jeg liv. Ikke like mye som tidligere på dagen, men det varierer jo uansett! Våknet en del ganger i løpet av natta, og det var litt stille, men fikk svar til slutt når jeg dyttet.

I går, da jeg sto opp, tenkte jeg at alt hadde gått bra. Var fremdeles litt stille, men jeg kjente at han var der, og så til og med magen bevege seg et par ganger. Hoppa i dusjen før jeg skulle til tannlegen, og i det jeg begynte å få dårlig tid, gikk jeg på do. Kom en slim-/blodklump :overrasket: :overrasket: :overrasket:

Ble selvfølgelig redd, og ringte helsestasjonen med en gang. Fikk snakke med super-jordmor, og hun ba meg komme med en gang, og fire minutter etter var jeg på kontoret hennes. Forklarte hva som hadde skjedd i detalj, og hun konkluderte etter hvert med at det ikke hørtes så farlig ut likevel ("slaget" fra møbelet var flatt, og ikke som en knyttneve, og blodet som kom var gammelt/brunlig). Vi lyttet for sikkerhets skyld, og hjertet slo helt perfekt! :hjerter_rundt: Han knuffet til og med litt på jordmor mens hun lyttet, så da sank pulsen min igjen også.

Det er så godt å oppleve et helsevesen som tar en på alvor, for første gang i mitt liv! Som en super avslutning på det hele dro jeg til tannlegen (bare fire minutter for sent), han har jeg gått til i tre/fire år nå, og har blitt kvitt redselen for tannleger. Kjempeflink, han fikk det å trekke en visdomstann til å være ok, og jeg gjør heller det igjen enn å bare sjekke tennene hos skoletannlegen jeg en gang hadde.

Hurra for norsk helsevesen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt cabrio-fix med base nå, tusen takk for tips om tilbud, trondheimspia! :) Var innom Barnas Hus for å sjekke bedside crib også, men tilbudet gikk ut i midten av juli. Får følge med litt utover høsten, men hvis den ikke kommer på tilbud igjen var den ikke dyrere enn at det blir den uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre timer søvn i natt, fra ett til fire. Nå som jeg må stå opp kjennee jeg at øynene sklir igjen, og jeg kunne sovnet på kort tid! Håper bare ikke dette blir en trend :)

24 uker og jordmortime i dag! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi med 24 uker :smilorange:

Og lykke til hos jordmor :) Det er jo faktisk gøy.. Hilsen ei som generelt har tidligere har hatet å gå til lege osv.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt var bare bra, heldigvis!

Han har blitt så kontaktsøkende i det siste, noe jordmor bekreftet da hun lyttet til hjertelyden.. ble hele tiden avbrutt av dunkelyder, han vil dytte tilbake når noen hilser! Herlig at det er toveiskommunikasjon, kjenner at jeg begynner å bli knyttet til han på en annen måte enn før.. han er der plutselig på ordentlig, og har helt tydelig en slags bevissthet om det rundt seg!

Har også funnet ut at han reagerer veldig på farris. Den er jo kald fra kjøleskapet, og lager sikkert lyder og liv i magen! om han syns det er gøy eller ekkelt, det er en annen sak.. hehe :)

Skal prøve å hvile en time nå, etter den slitsomme natta.. ligge og halvsove til naboens hamring i veggen, herlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, og gratulerer med 24 uker :strix:

Lenge siden jeg har vært innom deg nå.. Litt dårlig samvittighet for det.... :sjenert:

Håper alt står bra til :) Flott at alt stod bra til med den lille :jepp: Kjenner igjen de kontaktsøkende bevegelsene du beskriver. Sist jeg var på kontroll, drev babyen og sparket bort doppleren :fnise: Morsomt!

En aktiv baby er en frisk baby :jepp:

Ha en strålende dag!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Hvordan går det med deg?

Lenge siden du har oppdatert noe her inne nå :)

Håper alt står bra til med dere 3 i den nye leiligheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Her går det greit, men lite overskudd igjen, etter å ha startet på jobb igjen. Veldig mye å sette seg inn i nå i starten, lange dager, og helt ferdig når jeg kommer igjen. Kjenner det blir mye, både fysisk og psykisk.

Stresses av tanken på permisjon og foreldrepenger for tiden, alt er så usikkert med grunnlaget. Jeg har mistet en del kroner i måneden pga at jeg skal ut i permisjon (sinna, men får ikke gjort noe med det), og samboeren får også en del mindre i måneden framover. Siden vi ikke vet helt hvor mye det er snakk om, eller hvordan NAV regner på det i slike tilfeller som vårt, vet vi heller ikke hvor mye vi vil få i måneden av 80/100%. Barnehage er også en faktor, og det blir rett og slett veldig mye å tenke på! Har sendt mail til NAV og spurt om vi kan få et møte for å regne på ulike alternativer, men hører jo fra andre at de ikke er så villige til å hjelpe med slikt.. søk på nett, er svaret, men det er jo litt viktig å vite hva de ulike valgene vil føre til! Pappaen sier at det ordner seg, og at vi vil få det kjempefint uansett, men det er ikke godt nok svar for meg. Jeg må ha oversikt og vite tallene før jeg slapper av!

Ellers har magen begynt å bli såpass tydelig at jeg merker at den er der i hverdagen, føler at jeg tar mer plass og at den er i veien. Er som en ball som presses innover, og da merkes det veldig godt når jeg kommer borti noe!

Har fått begynt å høre kommentarer fra enkelte nå (type hver gang jeg treffer de personenene, som "der kommer den gravide", "nå begynner det å vises, ja", "du får plass i denne jakka en stund enda, men snart er det slutt" - konstant). Én kommentar, en gang i blant, burde vel holde? Ei jeg snakka med her om dagen mente at den begynte virkelig å bli stor, og lurte på når jeg skulle ha. Hun himlet med øynene da jeg sa desember, og mente at jeg kom til å få en skikkelig stor mage innen den tid. Ja, jeg er da forberedt på det, mamma var diger.. men når jeg sammenligner med andre, feks dere som legger ut bilder her inne, syns jeg faktisk ikke den er så gigantisk.. Jeg har jo en fin omkrets rundt magen om man måler utelukkende i centimeter, men med tanke på at jeg i utgangspunktet har en stor kropp (med noe ekstra på i tillegg), så syns jeg ikke den har vokst mer enn det jeg syns ser ut som et slags gjennomsnitt. Det er jo flere som fremdeles ikke ser det helt tydelig før de får det fortalt, slik som noen gamle venninner jeg traff for en uke siden - vi var sammen i tre timer før jeg nevnte det, og de hadde ikke skjønt det før. Men men, de får bare synes jeg er svær, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal høre mye rart om magen før man føder ;)

Jeg får høre at "oj herregud så stor magen er", til at folk ikke synes den er veldig stor....

Synes det varierer så utrolig fra person til person :)

Jeg ser jo at de andre på termingruppa mi har både større og noen mindre mager :)

Ikke bry deg så mye om det du, du har din egen mage som bare du kjenner ;)

Du får legge ut et bilde så skal vi andre få avgjøre det for deg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frekt av folk å komme med sånne kommentarer da, syntes jeg! :/ Jeg suns det er kjempefint med gravidmage jeg :) Å du ser sikkert kjempebra ut! :) De andre er sikkert bare kjempesjalu så kommer med de kommentarene :fnise:

Jeg vil også at du skal legge ut magebilde :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...