Gå til innhold

Hva er dine nyttårsforsetter?


Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Jeg har en del mål for neste år. Det er ikke noe som innføres stregnt fra 1. januar, men mål for året 2004.

Det er:

Jevnlige brev til Stella (helst minst 6 i løpet av året) Stella er vår "datter" i Uganda, fjernadoptert.

Reglemessige mailer til venner og familie

Et og annet kort/brev til de venner/familie (mest familie det da) som ikke kan få mail. Ikke bare kort til mormor hver gang hun ligger på sykehuset (som jo forsåvidt gir henne en del kort i løpet av året, da hun er der en del ganger....)

Bli ajour med bildeinnlimingen i album

Bli ajour med klesvasken (etter denne innsatsen før juleferie nærmer vi oss faktisk, men vi trenger et stort klesskaå å putte klærne i før vi kan bli reelt ajour, for øyeblikket har vi ikke plass til å ha mer enn ca 1/3 av klærne våre rene :(

Holde leiligheta såpass ryddig at den er "koselig", men uten at det blir "sterilt" (liten fare for det....)

I tillegg skal vio bli flinkere til å gå tur, min samboer og jeg. En gang i uka i det minste. Vi er blitt late...

Vi får se hva jeg får til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har alltid masse forsett som alltid går i vasken. Tror det kan være lurt å prioritere, finne ut hvilket forsett som er det aller viktigste, og konsentrere seg om det ene forsettet. Greier man så å oppfylle det forsettet, så kan man ta for seg det nest viktigste, osv. Konsentrere seg om én ting av gangen.

Mitt forsett er at jeg i løpet av 2004 skal bli slank og sprek, fordi min overvekt og dårlige form er hovedårsaken til at alle de andre forsettene blir vanskelige å gjennomføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal legge på meg 5 kilo.

Begynne å røyke.

Være flinkere til å drikke en flaske rusbrus mer en vanlig.

Ikke støvsuge så ofte.

Være mer sta.

Nei, jeg bare tuller.........

Jeg har ingen og har aldri hatt et eller.

Er det noe som skal gjøres bedre gjør jeg det da jeg kommer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker ikke å ha nyttårsforsetter. Føler på en måte at det lett blir et negativt press ved det, hvertfall hvis jeg ikke klarer å gjennomføre de...

Tar det heller som det kommer gjennom året. Synes det er lettere og hyggeligere jeg... Og det er noe jeg ønsker å forandre venter jeg ikke til neste nyttårsaften, da prøver jeg å forbedre det når det skulle dukke opp behov, motivasjon eller ideer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg maa ha spesifikke maal for aa klare det; aa love meg selv aa bli snillere er vanskelig aa forholde seg til f.eks... :roll:

- Melde meg inn paa helse studio og trene hver uke (om det blir en gang eller tre vil tiden vise) fra midten av januar.

- Soeke paa relevante jobber hver uke (proever aa faa meg ny jobb) + bruke nettverk/kontakter til aa skaffe info/intervjuer.

- Kjoepe bursdagsgaver/sende gaver til mine herlige venner der hjemme i god tid!

- Spise sjokolade kun i helgene

- Jobbe aktivt med aa gjoere ting som faar meg mer positiv; gaa turer/svoemme/trene/laere nye ting... Dette siste er det vanskeligste iom jeg ikke vet HELT hvordan jeg skal gjoere det...

Dett var dett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

]

2) Klare å si nei uten å få dårlig samvittighet.

Dette er mitt forsett også. Jeg har lyst til å lære meg å si nei, uten å få dårlig samvittighet og være redd for at andre blir sinte p.g.a. det. Jeg har lyst til å bli litt mer "slem" og ikke bare snill og grei hele tiden. Vil bli flinkere til å si rett ut hva jeg mener, uten å bestandig først tenke på hva andre vil si om det. Har alt blitt litt flinkere, men øver meg stadig på dette og håper at jeg en dag vil være veldig flink! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttårsforsett er en fin ting, synes jeg. Setter derfor opp tre punkter som ikke skal være altfor umulig å gjennomføre:

-Bruke mer tid til skolearbeid den siste terminen

-Spise langt sunnere og droppe godisene

-Redusere unyttig pengeforbruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra dagboken min:

Nyttårsforsetter!

¤ Gå ned til 58 kilo (aner ikke hvor mange kilo, går ikke på vekta i jula)

¤ Jobbe mer med skolearbeid siden jeg skal begynne å jobbe i juli

¤ Derfor må jeg få meg jobb fom 1. juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Jeg skal:

- Gå ned 15 kg

- Slutte å spise sjokolade

- Drikke mindre kaffe

- Bli avholds

- Ta vitaminer

- Trene

Og så skal jeg bli gravid. Så vi får se på de 15 kg tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal prøve å bearbeide samboeren min til å ville kjøpe leilighet (nå leier vi, og jeg hater det!)

Jeg skal slutte å røyke - men ikke før første juni, for da kommer den nye storebrorserdegrøykeloven.

Jeg skal betale ned enda mer gjeld, og få litt romsligere økonomi.

Jeg skal bli flinkere til å fortelle familien min akkurat hvor mye de betyr for meg.

Og til slutt skal jeg bli flinkere til å kose på kjærsten min (han er nemlig veeeldig kosete, mens jeg not so much)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine forsetter:

- Se lyst på livet!

- Spise sunnere (as if...)

- Bli flinkere på brev- og epostfronten

- Være mer aktiv

- Ikke tulle bort verdifull tid i sofakroken

- Ta meg tid til hobbyene mine!

- Ta godt vare på mannen og veslejenta. Dette året skal bli toppers for oss alle tre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- trene 3-4 ganger i uken (som jeg har gjort det siste halvåret, men et lite opphold den siste månenden rundt eksamen)

- holde vekten stabil

- lesesal HVER DAG

- aktiv i slalombakker

- bli mer sosial

- fortsette med det sunne kostholdet

- komme inn på medisinstudiet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* bruke mer penger på klær (denne blir den vanskeligste... hi hi :D )

* trene mer

* gå ned 10 kg før bryllupet

Slutte å røyke gjorde jeg i mars i år, så det slipper jeg. Det har aldri vært noe nyttårsforsett, uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...