Gå til innhold

Erna Solberg : Kampen mot rasisme og ekstremisme må trappes opp.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2011/12/15/kultur/debatt/debattinnlegg/hat/ekstremisme/19431522/

Erna Solberg vil bekjempe: De som ønsker å så vrangforestillinger om uoverkommelige kulturforskjeller. Problemet oppstår når kritikk går over til å bli generalisering. Dette vil hun bekjempe.

Klokke ord fra Erna Solberg. På tide at man yttrer seg mer ansvarsfullt, spesielt om Islam ,men også andre minortiteter.

Vi kan ta denne diskusjonen om 20 år. Kanskje du har lært da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis man skal bekjempe rasisme så forutsetter det at man annerkjenner menneskeraser. Hvis ikke så er man helt på villspor. Kultur og sosiale grupper er f.eks rockekultur, nordnorsk kultur etc

For å bekjempe hat tror jeg man ikke bare må bekjempe rasisme, men også sexisme...spesiellt rettet mot abrahamittiske miljø. Forbud mot kjønnsdiskriminering. Det tror jeg vil hjelpe. Mer åpenhet rundt kropp og sosiologiske begivenheter vil det være på høy tid å kjempe for.

Folk i erna (fætterna bruker jeg å si :P) sin alder forstår ikke internettsosiologi, så de burde vite at det er mye trolling, flaming og flamebaiting på nettet før de uttaler seg og at alle aldersgrupper har det morsomt der.

Bortsett fra det så tror jeg og på "dialog" med internettkrigere.

På tide at man yttrer seg mer ansvarsfullt, spesielt om Islam ,men også andre minortiteter.

Spesiellt IKKE islam, som er en religiøs MAJORITET. :goodbye:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg savnet at det ikke stod noe om hatet mot pedofile (altså ikke overgripere).

Det å seksualisere barn kan gi utslag i mange forskjellige og skadelige handlinger.

Jeg tror en del av den kritikken som blir rettet i mot Islam kan virke veldig sårende på mange :tristbla:

Ikke faen.

Nylig ble noen drept som følge av trolldsomannklage :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trusler og vold er kriminalitet, og ikke samfunnsdebatt.

Man trenger ikke pakke inn meningene sine i bomull heller, for å klare å ytre seg på en grei, akseptabel måte.

Det handler om å innta et standpunkt om et minimumm av respekt for opponenten, selv om man er uenig med vedkommende.

Man kan likevel ikke stikke under en stol av vold og trusler er en del av samfunnsdebatten.

Respekt for den andres rett til å ytre seg skal man ha . Men dette med respekt slår ofte feil ut når europas trang til selvpisking møter andre kulturers sjåvinisme .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...