AnonymBruker Skrevet 15. desember 2011 #61 Skrevet 15. desember 2011 Poenget mitt er at det ikke er gitt utfra selve begrepet at det kun gjelder islamisme, og ikke islam. Når da partiet er kjent for retoriske utsagn, enkle løsninger og retoriske utspill, så vil jeg ikke si at de gjør sitt beste for å påpeke dette heller. Joda, når de får noen kritiske spørsmål, så har jeg hørt at de påpeker at det dreier seg om islamisme. Men det er sjelden jeg hører det når de slår til med storslegga om innvandring og folk med "andre kulturer". Jeg er enig i at det er litt uklart, men jkeg skrev kanskje, som i et forslag. "Islamismefisering" er jo også litt mindre fengende
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2011 #62 Skrevet 15. desember 2011 Det er vel mer snikete å snike seg over til Baltikum for å kjøpe seg hore eller å snikfilme gutter i dusjen. ja, for det er enten eller ikke sant? Hva med å holde seg til tema.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2011 #63 Skrevet 15. desember 2011 Så håpet jeg da at noen kunne gi eksempler på dette, men hittil så er det jo bare en som har ramset opp en rekke forslag fra diverse interesseorg og politikere som jobber for muslimske interesser, men siden få av forslagene har blitt en realitet enda, så syntes jeg ikke man kan snakke om noen islamifisering siden samfunnet tross alt ikke har blitt mer likt et Islamsk samfunn idag enn det var for 25 år siden, snarere tvert imot siden så mange kvinner er i arbeid osv. Det nevnes også tiltak som har blitt gjort blant annet et bilde som ble fjernet. Og du leste tydeligvis heller ikke den første posten skrevet av Gitte89. Samfunnet har blitt mer islamifisert enn det var for 25 år siden jo!!
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2011 #64 Skrevet 15. desember 2011 ja, for det er enten eller ikke sant? Hva med å holde seg til tema. Kunne ikke dy meg for et lite sleivspark.. Litt barnslig. Vet det.
Jolene Skrevet 16. desember 2011 #65 Skrevet 16. desember 2011 Har ingen av dere på venstresiden sett det muslimske brorskap? Var en domkumentar som gikk på tv for litt siden. Finnes lett på youtube, DER kan dere se hvordan snikislamisering praktiseres. 1
Jolene Skrevet 16. desember 2011 #66 Skrevet 16. desember 2011 Hæææ? Har du i det hele tatt vært på Holmlia? Det bor over 50 % etniske norske her. Kilde:SSB Jeg har bodd på Holmlia i syv år, og hele tiden har vi vært 70-80 % norske i mitt borettslag. Og flere jeg kjenner som bodde der tidligere ble banket opp fordi de var etnisk norske.
Spiralis Skrevet 16. desember 2011 #67 Skrevet 16. desember 2011 Har ingen av dere på venstresiden sett det muslimske brorskap? Var en domkumentar som gikk på tv for litt siden. Finnes lett på youtube, DER kan dere se hvordan snikislamisering praktiseres. De fleste innvandrere med muslimsk bakgrunn stemmer sosialdemokratisk så den type organisasjoner har dårlige vekstforhold i Norge. Det muslimske brorskap har voskt fram i totalitære land hvor politiske oposisjonspartier har vært forbudt. Da har det kun vært via religiøse organisasjoner man har kunnet organisere disens. I Norge så har man full mulighet til å ta meningene sine og forslagene sine opp i et demokratisk system. Innvandrerungdommer med politisk engasjement melder seg inn i Unge Høyre, Auf eller Rød Ungdom. De får representert meningene sine i de norske organisasjonene og da blir det ikke den trykk-kokeren av frustrasjon som det er i de landene hvor det muslimske brorskapet har fått grobunn.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #68 Skrevet 16. desember 2011 Politisere religionen sin? Skal vi se.... KRISTELIG folkeparti. Jøss! Skulle du sett. Vi har hatt partier som har politisert religionen sin i Norge i lange tider. KrF har som andre politiske partier forsøkt å endre de reglene de er uenige i med bakgrunn i sin religion. De er av religiøse grunner motstandere av abort og har altid kjempet mot dagens lovgivning og for å endre loven slik at den blir mer i samsvar med sin religion. Du må klare å skille mellom et kristent og et muslimsk land.
Spiralis Skrevet 16. desember 2011 #69 Skrevet 16. desember 2011 Og flere jeg kjenner som bodde der tidligere ble banket opp fordi de var etnisk norske. Det er kriminelle handlinger som de som utførte de må stå ansvarlig for. Muslimer generelt er ikke ansvarlig for de handlingene. På samme måte som kristne nordmenn ikke er ansvarlig for hun som ble banket opp ved Grand Hotell fordi hun var mørkhudet.
Spiralis Skrevet 16. desember 2011 #70 Skrevet 16. desember 2011 Du må klare å skille mellom et kristent og et muslimsk land. Hvorfor skal man skille mellom det du kaller et kristent og et muslimsk land? Er du motstander av religionsfrihet? Er du motstander av ytringsfrihet? Er du motstander av politisk frihet?
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #71 Skrevet 16. desember 2011 Og flere jeg kjenner som bodde der tidligere ble banket opp fordi de var etnisk norske. Det har jeg helt ærlig litt vanskelig for å tro på. Eventuelt må de være av den litt yppete typen som selv tar initiativet til å bråke med noen. Jeg har som sagt bodd her i syv år, og går ofte full og sliten (ok ikke fullt så ofte nå lenger, som jeg har fått en baby i hus, men omtrent hver helg tidligere) hjem fra tog eller nattbuss om kvelden. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ALDRI har opplevd eller sett noe ubehagelig her. Har heller aldri hørt at noen naboer har opplevd overfall eller truende situasjoner. Jeg har derimot bodd på Torshov tidligere, og der opplevde jeg opptil flere ubehagelige situasjoner i løpet av bare et års tid, blant annet en (etnisk norsk) mann som fulgte etter meg hele veien hjem fra Grünerløkka.
Gjest Wolfmoon Skrevet 16. desember 2011 #72 Skrevet 16. desember 2011 Har ingen av dere på venstresiden sett det muslimske brorskap? Var en domkumentar som gikk på tv for litt siden. Finnes lett på youtube, DER kan dere se hvordan snikislamisering praktiseres. Så du mener at det muslimske brorskap har stor innflytelse i Norge, eller var det ikke det vi snakket om her? At det muslimske brorskap har betydning som politisk aktør i et land der organisasjonen står sterkt tviler jeg ikke på, jeg tviler heller ikke på at de ønsker et samfunn basert på sharialover. Jeg tror derimot ikke på at de har noen som helst innflytelse i Norge, som jeg altså trodde var bakgrunnen for denne debatten! 1
Gjest Wolfmoon Skrevet 16. desember 2011 #73 Skrevet 16. desember 2011 Du må klare å skille mellom et kristent og et muslimsk land. Så igjen kan da kristne drive politikk med sin religion som bakgrunn, mens jeg om jeg starter religionen "Wolfies venner" kan ikke gjøre det samme! For jeg regner med at som kristent land så vil jeg og islam bli likestilt når det kommr til dette. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #74 Skrevet 16. desember 2011 Fant forresten dette i dagens nettutgave i Aftenposten: Langt mer alvorlig er det når ledende politikere finner det opportunt å relativisere sekulære verdier for å tilfredsstille krav fra islams interesser - også omtalt som (snik)islamisering. 1
Gjest Wolfmoon Skrevet 16. desember 2011 #75 Skrevet 16. desember 2011 Fint hvis du legger ved en link. Jeg liker ikke å ha noen som helst mening om en setning tatt ut av sammenheng
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #76 Skrevet 16. desember 2011 http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Hvorfor-jeg-er-kritisk-til-islam-6722060.html
Gjest Wolfmoon Skrevet 16. desember 2011 #77 Skrevet 16. desember 2011 Det var et særdeles godt innlegg, som jeg tildels er veldig enig med han i, selv om jeg altså igjen blir uenig med konklusjonen. Det er vel derfor jeg ikke stemmer frp. I det øyeblikk muslimer tar del i den politiske debatten og kommer med åpne politiske forlag, og ikke minst godtar at disse blir behandlet på lik linje med alle andre saker (jeg har hørt om få protesttog etter de fleste såkalte "snikislameringssakene" og få muslimer har gått ut og sagt at deres religion må få gjennomslag uavhengig av demokratiske prosesser) så mener jeg dette er et eksempel på det motsatte av hva Amundsen sier. Jeg mener nemlig at det er et eksempel på integrering når muslimer (og andre) med innvandrerbakgrunn tar ansvar, går inn i politiske partier, og fremmer sin politikk der. De skal ikke nødvendigvis få medhold av den grunn, men de bruker altså sin rett som norske borgere. Da synes jeg faktisk saken på sykehuset er verre, der de må fjerne tegninger av griser og diverse fordi noen muslimer er hårsåre. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #78 Skrevet 16. desember 2011 Det var et særdeles godt innlegg, som jeg tildels er veldig enig med han i, selv om jeg altså igjen blir uenig med konklusjonen. Det er vel derfor jeg ikke stemmer frp. I det øyeblikk muslimer tar del i den politiske debatten og kommer med åpne politiske forlag, og ikke minst godtar at disse blir behandlet på lik linje med alle andre saker (jeg har hørt om få protesttog etter de fleste såkalte "snikislameringssakene" og få muslimer har gått ut og sagt at deres religion må få gjennomslag uavhengig av demokratiske prosesser) så mener jeg dette er et eksempel på det motsatte av hva Amundsen sier. Jeg mener nemlig at det er et eksempel på integrering når muslimer (og andre) med innvandrerbakgrunn tar ansvar, går inn i politiske partier, og fremmer sin politikk der. De skal ikke nødvendigvis få medhold av den grunn, men de bruker altså sin rett som norske borgere. Da synes jeg faktisk saken på sykehuset er verre, der de må fjerne tegninger av griser og diverse fordi noen muslimer er hårsåre. Saken er vel at de "utnytter" (i gåsetegn, kommer ikke på et mer passende ord i farta) det norske demokratiet i et forsøk på å gjøre Norge til mer eller mindre en islamsk stat.
Gjest Wolfmoon Skrevet 16. desember 2011 #79 Skrevet 16. desember 2011 Saken er vel at de "utnytter" (i gåsetegn, kommer ikke på et mer passende ord i farta) det norske demokratiet i et forsøk på å gjøre Norge til mer eller mindre en islamsk stat. Jeg ser du skriver utnytter i gåsøyne, men kan man virkelig utnytte en rettighet man har som borger av et land? Og jeg må innrømme at jeg ikke ser de helt store forsøkene på å gjøre Norge til en islamsk stat i de forslagene som har kommet fram, i det hele tatt ser jeg få forsøk på å ta fra oss rettigheter i det hele tatt. Kom gjerne med gode eksempler på at jeg tar helt feil, for med unntak av et forslag om å blåse liv i blasfemiparagrafen som ikke ble gjennomført, så ser jeg altså ikke når og hvor dette skal ha skjedd. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå