AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #4361 Del Skrevet 28. januar 2016 17 minutter siden, Kara W skrev: Jeg har alltid lurt på hvor de finner nok "stjerner" til å delta. Nå følger jeg ikke med på kjendisnytt, men har det ikke vært veldig mange episoder av det programmet nå? Norge har da ikke så mange kjendiser? Mener deg er sånn at de finner fire delvis kjente personer, så skal hver av dem ha de andre tre p0 middag etter tur. Da får de 4 programmer ut av en gjeng. Så er de ikke veldig selektive heller, har man hatt en replikk i hotell Cæsar en gang i tiden eller har en blogg med mer enn 100 lesere er man en "stjerne" Anonymkode: cae7a...242 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirby Skrevet 28. januar 2016 #4362 Del Skrevet 28. januar 2016 Den 16.1.2016 at 8.21, avida30 skrev: At "be there or be square" ikke bare sies fordi det rimer, men fordi square (firkant) er det motsatte av en runding (a round) , så det betyr egentlig "be around (there) or be square ( det motsatte av around) Kilde? Trodde betydningen var 'be there or be square', og da square som "Boring (informal, disapproving) (of a person) considered to be boring, for example because they are old-fashioned or work too hard at school" (Oxford dictionary) 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #4363 Del Skrevet 28. januar 2016 1 time siden, Kirby skrev: Kilde? Trodde betydningen var 'be there or be square', og da square som "Boring (informal, disapproving) (of a person) considered to be boring, for example because they are old-fashioned or work too hard at school" (Oxford dictionary) Enig med deg der, men mulig vi har misforstått :D Anonymkode: 4c234...3db 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 28. januar 2016 #4364 Del Skrevet 28. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mener deg er sånn at de finner fire delvis kjente personer, så skal hver av dem ha de andre tre p0 middag etter tur. Da får de 4 programmer ut av en gjeng. Så er de ikke veldig selektive heller, har man hatt en replikk i hotell Cæsar en gang i tiden eller har en blogg med mer enn 100 lesere er man en "stjerne" Anonymkode: cae7a...242 Tanken til å begynne med var sikkert at deltakerne skulle være litt kjente ansikt, men nå har det jo nesten kommet dit at noen er kjente nettopp fordi de har vært med i 4-Stjerners middag 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 21. mars 2016 #4365 Del Skrevet 21. mars 2016 Fikk ikke med meg før nå i kveld historien bak katten til Vito Corleone i Gudfaren. Det var rett og slett en random katt på settet som Marlon Brando ble glad i, og nektet å legge fra seg. Så de ble nødt til å ha den med i filmen. (Symbolismen med den katten er noe filmkritikere har brukt åresvis på å analysere opp og ned i mente) Brando hadde visst en vane med å plukke opp random ting mens han var på filmsettet. I en annen film plukket han opp en isbøtte, og brukte den som hatt. Den ble også med i filmen. I samme film ble han gode venner med en kortvokst mann, han ble også med i filmen, og ble senere inspirasjonen for Mini-me i Austin Powers filmene. Brando var generelt fullstendig klar over at han kunne gjøre akkurat som han ville, og han gjorde det jommen også. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ewe Skrevet 14. mai 2016 #4366 Del Skrevet 14. mai 2016 Husker at jeg pleide å stemme på artister i Idol og lignende da jeg var yngre, og ringte nummeret som stod på skjermen. Da ble det alltid sagt "din stemme er registrert". Jeg skjønte aldri hvordan de kunne ha registrert stemmen min, jeg hadde jo ikke sagt noe som helst? 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #4367 Del Skrevet 15. mai 2016 Jeg var i slutten av tenårene før jeg forstod at man ikke føk oppover etter å ha "trukket i snora" når man hopper i fallskjerm. Anonymkode: 73821...244 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 14. juli 2016 #4368 Del Skrevet 14. juli 2016 Guns N' Roses referansen i T2. Den var jo helt opp i dagen, og jeg har vel sett filmen hundrevis av ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uN91s Skrevet 14. juli 2016 #4369 Del Skrevet 14. juli 2016 At navnet på kjeksen digestive er et engelsk ord og betyr fordøyelse. Som liten, før jeg kunne engelsk, uttalte jeg navnet på norsk, akkurat slik det sto. Altså dige-stive. Har sagt det slik frem til jeg var 24. Gikk forbi kjeksen i hyllen forleden og skjønte at jeg hadde sagt feil i alle år, uten at noen har sagt noe på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torias Skrevet 31. juli 2016 #4370 Del Skrevet 31. juli 2016 Brelett. Bre-lett. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #4371 Del Skrevet 2. august 2016 verisure-alarm. Very sure. Anonymkode: 2abfe...b42 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2016 #4372 Del Skrevet 2. august 2016 Å kjenne lusa på gangen (hvordan man går). Tilfeldig undervist av småprat på radio, 39 år gammel Anonymkode: 2b74c...d97 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 3. august 2016 #4373 Del Skrevet 3. august 2016 (endret) . Endret 3. august 2016 av penny_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 16. november 2016 #4374 Del Skrevet 16. november 2016 http://www.knowable.com/a/how-stupid-am-i-30-people-share-the-most-obvious-thing-they-didnt-notice-for?utm_content=inf_10_3136_2&tse_id=INF_fde74440ab8911e698611db1302aa2cb I trådens rette ånd. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ewe Skrevet 12. april 2017 #4375 Del Skrevet 12. april 2017 Håper det ikke bare er meg. I dag skulle jeg sende melding til en jeg bor i kollektiv med og be han om å overføre for strømmen litt tidligere enn vanlig, siden det er helligdager fremover og banken er stengt. Jeg fant ut at jeg ikke aner hva helligdager er på engelsk, og gikk inn på google translate. Det heter jo selvfølgelig holidays. Mind blown! Aldri tenkt på det før... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 12. april 2017 #4376 Del Skrevet 12. april 2017 På 31.7.2016 den 18.26, torias skrev: Brelett. Bre-lett. Oi, den har ikke jeg skjønt heller, før nå Jeg har tenkt isbre, hvorfor skjønner jeg ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillsunshine Skrevet 12. april 2017 #4377 Del Skrevet 12. april 2017 3 timer siden, Ewe skrev: Håper det ikke bare er meg. I dag skulle jeg sende melding til en jeg bor i kollektiv med og be han om å overføre for strømmen litt tidligere enn vanlig, siden det er helligdager fremover og banken er stengt. Jeg fant ut at jeg ikke aner hva helligdager er på engelsk, og gikk inn på google translate. Det heter jo selvfølgelig holidays. Mind blown! Aldri tenkt på det før... Seriøst? Haha. Nei, trodde det bare betydde ferie. Ikke at man skal stole 100% på Google Translate, men er sikkert riktig det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillsunshine Skrevet 12. april 2017 #4378 Del Skrevet 12. april 2017 Det tok ganske mange år før jeg skjønte at "hade" er en forkortning for "ha det bra". Etter at jeg fant ut dette slutta jeg å si hade og begynte å si "ha det bra" eller "ha det godt"-fordi jeg synest "hade" hørtes helt teit ut å si. Jeg skjønner fortsatt ikke hva bae står for. Jeg trodde det stod for bestevenn eller noe, men det gir jo ikke helt mening heller. Broren min trodde lenge at påske var på nøyaktig samme dato hvert år. Han var 20 år når vi hadde den diskusjonen. Hadde en lang krangel med han om det, og ba han sjekke datoene for påska de siste åra. Til slutt skjønte han at han tok feil. Jeg skjønner ikke at det er mulig å gå så lenge og tro at påske er på samme dato hvert år 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antbug Skrevet 12. april 2017 #4379 Del Skrevet 12. april 2017 Jeg er ikke bare treig med å skjønne, jeg må faktisk bli fortalt at personen i en reklamefilm er stor idrettsstjerne hvis jeg skal få det med meg. Jeg kan ingenting om sport og kjenner bare igjen noen få sportskjendiser. Noen av filmene gir litt mer mening når jeg vet det. For eksempel den med han lille gutten som plukker opp en lommebok en fyr mister, og utsetter seg for livsfare for å levert den tilbake. Før skjønte jeg ikke hvorfor han gadd, men jeg skjønner det bittelitt bedre nå når jeg har blitt fortalt at fyren er en kjempekjent brasiliansk fotballspiller. Ikke at jeg hadde giddet å gjøre det, men....Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #4380 Del Skrevet 12. april 2017 Akkurat nå, lillsunshine skrev: Det tok ganske mange år før jeg skjønte at "hade" er en forkortning for "ha det bra". Virkelig ? Anonymkode: fb26d...f8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå