Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det freestyler?

Skjønte "Rock the microphone", men neste linjen rotet jeg med. Tror jeg tenkte det var "straight from the tip of my tounge", men det var "straight from the top of my dome".

 

Synes nesten min var bedre.

Freestyler ja. Straight from the top of my dome skjønte jeg, men ikke rakka makka foo. :ler:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sunget feil på en annen julesang.. "Vi tenner våre lykter når det mørkner og når alle dyra pakkes inn i plast". Jeg trodde de refererte til at man pakker vekk julepynten når julen er over. Synes jo det var litt rart at de pakker vekk dyra (f.eks. fra en julekrybbe) samtidig som de tenner lyktene, men tenkte det var for å få det til å rime :laugh:

For de som ikke kan sangen så skal det altså være "Vi tenner våre lykter når det mørkner og når alle lyder pakkes inn i vatt".

Morsomt når hjernen vår jobber for å gjøre ting logisk! 

Måtte lese og tenke en stund før jeg skjønte at my peeps (peepz) er my people. Det stod i en norsk setning og så ganske teit ut i mine øyne. 

Men heretter skal jeg bestandig si: fine peepsa mine, muligens.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Det heter visst ikke knehalsen...

Det er veldig uheldig og ulogisk, all den tid vi har lårhalsen rundt i samme området.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15. desember 2011 at 21.06, Gjest Jay skrev:

Ribbe er vel lam? Måtte google..

 

Nei, "hjerneteppe" når man ikke kommer på hva man skal si er også jernteppe. Jernteppe er noe som sperrer fra brann feks i en operasal. Si at det brenner på scenen, så senker man jernteppet for å forhindre brannen i å spre seg til salen. Så jernteppet er noe som er ugjennomtrengelig og som hindrer, feks i overført betydning at man kommer på hva det var man skulle si.

Ribbe er IKKE LAM!!!! (...)Det er svin...

hilsen storfebonde

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Hvem er dette? skrev:

Ribbe er IKKE LAM!!!! (...)Det er svin...

hilsen storfebonde

På Østlandet er "ribbe" tradisjonelt fra svin, så jeg antar at du er østlending... Vestlendingenes "ribbe" er fra sau. "Pinnekjøtt" er den østlandske betgnelsen på saueribbe.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pringle skrev:

På Østlandet er "ribbe" tradisjonelt fra svin, så jeg antar at du er østlending... Vestlendingenes "ribbe" er fra sau. "Pinnekjøtt" er den østlandske betgnelsen på saueribbe.

Hvor i all verden er du fra? Ribbe er ribbe og pinnekjøtt er pinnekjøtt - også på vestlandet. 

Anonymkode: 080e8...faa

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok litt tid før jeg skjønte at hash browns var røstipotet... Syns det var rart med alle britene som spiste hasjbrownies til frokost hver dag, og fortalte det gladelig på TV. :sjenert:

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i all verden er du fra? Ribbe er ribbe og pinnekjøtt er pinnekjøtt - også på vestlandet. 

Anonymkode: 080e8...faa

Nei, jeg har faktisk hørt ordet ribbe brukt om pinnekjøtt. Husker bare ikke hvor han var fra. 

Rent formelt er det jo korrekt, men veldig forvirrende for en som er vant med alle julerettene i løpet av jula

Endret av Druid
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra jul i blåfjell: 
Kom blåne, kom jente, kom gutt....
Misforstå dette hele barndommen, og sang: Kom blåne, kom hjem te kong-gud. :flau:

Anonymkode: 937cf...9d0

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Druid skrev:

Nei, jeg har faktisk hørt ordet ribbe brukt om pinnekjøtt. Husker bare ikke hvor han var fra. 

Rent formelt er det jo korrekt, men veldig forvirrende for en som er vant med alle julerettene i løpet av jula

Vedkommende var ikke fra vestlandet ihvertfall. For øvrig er "jeg har hørt et eller annet sted" ikke godkjent dokumentasjon ;) .

God jul, og kos deg med pinnekjøtt og ribbe! 

Anonymkode: 080e8...faa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vedkommende var ikke fra vestlandet ihvertfall. For øvrig er "jeg har hørt et eller annet sted" ikke godkjent dokumentasjon ;) .

God jul, og kos deg med pinnekjøtt og ribbe! 

Anonymkode: 080e8...faa

Nope , jeg er fra Vestlandet selv, og har bodd på Østlandet og i nord, og ingen av stedene er det en normalbetegnelse, det var derfor jeg ble satt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i tenårene fant jeg ut at det var lever i leverpostein. Spiste ikke leverpostei på over 10 år 😜 

 

Anonymkode: 79097...755

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vedkommende var ikke fra vestlandet ihvertfall. For øvrig er "jeg har hørt et eller annet sted" ikke godkjent dokumentasjon ;) .

God jul, og kos deg med pinnekjøtt og ribbe! 

Anonymkode: 080e8...faa

Familien min på begge sider kaller pinnekjøtt ribbe, de kaller ribbe for svineribbe. De er fra forskjellige steder litt nord på Vestlandet. Men tror det bare er vanlig på mindre steder, ikke i byene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fra jul i blåfjell: 
Kom blåne, kom jente, kom gutt....
Misforstå dette hele barndommen, og sang: Kom blåne, kom hjem te kong-gud. :flau:

Anonymkode: 937cf...9d0

meg og! Kom jente kom guut. Men blåne gir ikke så mye mening synes jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Roseh skrev:

meg og! Kom jente kom guut. Men blåne gir ikke så mye mening synes jeg

nei leste feil haha. Så det er kom jente, kom gutt de synger. Men fortsatt skjønner jeg ikke hva blåne er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎14‎.‎12‎.‎2015 at 11.52, Florence skrev:

Freestyler ja. Straight from the top of my dome skjønte jeg, men ikke rakka makka foo. :ler:

Hahaha dagens søte misforståelse :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Roseh skrev:

nei leste feil haha. Så det er kom jente, kom gutt de synger. Men fortsatt skjønner jeg ikke hva blåne er.

Betyr det ikke fjell? Ser liksom for meg en geit, jeg. Siden jeg har hørt det som geitenavn :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...