Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Inggolf

Apropo Indre Enfold (som jeg riktignok aldri har hørt om :lol:):

Jeg hadde med meg kjæresten til en venninne og mannen hennes

for første gang. Siden hun har dialekt, så spurte han meg ganske kjapt

etter vi hadde gått hvor hun er fra.

"Senja" sier jeg.

Han bare "HÆÆ!?" buser det ut av han temmelig høyt, før han fortsetter med:

"Er de virkelig såå lyse der? ...De som er fra Senja?"

Jeg bare "eeh...hun er da ikkeno lysere enn meg?"

....Det viste jeg nemlig det at han trodde at Senja lå i............. Afrika! :overrasket::skratte: :skratte: :skratte:

Jeg bare "Du blander ikke Senja men Senegal nå da?"

Han bare "Ehh, Senegal? Vet ikke...."

:daane:

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Senja" sier jeg.

....Det viste jeg nemlig det at han trodde at Senja lå i............. Afrika! :overrasket::skratte: :skratte: :skratte:

:skratte:

Hahaha :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har alltid trodd det het "mørBAD" siden kjøtte badet å ble mørt, men det het vist mørbrad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemunn

Jeg oppdaget for bare et par år siden at OMG står for oh my god, har alltid trodd det var bare lyden om dere skjønner? Omtrent som når man svelger tungt.

Og når det gjelder jernteppe/hjerneteppe har jeg vært såpass usikker at jeg har sagt det i rekordfart så ingen kan ta meg på det om jeg sier feil :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nok over snittet gammel da jeg innså at kondens på utsiden av et kaldt glass ikke betyr at innholdet på mystisk vis er i ferd med å lekke gjennom glasset...

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Senja" sier jeg.

:skratte: :skratte: :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[...]

Uh...

Måtte lese denne flere ganger, jeg.

Tenkte det måtte være litt av en møljeorgie, hvis du hadde deg med venninna di, mannen og kjæresten hennes samtidig...

Etterhvert begynte det jo å demre. :fnise:

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Canario

Jeg lærte i sta at de hvite flekkene på neglene IKKE kommer fordi jeg har drukket for lite melk som mamma alltid har fortalt meg. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

har alltid trodd det het "mørBAD" siden kjøtte badet å ble mørt, men det het vist mørbrad.

Mørbrad har heller ikke noe med hvorvidt kjøttet er mørt eller ikke, det er bare en spesifikk del fra kjøttet, som entrecote, indrefilet og ytrefilet er andre deler av kjøttet.

Anonymous poster hash: 0b5c3...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har i en alder av 30 oppdaget at jeg liker røde druer :opplyser:

Hele livet har jeg elsket grønne druer men vært overbevist om at jeg ikke liker røde. Har aldri kjøpt det eller spist det hos andre når de har hatt det fremme. Nylig spiste jeg noen fordi de var i fruktsalaten på jobb..og....de smaker jo nesten helt likt som grønne! Kjøpte røde druer for første gang idag :)

Aner ikke hvorfor jeg trodde de smakte noe helt annet..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i en alder av 30 oppdaget at jeg liker røde druer :opplyser:

Hele livet har jeg elsket grønne druer men vært overbevist om at jeg ikke liker røde. Har aldri kjøpt det eller spist det hos andre når de har hatt det fremme. Nylig spiste jeg noen fordi de var i fruktsalaten på jobb..og....de smaker jo nesten helt likt som grønne! Kjøpte røde druer for første gang idag :)

Aner ikke hvorfor jeg trodde de smakte noe helt annet..

Jeg tror kanskje vi hadde en annen type røde druer i butikkene når vi var små. For jeg likte det ikke da jeg heller, og mener jeg synes det smakte veldig beskt og at de var veldig store og myke i skallet før. Men de typene vi får i butikken nå er jo mye mindre og ofte stenfrie. Mye søtere enn sånn jeg husker de fra "gamle dager".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje vi hadde en annen type røde druer i butikkene når vi var små. For jeg likte det ikke da jeg heller, og mener jeg synes det smakte veldig beskt og at de var veldig store og myke i skallet før. Men de typene vi får i butikken nå er jo mye mindre og ofte stenfrie. Mye søtere enn sånn jeg husker de fra "gamle dager".

Må si meg enig i denne.

Ellers oppdaget jeg og mannen min i forrige uke at spinat smaker riktig så godt. Vi vokste begge opp med en idé om at spinat er noe av det verste man kan få servert, og det kunne nærmest bli sett på som forgiftning, og kom godt opp i 30-årene før vi turte å smake.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer. Ikke alle de røde vi får nå er gode heller, jeg foretrekker crimson steinfrie, de er søte og friske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trodde LENGE at spekkhogger var en slange, typ hoggorm.... Herregud så flaut, haha

Anonymous poster hash: 27c29...b86

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må si meg enig i denne.

Ellers oppdaget jeg og mannen min i forrige uke at spinat smaker riktig så godt. Vi vokste begge opp med en idé om at spinat er noe av det verste man kan få servert, og det kunne nærmest bli sett på som forgiftning, og kom godt opp i 30-årene før vi turte å smake.

Det stemmer. Ikke alle de røde vi får nå er gode heller, jeg foretrekker crimson steinfrie, de er søte og friske.

Oj, dette var interessant!:D Er Crimson stenfrie jeg har spist nå som jeg oppdaget at jeg likte:) Hva man lærer på KG altså!

Spinat spiste jeg også for første gang nå nylig, og det var jammen godt! Har også alltid trodd det var kjempevondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble vi ikke foret med "spinat er vondt, sunt og æsj" gjennom barndommen? Kanskje noe barne tv? Eller gjennom skippern? For jeg trodde også at spinat var vondt. Ble dritsur når mamma lagde noe spinatgreier til middag da jeg var 14, men ble tvunget til å smake, og det var jo godt.

Kanskje det var vår tids "jeg liker ikke fisk"?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv skjønte jeg ikke hva Tigerstaden er for noe før det gikk opp for meg at "aha, OSLO!! PGA tigeren forran OSLO S!!" Joda, jeg har vært i Oslo flere ganger enn noen av mine venner, og likevel tok det såpass lang tid, ikke turte jeg å spørre noen heller :sjenert:

Også har jeg ikke tenkt over Ole Brum kenguruene før nå, altså Kanga and Roo, hallo, Kangaroo hehe.

At det faktisk finnes mennesker helt uten empati.

Anonymous poster hash: 1d9a7...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble vi ikke foret med "spinat er vondt, sunt og æsj" gjennom barndommen? Kanskje noe barne tv? Eller gjennom skippern? For jeg trodde også at spinat var vondt. Ble dritsur når mamma lagde noe spinatgreier til middag da jeg var 14, men ble tvunget til å smake, og det var jo godt.

Kanskje det var vår tids "jeg liker ikke fisk"?

Har sett en gjenganger i filmer, serier og tegneserier at "barn liker ikke spinat" og"spinat er æsj". Akkurat kommer jeg ikke på så mane eksempler, men vet at jeg har sett det en del ganger. Tror det var minst en gang i frustrerte fruer ihvertfall (eller var det brokkoli kanskje?)

Skipper'n var nesten mer en propaganda for å få barn til å faktisk spise spinaten sin :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser du siterte meg og at det gikk opp for meg for 3 år siden, men det hadde jeg jammen meg glemt, så det gikk opp for meg igjen nå! :fnise:

OMFG! Det har jeg ikke tenkt på. :ler:

Virkelig? Jeg trodde Indre Enfold bare ble brukt som artig-nedsettende navn på Indre Østfold.

Samme her.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...