Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvor gammel jeg var, tipper 15-16år. Var sammen med noen kamerater, og fikk se den flotte cadillacen komme rullende, hvorpå jeg utbrøt: Se på den kaDILLakken (med trykk på dill). Det avstedkom svært langvarig latter fra mine kamerater.

Korrekt uttale skulle visst være 'cæddilækk', fikk jeg vite, når de var i stand til å snakke med nogenlunde rolig pust.

Ok, takk for infoen.. :rodme:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sangen handler om sommeren 1969! Ikke en bil, ikke sexstillingen, men sommeren 1969! Sjekk teksten da vel! Dette er det latterligste jeg har hørt :fnise:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Sangen handler om sommeren 1969! Ikke en bil, ikke sexstillingen, men sommeren 1969! Sjekk teksten da vel! Dette er det latterligste jeg har hørt :fnise:

Da var sikkert Bryan Adams okkupert av aliens da han sa "I draw on my memories but blended with a lot of fantasy...but let's set the record straight on something! The Summer of '69 has nothing to do with the actual year 1969. It's about making love (69 - get it?) and looking back at the good old times."

Endret av uAnonymBruker
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

liksom 'få deg en Hobby, da!'".

:ler:

Sånn har jeg aldri tenkt på den før, hehe. Flott, da vet jeg hva jeg skal gjøre når noen sier det (eller jeg selv, sier stadig jeg burde få meg en hobby). Nam nam :arwen:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner dere til sjokoladen Hobby? Jeg hadde et bright øyeblikk en dag da jeg og ei venninne stod ved godtehylla. Da sa jeg til henne "vet du hva, se her, en sjokolade som heter Hobby, liksom 'få deg en Hobby, da!'". Hun så litt rart på meg og sa "jaaa, og?". Og ja.. :sjenert: hehe.

/off topic

Nå kom jeg på reklamene for Hobby på åttitallet. Det var gjerne bilder av folk med snåle hobbyer, og så var slagordet Få deg en Hobby du også! Mener å huske de stod mye på trykk i tegneserieblader.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det kan jeg ikke skjønne. Bare av nysgjerrighet, hvordan vil du forklare forskjellen i uttale, da? Ikke for å kverulere, er bare nysgjerrig.

Forskjellen ligger i at Dek og Tek uttales med meget tydelig D og T, så hører lett forskjell på dekdek og dektek, skjønte du ? :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også trodd at det var trost og stær som måtte fly... Aldri tenkt så mye over det, og har ikke mye peiling på fugler. Antok bare at når noen fugler kommer tilbake så er det andre som flyr til Afrika (eksempelvis trost og stær :gjeiper: )

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var noen og 20, så var jeg og en jeg var sammen med, ute og kjørte bil.

Så kom det en bil det stod AVIS på. Jeg trodde det var avis-bil som kjørte ut aviser og blad, og kommenterte at der kommer avis-bilen (på norsk).

:):):)

Masse høy latter fra han ja! :jepp::jepp:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som selverklært Jokkefan må jeg være anonym her...

"Vi er gutta som har opplevd alt, så vi trenger ikke oppleve mer".. heter det jo..

Jeg dreiv i mange år og sang "Vi er gutta som har ofret alt, så vi trenger ikke ofre no mer" (og nei, jeg tenkte ikke over på hvordan "vi har vært verden rundt, det vil si Køben og London" passa inn med "ofret"...)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mange år siden jeg oppdaget at man kunne være president i USA i 10 år - ikke 8 som jeg lærte meg på skolen!

Har tenkt over det i ettertid, er faktisk en del ting som jeg lærte meg på skolen som faktisk ikke er riktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mange år siden jeg oppdaget at man kunne være president i USA i 10 år - ikke 8 som jeg lærte meg på skolen!

Har tenkt over det i ettertid, er faktisk en del ting som jeg lærte meg på skolen som faktisk ikke er riktig.

Det visste jeg ikke. Har lært på skolen at man kan sitte i 2 perioder = 8 år. Hvordan får man det til å bli 10 da??

____

Når jeg synger "Her kommer vintern, her kommer den kalde fine tida" inni meg på husken synger jeg alltid "Her kommer sommern, her kommer den varme gode tida" Aner ikke hvorfor, men jeg har alltid tenkt at den handler om sommern... :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det visste jeg ikke. Har lært på skolen at man kan sitte i 2 perioder = 8 år. Hvordan får man det til å bli 10 da??

Dersom visepresidenten må ta over, og har maks to år igjen av perioden, kan han velges for to nye fireårsperioder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom visepresidenten må ta over, og har maks to år igjen av perioden, kan han velges for to nye fireårsperioder.

Akkurat! Da har jeg lært noe nytt en lørdagskveld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

:fnise:

Husker da jeg var 6-7 og satt med mattelekser hjemme hos mormor. Oppgaven var igrunn vanvittig enkel, men hodet mitt holdt på å eksplodere!

oppgaven lød som så: 2+2

Jeg tenkte: Ok.. jeg har to epler.. også får jeg 2 til. Blir det 6? Nei.. det kan ikke stemme.

Slik holdt jeg på i sikkert en halvtime, helt til min onkel kom inn og spurte om jeg trengte hjelp. Da jeg forklarte oppgaven, så han bare dumt på meg :fnise:

Summa sumarum, klarte jeg det til slutt! Men jeg skjønte ikke hva det gikk i. Kan forresten si at jeg ikke er en kløbber i matte selv i en alder av 23 :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det visste jeg ikke. Har lært på skolen at man kan sitte i 2 perioder = 8 år. Hvordan får man det til å bli 10 da??

Så Obama kan være president en periode til, men da må en annen ta over etter det? Kan han ikke sitte lenger da, sammenhengende liksom? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så Obama kan være president en periode til, men da må en annen ta over etter det? Kan han ikke sitte lenger da, sammenhengende liksom? :klo:

Nei, han kan bare stille til valg for en ny fireårsperiode etter denne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han kan bare stille til valg for en ny fireårsperiode etter denne.

Ja men etter den igjen da?

Er det ikke valg i USA i 2012 nå da? Så da blir det Obama, men i 2016 blir det nytt valg og da kan han ikke stille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men etter den igjen da?

Er det ikke valg i USA i 2012 nå da? Så da blir det Obama, men i 2016 blir det nytt valg og da kan han ikke stille?

Stemmer. Da er hans kvote oppbrukt.

Lyndon B. Johnson kunne i teorien blitt en "9-års president" ettersom han overtok da Kennedy ble myrdet i 1963 ca. ett år før hans presidentperiode var over. Dermed kunne han sittet i 1+4+4 år dersom han også hadde vunnet valget i 1968. Men der ble som kjent vinneren Richard Nixon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...