applestories Skrevet 27. april 2021 #4741 Del Skrevet 27. april 2021 Juliannaos skrev (På 16.4.2021 den 15.08): At pass/passport betyr at med denne lille boken kan man passere en grense. Aldri tenkt hva pass stod for😂😂 Som Passepartout i Jorden rundt på 80 dager. På fransk betyr navnet "passerer overalt". Aldri tenkt på det 😜 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ewe Skrevet 4. juni 2021 #4742 Del Skrevet 4. juni 2021 Vi har en sånn forbrenningsdo på hytta som går ut på at avfallet fra doen brennes og blir til aske. Denne doen heter "Cinderella" og jeg har alltid ristet på hodet over hvor dumt dette navnet er. I dag slo det meg plutselig! Cinderella - Askepott - Aske-potte. En potte med aske. Det er jo et helt genialt navn! Jeg har alltid sett for meg at produsentene anser dette som et så flott produkt at selv prinsesser bruker det, og derfor syntes det har vært teit. Cinderella er jo egentlig et genialt navn! Jeg aner ikke om dette er sant egentlig, men i og med at det er et norsk produkt vil jeg anta at det stemmer. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K@tt Skrevet 5. juni 2021 #4743 Del Skrevet 5. juni 2021 Ewe skrev (14 timer siden): Vi har en sånn forbrenningsdo på hytta som går ut på at avfallet fra doen brennes og blir til aske. Denne doen heter "Cinderella" og jeg har alltid ristet på hodet over hvor dumt dette navnet er. I dag slo det meg plutselig! Cinderella - Askepott - Aske-potte. En potte med aske. Det er jo et helt genialt navn! Jeg har alltid sett for meg at produsentene anser dette som et så flott produkt at selv prinsesser bruker det, og derfor syntes det har vært teit. Cinderella er jo egentlig et genialt navn! Jeg aner ikke om dette er sant egentlig, men i og med at det er et norsk produkt vil jeg anta at det stemmer. Jeg husker ikke akkurat når det gikk opp for meg at Cinderella (prinsessen, altså) het dette pga ordspill på navnet Ella og aske. Generelt tok det lang tid før jeg forsto at Disney-prinsessene hadde andre navn enn Tornerose, Snehvit osv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 5. juni 2021 #4744 Del Skrevet 5. juni 2021 At det jeter Hennig Olsen og ikke Henning Olsen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda79 Skrevet 5. juni 2021 #4745 Del Skrevet 5. juni 2021 Det tok meg 15 år med aktiv friluftsliv før jeg oppdaget at brystreimen på sekkene mine har intergrert fløyte. 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grapefruktjus Skrevet 5. juni 2021 #4746 Del Skrevet 5. juni 2021 Yoshi1987 skrev (På 10.4.2021 den 22.14): Ei annen venninne spurte meg om det gikk an å bli gravid ved å svelge sæd. Måtte forklare henne hvordan magesekken ikke er kobla til livmor/skjede på noe vis, og at uansett så ville spermen fort dødd i møte med magesyre. Dette har faktisk skjedd! Ei jente ble knivstukket i magen like etter oralsex. Og noen av sædcellene hun hadde i magesekken ble overført til livmora. 8-9 mnd senere fødte hun barn.. Det er et kjempe sært medisinsk tilfelle. Så er jo ikke noe som skjer ofte akkurat. Men det har skjedd. (Jenta hadde en spesiell medisinsk tilstand hvor skjeden var lukket - og det var dermed ikke passasje inn til livmora. Så det er ikke sånn at hun løy om sexen).. (Kilde https://obgyn.onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/j.1471-0528.1988.tb06583.x) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjaus Skrevet 5. juni 2021 #4747 Del Skrevet 5. juni 2021 frukrines skrev (På 10.4.2021 den 23.53): At logoen til Tine er ei tine, og at det er denne typen beholder som Tine har oppkalt selskapet sitt etter... 🤯 omg. Der lærte jeg noe nytt! 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 5. juni 2021 #4748 Del Skrevet 5. juni 2021 Hedda79 skrev (3 timer siden): Det tok meg 15 år med aktiv friluftsliv før jeg oppdaget at brystreimen på sekkene mine har intergrert fløyte. Nå må jeg sjekke tursekkene mine! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver18 Skrevet 5. juni 2021 #4749 Del Skrevet 5. juni 2021 Dette her er seriøst for bra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla80 Skrevet 5. juni 2021 #4750 Del Skrevet 5. juni 2021 Sitat Ting du har vært litt treig med å skjønne? Jeg har alltid trodd at når folk lander på månen så lander de i en hel rakett som på roadrunner. Visste ikke at den faller av underveis 😆 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 5. juni 2021 #4751 Del Skrevet 5. juni 2021 Vendie skrev (På 15.12.2011 den 13.57): Jeg har ikke skjønt det med Tigerstaden før nå. Men så har jeg ikke vært i Oslo så mye heller da. Er ikke mer enn et par år siden jeg skjønte at E-en i Elkjøp er et støpsel. Skjønte liksom ikke hva den halve H-en skulle være god for, før det plutselig gikk opp et lys for meg en dag. Samme med reklamen for Elskling.no. Med tegning av en gris med støpsel i trynet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ewe Skrevet 5. juni 2021 #4752 Del Skrevet 5. juni 2021 K@tt skrev (4 timer siden): Jeg husker ikke akkurat når det gikk opp for meg at Cinderella (prinsessen, altså) het dette pga ordspill på navnet Ella og aske. Generelt tok det lang tid før jeg forsto at Disney-prinsessene hadde andre navn enn Tornerose, Snehvit osv. Jeg lærte NÅ at cinder betyr aske, trodde kun "ash" ble brukt 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenL Skrevet 5. juni 2021 #4753 Del Skrevet 5. juni 2021 Den sangen som var in rundt år 2000. "Yeah, we're going to Ibiza." Jeg trodde alltid det var " yeah, we're going to eat pizza". 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 5. juni 2021 #4754 Del Skrevet 5. juni 2021 Sjekk logoen til Amazon, pilen går fra A til Z, man får altså alt fra (på norsk) A til Å der. FedEx har også en pil skjult i logoen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 5. juni 2021 #4755 Del Skrevet 5. juni 2021 (endret) Har aldri forstått bruksanvisningen til tv’n min. Må hente sønn om jeg ikke forstår, men pleier bare å glo på pc eller iPad og blåse i hele tv’n. Jeg regner meg ikke som teknisk analfabet, men akkurat den idiotiske greia der.....grrr Endret 5. juni 2021 av Hvemsomhelst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ewe Skrevet 6. juni 2021 #4756 Del Skrevet 6. juni 2021 Jeg husker en gang da jeg var liten og mamma og jeg kjørte rundt i et villastrøk. Jeg var fascinert av de store husene. Mamma forklarte at det både var eneboliger og tomannsboliger der. Jeg trodde det kun bodde en person i en enebolig og to personer i en tomannsbolig. Jeg kunne ikke fatte og begripe at en person trengte et så stor hus alene. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anerikke Skrevet 6. juni 2021 #4757 Del Skrevet 6. juni 2021 Jeg var godt voksen før jeg kobla ordspillet med Band Aid. 😄 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær86 Skrevet 22. september 2021 #4758 Del Skrevet 22. september 2021 Når jeg hørte om Kontiki som barn så trodde jeg det bare var en liten flåte, og jeg skjønte ikke at det gikk an for flere personer å seile ut på havet med en liten flåte, og tenkte mye på hvordan den kunne holde. Jeg trodde dette helt til jeg begynte på vgs 🙄😄 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juliannaos Skrevet 13. november 2021 #4759 Del Skrevet 13. november 2021 I 'Alle mot alle' denne sesongen hadde Birgit Skarstein samboeren sin som partner. Skjønte i dag at hun er Helene Spilling som danser med Simon i 'Skal vi danse'! I mitt forsvar hadde hun briller i alle episodene i 'Alle mot alle'. Jeg blir flau på vegne av meg selv!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soleil70 Skrevet 13. november 2021 #4760 Del Skrevet 13. november 2021 Jeg trodde sangen "Just an illusion" het "Søstrene lusjen" 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå