Gå til innhold

Slått bevisstløs på gata fordi hun er svart...


apekatt

Anbefalte innlegg

Jeg velger å se på det som informasjon. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle se den dagen da nordmenn begynte å overfalle tilfeldige utlendinger på gaten kun fordi de var utlendinger. Og særlig hadde jeg ikke trodd at jeg skulle se dagen da det som tydeligvis er et PAR gjør slikt. Men nå er altså dagen kommet da vi har sunket så dypt. Det er tragisk.

Disse to er ikke representative for hele Norge og alle nordmenn. Når en utlending gjør det samme mot etnisk norsk, er utlendingen ikke en som representerer alle utlendinger i Norge. Alle representerer bare seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Disse to er ikke representative for hele Norge og alle nordmenn. Når en utlending gjør det samme mot etnisk norsk, er utlendingen ikke en som representerer alle utlendinger i Norge. Alle representerer bare seg selv.

Det er sant, men det er også sant at det oppstår flere og flere miljøer der det er legitimt å hate andre utfra hudfarge . Og det skjer på begge fronter .

Det er ikke bra i et så lite samfunn som norge .

For å motvirke det tror jeg man må gi folk en følelse av rettferdighet fra myndighetene .

At vi behandles likt . Og det gjelder uansett om det er en svart kvinne som blir slått ned , eller en hvit mann som blir slått ned av en gjeng .

Kall det det det er ,rasisme , og slå hardt ned på det .

Norge er et lite gjennomregulert land , ikke umulig å finne gjerningsmenn i .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse to er ikke representative for hele Norge og alle nordmenn. Når en utlending gjør det samme mot etnisk norsk, er utlendingen ikke en som representerer alle utlendinger i Norge. Alle representerer bare seg selv.

Det behøver du ikke fortelle meg, Captain Obvious.

Alle representerer bare seg selv. Det er sant nok. Men når noen gjør noe slikt som dette paret har gjort, angriper en enslig kvinne på gaten uten annen grunn enn at hun er svart, så lurer jeg på hvilke tanker DE har gjort seg om hvem de representerer. Det er jo mulig at de ikke ser det på riktig samme måte som deg og meg. Kanskje de har fått et snev av korsfarersyken som iallfall rir landets diskusjonsgrupper for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det behøver du ikke fortelle meg, Captain Obvious.

Alle representerer bare seg selv. Det er sant nok. Men når noen gjør noe slikt som dette paret har gjort, angriper en enslig kvinne på gaten uten annen grunn enn at hun er svart, så lurer jeg på hvilke tanker DE har gjort seg om hvem de representerer. Det er jo mulig at de ikke ser det på riktig samme måte som deg og meg. Kanskje de har fått et snev av korsfarersyken som iallfall rir landets diskusjonsgrupper for tiden.

Jeg skrev innlegget fordi du snakker om "nordmenn" og "vi". Nei, "dere" (dere nordmenn mener jeg her) har ikke sunket så dypt, det er de to som gjorde det. Og de representerer bare seg selv, med mindre de er en del av ekstreme miljøer.

Sebastianen, ja, folk må behandles likt og ting må kalles for det de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest z0roaster

Kan du gi meg eksempler?

Du kan jo begynne med det faktum at det var Arbeiderpartiet og venstresiden som innførte innvandringsstopp i 1975 med den begrunnelse at fremmedinnvandringen var en trussel for den norske arbeider, mens høyresiden ville ha billig arbeidskraft.

Eller at nær sagt samtlige av foregangsfigurene i den nye anti-innvandringsbevegelsen i Norge har tilhørighet på venstresiden.

Eller at FrP er det eneste partiet som noensinne har programfestet fri innvandring.

Eller at det mest islamvennlige partiet i Norge(med en partileder som ønsket Sharialov i Norge) kaller seg Høyre.

Marxistenes definering av politiske fiender som medløpere for høyresiden har lang tradisjon. Dessverre har det nå gått så langt at den gjengse borger virkelig tror at nasjonalisme er "høyreekstremisme" og at innvandringsmotstand og alt annet som strider mot marxistiske grunnprinsipper befinner seg til høyre i det politiske spekteret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo begynne med det faktum at det var Arbeiderpartiet og venstresiden som innførte innvandringsstopp i 1975 med den begrunnelse at fremmedinnvandringen var en trussel for den norske arbeider, mens høyresiden ville ha billig arbeidskraft.

Eller at nær sagt samtlige av foregangsfigurene i den nye anti-innvandringsbevegelsen i Norge har tilhørighet på venstresiden.

Eller at FrP er det eneste partiet som noensinne har programfestet fri innvandring.

Eller at det mest islamvennlige partiet i Norge(med en partileder som ønsket Sharialov i Norge) kaller seg Høyre.

Marxistenes definering av politiske fiender som medløpere for høyresiden har lang tradisjon. Dessverre har det nå gått så langt at den gjengse borger virkelig tror at nasjonalisme er "høyreekstremisme" og at innvandringsmotstand og alt annet som strider mot marxistiske grunnprinsipper befinner seg til høyre i det politiske spekteret.

Takk, det var spennende å lese. Jeg er ikke veldig kjent med fortiden av partiene, vet bare det jeg har lest om dem i de siste noen år og da tenker jeg at per i da ser ting forskjellig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg velger å se på det som informasjon. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle se den dagen da nordmenn begynte å overfalle tilfeldige utlendinger på gaten kun fordi de var utlendinger. Og særlig hadde jeg ikke trodd at jeg skulle se dagen da det som tydeligvis er et PAR gjør slikt. Men nå er altså dagen kommet da vi har sunket så dypt. Det er tragisk.

At grupper med forskjellig etnisitet på samme geografiske område etter hvert utvikler aggresjon mot hverandre burde ikke komme som en overraskelse på noen med elementære historiekunnskaper. Wake up and smell the reality.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misforsto ikke. Du sa at all kriminalitetsstatistikk hadde gått ned, du tok feil eller feilinformerte med vilje, og nå forsøker du å ro deg vekk fra det. Som vanlig.

Herlighet..

For å sitere meg selv skrev jeg ..

 "Nye tall viser nedgang i kriminalitetsstatistikken" 

At du forsto det slik at jeg mente det er nedgang i alle typer kriminalitet, inkludert voldskriminalitet er ikke min skyld.

Kan vi denne ballen ligge dø nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å se på det som informasjon. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle se den dagen da nordmenn begynte å overfalle tilfeldige utlendinger på gaten kun fordi de var utlendinger. Og særlig hadde jeg ikke trodd at jeg skulle se dagen da det som tydeligvis er et PAR gjør slikt. Men nå er altså dagen kommet da vi har sunket så dypt. Det er tragisk.

Dette er da ikke første gang noe slikt skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det er fryktelig. Men i all ondskapen som enkelte utsetter oss for så skal vi også være glad vi lever. Hadde vi vært Palestinere i Palestina hadde kansje Israelere forsøkt å drepe oss.

Ja, det er sant at vi må være glad for at vi lever, men vi kan fortsatt ikke akseptere sånt. Norge trenger ikke å falle ned på nivået til enkelte land der slikt er akseptert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da ikke første gang noe slikt skjer?

Nei, vi har jo hatt en del rasistisk vold fra snauskaller og slikt. Men dette var "vanlige mennesker", om noe slikt finnes enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At grupper med forskjellig etnisitet på samme geografiske område etter hvert utvikler aggresjon mot hverandre burde ikke komme som en overraskelse på noen med elementære historiekunnskaper. Wake up and smell the reality.

Jeg betakker meg for gruppetenkingen din, og holder en knapp på det individuelle ansvaret for egne handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3292605.ece

Vestfinnmark politidistrikt har innledet etterforskning etter mistanke om rasistisk motivert vold etter at et norsk-somalisk ektepar lørdag ble angrepet av tre ungdommer i Hammerfest sentrum.

Den ene av kukskallene, som nå forøvrig er arrestert, var nå i 30-åra, da. Det er bra at politiet i Hammerfest er litt kjappere i avtrekket enn Oslopolitiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ikke forundre meg om det blir etnisk konflikt i Norge.

Også er det så absurd at nordmenn vs ikke-nordmenn blir så særbehandlet på dette, det kan være et resulat av den rasetenkningen som nazistene tilsluttet seg til og etnosentrisme.

Hvorfor blir det ingen fakkeltog for rasisme mot nordmenn og hvorfor blir fakkeltog for rasisme mot nordmenn demonisert så sinnsykt? Institusjonalisert rasisme? oO

La meg gjette;

-Det behager ikke den organiserte internasjonale, innvandringsindustrien :rolleyes:

Kan du gi meg eksempler?

NSDAP som eksempel på venstreisden? :P

Det handler om fordeling av makt og fordeler.

Sosialisme/Nynazisme (ytterfløya til venstresiden) handler om sterk statlig styring av samfunnsinstitusjonene, eiendom og produksjonsmidler, mens de til høyre er mer demokratiske og fremmer ofte politikk til fordel for den private siden ved samfunnet og for økt privatisering.

I Norge brukes høyre/blått ofte om de borgelige intressene og parti.

Siden Norge er et sosialdemokrati (reformert kommunisme) så brukes det av og til som ukvemsord/mobbing uten at det er rot i virkelighet for påstanden. Som et slags revidert nazisistisk jødebegrep der det gjelder å spre så mye fordommer og løgn mot motstanderne sine som mulig, eller manipulere andre sin persepsjon/spre forvirring.

Som andre sa, nasjonalisme eller nasjonalkonservatisme (Kystpartiet er et eksempel på et nasjonalkonservativt parti) er noe ganske annet enn høyresiden. De mest markante høyreekstreme miljøene i Norge er ironisk nok fremmedkulturelle miljø.

Endret av Norna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden Norge er et sosialdemokrati (reformert kommunisme) så brukes det av og til som ukvemsord/mobbing uten at det er rot i virkelighet for påstanden. Som et slags revidert nazisistisk jødebegrep der det gjelder å spre så mye fordommer og løgn mot motstanderne sine som mulig, eller manipulere andre sin persepsjon/spre forvirring.

Det samme har de gjort med rasistbegrepet. Venstresiden har f.els ødelagt rasismebegrepet (noe som reflekterer antipati for grove overgrep) og benytter seg av det for å oppfordre indirekte til vold og diskriminering mot sine meningsmotstandere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å se på det som informasjon. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle se den dagen da nordmenn begynte å overfalle tilfeldige utlendinger på gaten kun fordi de var utlendinger. Og særlig hadde jeg ikke trodd at jeg skulle se dagen da det som tydeligvis er et PAR gjør slikt. Men nå er altså dagen kommet da vi har sunket så dypt. Det er tragisk.

Er du seriøs nå? Hva med nynazist-miljøene på nittitallet? hva holdt de på med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du seriøs nå? Hva med nynazist-miljøene på nittitallet? hva holdt de på med?

Det var nokså anderledes enn det denne saken ser ut til å være. Så vidt jeg har forstått det så var dette relativt vanlige folk. Hvis jeg har misforstått det og dette var noen fra de miljøene, så blir jeg egentlig lettet.

La meg forklare: Nynazistene og lignende befinner seg i sin egen lille boble av konstruert virkelighet, der de hjernevasker hverandre og bekrefter hverandres fordommer. Og siden det er et miljø som ikke bare er er politisk, men som også forsyner dem med kompiser og musikk og så videre, så blir det temmelig ensporet.

Nynazistene omtalte 22. Juli som et sionistkomplott, og mente at de så tvers igjennom påstanden om at Breivik var antijihadist.

Men det var nå dem. VANLIGE folk befinner seg ikke i den boblen. Så jeg blir litt bekymret når jeg ser at det som virker som representanter for gjennomsnittsnordmannen, plutselig tar av med blind vold overfor en sakesløs person som kun har "feil farge".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet..

For å sitere meg selv skrev jeg ..

 "Nye tall viser nedgang i kriminalitetsstatistikken" 

At du forsto det slik at jeg mente det er nedgang i alle typer kriminalitet, inkludert voldskriminalitet er ikke min skyld.

Kan vi denne ballen ligge dø nå?

Det du skrev betyr implisitt at kriminalstatistikken på området vi diskuterer også har gått ned. Ellers ville det ikke vært relevant å trekke det inn i debatten. Ihvertfall ikke for en person som ikke ønsker å feilinformere. Hvis du ikke skjønner at ord har en betydning, og ikke er relative, så er det ditt problem, ikke mitt.

NÅ kan jeg legge ballen død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...