Gå til innhold

Slått bevisstløs på gata fordi hun er svart...


apekatt

Anbefalte innlegg

Jeg sier ikke at du Kjell utøver rasistisk vold, men at det er mennesker med like holdninger som deg som står bak volden.

Norge er fortsatt fredelig og trygt. Nye tall viser nedgang i kriminalitetsstatistikken uten at det er blitt færre innvandrere i Norge. Minoritetungdom er overrepresentertere bandt ungdom om aldri gjør noe galt.

Drap og voldtekter ble ikke innført med de fremmedkulturtelles inntog i Norge.

Det er greit å drømme seg full assimilasjon, men dine ønsker kommer heldigvis ikke til å bli oppfylt.

KILDE TAKK!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanligvis liker jeg det du skriver og er storsett enig med deg. Men jeg er litt uenig at alle utlendinger må assimileres istedet for integreres. Jeg mener at integrering er mulig uten at det går på bekostning av norske verdier, penger, befolkning, osv. Det er faktisk mulig å bli integrert i Norge og jeg ser på meg selv som en god eksempel. Jeg kan språket, har jobb, respekterer regler, lover og tradisjoner i landet, men uansett lager jeg mat fra hjemlandet hjemme og hører på musikk fra hjemlandet. Når mine norske venner kommer på besøk så vil de gjerne at jeg lager noe fra hjemlandet, de har adoptert en del oppskrifter og koser seg masse med musikken.

Det er sikkert lettere for meg siden jeg kommer fra en annen europeisk land med lignende verdier og lovverk, enn for noen som har oppvokst i en helt annen kultur med helt andre verdier og tradisjoner. Men uansett føler jeg at jeg har blitt akseptert her og har klart å finne balansen i det å være ikke-norsk i Norge. I noen tilfeller er det nesten umulig å integrere en person og da ser jeg assimilering som eneste alternativ for personen å bli en del av storsamfunnet. Det som jeg ser som størst problem (ja, problem, ikke utfordring) er:

1. stort antall utlendinger som gjør det vanskelig å integrere alle av dem,

2. stort antall utlendinger fra land med helt forskjellig kultur, tradisjoner, lovverk, osv som ofte har meg seg verdier som er i motsetning til norske,

3. at så mange utlendinger omgås bare med andre utlendinger og vil ikke eller kan ikke bli en del av samfunnet,

4. mange utlendinger har ikke lært nødvendige ting om Norge og norsk kultur og hvordan ting gjøres her, hva som er akseptert og ikke akseptert,

5. mange rett og slett nekter å bli integrert (de har ingenting å gjøre her)

Integrering skjer bare når både staten og utlendingen selv vil det, for alle har sin jobb å gjøre.

Hilsen, en integrert utlending

Hei.

Tidligere ville jeg ha vært enig med deg, men jeg opplever det i større og større grad at det er vi nordmenn som skal integreres i innvandrernes kultur, og ikke omvendt. På mange Oslo-skoler har de for eksempel ikke lenger Jul og Påskeferie.

De har Rød og Gul fest.

Derfor mener jeg at vi bør ha full assimilasjon av de som kommer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Tidligere ville jeg ha vært enig med deg, men jeg opplever det i større og større grad at det er vi nordmenn som skal integreres i innvandrernes kultur, og ikke omvendt. På mange Oslo-skoler har de for eksempel ikke lenger Jul og Påskeferie.

De har Rød og Gul fest.

Derfor mener jeg at vi bør ha full assimilasjon av de som kommer.

Kilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er de syke påfunn til mennesker fra uhumane fremmedkulturer, men når voksne nordmenn gjør dette i vårt opplyste og moderne samfunn? Det er da man blir flau...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Haddy, jeg venter på kilden din om at kriminalitetsstatistikkene har gått ned de siste årene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tror jeg ikke noe på og jeg mener at du neppe tror på det selv. :)

Edit: Bare for å være helt klar - du mener at det var utrygt å gå i gata alene i mørket før det ble stor innvandring i Norge?

Jeg forsto spørsmålet ditt slikt at du lurte på hvor lenge kvinner har følt seg utrygge ved å gå ute i mørket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Tidligere ville jeg ha vært enig med deg, men jeg opplever det i større og større grad at det er vi nordmenn som skal integreres i innvandrernes kultur, og ikke omvendt. På mange Oslo-skoler har de for eksempel ikke lenger Jul og Påskeferie.

De har Rød og Gul fest.

Derfor mener jeg at vi bør ha full assimilasjon av de som kommer.

Det at Jul og Påskeferien ikke heter for det i enkelte skoler skyldes for det meste at noen prøver veldig hardt å være politisk korrekt. Det er ikke veldig bra at det er så mange utlendinger i enkelte områder i Oslo. Selvfølgelig blir integreringen problematisk når utlendingene er for stort tall for å begynne med og så er det ikke nok norske å påvirke integreringen. Mener du at jeg må slutte å lage mat fra hjemlandet og høre på musikk derfra fordi det er i strid med assimileringen? Uansett hva jeg gjør, så kan jeg ikke identifisere meg som norsk. Foreldrene mine er ikke norske, jeg er ikke norsk. Men jeg har full forståelse for dine bekymringer fordi jeg deler dem i stor grad når det gjelder andre, mer utsatte grupper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg husker så var det allerede på 80-tallet en "ta natta tilbake aksjon" i Oslo fordi kvinner var redde for å gå alene om kvelden.

Jeg var ikke så gammel da, så jeg vet ikke akkurat hva det dreide seg om, men det er ikke akkurat et nytt fenomen at jenter er redde for å gå alene på gata.

Frykten er sikkert større nå altså, men det er altså ikke et nytt fenomen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsto spørsmålet ditt slikt at du lurte på hvor lenge kvinner har følt seg utrygge ved å gå ute i mørket.

Nesten, men jeg refererer til perioden før det ble stor innvandring i Norge. Jeg spurte: Hvor vanlig var det i Norge at kvinner følte seg utrygge å gå i gata i mørket før det ble vesentlig innvandring i Norge?

Kanskje formulerte jeg spørsmålet feil, men jeg kan spørre slik: Var det like stor fare å bli overfalt og voldtatt mens du går i gata i mørket alene da det ikke var så mange innvandrere i Norge som i dag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten, men jeg refererer til perioden før det ble stor innvandring i Norge. Jeg spurte: Hvor vanlig var det i Norge at kvinner følte seg utrygge å gå i gata i mørket før det ble vesentlig innvandring i Norge?

Kanskje formulerte jeg spørsmålet feil, men jeg kan spørre slik: Var det like stor fare å bli overfalt og voldtatt mens du går i gata i mørket alene da det ikke var så mange innvandrere i Norge som i dag?

Hvorfor spør du meg egentlig om det. Alle vet vi at det har vært eksplosiv økning i antall overfallvoldtekter de siste årene. Er det virkelig noen som nekter for dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves :)

http://www.ssb.no/lovbrudda/

Er det mulig at lavere tall i enkelte typer kriminalitet skyldes bare økt innsats fra politiet i dette området? Les: Ekstra oppmerksomhet, ekstra ressurser. Så selv om det har blitt vesentlig flere innvandrere i Norge, klarer politiet å få antall saker i enkelte typer kriminalitet ned bare på grunn av ekstra innsats, men andre typer kriminalitet stadig øker?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mulig at lavere tall i enkelte typer kriminalitet skyldes bare økt innsats fra politiet i dette området? Les: Ekstra oppmerksomhet, ekstra ressurser. Så selv om det har blitt vesentlig flere innvandrere i Norge, klarer politiet å få antall saker i enkelte typer kriminalitet ned bare på grunn av ekstra innsats, men andre typer kriminalitet stadig øker?

mulig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spør du meg egentlig om det. Alle vet vi at det har vært eksplosiv økning i antall overfallvoldtekter de siste årene. Er det virkelig noen som nekter for dette??

For det var du som skrev at Drap og voldtekter ble ikke innført med de fremmedkulturtelles inntog i Norge. Så jeg ville bare sjekke om overfallsvoldtekter fantes ofte før dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer mest på er egentlig at politiet ikke har pågrepet paret fordi kvinnen ikke har anmeldt overfallet enda :klo: Er det ikke noe som tilsier at politiet uansett burde gripe inn i en slik sak, uavhengig av om saken blir anmeldt eller ikke?

Politiet bryr seg ikke. Hvis hun anmelder saken så hennlegger de den bare. Nå er jo denne saken havnet i media,så jeg håper hun anmelder overgriperne. Det kan bli litt pinlig hvis politiet hennlegger saken da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sier ikke at du Kjell utøver rasistisk vold, men at det er mennesker med like holdninger som deg som står bak volden.

Norge er fortsatt fredelig og trygt. Nye tall viser nedgang i kriminalitetsstatistikken uten at det er blitt færre innvandrere i Norge. Minoritetungdom er overrepresentertere bandt ungdom om aldri gjør noe galt.

Drap og voldtekter ble ikke innført med de fremmedkulturtelles inntog i Norge.

Det er greit å drømme seg full assimilasjon, men dine ønsker kommer heldigvis ikke til å bli oppfylt.

Og kanskje noen med samme holdninger som deg Haddy begår politisk ladet vold . Det betyr ikke at du er voldelig .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virket både rusa og prostituert. Dessuten et veldig stygt språk. "Pønsja i magen."

Tull, og å anklage henne blir bare teit .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis liker jeg det du skriver og er storsett enig med deg. Men jeg er litt uenig at alle utlendinger må assimileres istedet for integreres. Jeg mener at integrering er mulig uten at det går på bekostning av norske verdier, penger, befolkning, osv. Det er faktisk mulig å bli integrert i Norge og jeg ser på meg selv som en god eksempel. Jeg kan språket, har jobb, respekterer regler, lover og tradisjoner i landet, men uansett lager jeg mat fra hjemlandet hjemme og hører på musikk fra hjemlandet. Når mine norske venner kommer på besøk så vil de gjerne at jeg lager noe fra hjemlandet, de har adoptert en del oppskrifter og koser seg masse med musikken.

Det er sikkert lettere for meg siden jeg kommer fra en annen europeisk land med lignende verdier og lovverk, enn for noen som har oppvokst i en helt annen kultur med helt andre verdier og tradisjoner. Men uansett føler jeg at jeg har blitt akseptert her og har klart å finne balansen i det å være ikke-norsk i Norge. I noen tilfeller er det nesten umulig å integrere en person og da ser jeg assimilering som eneste alternativ for personen å bli en del av storsamfunnet. Det som jeg ser som størst problem (ja, problem, ikke utfordring) er:

1. stort antall utlendinger som gjør det vanskelig å integrere alle av dem,

2. stort antall utlendinger fra land med helt forskjellig kultur, tradisjoner, lovverk, osv som ofte har meg seg verdier som er i motsetning til norske,

3. at så mange utlendinger omgås bare med andre utlendinger og vil ikke eller kan ikke bli en del av samfunnet,

4. mange utlendinger har ikke lært nødvendige ting om Norge og norsk kultur og hvordan ting gjøres her, hva som er akseptert og ikke akseptert,

5. mange rett og slett nekter å bli integrert (de har ingenting å gjøre her)

Integrering skjer bare når både staten og utlendingen selv vil det, for alle har sin jobb å gjøre.

Hilsen, en integrert utlending

Når jeg tenker assimilering så mener jeg holdninger og leveregler i samfunnet .

Ens egenart vil en alltid ha, og det er bra . Vi er ikke like nordmenn heller . Folk fra Oslo har mange forskjeller fra folk fra Hammerfest f.eks .

Men vi har noen felles sett med normer . Det er de jeg mener må opptas for å assimilieres .

Og selvfølgelig en mye større grad av omgang med nordmenn. Og blanding med nordmenn, å gifte seg med nordmenn, da vil man jo etterhvert (etterkommere) ha fullstendig norsk kultur .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Tidligere ville jeg ha vært enig med deg, men jeg opplever det i større og større grad at det er vi nordmenn som skal integreres i innvandrernes kultur, og ikke omvendt. På mange Oslo-skoler har de for eksempel ikke lenger Jul og Påskeferie.

De har Rød og Gul fest.

Derfor mener jeg at vi bør ha full assimilasjon av de som kommer.

DIN oppfattning om hva norsk jul og påske innebærer. Jeg er norsk og humanetiker ergo jeg og min familie har aldri feiret påske, det har vært en skiferie. Jul har aldri vært for meg personlig å feire jesu fødsel, det er å ha noen koslige feriedager med familie og venner. For meg hadde det vært helt greit med gule og røde feiringer på skolen.

Endret av KikiEco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...