Gå til innhold

Dagdraumar og anna ræl

Moscato

Anbefalte innlegg

Du skal snu deg hit (mot trønderland) så jeg slipper å være så trøtt av mørket :)

Det kommer nok dessverre ikke på tale! Trengs minst like mye her på vestlandet ;)

I dag har jeg begynt på et nytt sokkepar. Og i samme slengen lurt litt på hvorfor det er sånn at enkelte av vennene mine gjør svært lite ut av seg (dvs knapt gir lyd fra seg) før det begynner å nærme seg jul. Da sender de en liten melding der de avslutter med hva de har lyst at jeg skal lage til dem i julegave. En av disse meldingene fikk jeg den dagen jeg skulle fjerne mandlene.

"Hei! Lykke til med operasjonen, jeg ønsker meg forresten hjemmestrikka laptopveske med Mariusmønster i rødt, hvitt og blått til jul, helst tova om du får det til :)"

Altså, jeg vet at jeg selv ikke er noen racer på å maile og sende klemmer og småprate for å holde kontakten, men når jeg vet at noen skal gjennom noe lite koselig, eller at de på annen måte ikke har det helt topp, så føler jeg ikke at det er riktig av meg å be om ting fra dem i samme setning som jeg ønsker dem god bedring..

Er det jeg som er sær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Koala Lompa

Synes ikke du er sær. Jeg synes faktisk det er litt upassende og ufint å skulle benytte en slik anledningen til å fortelle hva man ønsker seg. Det blir litt sånn; Jeg vet du kommer til å ha masse smerter nå men om du kan planlegge årets strikkejulegave samtidig og tenke på meg så hadde det vært fint.

Og om man har lite kontakt ellers så synes jeg slikt som gaveønsker bør komme naturlig igjennom en samtale hvor man selv tar initiativ til å spørre den andre hva h*n ønsker seg.

Hjemmestrikket laptopveske,jøss..Det er jo ikke bare-bare tenker nå jeg. Men så vet jeg knapt bak-frem på en strikkepinne og det er jo ganske godt gjort :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmestrikket laptopveske,jøss..Det er jo ikke bare-bare tenker nå jeg. Men så vet jeg knapt bak-frem på en strikkepinne og det er jo ganske godt gjort :sjenert:

Hihihi, bak-frem strikkepinne:fnise:

Det eneste jeg klarer å komme på at jeg ønsker meg i år er en stoppesopp :sjenert: Håper jeg får det av noen, i alle fall!

I dag har jeg jobbet. Betente analkjertler, sære hundeeiere og tonnevis med øremidd er skikkelig kos :jepp:

Det er i alle fall betryggende å føle at utdanningen jeg tar leder frem til et yrke som jeg kommer til å stortrives i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er dagen for juleshopping. Altså skal vi kjøre i nesten tre timer bare for å gå rundt på kjøpesenter sammen med altfor mange andre folk.

For å være på den sikre siden har vi dessuten forsovet oss, så ingen var våkne før vi egentlig skulle reist herfra :jepp:

Håper dere har en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Back home!

Sandra har fått strikkedilla,

og jeg har faktisk utrolig nok kjøpt noe til meg selv.

Slik jeg har forstått det har de fleste problemer med å unngå impulskjøp ("Joooda, jeg har vel en genser som er nesten sånn her, men den er jo ikke helt slik, og det hadde vært fint å ha i tilfelle ditt eller datt, så ja, jeg trenger nok helt sikkert denne!"), men i mitt tilfelle er det motsatt.

Jeg gjør så godt som aldri impulskjøp, og andre kjøp har det også vært utrolig lite av dette året. Jeg orker rett og slett ikke, og liker ikke å bruke penger på klær og "utseenderelaterte" ting til meg selv. Uansett hva jeg finner greier jeg å overbevise meg selv om at jeg ikke kommer til å bruke det, eller at jeg har noe annet som funker helt fint. Og som regel er det jo sant! Jeg har ikke lidd noen nød selv om jeg går mye i klærne jeg kjøpte for seks år siden, eller ting jeg har arvet som er 30 år gamle.

Men i dag har jeg virkelig slått meg løs. En kjole, en genser og et par sko til 600 kroner til sammen :fnise:

Og kjolen kjøpte jeg bare fordi jeg hadde lyst til å fikse på den og gjøre den om.

Så ja... Ingen shopoholiker her i gården!

Og så så jeg at hårmascaraen er tilbake på markedet! Det var jo skikkelig poppis da jeg gikk på førskole for 13-14 år siden. Har venta på dette :jepp:

Noen som vil se kjole og sko og genser, forresten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koala Lompa

Jeg vil se :hallo:

Impulskjøp er jeg elendig på selv. Shopping generelt er jeg ganske elendig på. Finner alltid fine ting å kjøpe når jeg er blakk men når jeg har penger så er det liksom ikke like nødvendig lengre.

Hårmascaraen har gjort sin entre igjen altså,haha,husker den tiden ja. Må ærlig innrømme at jeg er ikke så begeistret for at 90tallet kommer tilbake. Tror jeg må la det gå 10 år til før jeg kan ta frem 90tallet :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil se :hallo:

Impulskjøp er jeg elendig på selv. Shopping generelt er jeg ganske elendig på. Finner alltid fine ting å kjøpe når jeg er blakk men når jeg har penger så er det liksom ikke like nødvendig lengre.

Hårmascaraen har gjort sin entre igjen altså,haha,husker den tiden ja. Må ærlig innrømme at jeg er ikke så begeistret for at 90tallet kommer tilbake. Tror jeg må la det gå 10 år til før jeg kan ta frem 90tallet :gjeiper:

Da skal jeg ta bilder i morgen ;)

Jeg synes det er greit at 90-tallet kommer litt tilbake så lenge ingen tvinger meg til å bruke noe av det :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som den upålitelige fjerteberta jeg er, har jeg ikke tatt noen bilder i dag :sjenert:

Men jeg tok da på meg kjolen for å vise den til Thomas, og han svarte at "den har du da vist meg før!". Eh, nei, jeg kjøpte den i forgårs, og har ingenting som ligner :fnise: Men jeg tror han likte den da, sånn egentlig.

Sandra er reist av gårde til moren sin igjen, så nå er det bare oss to (eller tre med hunden) frem til midten av romjula.

Åh, og vi har fått ny lampe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å få besøk av Dagmar denne flotte kvelden. Taket på nabostallen kom flagrende for en stund siden, landet på altanen og unngikk såvidt å kræsje inn i stua vår.

Flere trær har også tatt kvelden, sammen med en strømkabel som ligger nedi hagen (energiverket har gjort to forsøk på å komme opp hit og undersøke/reparere). Blir nok kos å rydde opp i morgen! Håper bare låven blir stående med taket intakt...

Dere andre som holder til på nordvestlandet må være forsiktige! Ønsker alle en fin kveld:-)

Heldigvis er srrømbrudd ganske koselig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å få besøk av Dagmar denne flotte kvelden. Taket på nabostallen kom flagrende for en stund siden, landet på altanen og unngikk såvidt å kræsje inn i stua vår.

Flere trær har også tatt kvelden, sammen med en strømkabel som ligger nedi hagen (energiverket har gjort to forsøk på å komme opp hit og undersøke/reparere). Blir nok kos å rydde opp i morgen! Håper bare låven blir stående med taket intakt...

Dere andre som holder til på nordvestlandet må være forsiktige! Ønsker alle en fin kveld:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Min superlange, herlige juleferie er dessverre over. I dag reiste jeg tilbake til Oslo, UTEN å ta med meg husnøkler!

Med to store kofferter å dra på, og uten batteri på verken mobil eller pc, følte jeg meg ganske fortapt da jeg kom hjem til borettslaget...

Heldigvis tror jeg den nord-norske dama i første etasje syntes det var ganske ok å få en gråtende ungjente på døra en slik vakker søndag ettermiddag, for hun serverte meg både fiskekaker, tress-is og cappuccino mens hun friskt fortalte om sine barndomsdager i Finnmark :fnise:

Heldigvis fikk vi tak i samboeren min, så hun kom hjem og slapp meg inn. Puh. For en start på det nye semesteret!

Endret av Moscato
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har du helt rett i, MorAase :)

Nå nærmer klokka seg sju, og jeg har allerede vært våken i en time. Det har vist seg at jeg har vært særdeles dårlig til å pakke denne gangen, for i tillegg til at husnøklene mangler, så har jeg verken deodorant, tannkost, ansiktsrens, pinsett eller munnskyll. Kanskje like greit at skoledagen bare varer til 10 i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koala Lompa

Oi,litt av en start på det nye semesteret!

Slike naboer er det for lite av..eller så burde jeg glemme husnøklene oftere :)

Godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi,litt av en start på det nye semesteret!

Slike naboer er det for lite av..eller så burde jeg glemme husnøklene oftere :)

Godt nytt år!

Takk!

Tror du er inne på noe når det gjelder å glemme nøklene oftere, for jeg fikk overraskelsespakke i posten fra Thomas på torsdag. Husnøkler, en haug med drops, to penner, to ulike typer ingefærte, og en mørk sjokolade med ingefær og sitron! Gjett om han har fått med seg at jeg har begynt å lage ingefærte (riktignok av fersk ingefærrot, men likevel) :fnise:

Åh, her i gården går ting sin skjeve gang. Jeg sliter med eksamensmotivasjonen, og bedre ble det ikke av at jeg ble utslått av omgangssyke natt til i går. Jeg som ikke skulle bli syk mer på lenge!

Greide til og med å besvime på tur (i full fart) fra stua til badet, så da jeg våkna lå jeg der med flere ferske blåkuler (og jeg måtte fortsatt spy)...

Jaja, på den andre siden får jeg besøk til helga igjen. Fine, snille kjæresten min! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en liten pause fra dagens pensum for å oppdatere og klage min nød her.

Siden klokken 9 i dag tidlig og frem til nå (kun avbrutt av reisen til og fra skolen, og små pauser mellom hvert kapittel) har jeg jobbe med pensum. Det er mange timer, det!

Og magen vrir seg av angst. I morgen skal kollokviegruppa mi spørres ut av underviserne om pensum som vi hadde rett før jul. Det er snakk om over 20 kapitler i genetikk og biokjemi, og jeg var syk i en måned på den tiden vi hadde stoffet. Jeg har repetert så flittig jeg bare klarer, men tårene renner ved tanken på morgendagen.

Det verste er kanskje at denne evalueringen ikke har noen ting å si for karakterer eller eksamensresultat, men likevel føler jeg at jeg skal blottlegge min egen udugelighet for alle sammen.

Vi hadde labforsøk i dag, og da foreleseren kom bort og spurte tilfeldig og muntert om hvordan jeg føler at jeg ligger an før eksamen, så greide jeg ikke å svare uten at tårene rant og kroppen skalv.

Det er så vondt å ikke ha kontroll på angsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Fokus er nok mye av trikset her. Det er ikke snakk om å blottlegge sin udugelighet, men om å se hva en kan og hva en kan bli bedre på. Det er ikke snakk om å vinne over alle andre, men å se for seg selv om en har progresjon. Så lenge det går fremover så går det rett vei. Ikke alle kan løpe opp på Ulrikken på 15 minutt, men alle kan komme seg opp om de vil. Noen få kan bestige Mount Everest, så får vi andre jobbe mot de høyder vi vet vi kan og ønsker å bestige.

Kort sagt, slike små stans og sjekk i pensum handler om å korrigere seg selv. Hverken mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokus er nok mye av trikset her. Det er ikke snakk om å blottlegge sin udugelighet, men om å se hva en kan og hva en kan bli bedre på. Det er ikke snakk om å vinne over alle andre, men å se for seg selv om en har progresjon. Så lenge det går fremover så går det rett vei. Ikke alle kan løpe opp på Ulrikken på 15 minutt, men alle kan komme seg opp om de vil. Noen få kan bestige Mount Everest, så får vi andre jobbe mot de høyder vi vet vi kan og ønsker å bestige.

Kort sagt, slike små stans og sjekk i pensum handler om å korrigere seg selv. Hverken mer eller mindre.

Bare så det er sagt, så konkurrerer jeg absolutt ikke mot noen andre. Med "alle sammen" mente jeg foreleserne, som jo bedømmer meg(jada, det er innsatsen min de ser på, ikke meg direkte). Og så inngår selvsagt jeg i "alle sammen". Den verste kritikeren av alle. Uansett om foreleserne greier å unngå å bli skuffet over innsatsen min, så sitter den lille dritten nedi magen og forteller meg at det jeg gjør er så uendelig dårlig i forhold til deg jeg burde få til.

Det gikk for øvrig helt ok i går, til tross for minimalt med søvn natten i forveien. Da vi endelig var ferdige var det himmelsk å kjenne stresset trekke seg tilbake og rasjonaliteten min returnere (savner jo alltid den når den stikker av :fnise: ).

Dagen i dag har gått med til å forsove seg (jeg var visst svært opptatt med å drømme om tsunamier), være flittig og til og med sosial på labkurs, lese pensum, og innimellom ta små pauser med forberedelser til Thomasbesøket på fredag.

Og så har jeg laget vafler! Nam! Synes det var litt teit at det bare ble fem vafler totalt (oppskrifta sa 8), men siden jeg bare greide å spise to av dem var det kanskje ikke så ille likevel. Nå kan jeg fryse ned resten og ha dem som en fin liten kosereserve! :jepp:

Håper alt står bra til med dere som skulle finne på å titte innom! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...