Gå til innhold

Dagdraumar og anna ræl


Moscato

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åh herreminhatt, nå føler jeg meg dum! Oppdaget akkurat at jeg har oppretta dagbok på graviditetsforumet!

Gud,så flaut :sjenert:

Jeg er altså ikke gravid (enda)...

Og forresten: syrenøytraliserende brusetabletter smaker fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til Yvonne som var så grei å flytte dagboken til riktig sted:)

Takk for det. Jeg leser bloggen din, så syntes nesten jeg burde følge med her også :)

Så koselig!

Du lager nydelige til-/fra-lapper. Du virker kunstnerisk anlagt.

Jeg er ikke så veldig kunstnerisk, men veldig nevenyttig! ;)

I dag er en dustedag.

Det starta bra, med barnepass av ei lita snelle på 8 mnd (hello, verpesyke!), og siden det har det bare gått nedover. Er nedstemt uten noen åpenbar grunn. Og ja, jeg har spist :sukk:

Endret av Moscato
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter. Det skulle man i alle fall tro, men når morgenen starter med at jeg føler meg sliten av å ha drømt intenst og stressende, vet jeg at kanten av stupet ikke er langt unna.

Det er en sånn dag der gråten aldri er langt unna. Man føler at alt man gjør er feil, og hvis man da lar være å gjøre noe, så er selvsagt det også feil!

Og på samme tid har jeg veldig lyst til å gjøre noe. Bake, strikke, hjelpe til med gulvstøping, vaske eller nesten hva som helst. Men med det samme jeg har bestemt meg for noe og reiser meg opp, kommer kvalmen og gråten og alt blir håpløst igjen.

Slike dager er det verste jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koala Lompa

Oslo er helt okei. Jeg liker leiligheta mi, hun jeg bor med, og at jeg har marka rett utafor døra.

Jeg leste det for; Og at jeg har markert rett utenfor døra :fnise: Måtte lese det ett par ganger før hodet mitt hang med.

Herved tillater jeg meg selv til å snoke i dagboken din i fremtiden :opplyser:

Håper du får en fin kveld til tross for en dårlig dag :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig territoriell av meg, ja :fnise: Det rare er at ingen vil komme på besøk lenger, selv om jeg ber dem :klo:

Du er hjertelig velkommen, Koala!

Jeg har forresten drevet med bilberging i dag. Onkelen til Thomas hadde kjørt av veien, så vi måtte trå til med traktoren. Var heldigvis ikke så dramatisk, men litt spenning i hverdagen må vi jo ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er man i gang med pepperkakestabbur, men det ser ut til at det bare er de små bitene som har tenkt til å bli sprø og fine :(

What to do? Finnes det noen måte å redde dette på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er man i gang med pepperkakestabbur, men det ser ut til at det bare er de små bitene som har tenkt til å bli sprø og fine :(

What to do? Finnes det noen måte å redde dette på?

Vente? Kan jo ta et døgn før ting blir sprøtt. Ellers så lages jo kavringer ved å ha boller i ovnen ved en 50 (?) grader i et døgn eller noe slik. Husker ikke detaljene, bare prinsippene :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vente? Kan jo ta et døgn før ting blir sprøtt. Ellers så lages jo kavringer ved å ha boller i ovnen ved en 50 (?) grader i et døgn eller noe slik. Husker ikke detaljene, bare prinsippene :gjeiper:

Ja, jeg tenkte at jeg kunne bruke samme triks som når man har mista mobilen i vannet, så har de stått på ca 70 grader en god stund :) Tar dem ut nå straks, så får de hvile mens jeg lager sjakkruter.

Kjøkkenet er et salig rot! Tydelig at jeg mangler rutine på dette :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update:

Jeg fikk til pepperkakestabburdelene! Og sjakkrutene ble slett ikke verst, de heller. Jeg kunne ikke holde meg til bare de tradisjonelle rutene, så her ble det både runde (de ligner vel kanskje mest på hundesnacks) og to hjerteforma varianter!

2011-12-14+00.32.25.jpg

Den sanne varianten av historien inkluderer også en erkjennelse av at jeg er kjempe-kjempeskuffa over at jeg presterte å oversteke det siste brettet med sjakkhjerter. Hadde dette vært en episode av "La Linnea leve" (eller "La Sol leve", som det ville blitt om det var meg), ville jeg blitt hengt ut på KG for å være sutrete og negativt innstilt.

Men jeg prøvde. Jeg har bakt i flere timer, alene. Thomas spurte om det hadde hjulpet på humøret, og tårene rant før jeg rakk å svare "vi kan jo late som".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koala Lompa

Den sanne varianten av historien inkluderer også en erkjennelse av at jeg er kjempe-kjempeskuffa over at jeg presterte å oversteke det siste brettet med sjakkhjerter. Hadde dette vært en episode av "La Linnea leve" (eller "La Sol leve", som det ville blitt om det var meg), ville jeg blitt hengt ut på KG for å være sutrete og negativt innstilt.

Men jeg prøvde. Jeg har bakt i flere timer, alene. Thomas spurte om det hadde hjulpet på humøret, og tårene rant før jeg rakk å svare "vi kan jo late som".

Ååå du da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå du da :klem:

:sjenert: Takk...

Nå er Harry Potter og Føniksordenen på skjermen, mens jeg vasker kjøkken og ordner. Sandra får besøk av en venninne etter skolen, så jeg synes ikke det kan se helt bomba ut.

... men hvordan det ser ut når de er ferdige her i kveld er en helt annen sak :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pepperkakestabbur in the making!

s5fg4l.jpg

Som et utslag av ren latskap har jeg gjort et halvhjerta forsøk på å lime med melisglasuren. Fungerer heller dårlig, så akkurat da jeg tok bildet skjedde dette:

2mcwumb.jpg

Jaja, Thomas sier han skal hjelpe meg med å lage knekk etterpå, så da kommer det seg nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var det straff som førte til at pepperkakestabburdsiden som falt ned nå henger opp ned? :fnise:

I så fall må det være universets straff, for jeg gjorde ingenting :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at akkurat den siden havnet oppned tror jeg er et hint om at sola snur snart.. :sprettoy:

Jamen Sol(A) er jo meg! Hvor skal jeg snu, da? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koala Lompa

Jamen Sol(A) er jo meg! Hvor skal jeg snu, da? :sukk:

Du skal snu deg hit (mot trønderland) så jeg slipper å være så trøtt av mørket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...