Gå til innhold

Dagdraumar og anna ræl


Moscato

Anbefalte innlegg

Hja, så var jeg plutselig her. Jeg har vurdert å starte dagbok en god stund, men så har det aldri blitt. Før nå!

Litt om meg:

- 21 år

- Går veterinærstudiet i Oslo

- Hjemme på Eid har jeg min kjære Thomas(31), hans datter Sandra(15) og vår Border Collie, Balder (9 mnd)

- Strikker mye

- Leser mye

- Har angst og er tidvis deprimert

Nå har det seg jo sånn at jeg har en blogg allerede. Denne dagboken kommer nok til å være langt mindre gjennomtenkt, og kanskje til og med mer spennende enn bloggen er.

Vi får starte med status for i dag:

Jeg er allerede hjemme på Eid, etter at jeg lå innlagt med magesår mandag og tirsdag, og dermed ikke fikk dra på skolen igjen den siste uka.

Årets juleferie blir altså laang! Det finnes vel ikke noe herligere enn det? Selv om pensum må få stor plass, merker jeg at jeg er mye lettere til sinns her hjemme, enn jeg er når jeg er i Oslo. Der er jeg jo så langt borte fra de jeg er glad i...

Leiligheten vår blir finere og finere for hver dag som går, og med snøen liggende som et hvitt teppe ute, har vi forholdsvis lyse og fine dager selv om det er seint på året. Herlig!

Endret av Moscato
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan liker du veterinærstudiet?

Jeg trives veldig godt. Miljøet på skolen er herlig, og selv om det er litt kjipt at de første årene stort sett bare er teori, så vet jeg at jeg har mye å se fram til.

Dessverre henger jeg et stykke bak nå, ettersom jeg ble syk etter en mandeloperasjon for en mnd siden, og det blir nok tungt å hente inn igjen det jeg har gått glipp av. Heldigvis har vi ikke eksamen før i Februar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er helt okei. Jeg liker leiligheta mi, hun jeg bor med, og at jeg har marka rett utafor døra. Men jeg skulle gjerne bodd på et mindre sted, og aller helst nærmere hjemme. De fleste er så glade i å bo i by fordi det er mye som skjer og mange tilbud. Jeg liker loppemarkedene, men bortsett fra det har jeg utrolig liten nytte av det Oslo har å by på.

Nå har jeg strikka ferdig et julegavesokkepar for i dag, så da er det på tide å joine Thomas under dyna :rodmer:

God natt, alle sammen!

PS: Det er kjempekoselig å få spørsmål, så bare spør i vei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hjemme på Eid har jeg min kjære Thomas(31), hans datter Sandra(15) og vår Border Collie, Balder (9 mnd)

Jeg skipper høfligheten og går rett på personlige spørsmål! :plystre:

Føles det ikke litt merkelig å ha en "stedatter" som er såpass nærme seg selv i alder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oslo har marka å by på. Fine skiløyper så langt du orker å gå. Vaflene på turistforeningen sine hytter inni der er uslåelige!

Om du ikke har ski kan ski leies veldig billg. Ta Holmekollbanen opp. den stopper rett utenfor døren til skiutleien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skipper høfligheten og går rett på personlige spørsmål! :plystre:

Føles det ikke litt merkelig å ha en "stedatter" som er såpass nærme seg selv i alder?

Hehe, skjønner forsåvidt at du lurer :)

Det går egentlig kjempefint. Hun har jo sin mor og sin far, så det er ikke snakk om at hun mangler en morsskikkelse i livet. Jeg sverger til sunn fornuft og egne erfaringer, og hun er fantastisk grei og åpen. Da går kommunikasjonen flott. Og så hjelper det nok veldig at jeg sjelden er uenig i Thomas sine avgjørelser når det gjelder oppdragelse, så det er minimalt med irritasjon ute og går (selv om jeg ikke hadde ønsket å blande meg for mye uansett).

Oslo har marka å by på. Fine skiløyper så langt du orker å gå. Vaflene på turistforeningen sine hytter inni der er uslåelige!

Om du ikke har ski kan ski leies veldig billg. Ta Holmekollbanen opp. den stopper rett utenfor døren til skiutleien :)

Jeg håper på å finne meg et par ski som jeg kan ta med nedover etter jul, og da slipper jeg heldigvis å dra lenger enn 500 meter borti gata for å finne skiløyper. Holmenkollen blir en annen vei, så da snakker vi plutselig mye mer planlegging og tilrettelegging.

Turistforeningens vafler var faktisk det første jeg spiste den dagen jeg flyttet til Oslo. "Flatmaten" min hadde riktignok hatt dem i frysen, men jammen var det godt likevel! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha skiløyper i "bakgården" høres fantastisk ut :) Ellers å er det jo "bare 20 min på t-banen" så er du ved Holmenkollen :gjeiper: Der kan en jo også benytte nedoverski for de som liker slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønner forsåvidt at du lurer :)

Det går egentlig kjempefint. Hun har jo sin mor og sin far, så det er ikke snakk om at hun mangler en morsskikkelse i livet. Jeg sverger til sunn fornuft og egne erfaringer, og hun er fantastisk grei og åpen. Da går kommunikasjonen flott. Og så hjelper det nok veldig at jeg sjelden er uenig i Thomas sine avgjørelser når det gjelder oppdragelse, så det er minimalt med irritasjon ute og går (selv om jeg ikke hadde ønsket å blande meg for mye uansett).

Bra svar! Håper dere får sove godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha skiløyper i "bakgården" høres fantastisk ut :) Ellers å er det jo "bare 20 min på t-banen" så er du ved Holmenkollen :gjeiper: Der kan en jo også benytte nedoverski for de som liker slik.

Nedoverskia (og -brettet) får nok bli hjemme;)

Her har vi skitrekk 5-10 minutter unna, og med bil går det jo lett som en plett å dra med seg utstyr også!

Åh, apropos det: skitrekket her åpna i går! Da må jeg bare bli frisk, så skal jeg jammen opp dit :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi i gang med årets tredje adventssøndag. Frokosten er fortært, og frøkna har fått med seg kakao og klementiner i skitrekket.

I tillegg har Balder fått en liten dose pedikyr. Klosaksa går det helt fint med, men han fikk prøve barbermaskina for første gang i dag, og det var ikke like stas. Håper det går i orden bare vi tar det gradvis framover, for det er jo en fordel å slippe lang pels mellom tredeputene nå om vinteren. :)

Thomas har allerede rukket å male en skrivepult, og resten av dagen skal gå med til gulvstøping i tømmerstua vi har i hagen. Jeg har også lyst til å hjelpe til, men siden magen krangler litt og jeg blir fryktelig fort sliten, tror jeg at jeg først og fremst skal lese pensum. Og så skal jeg i alle fall ut i snøen en tur før det blir mørkt!

Greide faktisk å spise to hele rista skiver med smør i dag, pluss et bittelite pizzastykke. Det er større frokost enn på lenge! :jepp: Lite næring, dessverre, men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen nærmer seg slutten!

Balder og jeg har vært ute og sett på arbeidskaren vår (som vel å merke knapt fikk gjort noe som helst fordi traktoren streika).

a5kbac.jpg

Og så ble det julemann-, marengs- og pepperkakemuffinsbaking før jeg fullførte og pakket inn årets første julepresanger :jepp:

Med hjemmelagde til/fra-lapper :takke:

P1040011.JPG

Før innpakking måtte jeg selvsagt fullføre det som skulle pakkes inn. Gode ullsokker til lillebror :)

egd4ph.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det, måtte le litt for meg selv da jeg fikk det opp på skjermen her :fnise:

Uff, nå som du minnet meg på frokosten min måtte jeg tenke etter hva jeg fikk i meg resten av dagen. Middagen besto av en potet, to biter gulrot, to rosenkåler, en spiseskje ertestuing og to tynne skiver skinkesteik. Noen små sjokoladebiter og et par vafler til kaffien. og resten? INGENTING :sukk:

Magen vil liksom ikke ha noe mer, men det hadde jo hjulpet om jeg var litt flinkere til å passe på, selv om jeg ikke blir sulten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Magen vil liksom ikke ha noe mer, men det hadde jo hjulpet om jeg var litt flinkere til å passe på, selv om jeg ikke blir sulten...

Er det noen andre du kan lage mat til kanskje? Jeg merker ihvertfall med meg selv at jeg blir betraktelig mer sulten hvis jeg står på kjøkkenet og kokkelerer. Lukten og utseendet på maten er ofte nok samme hvor mett jeg var på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...