Gå til innhold

Prosjekt Røykeslutt!

Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Tips til kondistreninga di; mange, og spesielt røykere/eksrøykere, puster helt feil, vi puster med øvre halvdel av lungene istedet for hele lungene (puste med magen), generelt grei ting å være obs på og øve opp (får du øvd opp kroppen nok, er det til slutt sånn den puster automatisk) for å forbedre kondis og sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Takk, Pix! Jeg prøver jo generelt sett å puste mer med magen, driver jo med meditasjon og sånt også, og prøver å være bevisst på hvordan jeg puster. Men det ekke alltid lett asså!

-

:trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene:

Ble trening likevel!

60 minutter kardio:

20 minutter sykkel + 40 minutter mølle

I dag kjeda jeg meg på mølla, så jeg kjørte oppvarming, prøvde å løpe lenge, men gadd ikke, så prøvde en slags form for intervalltrening.

4 minutter gange på 6,5 kmt + 3 minutter spurt på 9&10 kmt. Gjorde vel dette en fire ganger eller noe.

Det fikk virkelig tida til å gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

10 uker røykfri!

2 uker nikotinfri!

:danser:

Syk i dag! Det ligner mistenkelig på feber. Lager hjemmelaga pizza og pleier meg selv.

Dagens eneste trening: å gå til biblioteket for å låne Fvonk, samt gå på cubus og kjøpe ny bh og fin kjole.

Edit:

føler meg direkte feit etter å ha spist tre diiigre pizzastykker, samt drukket 0,8 liter cola! :snurt:

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 uker røykfri!

2 uker nikotinfri!

Syk i dag! Det ligner mistenkelig på feber. Lager hjemmelaga pizza og pleier meg selv.

Dagens eneste trening: å gå til biblioteket for å låne Fvonk, samt gå på cubus og kjøpe ny bh og fin kjole.

Edit:

føler meg direkte feit etter å ha spist tre diiigre pizzastykker, samt drukket 0,8 liter cola! :snurt:

HEY! Pizza og cola er et MUST når en trenger å kose og stelle litt med seg selv. Jeg spise en HEL pizza på søndag; så det så! :hoppendeglad:

Nå skal du bare slappe av og bli helt frisk og så kommer du til å ha MASSE overskudd over helga! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 uker røykfri!

2 uker nikotinfri!

Edit:

Hva er Fvonk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Hva er Fvonk??

Nyeste boka til Erlend Loe! Den er skikkelig fjern! :D

--

Fortsatt ikke i form. Som dagens trening har jeg vasket gulv, tørket støv, vasket tøy, vasket sengetøy, satt på nytt sengetøy, vasket bak doen osv.

Tok meg to timer, så det regnes som dagens fåfengte forsøk på aktivitet :P Bra nok innsats fra syk pike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Veiedag! har til min store forbauselse gått ned i vekt.

Veier nå 56 kilo! Herregud! Fjernt! De to siste ukene har nemlig vært relativt slappe sånn sett, jeg har spist mye, trent lite.

Mål får jeg ikke tatt, for har ikke målebånd lengre (det var tante sitt, lånte det helt til hun måtte ha det tilbake) men jeg kan se i speilet at det ikke er noen diger forandring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målebånd koster tjue kroner hos Nille :P Greit å måle, den gangen jeg gikk endel ned i vekt og målte meg var det ofte jeg ble overrasket over hvor mye målene hadde endret seg, til tross for at jeg ikke så noen forskjell selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, moro å gå ned i vekt uten at man tenker så mye over det, da! Så sant målet er å gå ned i vekt da riktignok :)

Skulle ønske det rant såpass raskt av meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag! har til min store forbauselse gått ned i vekt.

Veier nå 56 kilo! Herregud! Fjernt! De to siste ukene har nemlig vært relativt slappe sånn sett, jeg har spist mye, trent lite.

Mål får jeg ikke tatt, for har ikke målebånd lengre (det var tante sitt, lånte det helt til hun måtte ha det tilbake) men jeg kan se i speilet at det ikke er noen diger forandring :P

Å bra da! Hvor mye mer skal du egentlig ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Å bra da! Hvor mye mer skal du egentlig ned?

Nei, det satt jeg også og funderte på nå! Bra du spurte. Jeg skulle nemlig skrive et innlegg om det uansett.

Da jeg veide 54-55 kilo var jeg veldig fornøyd med kroppen min. Så da jeg starta denne boka satt jeg jo målet mitt til 54 kilo. Nå veier jeg 56, og det gikk myyye raskere enn jeg hadde planlagt. Men jeg ser jo at jeg hadde en annen fordeling av fettet på kroppen tidligere enn jeg har nå.

Jeg er litt tynnfeit! Dvs, er slank, med fine former - men har mye unødvendig fett på magen. Så målet er jo at magefettet blir redusert (=lavere fettprosent) Jeg syns ikke det er så stygt å ha fett på magen - men jeg har lest om at det er ugunstig for helsa, og dessuten har jeg jo en tattovering der som jeg må passe litt på..

Men ejg er usikker på hvor mye en fettprosentnedgang vil påvirke vekta mi. Hvis jeg har mistet såpass mye vekt nå, uten at det synes tydelig på kroppen, ser det ut som jeg kan bli ganske lett før jeg merker noen resultater på utseendet. Er litt bekymra for det! jeg tror uansett jeg har godt av å fortsette den livsstilen jeg kjører nå, med trening tre-fem ganger i uka og godteri kun på søndager, så hvordan vekt og utseende forandrer seg blir vel heller bare gøy å følge med på, i stedet for en besettelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pass på at du ikke mister for mye muskelmasse. Om du føler deg "tynnfeit " så er det ofte et tegn på at at du ikke bygger nok muskler mens du går ned.

Just a word of caution ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Ned i fettprosent er også ned i vekt ;) Men samtidig som du driver med kardio, bør du løfte litt tyngre også for å få frem musklene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

:trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene:

Back in buisness! Og her går det unna!

Tok en time på mølla i dag.

Oppparming: 10 min rask gange

Jogge: 10 min @ 8 kmt

Deretter 4 intervaller:

4 min @ 10 kmt + 3 og 4 min @ 6 kmt

Nedtrapping: 10 min saakte gange

Så det her var bra! Jeg hadde planer om å ha 4 min spurt og 3 min gange, men det gikk til helvete, det gjorde rett og slett for vondt :P Men dit kommer jeg meg vel engang..

Er gruelig svett nå! Fytti grisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kevlarsjäl

40 minutter styrke + 20 minutter kardio! Yay!

Har økt styrkesettet fra 12x3 til 15x3, og liker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter styrke + 20 minutter kardio! Yay!

Har økt styrkesettet fra 12x3 til 15x3, og liker det!

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å virke som en skikkelig stalker her, har jeg nå lest meg gjennom hele røykeslutten din. Og sier bare wow! Du har vilje av stål, og er kjempeflink!! :) Selv sluttet jeg "cold turkey" den gangen jeg sluttet, og det er nå åtte år og nesten tre måneder siden (jeg var vågal og sluttet klokken tolv prikk en nyttårsaften). Jeg husker det suget etter røyk de første ukene, men jeg husker enda bedre hvor befriende godt det var å kjenne seg røykfri etterhvert. Viljestyrken til å trene kom ikke før senere, for mitt vedkommende, så jeg bøyer meg i støvet over at du kombinerer dette. Flink, er du! :)

(Og jeg synes også at styrketrening er frykteliiiiiig kjedelig. Løping er mye morsommere :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...