Gå til innhold

Prosjekt Røykeslutt!

Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl

Akkurat nå irriterer jeg meg over studiemuligheter -.-

Jeg har hatt planer om å søke meg inn på fysioterapi fra neste høst.

Enten ved å bo i Bergen og studere der, eller ta studiet i Oslo, og pendle (ca 2 timer hver vei på tog)

Men jeg kjenner at ingen av byene frister. Jeg vil helst fortsette å bo i en relativt liten by på østlandet/sørlandet, men det er rett og slett ingen bachelorgrader som frister i de aktuelle byene..

Jeg vil helst ikke bo i Bergen på grunn av været, og på grunn av leiemarkedet. Det er patetisk dyrt å bo der.

Å pendle til Oslo hadde vært mulig, men livet hadde blitt ganske tungt.. Må ha en jobb ved siden av for å kunne finansiere alt mulig, og da snakker vi plutselig pendling, universitet OG jobb, det hadde nok blitt ganske intenst..

Skulle ønske det fantes spennende utdannelser utenfor oslo/stavanger/bergen/trondheim jeg. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest cool_water

Akkurat nå irriterer jeg meg over studiemuligheter -.-

Jeg har hatt planer om å søke meg inn på fysioterapi fra neste høst.

Enten ved å bo i Bergen og studere der, eller ta studiet i Oslo, og pendle (ca 2 timer hver vei på tog)

Men jeg kjenner at ingen av byene frister. Jeg vil helst fortsette å bo i en relativt liten by på østlandet/sørlandet, men det er rett og slett ingen bachelorgrader som frister i de aktuelle byene..

Jeg vil helst ikke bo i Bergen på grunn av været, og på grunn av leiemarkedet. Det er patetisk dyrt å bo der.

Å pendle til Oslo hadde vært mulig, men livet hadde blitt ganske tungt.. Må ha en jobb ved siden av for å kunne finansiere alt mulig, og da snakker vi plutselig pendling, universitet OG jobb, det hadde nok blitt ganske intenst..

Skulle ønske det fantes spennende utdannelser utenfor oslo/stavanger/bergen/trondheim jeg. :/

Uff, er det bare fysioterapi du har sett på? Jeg flyttet jo fra Østlandet til Bergen i 2007 og angrer ikke. Jeg kommer fra en liten by i Østfold og lengtet etter noe større. Været er absolutt en nedtur, jeg bare regner med at det regner hver gang jeg går ut, hehe. Men det har gått ganske bra hitil! Har rett og slett forelsket meg i byen, og regnet har blitt en sjarm rett og slett :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

:ler: når du sier Østlandet/Sørlandet vet jeg hvilket fylke du bor i. og det er IKKE sørlandet ;)

Oslo vokste på meg da, hata det første året, andre året ok, tredje året trivdes jeg. Glad jeg enda pendler inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Shiiiittt!

Hadde et forferdelig mareritt!

I drømmen lå jeg i senga, og hadde akkurat sovna. Og så våkner jeg av at det er noe under senga. Jeg tror at det er nøyaktig samme tid/sted som da jeg sovna. Jeg tror seriøst at jeg bare våkna. Jeg rykker til, og DEN DØDE KATTEN min hopper opp i senga og angriper meg. Jeg drar den løs, og kjenner at den er stiv fra døden.. Men den lever. Jeg går inn på badet og ser på den i speilet og det ER samme katten. Den mjauer til meg, men virker ond. Jeg tar bilder av den med mobilen og sender mms til folk og spør om jeh hallusinerer.. Og hele tida prøver katta og bite/klore meg. Jeg ringer til pappa og gråter. Katten er nå fleksibel i alle ledd, og vil kose. Jeg ser ut av vinduet OG DER STÅR DET NOEN OG KIKKER INN. Jeg hyler og alt blir kaos og jeg skjønner at jeg drømmer..

Da jeg våkna sjekka jeg Sleep Cycle-appen min. Jeg hadde lagt meg klokken 11, vært våken fra kl 11-02, fra 02-0230 hadde jeg sovet. Våkna 02.30. Utifra dette tenker jeg at jeg kunne ha opplevd søvnparalyse/en mare hvis jeg var uheldig, så er glad jeg ikke gjorde det..

Jeg hadde også sovna med døra på gløtt, og mareritt/ubehag/ting som ser på meg osv, har plaget meg helt siden jeg flytta inn, og da spesielt føles det som det står i døråpningen og kikker på meg..

Skal ALDRI sove med døra på gløtt mer i denne leiligheten:/

Hilsen vettskremt Kevlarsjäl som har skrudd på alle lysene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Glemte helt å si ifra om at jeg har trent igjen!

1 time kardio, gjorde godt, hadde mye angst og spenning i kroppen etter den ekle drømmen. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Ble 20 minutters styrketrening i dag morges, og nå kaller jeg det for treningsfri helg!

I dag arrangerer jeg min første konsert (EEEEK) og i morra reiser jeg til kjærstemannen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Oooooo! Konsert! Så spennende! Kose deg masse og lykke til :)

Takk! Det var ekstremt gøy! Det var vår aller første konsert, og det var braksuksess. For det første var bandet sinnsykt flinke, og det var skikkelig bra stemning i lokalet. Og for det andre gikk vi i pluss så det suste.

Er kjempefornøyd med kvelden i går! Men kjenner godt at jeg ikke burde sagt til kjæresten at jeg skulle komme på besøk. Det frister helt ærlig mer å ligge i senga og dø av slitenhet. :P men kan ikke avlyse bare fordi jeg er litt sliten, og jeg vet at når jeg er i armene hans, kommer det til å være verdt det. :4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Har vært ekstremt flink i det siste.

Ble litt godteri på søndagen og mandagen med kjærsten, men ikke så voldsomt mye.

I går gikk jeg en halvannen times tur. Siden kjærstemannen bor på fjellet er det masse snø der allerede, og fem-seks minus. Konge å gå tur i sånn postkortlandskap med bra musikk på øret!

I dag tok jeg litt av på treningssenteret. 40 minutters hard sykling, 20 minutters roling elipse, og 15 minutter sprint på mølla med 12 i hastighet. Døde hardt etterpå, men var gøy å pushe kroppen.

Hjernen ble også pushet til det maksimale, fordi jeg klarte å samkjøre garderobetida mi med førsteklasse almennfag vgs. De var der både da jeg kom og da jeg gikk.

Det var jævlig irriterende å høre på "åå jeg ser så feit ut i denne" og "åå, så fin mascara du har" og hårgføning og rettetenger og gjemme-seg-bak-håndkle-for-å-skifte-bh og "hun der anette er så teit ass" osv osv.

Jeg tror de hata meg litt, siden jeg har ganske kjappe, men hemningsløse rutiner i garderoben:

komme inn, kle av seg alle klærne, ta på seg treningsklærne. Komme tilbake, kle av seg alle klærne, gå inn i dusjen uten håndkle engang, komme tilbake, tørke meg, kle på alle klærne.

Ikke no gjemme-seg-bak-håndkle og ikkeno sminking, de må jo ha blitt helt satt ut. Hår på tissen har jeg og. Mohahaahaha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

AUUU

Mensen gjør mye mer vondt i dag enn det pleier å gjøre!

Hadde kledd på meg yttertøy osv, og gjort meg klar til trening, men fy faen, det gjør så vondt at jeg bare må gå og legge meg tilbake i senga nå:/

Skal prøve å komme m eg ut på en gåtur ellerno seinere. Vil helst på senteret da, siden jeg betaler for det :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Stakk til treningssenteret, blir så motivert av at jeg betaler, at jeg trossa mensenhelvetet. Ble "bare" 30 minutter på sykkel, men etter 5 minutters oppvarming på level 6 var de neste 25 minuttene på level 10-15. Det var heftig tungt, og jeg ble ordentlig godsliten!

Haha, dama ved siden av meg, som sykla bedagelig rundt på level 7, kikka på meg som om jeg var gal, der jeg sykla saktere enn henne, men var mer sliten. Haha.

Minner meg om

jeg fant på youtube via en tråd her på kvinneguiden. Kjenner meg skikkelig igjen ass!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Hm, må si at denne uken har vært helt midt på treet treningsmessig.

Jeg gikk lang tur på mandag.

Hadde langkjøring kardio på tirsdag.

Kort kardioøkt på onsdag, 30 minutter.

Hjalp pappa å flytte på torsdag, bærte en del tunge ting, og gikk fra meg til ham (ca 40 minutter)

Fredag var også flytting, men bare ca en halvtimes løfting totalt

Lørdag var helt døll, gikk på kino, gjorde ingenting fysisk.

Søndag er i dag, er svimmel og sliten, ender nok opp i senga hele dagen.

Så jeg har vært to ganger på treningssenteret, og gått to lange turer. Er jo ikke såå ille.

Neste uke skal jeg ta i litt ekstra. :) Må få inn litt mer hjemmestyrke igjen. :4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Syns det så ut som en fin treningsuke jeg :D Du kan vel ta litt styrke når du er på treningssenteret og? :)

Ja, tenkte å starte med det etter nyttår en gang :) Orker egentlig ikke tanken på styrke for tida, er styrkelei!

-

Ble en heftig runde i dag. Masse kardio, skikkelig hardkjør! Ble ekstra motivert av to bleikfeite "vi bare går litt sakte på mølla og snakker sammen"-jenter, fordi de snakka så jævlig mye DRITT, og de snakka ekstremt høyt, fordi de ikke trodde at jeg kunne høre dem gjennom headphonsa mine. Det kunne jeg. Selv på hæøyeste volum..

Og de snakka om sykt private ting. Jeg storkosa meg der jeg jogga ved siden av dem med pokerfjes, mens jeg i virkeligheten hørte på alt det drøye de klarte å si.. Baksnakka type alle vennene sine, snakka dritt om sjefen osv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Oh yeah!

I dag ble det styrketrening! Og en hard en også! Har slike frivekter man bygger på, og i dag la jeg på to ekstra kilo på hver av dem, og kjørte ALLE styrkeøvelsenex3. Det var tungt, enkelt og greit. Og gøy. Nøkkelen til styrketrening er å jobbe så hardt at man ikke rekker å kjede seg. Direkte gøy blir det nok aldri, men jo hardere økt, jo mindre døtid og jo mindre kjedelighet.

Gikk en tur opp til pappa i dag også, men det gikk forbausende fort. Tok bare 22 minutter, men føler liksom at det burde tatt lengre tid. Merkelig. Hadde planer om å gå ned igjen, men pappa tilbudte seg å kjøre meg og da fikk jeg utrolig lav viljestyrke. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kevlarsjäl

30 minutter sykkel, 20 minutterselipse, 30 minutter tredemølle.

25 minutter gåtid frem og tilbake på speilblank holke og med feil skotøy (varme, men glatte joggesko)

Sliten, men fornøyd.

Jeg og sykkelen var serdeles gode venner, sykla på 10 nesten hele veien. Jeg og elipsemaskinen hater hverandre. Tredemølla var gøy. 5 minutters oppvarming, 10 minutters løping på hastighet 9, deretter en 10minutters hard oppoverbakke på hastighet 6 med incline som steg fra 1 til 7, og så 5 minutters nedtrapping. Wee!

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Ny uke og hardt på!

Halvannen times kardiop, litt forskjellige apparater.

Deretter gulvvask, noe jeg virkelig hater. Fint å få det gjort, da. Nå må jeg på butikken og pante flasker etter festen jeg hadde her på lørdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Oh yeah!

Har en lang dag forran meg, så rakk ikke treningssenteret. Ble hjemmestyrke, og selv om det gikk relativt sakte og uinspirerende, ble det gjort! :3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...