Gå til innhold

Prosjekt Røykeslutt!


Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl

Flink du er :)

Hihi :)

Føler meg gasnke flink nå også, har sakte men sikkert jobba meg fra å stå opp klokka halv ti, til å stå opp klokka kvart på åtte. Skal helst stå opp halv åtte. Prøver nemlig å få gått meg en morgentur, fordi vinterdepresjonen setter seg så jævlig hardt i meg.

Er heldigvis bare to uker til vi skal på thailandsferie, så det er hardkjør og nazistemning fram til da :D

Skal på treningssenteret i dag, tenkte å gjøre noe annet enn den vanlige rutina, så i dag blir det nok en times hard motbakke på mølla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Oh yeah!

Ble en times motbakke som planlagt, incline på 7 hele veien bortsett fra oppvarming og nedtrapping.

Det var ekstra digg fordi jeg kom tidligere enn to "gjengangere", som alltid kommer før meg, og okkuperer tredemøllene i minst halvannen time. Vi har nemlig bare 3 fungerende møller atm. Har egentlig ikke noe problem med disse okkupantene, siden jeg har justert treningsopplegget mitt rundt det. (først sykling/elipse, deretter jogging når de er ferdig med møllene sine)

men var jævlig deilig å se trynene deres når det ikke var noen ledige møller, og de måtte *gisp* bruke elipsemaskinen i stedet. I en time. Hahaha. Evil laugh.

Kjenner at treningsdagboka er et veldig greit sted å få ut slik treningssenter-hverdagshistorier, så slipper vennene mine å høre på så mange historier.. De trener jo ikke, så er sykt lite intressant for dem haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

I dag har det vært treningsfri dag. Dessuten har jeg skeia ut og spist sjokolade, men en sunn, mørk, vegansk og økologisk en. Haha!

I morra vil jeg løfte ting! Merker at styrketreningsgleden er på vei tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

I går løftet jeg ting. Dessuten dro jeg i svømmehallen og svømte nøyaktig en halvtime uten stopp, men hvor fort eller langt vet jeg ikke.

Jeg har bestemt meg for å gå i anskaffelse av badedrakt. Det var minst tusen sleazy menn i svømmehallen i dag, som til og med kommenterte på utseendet mitt.

Type "så fin tattovering, så den passer kurvene dine bra", jeg mener.. ÆSJ! Og en annen fyr spurte meg om hva jeg gjorde der på en fredagskveld og fortalte nøyaktig hvilken pub han hadde tenkt seg på.. Jesus.

Noen som vet om en badedrakt som har åpen rygg, men er vanlig forran?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cool_water

Så flink du er!! Syns det er gøy med treningssenterhistorier, alle har vel opplevd rare ting på treningssenteret :fnise: Er vel ikke mange steder de selger badedrakter nå? Kanskje en undertøysbutikk? :P eller nettet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Kevlarsjäl

JEG HAR VÆRT RØYKFRI I ETT ÅR!

Konkluderer med at Prosjekt Røykeslutt så langt har vært en suksess!

Feira med en ferietur til thailand for meg og pappa, det har vært to fantastiske uker med sol, god mat og mye svømming i sjøen.

Fikk til og med pressa inn noen treningsøkter!

Nå er det tilbake til hverdagen, men har treningsfri i dag. Må pakke ut og gjøre en del sånne huslige ting. Begynner i gamle rutiner igjen i morra, og da blir det vel mer babling her i boka også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Fliiiiiink!!!!! Gratulerer!!!!!

Og så deilig med Thailand!!!! Elsker Thailand :) Hvor var du?

Ja, thailand er konge!

Vi dro til Koh Lanta, en liten øy som er ca 2 timer utenfor krabi. Var helt herlig der, stille og rolig, og ikke så mange turister :) Bare lange strender, god mat og god drikke. Herlig!

Tungt å forlate det paradiset, gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Dagen har ikke inneholdt trening, jeg overvurderte meg selv da jeg skrev at jeg skulle tilbake i rutiner.

Har blitt syk med forkjølelse, selvfølgelig. Dessuten har hele dagen vært brukt opp på postrelaterte ting.. Føler meg trenger å whine litt om det her..

Jeg ba posten om å holde posten min i 2 uker mens jeg var på ferie, fylte ut skjema og alle greier. Da jeg kom for å hente alle de 47902750259502 julegavene jeg hadde bestilt på nett, viste det seg derimot at noen av dem hadde gått i retur. Jeg ble jo følgelig forbanna og sa ifra om at jeg hadde fylt ut et skjema som skulle forhindre at det skulle skje, og dama bak kassa viste null følelse og sa bare at det var postens feil, men at de ikke kunne gjøre noe. Jeg spurte om hvem som skal betale for ny frakt på varene som har blitt returnert, men det mente hun var meg. Dessuten, når jeg stod der med 9 store pakker og spurte etter pose, ga hun meg bare 2! Da jeg spurte om fler poser, ga hun meg en til. Så da måtte jeg bare stå der og si "hei, jeg har 9 pakker, og du har gitt meg 3 poser, hvordan skal det gå opp mener du?" og da svarte hun ikke. Kjerring ass!

Så kom jeg hjem og måtte gå igjennom all posten, og fant selvfølgelig ut at mesteparten av fakturaene hadde fått purring. Selv om jeg hadde sagt ifra til de aktuelle selskapene om at jeg trengte betalingsutsettelse, og selv om de hadde sagt "ja, da har jeg ordna det i systemet", så hadde de visst ikke det. Sure penger. Og et brev fra husbanken, som kreve en del telefoner fram og tilbake, hvor jeg bare ble møtt av verdens mest avvisende dame da jeg ringte til kommunen.

-Hei, jeg har et spørsmål om et brev fra dere ang bostøtte...

-Ja, da må du ringe til nav

-Men på det brevet jeg har fått her, står det helt tydelig at jeg skal ringe dette nummeret

-Det er feil, ring nav, hadetbra *tut tut tut*

asså.. seriøst? Det må ha vært dagen for dårlig kundeservice, legge på i øret mitt? Hore. Men heldigvis ordna det seg. Og jeg regner med at det ordner seg med de returnerte pakkene, så lenge j eg får dem før julaften går det vel bra. Og dessuten var ingen av de andre pakkene knust, ødelagt eller søla ting på, så det var jo bra. Phew. Føler meg mye bedre nå som jeg har skrevet alt det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Welcome back from Paradise and to reality! Haha! Ja, det er kjipt når alt henger etter når en kommer hjem fra ferie. Det med purringene ville jeg ringt og sagt ifra om. Jeg har aldri opplevd at jeg må betale det om jeg har sagt ifra om betalingsutsettelse tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Hm, ja, god ide, jeg ringer i morra og hører! Det er nok lett å fikse. Bare unødvendig irriterende! Kjenner at kalde-sinna-førjulsstressa-norge ikke er helt min greie for tida.. Kanskje jeg skal gå i hi frem til folk begynner å bli litt hyggeligere.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

WOHOO!

Tilbake i action!

Ble en time på tredemølla i dag, en hard motbakke med rask gange. Dessuten har jeg gått en halvannen times tur fordi jeg måtte gjøre en haug ærend i byen. Ble mye løfting og bæring og gåing. Og så måtte jeg strø grus og sand utenfor huset, fordi ingen andre hadde giddi det. Seriøst, burde ikke de folka som EIER hus i gata mi gidde liksom? Det var så speilglatt at jeg brukte 15 minutter på å gå opp fra veien til huset mitt, noe som på sommern tar 2 minutter.. Haha.. Måtte nesten krabbe liksom. Men nå er det værtfall gjort, og jeg skal ta det relativt rolig resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Håhå, jeg vant visst treningstøy fra drop of mindfullness i en julekalender, så nå kan jeg se kul ut på treningssenteret jeg og. Lol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Ferie høres deilig ut, skulle gjerne hatt en selv, og huff for folk som ikke holder ord/ordner det de skal!

Og wow, ett år røykefri! Utrolig bra jobba!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Ja, alle burde unne seg en ferie i blandt Daenerys! Blir nok lenge til neste gang for min del, da. :/ Det er jo faktisk ganske dyrt! :/

-

Har vært flink og trent hjemmestyrke i dag! Nå må jeg løpe enda flere ærend, og forhåpentligvis rekker jeg å svømme senere i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kevlarsjäl

Det ble svømming i går, og i dag er det treningsfri, kjenner at kroppen fortsatt ikke er helt med i svingene. Tar det rolig med husarbeid og julegaveinnpakking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg har gått ned i vekt :O :O

Vi snakker to kilo liksom. Og de siste måpnedene har jeg ikke gjort noe annet enn å spise for mye :P

Kroppen ass, seriøst et merkelig sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kevlarsjäl

Nytt år! Har feira som en dust og kost meg masse. Vært på hyttetur, bygga en 2 meter høy snømann og bygga akebakke, gått fine turer, spist masse fantastisk mat. Hadde fest her på nyttårsaften og vi hadde matparty. Dessuten har kjærstemannen vært her en halbv uke, det var oppfriskende!

Har ikke nyttårsforsett i år, men har gått fra vegetarianer til veganer. Har èn dag i uka hvor jeg kan spise produkter med egg, melk og ost hvis jeg vil, og kommer etterhvert til å redusere det til en dag i måneden osv.

Gidder ikke stikke på treningssenteret i dag, mistenker at det er veldig over-crowded. Planlegger første treningsøkt på fredags morgen. :)

I mellomtida slapper jeg av etter intens sosialisesering. Trenger alenetid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...