Gå til innhold

Prosjekt Røykeslutt!

Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Gjest cool_water

Hva er pix? :sjenert:

Høres ut som en deilig kveld Kevlarsjäl! Om du har en god oppskrift på curryen så er det bare å dele ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Hva er pix? :sjenert:

Høres ut som en deilig kveld Kevlarsjäl! Om du har en god oppskrift på curryen så er det bare å dele ;)

Pix er kallenavnet til Pixie Plaid, en bruker jeg kjenner IRL som ikke henger så mye her lengre :P

Her er oppskriften jeg bruker men jeg halvverer oppskriften og bruker lett kokosmelk. Jeg bruker heller ikke curry-paste, jeg bruker 2 spiseskjeer karripulver, en god dæsj tandoori masala-krydder, litt spisskummin og litt korriander.

Og så hadde jeg blomkålris til, det var overraskende digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Har hatt et par treningsfrie og godteribefengte dager.

Katta mi ble nemlig påkjørt på onsdag kveld, og vi begravde ham torsdag morgen. Jeg har grått masse, tatt meg tid til å savne ham. Jeg har spist masse trøstemat. Jeg dro på en heftig fyll. Jeg har spist ti sjokolader, en halv boks ben&jerrys, masse brus. Sikkert 10.000 kcal i overskudd. Jeg trengte det.

Treningsrutinene begynner i morgen igjen, da er det back to reality! Godteri er jeg litt løssluppen på frem til onsdag. Er på besøk hos kjærsten min, og jeg trenger litt ekstra.. Er fortsatt tom og trist inni meg, katta mi var en del av familien min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sittet og lest alle innleggene i hele tråden og må si jeg er imponert over at du har sluttet helt å røyke. :) Jeg røyker ikke selv, men forstår at det er vanskelig å slutte i hvert fall når det var så mange forandringer i livet ditt da du sluttet. Så flink du er til å trene også! Jeg prøver også å få i gang treningen etter sommerferien og jeg tror vi begge må bestemme oss for at når man ikke skal trene likevel kan man i hvert fall nyte det!! :) Og utrolig synd med katten din. :( Kondolerer så mye! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så trist med pusen. Det er tøft å miste kjæledyr; har mistet mange selv. Ta tiden til hjelp; smerten blir heldigvis mindre etterhvert som sorgen blir erstattet med de gode minnene :klem1::engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Takk for gode ord :)

Kjæresten bor i Vinje, og ca 20 minutter fra hardangervidda. Så i forigårs gikk vi en viddetur, plukka blåbær og molter og gikk i maks ulendt myrterreng.

I går tok jeg en times joggetur ute, det var klsrvær og helt vindstille på vannet, jeg jogga forbi en hest og det var drøyt idyllisk. Jogga 60% og rask gange 40%

Matvanene er nå tilbake til normalt, bortsett fra at jeg unner meg litt større posjoner for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Tilbake til hverdagslivet, kom hjem igjen i dag.

Var på besøk hos pappa og tok 55 minutter på ergometersykkelen hans. Det er ganske gøy!

Neste uke åpner svømmehallen, gleder meg drøyt, men er usikker på hvilket abbonement jeg skal velge.

Jeg kan få:

10 svømminger for 260 kroner, det tilsvarer ca 5 uker svømming

eller

Ubegrensa svømming/trening for 315 kr i mnd + 300 kroner i innmeldingsavgift

Jeg tror ikke jeg trenger treningssenter nå på sommern/høsten, foretrekker å bruke utemulighetene mens de er der. Men det er jo fristende å bruke 55 kroner ekstra i måneden på ekstra treningsmuligheter.

Svømmehallen har TEITE åpningstider, man kan kun svømme fra kl 16-21, og jeg liker å trene om morgenen. Sjangsen for at jeg reiser for å trene på morran, og så tilbake for å svømme om ettermiddagen er liten.

Hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Styrketrening på en lørdag. Pappa ga meg hans bygge-på-vekter, så nå er det serious buisness her i gården! Gøy å løfte ordentlig.

Endte opp på ca 40 minutters på armer, skuldre og bryst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Har finvask/storvask av leiligheten i dag. Gulv, vegger, dører, dørhåndtak, lister, dørkarmer, inni skap, uttapå skap, bak doen.. Jeg har tatt to-tredjedeler, og VET jeg må fullføre.. Men er så lei :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Takk coolwater :hoppendeglad:

I dag ble det en halvtimes (tre kvarters?) sykletur med venninne. Var skikkelig varmt og fint vær! Runda var gasnke fin, mesteparten flatt, med en hard oppoverbakke, og en digg lang nedoverbakke. Kommer nok til å sykle mer der, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Snap! Våkna med sykt vondt på kun den ene siden av halsen, og er tett i kun ett nesebor. Er vondt å svelge.

*mumlemumle* drikker litt te og ser om det går over. Det er fint vær i dag, og det passer dårlig med sykdom. Hadde det vært overskya eller regn hadde jeg glatt bare liggi i senga, men det blir så teit på en skyfri, varm septemberdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, så kjedelig. Ekstra kjipt å være uggen og småsyk i finvær. Jeg vet alt om det ;) Du bør uansett legge deg under dyna med en god film og masse te. Det er kanskje sol og grei varme, men det er en farlig kald gufs i vinden nå. Det er trosset blitt høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Maja, den nye avataren din er så fin!

Ja, jeg innser også at jeg skal bli under dyna i dag.. Har blitt bedre i halsen, men verre i kroppen, brygger på feber nå også kjenner jeg. :/

GRR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Grrr! Har tatt det SÅ rolig i dag, bare liggi på sofa og i senga og sett på tv og drikki te og slumra/halvsovet. Men klokka ni våkna jeg og var lys våken. Og nå er det midnatt og jeg er sykt hyper. Men jeg blir sliten av ingenting.. Kroppen vil legge seg igjen, men hodet trenger stimuli :/

Prøver å lese og sånn, men virker ikke. Skrur av pc og slår av mobil og prøver å se i taket en stund jeg.. grr :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så fælt når en en kjenner at hodet er temmelig med, men kroppen er død. Har dummet meg ut der et par ganger og vært mer aktiv i forhold til det helsen har tillatt og så har jeg bare blitt verre: så ligg i ro!!!!!

God bedring! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Har blitt MYE sykere i dag, masse feber og leddverk, vekslende tett/rennende nese, null smak-og-lukte-sans, null matlyst.

Har vært våken siden klokka 10, og spiser frokost nå (littegranne smoothie, var det eneste jeg hadde lyst på, selv om jeg ikke smaker en dritt..)

Synes relativt synd på meg selv, er bra man har KG på mobilen og kan ligge og surfe i senga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Det er så fælt når en en kjenner at hodet er temmelig med, men kroppen er død. Har dummet meg ut der et par ganger og vært mer aktiv i forhold til det helsen har tillatt og så har jeg bare blitt verre: så ligg i ro!!!!!

God bedring! ;)

Awww! Takk for trøst! Skal ligge helt i ro jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awww! Takk for trøst! Skal ligge helt i ro jeg :)

Høres ut som influensa, akkurat som jeg hadde. Jepp: ligg i ro. Drikk masse te med honning, gjerne supper og kose deg med film:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...