Gå til innhold

Prosjekt Røykeslutt!

Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl

Hei Frøken Smilla! :D Synes stalkere er litt skarmerende jeg, så her er du velkommen til å stalke så mye du vil! :D

Herregud, åtte år røykfri? Det er sykt imponerende! Har du sprekt/tatt en koserøyk i det tidsrommet da? Ig hvirdan er det med røyksuget nå? Kommer det fortsatt krypende?

--

For et par dager siden satt jeg i stua midt på natta, drakk te og brant røkelse og hørte på Cat Power. Og det var faktisk ikke halvparten så bra uten røyken! Det er vel litt ukonvensjonelt å si, men jeg mener at enkelte situasjoner ER bedre med røyk. For eksempel å ligge på rygg på en sofa på et nach og se opp i taket, mens man hører på lsv musikk og røyker. Jeg kjenner at de to situasjonene er noe jeg ikke vil gi avkall på resten av livet! Så mitt håp er jo st jeg i framtida kan ta de røykene, uten å bli fastrøyker igjen.

Disse tankene skremmer meg litt, fordi jeg vet de egentlug bare er symptomer på rasjonalisering. Hjernen VIL røyke, så den finner "gode" unnskyldninger og grunner til å røyke.. Så foreløpig bukket jeg IKKE undet for disse tankene. Jeg får ikke lov til å ta meg en koserøyk, selv om jeg har gode grunner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

:trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene:

Fin trening i dag.

75 minutter kardio, på sykkel og mølle litt om hverandre!

Saken var vel strengt tatt at jeg rømte leiligheten, fordi far hadde kaffegjester i tre timer, og jeg ble litt lei av dem.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin trening i dag.

75 minutter kardio, på sykkel og mølle litt om hverandre!

Saken var vel strengt tatt at jeg rømte leiligheten, fordi far hadde kaffegjester i tre timer, og jeg ble litt lei av dem.. :sjenert:

:fnise:

Så flink du er da! 75 minutter er jo knallbra jobbet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Styrke i dag! Ikke noe spesielt skjedde. Er litt støl etter forrige gangs økning av reps, så var en del øvelser som var skikkelig smertehelvete. :fnise:

Overkompanserer med å lage mye mat. Er så sulten for tida ass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jepp! Jeg lager myyye konfekt og sånn da... :) Så det spiser jeg med litt mindre bra samvittighet.. Men likevel. Kroppen har større næringsbehov når man trener masse, så jeg bare peiser på med mat jeg. :popcorn: Så lenge det er nogenlunde sunt!

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og med hjemmelaget konfekt så vet du hvertfall hva du får i deg! :opplyser: Jeg har mye mindre dårlig samvittighet for å spise kake og sånt jeg har laget selv, enn ting fra butikken. Da har jeg gjort en effort for det og tross alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Åh!

jeg våkna opp med prhundrets joggevilje! Men jeg har desverre en del husarbeid som må tas tak i, og dessuten er jeg alene hjemme.

og alenetid er HØYT verdsatt her i huset. Så jeg skal jogge senere i kveld. Gleder meg allerede, er ikke det litt rart? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Ble bare 35 minutter powerwalk på mølla i dag! Men det holder jo det :) Spesielt fordi jeg gikk en skikkelig omvei til butikken i dag, fordi været var så fint. Så fikk jo litt over en halvtimes gåtur også.

Nå erre helg, og det blir kikertgryte, hjemmelaga rundstykker og og hjemmelaga hvitløkssmør til middag! Woho! Planlegger milkshake til dessert :fnise:

Edit:

Kjøpte nytt sengesett i 11ukersbelønning! Og se på fine pusen min! :rodmer:

6925867599_9e4e720f7d.jpg

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiine pusen!!!!

Er det ikke deilig at en våkner og føler at en VIL trene? At en har kommet til det stadiet der trening ikke er et ork og en ønsker å la kroppen jobbe?

Du er superflink med røykingen da! Ikke la giftpinnen lure deg ti "koselige" situasjoner som du hadde før. Det er bare triks!!!! :fnise: Husker selv hvordan det var. Jeg er selv på 1 år og 7 mnd. uten røyk :nigo: Men hadde ALDRI vært i den formen jeg er i nå om jeg hadde gidd etter for gamle vaner :trampe:

Stå på videre :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Lørdag! Og vekta står på samme sted den gjorde forrige uke. Det gjør meg ingenting. Har glemt å gå i innkjøp av målebånd, men jeg tok noen bilder av kroppen min i går, og følte meg ganske fin. :sjenert:

Våkna til mensen i dag. Synes det er kraftig ugreit å få mensen på en lørdag! Spesielt når man våkner av kramper. Men.. det betyr faktisk to spisedager på rad.

:lur: :lur:

Dessuten er dette første uka jeg får testa moon cupen min. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Frøken Smilla! :D Synes stalkere er litt skarmerende jeg, så her er du velkommen til å stalke så mye du vil! :D

Herregud, åtte år røykfri? Det er sykt imponerende! Har du sprekt/tatt en koserøyk i det tidsrommet da? Ig hvirdan er det med røyksuget nå? Kommer det fortsatt krypende?

Så moro, da skal jeg stalke alt jeg orker ;)

Åtte år, ja, og har ikke tatt en eneste en siden jeg stumpet den siste. Stolt av det, ja! :) Suget forsvant etter overraskende kort tid, faktisk, selv om jeg innimellom kunne få et sånn "akuttsug" de første par årene. Nå, derimot, synes jeg røyk (og røykere) bare lukter vondt og ekkelt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Wow! Det er jo vanvittig imponerende at du ikke engang har tatt en eneste røyk på de åtte åra! Skikkelig bra jobba!

-

60 minutter kardio!

Sykkel: 10 min

Mølle: 4x4-intervaller, med 9 kmt i fire minutter + 6 kmt i tre minutter

Så litt nedtrapping på både på mølle og sykkel.

Jeg begynner å bli glad i ergometersykkelen! Haha!

-

Nesten all snøen hadde smelta, og jeg skrøyt av sykkelføre/utejoggeføre og alt mulig. Så kom snøen tilbake. Skikkelig dårlig stil, og skikkelig typisk Norge! jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Har hatt en mildt sagt kjip dag. Men jeg kjenner at jeg ikke orker å ha en kjip dag, og i tilegg ha dårlig samvittighet for at jeg ikke fikk trent, så tror jeg tar styrkesettet likevel.. Kanskje jeg blir i bedre humør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kevlarsjäl

45 minutter styrke, hele kroppen. Endorfiner gjør meg glad, så nå er ikke dagen like fæl lengre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Flinka :kose:

Takk! :) I dag ble nemlig treningsfri, hadde enda en hard, fæl dag psykisk. Og i morra blir det definitivt treningsfri.. fordi...

JEG TRYNA PÅ DEN JÆVLA ISEN I DAG! :( Jeg har klaga til borettslaget FIRE ganger fordi isen rett uttafor blokka her ikke blir strødd av kommunen og fordi jeg ikke vet hvem i borettslaget som har ansvar. Ingen vil ta ansvar. Ingen vil strø. Og i dag falt jeg altså.

Og slo kneet og skinnleggen kraftig! Blør og har hovent kne og alt er kjipt.

Av erfaring veit jeg at jeg MÅ gå etter å ha slått kneet, ellers stivner det helt.. Så jeg gikk den planlagte turen min, og det var et helvete. Tok 45 minutter. Halta opp bakker og ynka meg nedover bakkene. Heldigvis snakka jeg med Pix på telefon da, så ble litt koselig likevel. Men kneet skal få hvile lenge nå.. Uffamegen..

Kan kanskje trene arm/mage/rygg-styrke i mellomtida da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...