Gjest Kevlarsjäl Skrevet 8. februar 2012 #221 Del Skrevet 8. februar 2012 Takk Daenerys! Jada, jeg passer på å drikke mye vann, i dag har jeg for eksempel drukket nesten tre liter vann Vanligvis drikker jeg ikke såå mye, men tenkte det ville hjelpe på hodepinen, noe det ikke gjorde. :/ Skal møte Felgen i dag, men vurderer å avlyse fordi det er så ubehagelig. :/ -- :trene: :trene: :trene: :trene: En halvtime på sykkel, en halvtime på mølla! Bare rolig gåing og rolig sykling, ikke noe jogging. Hørte på Verdensherredømme på podcast og lo meg fillete. Så dagens trening gjennomført. Hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 9. februar 2012 #222 Del Skrevet 9. februar 2012 Skal gi blod i dag. :D så jeg spiste skikkelig bra, stor frokost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 9. februar 2012 #223 Del Skrevet 9. februar 2012 Skal gi blod i dag. :D så jeg spiste skikkelig bra, stor frokost. Så bra! Jeg skal gi om et par uker for første gang Det er samme dag som jeg skal på jobb, bare et par timer før, så jeg er usikker på om jeg skal endre time (fikk bare på sms). Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 9. februar 2012 #224 Del Skrevet 9. februar 2012 Skal gi blod i dag. :D så jeg spiste skikkelig bra, stor frokost. Så snill du er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 9. februar 2012 #225 Del Skrevet 9. februar 2012 Daernys, jeg går på jobb/skole når jeg gir blod Så lenge man jobber med noe relativt sittestillende, er det ikke noe problem tror jeg Men allikevel, er jo like enkelt å endre til et tidspunkt som passer bedre I dag hadde jeg en skikkelig makaber opplevelse hos blodbanken som jeg skal fortelle om, men ikke bli bekymra da :/ Det er vanligvis ikke sånn Jeg var nemlig ferdig å gi blod, og satt der med den bomullsdotten og pressa på. Strekker meg for å hente mer cola, og plutselig merker jeg at det renner varmt neddover armen. Blodåra mi hadde vist ikke lukka seg, så det pøste ut blod. Masse blod. Så jeg roper på hun blodgiverdama ("øøh hallo? hallo? du? jeg blør! eh!") men får til svar "jeg kan ikke gå fra hun andre her, for posen hennes er full og blah blah! Men ikke vær redd, det stopper snart, bare blø på gulvet!" og så kaster hun en knyttnevestorball med papir til meg.. Som jeg tar imot og presser mot armen, og papiret blir rødt med EN gang. Jeg vrir armen så langt vekk fra kroppen så mulig, og stirrer panisk inn i veggen og tenker bare "fy faen, angst angst angst" Og så gikk det kanskje et minutt før hun kom løpende og fiksa det. Da var det blod over hele armen min, en del av stolen, og en liten dam på gulvet. Heldigvis var det ikke blod på den hvite og svarte genseren jeg hadde på i dag. Flaks. Æsj. Maks kvalmt. Pleier aldri å bli særlig svimmel/lightheaded etter blodgivning, men skal innrømme at jeg faktisk har vært ganske pjusk i dag. Hahaha. - 9 ukers som røykfri 1 uke som nikotinfri Treningsfri dag i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 9. februar 2012 #226 Del Skrevet 9. februar 2012 Jeg har ei venninne som gir blod, og hun blir slapp den dagen. Er det ikke også en regel om at du ikke skal utføre noe særlig fysisk aktivitet den dagen du gir, og dagen etterpå eller noe? Håper du har kommet deg etter den blodige opplevelsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 9. februar 2012 #227 Del Skrevet 9. februar 2012 Ja, Vofsi, dama sa jeg ikke skulle trene i dag, og ta det rolig i morgen. Jeg blir ikke slapp da! Har bare vært vimsete i dag, og det går jo greit. Synes det er så deilig å tenke på at noen der ute har større sjangser for et bedre liv på grunn av meg! jeg har en kompis som hadde en veldig alvorlig nyrefeil som gjorde at han blandt annet måtte få myyye blodoverføringer, og han hadde ikke overlevd hadde det ikke vært for at folk gir blod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 9. februar 2012 #228 Del Skrevet 9. februar 2012 Inspirert av innlegget ditt registrerte jeg meg nettopp på giblod.no! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 9. februar 2012 #229 Del Skrevet 9. februar 2012 Jeg har en aktiv jobb, har ikke stol bl.a Da bytter jeg time tenker jeg! Håper bare blodet mitt er "godt nok" Kjempebra Vofsitofsi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 10. februar 2012 #230 Del Skrevet 10. februar 2012 De ringte meg i dag, og jeg skal gi blod førstkommende torsdag! Føles bra å gjøre en god gjerning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 10. februar 2012 #231 Del Skrevet 10. februar 2012 SÅ BRA Vofsi! :D :D :D Åh, nå ble jeg kjempeglad! -- :trene: :trene: :trene: :trene: 60 minutter kardio i dag, type veldig sakte sykling og veldig sakte gåing. Fikk IKKE fart på beina, musklene var helt seige. Skulle egentlig hatt styrke + 30 min kardio i dag, men pappa har besøk av kjærsten i helga, og da blei det ganske kleint å trene hjemmestyrke. Så da kaller jeg det helg, folkens! Skal lage rødbetburgere i dag, skal se hva pappas kjøttelskende kjæreste synes om dem, håhåh. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 11. februar 2012 #232 Del Skrevet 11. februar 2012 Veide meg i dag, og har gått ned mer enn jeg har planlagt. Noe som er veldig rart, siden denne uka har vært full med både treningsfri og ekstraspising. Merkelig. Denne uka vært ganske ekstrem synes jeg - jeg har hatt et par knalløkter, et par jævlig dårlige økter, en del fortjent treningsfri, og en del ufortjent ekstraspising. Treningsoppsummering siden jeg slutta med nikotin: 2. Feb: slutta med nikotin 3. Feb: utejogging i finvær 4. Feb: ute på byen, spiste sjokoladecookies selv om det var lørdag 5. Feb: spisedag! 6. Feb: løp lenge og bra, spiste hjemmelaga sjokoladetrøfler 7. Feb: lett kardio + hele styrketreningsprogrammet. spiste sjokoladetrøfler 8. Feb: en time lett kardio. lagde gulrotkake. 9. Feb: ga blod, treningsfri, spiste masse gulrotkake 10.Feb: en time latterlig lett kardio, fikk så vidt opp pulsen. Spiste gulrotkake, sjokoladetrøfler OG butikkksjokolade. Jeg liker ikke å falle ut av gode rutiner, spesielt ikke slik det har skjedd denne uka her. Men jeg må bare ta høyde for at kroppen har et søtsug nå, så jeg jobber med kroppen isteden for mot den. Men det skal BORT altså! Kanskje jeg må innfinne meg med at hele februar kommer til å være sukkersugshelvete, men treninga inngår uansett! Har også blitt sjokklei av kaloritelling i middag. Det er så jævlig pes når man har mange ingredienser og man må gange og dele på gud vet hva hele jævla tida. Så jeg har bare begynt å følge tallerkenmodellen helt slavisk og sier meg fornøyd med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 11. februar 2012 #233 Del Skrevet 11. februar 2012 Hadde ikke takla å regne kalorier jeg du er så flink!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 13. februar 2012 #234 Del Skrevet 13. februar 2012 Åh fy faen. Jeg var så jævlig full på lørdag. Var på nach og sovna ikke før klokka åtte om morran. Stod opp klokka elleve, feira morsdag. La meg i går klokka fem-seks på ettermiddagen, våkna i dag klokka ti på formiddagen. Har ikke spist siden lørdag ettermiddag. Er fortsatt fyllesjuk. Å fy søren. Trening i dag? Tja.. Ser mørkt ut foreløpig - Det kule var at jeg ble absolutt hengedrita på lørdag, og fortsatt ikke hadde lyst på sigg! jeg tenkte ikke på sigg en eneste gang, selv ikke under nach! Sært ass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 13. februar 2012 #235 Del Skrevet 13. februar 2012 Vil bare si ifra om at jeg er ett kilo under idealvekta i dag, fordi jeg er kraftig dehydrert og ikke har spist på halvannet døgn. Veier 55,9 kilo. Haha. Så man kan vel si at det ikke er langt igjen å gå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 13. februar 2012 #236 Del Skrevet 13. februar 2012 :trene: :trene: :trene: :trene: Tredemølle: 40 min JODA! Det ble trening i dag likevel! Jeg innså at jeg ikke kan belønne meg med treningsfri dag bare fordi jeg var dum nok til å drikke så jævlig mye på lørdag. Bestemte meg for at jeg måtte "straffes". Men jeg ville ikke straffe meg selv for hardt heller. Så jeg gikk på mølla, og la hettegensern over skjermen. Satt hurtigheten så raskt jeg orket, og satt den ned når jeg ikke orket mer. Ante ingenting om hvor raskt og hvor lenge jeg løp. Jeg vet jo at jeg gikk myye mer enn jeg løp, tror ikke jeg løp mer enn 10 minutter. Men det var kult at jeg orket å holde på så lenge, var et skikkelig kick da jeg fjerna hettegensern og ble positivt overraska! Det var utrolig befriende! Hurra Dessuten har jeg fått xylitol, stevia og agavenektar i posten i dag, så jeg skal bake noen lavkalorimuffins tenkte jeg. om nom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kala Skrevet 13. februar 2012 #237 Del Skrevet 13. februar 2012 I morgen har jeg vært nikotinfri i en uke! Hodepinen vedvarer, og jeg begynner å tro at det kanskje er nikotinabstinenser! Høres jo ganske plausibelt ut, spesielt fordi jeg har hatt et helt enormt søtsug nå den siste uka! Spiser "sunt" snop (les: kaker og cookies og hjemmelaga sjokoladekonfekt osv) hver dag. Å slutte med nikotin minner egentlig bare om en lett forkjølelse, eller en slags mensen, bare uten magekramper. Litt irritabel, vekslende hodepine, søtsug. Ikke noe man egentlig legger merke til. Men når jeg tenker meg om har det jo gått utrolig bra! Altså, jeg tenker faktisk ikke på sigg eller nikotin i det hele tatt, har faktisk glemt at jeg har vært en røyker. Ser ikke lengtende på røykpakker osv. Trodde du skulle være ganske jævlig å slutte med tyggis, trodde man hadde større sjangse for å sprekke osv.. Men for meg har det gått bra. Eneste problemet er at jeg noen ganger glemmer at jeg er ikkerøyker! Det er litt skummelt, men tror ikke det skal bli noe problem egentlig. Foreløpig ser det veldig bra ut. Den hodepine-søtsuggreia kommer jo til å gå over sakte men sikkert. Edit: oppdaterte et kort innlegg. dessuten har bestemor vært her og vi har laga kake. yumz. Har lest gjennom dagboka di, og jeg må si at du er FLINK Både med slutta-prosjektet og treninga Stå på videre, så kommer jeg etter, snart. Hvertfall med ikke-røyke greia. Spørs om jeg hiver meg i gang med hardtrening. Jeg kan hvertfall ikke trene for mye kondisjon. Har høy forbrenning og ønsker å gå opp i vekt. Men noe trening styrer jeg med. Som å gå tur og klatre i klatrevegg, gøy! Har egentlig lyst å komme i gang med noe styrketrening. Men tørr ikke alene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 13. februar 2012 #238 Del Skrevet 13. februar 2012 Hei Linber! Takk skal du ha! Og det er jo bare kjempebra at du er her og drar motivasjon For det er nettopp motivasjon du trenger for å slutte - jeg vet jo at du har slutta før, så du veit jo mye om hvordan det fungerer.. Ang treninga, kan du ikke gjøre noe styrketrening hjemme i begynnelsen da? Bare standardøvelser som planken og å stå i 90grader inntil en vegg og sånne greier. Da oppbygger du en selvtilitt, og så rekker du vel å overtale noen til å bli med deg på treningssenteret etterhvert? Og så burde du prøve å jogge en runde rundt nabolaget før du slutter og røyke, og så ta samme runda et par uker etter at du har slutta å røyke. ER SÅ GØY! Jeg tok runda før jeg slutta i Australia, så jeg får nok ikke sjekka akkurat den før om ett år eller to.. Sugent! :/ Men da skal jeg sørenmeg jogge hele greia i strekk også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 14. februar 2012 #239 Del Skrevet 14. februar 2012 (endret) :trene: :trene: :trene: :trene: :trene: Styke: 45 minutter Etterkardio: 15 minutter Kalorier: 450 Kjørte igjennom styrkeprogrammet i dag, og tok en femten minutters joggetur etterpå. Jeg synes det er litt vanskelig med hjemmestyrke. Jeg føler at jeg ikke gir NOK, fordi ingen pusher meg! Jeg blir ikke svett før etterpå.. En annen ting jeg synes er vanskelig er oppvarming før styrketrening. Vanligvis går jeg på mølla, men har jo ikke selvkontroll og ender opp med å kjøre masse kardio i steden for oppvarming. Og hva faen gjør man som oppvarming i stua? Jeg danser, tar jumping jacks, jeg jogger på st edet, jeg hopper litt hoppetau osv. Men jeg gidder skjelden mer enn tre minutter. Haha. Så en vedvarende følelse under styrketrening er definitivt "kunne jeg pusha meg selv hardere?", og det gnæger litt. Skulle ønske jeg hadde en digital personlig trener, som kom med utbrudd som "PULS PÅ 110?! DET ER FOR DÅRLIG. DRA HARDERE I DET JÆVLA BÅNDET NÅ!!" Endret 14. februar 2012 av Kevlarsjäl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 15. februar 2012 #240 Del Skrevet 15. februar 2012 Kom akkurat hjem fra skikkelig koselig cafedate med Skjea, og har derfor ikke fått trent i dag. Må lage middag, og mistenker det kommer til å ta en time å lage, spise, fordøye og oppvaske. Begynner å skjønne hvorfor folk i tidsklemma synes det er kjipt å trene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå