Gå til innhold

Er det holdepunkter for at ABB var høyrepolitisk?


Norna

Anbefalte innlegg

Hvor er argumentasjonen for han kan tilskrives å være på høyresiden i politikken? :lete:

Restriktiv innvandringspolitikk er ikke begrenset til høyresiden. Nasjonalisme er nasjonalisme og ikke høyrepolitikk. Mange svarte i Norge er høyreradikale. Er det høyrepolitiske program og saker i manifestet hans? Eller bruker sosialistene høyrebegrepet på samme måte som de brukte jødebegrepet i Tyskland for en stund tilbake? :rolleyes:

Påstanden om at han var høyreradikal er fantasi uten rot i virkeligheten right?

For meg fremgår handlingene hans bare som en morbid antimobbingskampanje.

Det at blåbloggere eller nasjonalistiske innlegg, politisk opposisjon på internett hadde noe medansvar i blodbadet er helt absurd. Det er faktisk i DATASPILL man utfører massemord på motstanderne sine under innflytelse av magi (dop) eller sånt.

Så om den sosiale nettaktiviteten skal tilskrives ansvar for drapshandlinger må det jo være Blizzard eller andre MMO-aktører? Og på det punktet...DET ER IKKE VITENSKAPLIGE HOLDEPUNKTER FOR AT MUSIKK OG SPILL FØRER TIL MASSEMORD. Mobbing derimot... :filer:

Det er sant at de bloggerne gjerne er ensporete, trangsynte og unyanserte, men jeg har ikke kommet over blåblogger eller nasjonalistiske nettsteder som aksepterer drap på de som er "vantro" i deres verden (det virker mest som de sliter med sosial aksept og trakkasering), men online gaming tilrettelegger for en voldelig verden der man kan bli kommandør og allting.

Så...

Nyhetsformidlerne sprer ren hatpropaganda og løgn da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så om den sosiale nettaktiviteten skal tilskrives ansvar for drapshandlinger må det jo være Blizzard eller andre MMO-aktører?

Og han var like mye en del av miljøet på vgdebtatt som andre miljø.

De som liker Helene Bøksle har like plausibel medvirkningskraft og påvirkningskraft som blåbloggere og nasjonalistbloggere så man kan ikke være selektiv på hvem som skal tildeles skyld om noen "likesinnede" skal tildeles skyld/medansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og han var like mye en del av miljøet på vgdebtatt som andre miljø.

Han var ikke en del av et miljø/sosialt nettverk. Det var en einstøing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er argumentasjonen for han kan tilskrives å være på høyresiden i politikken? :lete:

Restriktiv innvandringspolitikk er ikke begrenset til høyresiden. Nasjonalisme er nasjonalisme og ikke høyrepolitikk. Mange svarte i Norge er høyreradikale. Er det høyrepolitiske program og saker i manifestet hans? Eller bruker sosialistene høyrebegrepet på samme måte som de brukte jødebegrepet i Tyskland for en stund tilbake? :rolleyes:

Påstanden om at han var høyreradikal er fantasi uten rot i virkeligheten right?

For meg fremgår handlingene hans bare som en morbid antimobbingskampanje.

Det at blåbloggere eller nasjonalistiske innlegg, politisk opposisjon på internett hadde noe medansvar i blodbadet er helt absurd. Det er faktisk i DATASPILL man utfører massemord på motstanderne sine under innflytelse av magi (dop) eller sånt.

Så om den sosiale nettaktiviteten skal tilskrives ansvar for drapshandlinger må det jo være Blizzard eller andre MMO-aktører? Og på det punktet...DET ER IKKE VITENSKAPLIGE HOLDEPUNKTER FOR AT MUSIKK OG SPILL FØRER TIL MASSEMORD. Mobbing derimot... :filer:

Det er sant at de bloggerne gjerne er ensporete, trangsynte og unyanserte, men jeg har ikke kommet over blåblogger eller nasjonalistiske nettsteder som aksepterer drap på de som er "vantro" i deres verden (det virker mest som de sliter med sosial aksept og trakkasering), men online gaming tilrettelegger for en voldelig verden der man kan bli kommandør og allting.

Så...

Nyhetsformidlerne sprer ren hatpropaganda og løgn da?

10 års medlemskap i Frp kan jo være en svak indikasjon på hvilken fløy av det politiske spekteret han selv har følt seg beslektet med. Det faktum at han planla og gjennomførte systematiske henrettelser av medlemer i AP kan gi et vagt hint om at han ikke er en av arbeiderpartiets kjernevelgere.

:filer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aksjonen og videoen er nesten helt blottet for høyresaker. :rolleyes:

Er det holdepunkter for at ABB var høyreekstremist/radikal skal det være.

Det er en absurd mangel på substans her.

10 års medlemskap i Frp kan jo være en svak indikasjon på hvilken fløy av det politiske spekteret han selv har følt seg beslektet med.

Ja, det kan det være...men du besvarte ikke spørsmålet.

Det faktum at han planla og gjennomførte systematiske henrettelser av medlemer i AP kan gi et vagt hint om at han ikke er en av arbeiderpartiets kjernevelgere.

Ja, det kan det være...men du besvarte ikke spørsmålet.

Endret av Norna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes:

Er det holdepunkter for at ABB var høyrepolitisk?

Det er nok det. Han er også kraftig imot innvandrere.

Men egentlig så synes jeg det blir feil å kalle ekstremister for enten høyre eller venstre-ekstremister, så der er jeg enig med deg Norna. Det er ganske tilfeldig at han ble høyreekstremist, og han kunne likså godt vært venstreekstremist.

I praktisk utøvende politikk så står han jo veldig nær Stalin og Hitler. Stalin regnes vel for venstreekstremist, og Hitler for høyreekstremist.

Det som er typisk for disse ekstremistene er null respekt for menneskeliv, og en tro på at det er rett å henrette for å oppnå sine mål. Om de står på høyre eller venstre side er egentlig ganske tilfeldig. De er rett og slett verstinger.

Den svenske professoren mente at Breivik kanskje kunne passe inn i samme diagnose som de fleste andre terrorister, og da snakket han om venstreterrorister.

Terrorister blir forsåvidt fyrt opp politisk av en eller annen politisk retning, og Breivik ble altså fyrt opp på yttersiden av Frp.

Og så får Frp skylda. Det synes jeg er drøyt og usaklig, fordi Frp faktisk er ett humanistisk parti.

Breivik er antihumanist, som Hitler og Stalin.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er også kraftig imot innvandrere.

Det er ikke noe spesiell høyresak.

Stalin regnes vel for venstreekstremist, og Hitler for høyreekstremist.

Sosialister. Nazismen var venstreekstrem.

NSDAP = Nasjonalsosialistisk Deutche ArbeiterParti.

Økonomien i fascisme er neste alltid sosialisme, nasjonalsosialisme.

Terrorister blir forsåvidt fyrt opp politisk av en eller annen politisk retning, og Breivik ble altså fyrt opp på yttersiden av Frp.

Politisk forankring er uvesentlig.

Det er mer plausibelt at datasplill legitimerte drapshandlingene, eller mobbing. Barndommen kan ha gjort han hatefull. Jeg tror NULL på at noe negativt kan tilskrives internettkrigere,

fordi Frp faktisk er ett humanistisk parti.

Breivik er antihumanist, som Hitler og Stalin.

Breivik er syk, og FrP er et helt forferdelig parti utenom innvandringspolitikken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer plausibelt at datasplill legitimerte drapshandlingene,

Inspirerte drapshandlingene burde du si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det faktum at han planla og gjennomførte systematiske henrettelser av medlemer i AP kan gi et vagt hint om at han ikke er en av arbeiderpartiets kjernevelgere.

Nå valgte han AP som mål på grunn av deres innvandringspolitikk og fordi det er partiet som har sittet i regjering de siste periodene og fått styre denne politikken sin som de vil. Det er ikke dermed sagt at han er på motsatt side politisk. Dårlig argument.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialister. Nazismen var venstreekstrem.

NSDAP = Nasjonalsosialistisk Deutche ArbeiterParti.

Hvis du går bort og snakker med nynazister, og kaller dem for sosialister, så risikerer du å bli slått ned.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går bort og snakker med nynazister, og kaller dem for sosialister, så risikerer du å bli slått ned.

Sosialisme er nynazisme. :tongue:

Kanskje de du kaller for nynazister faktisk ikke er nasjonalsosialister? :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialisme er nynazisme. :tongue:

Kanskje de du kaller for nynazister faktisk ikke er nasjonalsosialister? :goodbye:

Du bruker så utrolig forvirrende ord. Finnes det i følge din ordbok sosialister i Norge? Og hvilket parti gjemmer de seg i ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker så utrolig forvirrende ord. Finnes det i følge din ordbok sosialister i Norge? Og hvilket parti gjemmer de seg i ?

Æhhhh? I SOSIALISTISK venstreparti kanskje?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessante spørsmål, Norna!

Men jeg tror ABB bekjenner seg selv å tilhøre høyresiden, og ikke minst nevner han til det kjedsommelige kultur-marxistene som samfunnsfiende nr 1 med bl.a. deres femininisering av samfunnet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æhhhh? I SOSIALISTISK venstreparti kanskje?

Men Sv érene er jo snille og velmenende. Man kommer jo neppe lenger unna Hitler og NSDAP i noe Norsk politisk parti.

Og jeg snakker ikke om Venstre-Høyreaksen som blir altfor todimensjonal. Det diagrammet mangler dybde.

En annen akse , som er minst like vesentlig er snill-slem aksen, og der står SV relativt langt ut mot snill, mens Hitler , Stalin og Breivik står ytterst på slem-siden.

Sv er også blant de partiene som har mest respekt for mennesker, uavhengig av farge og trosretninger, IQ og sosial status.

SÅ sammenligner du Sv med Hitler, så sammenligner du to vidt forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Sv érene er jo snille og velmenende. Man kommer jo neppe lenger unna Hitler og NSDAP i noe Norsk politisk parti.

Og jeg snakker ikke om Venstre-Høyreaksen som blir altfor todimensjonal. Det diagrammet mangler dybde.

En annen akse , som er minst like vesentlig er snill-slem aksen, og der står SV relativt langt ut mot snill, mens Hitler , Stalin og Breivik står ytterst på slem-siden.

Sv er også blant de partiene som har mest respekt for mennesker, uavhengig av farge og trosretninger, IQ og sosial status.

SÅ sammenligner du Sv med Hitler, så sammenligner du to vidt forskjellige ting.

pooooh, her var det masse rare forestillinger . Jeg oppfatter ikke sv folk som spesielt snille og velmenende . Jeg oppfatter dem som ganske meningsarrogante . det vil si at det de mener er bra skal lovfestes og innføres for alle innbyggere .

Etter min oppfattning er sv og et av de partiene som har minst respekt for enkeltmennesket dersom ikke det enkeltmennesket er støpt i den forma sv mener det skal ha .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

pooooh, her var det masse rare forestillinger . Jeg oppfatter ikke sv folk som spesielt snille og velmenende . Jeg oppfatter dem som ganske meningsarrogante . det vil si at det de mener er bra skal lovfestes og innføres for alle innbyggere .

Etter min oppfattning er sv og et av de partiene som har minst respekt for enkeltmennesket dersom ikke det enkeltmennesket er støpt i den forma sv mener det skal ha .

Jeg håper du tar feil her, men min kjennskap til SV´ere er vel mindre enn din, siden jeg ikke er i politikken. Men ut i fra de jeg kjenner , så er dette sant. Og Sv er vel blandt de som er mest ivrige på å støtte fattige barn i Afrika?

Jeg synes SV framstår som mer snillistiske enn Frp. Men det er veldig mange snille Frp´ere også, som gjør det de kan for å rydde vekk unødvendige byråkratiske kostnader.

En ting som er klinkende klart er at det er utrolig lang avstand fra SV/Frp til Hitler på snill/slem -aksen. I dette perspektivet er avstanden fra SV til Frp minimal.

Såpass liten er avstanden at det ikke er viktig hvem som er snillest av disse. Kanskje det varierer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du tar feil her, men min kjennskap til SV´ere er vel mindre enn din, siden jeg ikke er i politikken. Men ut i fra de jeg kjenner , så er dette sant. Og Sv er vel blandt de som er mest ivrige på å støtte fattige barn i Afrika?

Jeg synes SV framstår som mer snillistiske enn Frp. Men det er veldig mange snille Frp´ere også, som gjør det de kan for å rydde vekk unødvendige byråkratiske kostnader.

En ting som er klinkende klart er at det er utrolig lang avstand fra SV/Frp til Hitler på snill/slem -aksen. I dette perspektivet er avstanden fra SV til Frp minimal.

Såpass liten er avstanden at det ikke er viktig hvem som er snillest av disse. Kanskje det varierer?

Det finnes hyggelige og mindre hyggelige folk i alle partier . Hva en anser som gode egenskaper for et politisk parti er ikke det samme som for et enkeltmenneske . Et parti er politikk , da må en finne den politikken en er mest enig med .

Den snill/slem aksen din tror jeg kanskje heller jeg vil sette demokrati og facisme i hver sin ende av .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters 2.0

Nyhetsformidlerne sprer ren hatpropaganda og løgn da?

Hvis det er nestekjærlighet og sannhet du er ute etter så har du valgt feil art! Evt. feil planet!

Endret av MikeWaters 2.0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes hyggelige og mindre hyggelige folk i alle partier . Hva en anser som gode egenskaper for et politisk parti er ikke det samme som for et enkeltmenneske . Et parti er politikk , da må en finne den politikken en er mest enig med .

Den snill/slem aksen din tror jeg kanskje heller jeg vil sette demokrati og facisme i hver sin ende av .

Jeg vil også sette demokrati ett godt stykke over på snill-siden, og facisme på slemsiden.

Og jeg tror Nazismen og Facismen er i nærheten av hverandre på slemsiden.

Demokrati kan også være slemt, ett flertall kan være onde mot enkeltgrupper. Det var ikke lenge siden vestlige demokratier oppførte seg slemt mot homofile.

Men poenget mitt er at det virker utrolig kunnkapsløst, fjernt, feil og skittkastende å sammenligne SV med nazistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...