Gå til innhold

FrP-politikere vil bøtelegge folk som gir til tiggere


sauen87

Anbefalte innlegg

Gjest otrivin

Dette er både riktig og feil syns jeg. Man kan bli kvitt et problem som gir nye problemer og bevare problemer som blir et større problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så da var de ikke for individets frihet i FRP allikevel. Greit at de innrømmer det da. :popcorn:

Men det visste du vel? Det er jo omtrent som når SV sier de er mot NATO og krig eller AP når de sier de er for arbeiderklassen. Eller når Høyre sier de er konservative og vil bevare norske verdier. KrF når de sier de kjemper mot fattigdom eller SP som er for distriktene og bøndene! :skratte:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt for at "romania-bandene" ikke skal få fritt spillerom, men hvor går grensen? Skal man nekte støtte til -alle- tiggere, eller bare enkelte? Dette vil jo da gå under diskrimminering-loven, vil det ikke?

Det er veldig lurt å forby tigging. Da blir det uaktuelt for utlendinger å drive med organisert kriminalitet i norske gater. Ærlig talt, jeg skjønner ikke hvorfor enkelte velger å støtte importert kriminalitet? Rusmisbrukere og andre som sliter med økonomien, kan henvende seg til NAV, Røde Kors, Frelsesarmeen og andre ideelle og frivillige organisasjoner som hjelper folk som trenger det. Det å komme som turist innebærer at du har nok penger for oppholdet ditt. Kommer du som arbeidssøker, må du ha nok penger for oppholdet ditt, mens du leter etter jobb. Men kommer du for å tigge, da har du ingenting å gjøre her.

Det er INGEN grunn å la utlendinger tigge ute og kreve noe som helst fra Norge og nordmenn.

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lurt å forby tigging. Da blir det uaktuelt for utlendinger å drive med organisert kriminalitet i norske gater. Ærlig talt, jeg skjønner ikke hvorfor enkelte velger å støtte importert kriminalitet? Rusmisbrukere og andre som sliter med økonomien, kan henvende seg til NAV, Røde Kors, Frelsesarmeen og andre ideelle og frivillige organisasjoner som hjelper folk som trenger det. Det å komme som turist innebærer at du har nok penger for oppholdet ditt. Kommer du som arbeidssøker, må du ha nok penger for oppholdet ditt, mens du leter etter jobb. Men kommer du for å tigge, da har du ingenting å gjøre her.

Det er INGEN grunn å la utlendinger tigge ute og kreve noe som helst fra Norge og nordmenn.

Så da skal det med andre ord også bli forbudt å dele ut mat til fattige? Siden dersom det ikke er lov for folk å drive veldedighet med å gi av sine midler til folk de gjerne vil gi penger til, kommer det til å få konsekvenser for andre områder igjen.

Bort med Julegryta til Frelsesarmeen og vekk med telefonsalg av lodd til inntekt for Blindeforbundet. Det er jo tigging...

Nok et ugjennomtenkt utspill fra FRP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da skal det med andre ord også bli forbudt å dele ut mat til fattige? Siden dersom det ikke er lov for folk å drive veldedighet med å gi av sine midler til folk de gjerne vil gi penger til, kommer det til å få konsekvenser for andre områder igjen.

Bort med Julegryta til Frelsesarmeen og vekk med telefonsalg av lodd til inntekt for Blindeforbundet. Det er jo tigging...

Nok et ugjennomtenkt utspill fra FRP.

Man må også begynne å bøtelegge folk som vil gi litt penger til noen ungdommer som har mistet pengene de ahdde til å ta bussen hjem.

FRP begynner å vise takter til det dikaturet som egentlig ligger i bunn.Nemlig prinsippet om "frihet for dem VI syns skal ha frihet, og forbud for alle andre".

FRPpolitikk er en PeerGynt politikk i ren form. Seg selv nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så da skal det med andre ord også bli forbudt å dele ut mat til fattige? Siden dersom det ikke er lov for folk å drive veldedighet med å gi av sine midler til folk de gjerne vil gi penger til, kommer det til å få konsekvenser for andre områder igjen.

Bort med Julegryta til Frelsesarmeen og vekk med telefonsalg av lodd til inntekt for Blindeforbundet. Det er jo tigging...

Nok et ugjennomtenkt utspill fra FRP.

FRP vil måtte begynne å utvikle et enormt regelverk til å definere hva som IKKE er tigging, med lovtekster, og et byråkrati til å behandle hvilke tilfeller som er og ikke er tigging og straffbare forhold.

Populisme høres altid enkelt ut når det ikke skal gjennomføres i praksis , og kun er på tenkestadiet og ikke er blitt konkret.

Derfor finner også folk ut at de vil stemme FRP, trist nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må også begynne å bøtelegge folk som vil gi litt penger til noen ungdommer som har mistet pengene de ahdde til å ta bussen hjem.

FRP begynner å vise takter til det dikaturet som egentlig ligger i bunn.Nemlig prinsippet om "frihet for dem VI syns skal ha frihet, og forbud for alle andre".

FRPpolitikk er en PeerGynt politikk i ren form. Seg selv nok.

Jeg er enig i at det var et dumt utspill, jeg er ikke enig i at folk skal bøtelegges for å gi penger til tiggere .

Resten av innlegget ditt er selvfølgelig bare tull .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det var et dumt utspill, jeg er ikke enig i at folk skal bøtelegges for å gi penger til tiggere .

Resten av innlegget ditt er selvfølgelig bare tull .

Selfølgelig... :filer:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Ikke glem å bøtelegge folks om bommer bort røyk også, mens vi er i farta! Det er jo tigging det også... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Ikke glem å bøtelegge folks om bommer bort røyk også, mens vi er i farta! Det er jo tigging det også... :roll:

Ja, kjære. Det er iallefall heftig kriminalitet. Røyking bidrar jo til å bryte røykeloven også!Samt passiv røyking og kreftfare.

Hyperkriminelt å sponse røykere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lurt å forby tigging. Da blir det uaktuelt for utlendinger å drive med organisert kriminalitet i norske gater. Ærlig talt, jeg skjønner ikke hvorfor enkelte velger å støtte importert kriminalitet? Rusmisbrukere og andre som sliter med økonomien, kan henvende seg til NAV, Røde Kors, Frelsesarmeen og andre ideelle og frivillige organisasjoner som hjelper folk som trenger det. Det å komme som turist innebærer at du har nok penger for oppholdet ditt. Kommer du som arbeidssøker, må du ha nok penger for oppholdet ditt, mens du leter etter jobb. Men kommer du for å tigge, da har du ingenting å gjøre her.

Det er INGEN grunn å la utlendinger tigge ute og kreve noe som helst fra Norge og nordmenn.

Tigging er ikke organisert kriminaltet. Tigging er tigging, og det er vanligvis ikke organisert, men ikke alltid.

Det finnes forresten flinke tiggere, som bidrar med ett positivt smil på fortauet. Koster fortauet, og holder det trivelig rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigging er ikke organisert kriminaltet. Tigging er tigging, og det er vanligvis ikke organisert, men ikke alltid.

Det finnes forresten flinke tiggere, som bidrar med ett positivt smil på fortauet. Koster fortauet, og holder det trivelig rundt seg.

Tigging som organisert kriminalitet er noe man ser litt for ofte for å være noe man kan bare ignorere. Hvordan finansierer de fattige rumenere sitt reise hit? Eller hvem betaler utgiftene? I Finland var det 4-5 busser med rumenske tiggere som ankom hovedstaden for noen år siden da jeg bodde der og ble sendt tilbake med en gang. De forklarte at de ble sendt dit for å tjene penger til den som organiserte hele reisen. Jeg tror absolutt at slikt skjer i Norge også. Jeg ser ikke noe positivt i tigging, uansett om vi snakker om tiggeren eller den forbigående person.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tigging er ikke organisert kriminaltet. Tigging er tigging, og det er vanligvis ikke organisert, men ikke alltid.

Det finnes forresten flinke tiggere, som bidrar med ett positivt smil på fortauet. Koster fortauet, og holder det trivelig rundt seg.

Jeg er uenig med deg, men det skyldes at vi har forskjellige utgangspunkter og erfaringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig med deg, men det skyldes at vi har forskjellige utgangspunkter og erfaringer.

Jeg er heller ingen jurist. Men står det virkerlig i Norges lover at tigging er forbudt? Det blir ikke kriminelt før det er ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ingen jurist. Men står det virkerlig i Norges lover at tigging er forbudt? Det blir ikke kriminelt før det er ulovlig.

Det var forbudt før. Men rett etter at det ble lovlig igjen, begynte invasjonen av utenlandske tiggere og politiet begynte å snakke om organisert kriminalitet utfra informasjonen de hadde fått. Og utfra det jeg vet, så er det nesten ingen som har kommet hit alene bare for å tigge uten en gang et sted å bo. I dag bestemmer jeg å forlate hjem, familie, samtidig betale tusenvis av kroner for å reise til Norge bare for å sove i gata og tigge penger og kjøpe ekstremt dyr mat. Man tar ikke sånne beslutninger alene, men det er forskjellig når noen kommer til deg og sier: Du, vet du hva, jeg kan betale din reise til Norge, du skal bare tigge der eller stjele eller hva du vil og betale tilbake summen + halv parten av hva du har tjent opp før du kommer tilbake. Jeg kan godt forstå at Norge ikke har erfaring med mye som skjer i dag og er ikke godt forberedt, men det blir bedre hvis man samarbeider aktivt med myndighetene i landene tiggerne kommer fra. De har mye mer erfaring med dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var forbudt før. Men rett etter at det ble lovlig igjen, begynte invasjonen av utenlandske tiggere og politiet begynte å snakke om organisert kriminalitet utfra informasjonen de hadde fått. Og utfra det jeg vet, så er det nesten ingen som har kommet hit alene bare for å tigge uten en gang et sted å bo. I dag bestemmer jeg å forlate hjem, familie, samtidig betale tusenvis av kroner for å reise til Norge bare for å sove i gata og tigge penger og kjøpe ekstremt dyr mat. Man tar ikke sånne beslutninger alene, men det er forskjellig når noen kommer til deg og sier: Du, vet du hva, jeg kan betale din reise til Norge, du skal bare tigge der eller stjele eller hva du vil og betale tilbake summen + halv parten av hva du har tjent opp før du kommer tilbake. Jeg kan godt forstå at Norge ikke har erfaring med mye som skjer i dag og er ikke godt forberedt, men det blir bedre hvis man samarbeider aktivt med myndighetene i landene tiggerne kommer fra. De har mye mer erfaring med dette.

Det kan godt tenkes at en del av tiggerne kommer hit med "tiggerbussen AS". Men det er jo ikke kriminalitet.

Det er fullt mulig å mislike selskaper som "tiggerbussen AS", men man kan ikke beskylde dem for å organisere kriminalitet, når opplegget handler om tigging, ikke røving.

Flinke rumenske tiggere konkurrerer forsåvidt ut sure Norske narkomane, og er mye mer behagelige å passere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt tenkes at en del av tiggerne kommer hit med "tiggerbussen AS". Men det er jo ikke kriminalitet.

Det er fullt mulig å mislike selskaper som "tiggerbussen AS", men man kan ikke beskylde dem for å organisere kriminalitet, når opplegget handler om tigging, ikke røving.

Flinke rumenske tiggere konkurrerer forsåvidt ut sure Norske narkomane, og er mye mer behagelige å passere.

Prostitusjon er heller ikke ulovlig , men når jenter busses fra østeueropa for jobbing noen måneder , for deretter å vende tilbake med halve fortjenesten, da kalles det menneskehandel.

Du maler et pent bilde av rumenske smilende tiggere , jeg kjenner meg ikke helt igjen i det .

Jeg har sett nok rumenske tiggere gripe tak i barn og ungdom til de gir dem penger .

Jeg har ikke sett norske narkomane gjøre det samme , det betyr selvsagt ikke at det ikke skjer .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prostitusjon er heller ikke ulovlig , men når jenter busses fra østeueropa for jobbing noen måneder , for deretter å vende tilbake med halve fortjenesten, da kalles det menneskehandel.

Du maler et pent bilde av rumenske smilende tiggere , jeg kjenner meg ikke helt igjen i det .

Jeg har sett nok rumenske tiggere gripe tak i barn og ungdom til de gir dem penger .

Jeg har ikke sett norske narkomane gjøre det samme , det betyr selvsagt ikke at det ikke skjer .

Disse tiggerne som tar tak i barn for å få penger, de er jo kriminelle, og de bør du faktisk anmelde når du observerer sånt.

Menneskehandel er kriminalitet, og må slåes ned på. Hvis valutaen man bruker i turbussene er eiendomsretten over seg selv, da er man inne på menneskehandel, og det SKAL stoppes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse tiggerne som tar tak i barn for å få penger, de er jo kriminelle, og de bør du faktisk anmelde når du observerer sånt.

Menneskehandel er kriminalitet, og må slåes ned på. Hvis valutaen man bruker i turbussene er eiendomsretten over seg selv, da er man inne på menneskehandel, og det SKAL stoppes.

Er det kriminellt å ta tak i et annet menneske ? gjerne i bukseben eller jakke ?

Dette oppleves skremmende for barn, særlig når den som tar tak er en fillehaug som snakker ivei på et språk de ikke skjønner . Enda mer skremmende når det kanskje er en kvinne på alder med bestemor . Som holder deg i jakka og sier please ....

Hva gjør du da ? Du er da oppdratt, du river deg ikke brutalt løs . Du tar vel opp pengene av lomma da og gir dem til tiggeren . Og så går du hjem (eller gud forby, haiker ) istedenfor å ta bussen .

Han småtten min labba langt.....

For meg er ikke tiggere et problem, jeg må med skam bekjenne at jeg nesten ikke ser dem lenger .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...