Gå til innhold

Jenter ned i 12-årsalder fengsles og piskes.


Meridian

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å men , bla bla bla. Det er USAs lover. Hva har det med sharia å gjøre ?

Typisk vestelig hykleri. Det er poenget

USA Henretter barn de fengsler barn. Så hvorfor er det mer akseptert at USA gjør det en når muslimske land gjør det ?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk vestelig hykleri. Det er poenget

USA Henretter barn de fengsler barn. Så hvorfor er det mer akseptert at USA gjør det en når muslimske land gjør det ?.

Jeg er ikke amerikaner, så jeg påvirker ikke lovene der, jeg er heller ikke fra saudi arabia , så jeg påvirker ikke lovene der.

Men uansett hva jeg måtte mene om USAs lover, så er de laget av folket, gjennom folkevalgte organer. Sharia er overtro overlevert gjennom tusen generasjoner. Og ikke kan noen tolke den heller selvsagt, for da har de misforstått og kan ikke arabisk og jeg vet ikke hva. For noe forbanna tull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hele sharia er jo så innmari bullshit. Hvorfor i all verden innføre lover for hvordan vi skal kle oss, når vi skal be om vi skal det og fanden og hans oldemor. Det er det vel ingen som har noe med. Europa har frigjort seg fra en religion, vi trenger ikke lovverk fra enda en ørkenreligion treende nedover ørene . Dere kan beholde sharia tullet deres selv. Hvis dere har lyst til å pålegge dere selv en hel masse tull, så værsågod, men ikke forvent at det skal bli del av norsk lovverk.

Akkurat. Vi har brukt flere hundre år på å rive ballene av prestene og spikre dem til kirkedøra. Skal vi nå ha det samme jævla sirkuset med imamene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke amerikaner, så jeg påvirker ikke lovene der, jeg er heller ikke fra saudi arabia , så jeg påvirker ikke lovene der.

Men uansett hva jeg måtte mene om USAs lover, så er de laget av folket, gjennom folkevalgte organer. Sharia er overtro overlevert gjennom tusen generasjoner. Og ikke kan noen tolke den heller selvsagt, for da har de misforstått og kan ikke arabisk og jeg vet ikke hva. For noe forbanna tull.

Hei, la oss ikke overdrive så jævlig. Sharia er overtro overlevert gjennom.... 70 generasjoner, give or take. Hvis vi regner en mannsalder som 20 år, iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, la oss ikke overdrive så jævlig. Sharia er overtro overlevert gjennom.... 70 generasjoner, give or take. Hvis vi regner en mannsalder som 20 år, iallfall.

Ja okei da. Men nå blir vi sikkert snart anklaget for å true Imamer. Jeg har på følelsen at ordspill ikke er den sterkeste siden til flere av debatantene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overgrep forekommer over alt. Men det er en vesensforskjell på overgrep som forekommer innen en gruppe som skammer seg over det og forsøker å holde det skjult, og overgrep som er institusjonalisert og en del av samfunnets orden. Overgrepene innen den katolske kirken (jeg tenker her på prester og altergutter) er forbrytelser, og om myndighetene hadde visst om dem på det tidspkt, så ville de kunne ført til tiltale og straff. Den katolske kirken ønsker å gjennomføre sine egne sanksjoner (sier de) og gjør derfor sitt beste for å holde disse sakene unna rettssystemet.

Og det gjør liksom ikke tilsvarende muslimske fellesskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det gjør liksom ikke tilsvarende muslimske fellesskap?

Et eksempel er vel Afghanistan og de dansende guttene. Har de noe lovgivende, utøvende og dømmende makt de kan bruke til å komme seg fri ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det gjør liksom ikke tilsvarende muslimske fellesskap?

Les tråden en gang til. Tenk over hva du har lest, og hva tråden handlet om i utgangspkt.

Deretter kan du evt skrive en ny respons. Denne her skal jeg forbigå i stillhet. Jeg skjønner ikke engang hva du mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les tråden en gang til. Tenk over hva du har lest, og hva tråden handlet om i utgangspkt.

Deretter kan du evt skrive en ny respons. Denne her skal jeg forbigå i stillhet. Jeg skjønner ikke engang hva du mente.

Vel, det er en tråd om muslimske overgrep og du snakker om kristendommen som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er en tråd om muslimske overgrep og du snakker om kristendommen som vanlig.

Det var IKKE jeg som begynte med det. Jeg prøvde bare å illustrere at det er en viss forskjell mellom de overgrepene som tråden starter med (jenter i fengsel for "moralske forbrytelser", pisking for å gå i bukser, etc) som er en del av samfunnets orden, og de overgrepene som er avdekket innenfor f.eks kirken, som er kriminelle handlinger som samfunnet ville straffet dersom de var blitt kjent og prøvd for en rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA og Saudi-Arabia m.fl. har én ting til felles: Rettsvesenet som bryter med menneskerettighetene.

Barn i USA blir dømt til døden eller livstid, de blir hengt ut som sexovergripere for å ha sex med jevnaldrende, barn må flytte fra familiene sine fordi de ikke har lov til å bo i enkelte stater da sexovergripere må bo så så langt unna en skole, teater, kino, kirke, bussholderplasser m.m.

Begynner det tidligere kriminelle på universiteter, orienteres alle studenter om hvem dette er, og hva de har gjort. I mange stater mister enkelte forbrytere stemmeretten. Det er over 1 million i USA som ikke har stemmerett fordi de har gjort noe straffbart. Mange har ikke lov til å være på internett, ikke lov til eie TV-spill m.m.

De dømmer folk til livstid for forbrytelser som her ville gitt 1-2 måneder fengsel.

Hvor er Amnesty?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA og Saudi-Arabia m.fl. har én ting til felles: Rettsvesenet som bryter med menneskerettighetene.

Barn i USA blir dømt til døden eller livstid, de blir hengt ut som sexovergripere for å ha sex med jevnaldrende, barn må flytte fra familiene sine fordi de ikke har lov til å bo i enkelte stater da sexovergripere må bo så så langt unna en skole, teater, kino, kirke, bussholderplasser m.m.

Begynner det tidligere kriminelle på universiteter, orienteres alle studenter om hvem dette er, og hva de har gjort. I mange stater mister enkelte forbrytere stemmeretten. Det er over 1 million i USA som ikke har stemmerett fordi de har gjort noe straffbart. Mange har ikke lov til å være på internett, ikke lov til eie TV-spill m.m.

De dømmer folk til livstid for forbrytelser som her ville gitt 1-2 måneder fengsel.

Hvor er Amnesty?

Mener du at du ikke har fått med deg at Amnesty protesterer mot disse tingene?

De har aksjoner gående på begge tema, og de har ganske mange artikler som omhandler både dødsstraff og fengslede barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest toro gjest

SÅ det vi ser på nyhetene fra Afghanistan, Saudi-Arabia og Sudan er bare skuespill? Jeg syns ikke myndighetene der bryr seg som mye om kvinnene sine - kun menn.

Jeg har ikke sagt om det du ser på tv jeg sa det fleste han hitler hadde skrevet var ikke riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA driver iallfall ikke med pisking i all offentlighet, og de setter ikke folk i fengsel for å være seg selv.

Og i USA er kvinner likeverd med menn.

Det er liksom dette jeg prøver å få frem

Selvfølglig liker jeg ikke den konservative og religiøse holdningen noen amerikanere har, men USA er et fritt land iforhold til visse andre land...

Blir du voldtatt i USA får du hjelp, blir du voldtatt i visse land i midtøsten blir du steinet.

Men denne tråden handlet om forholdene i muslimske land ... fordi de feiltoler religionen til de grader!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...