Gå til innhold

Jenter ned i 12-årsalder fengsles og piskes.


Meridian

Anbefalte innlegg

Jenter helt ned i 12-årsalder sitter i fengsel for moralforbrytelse i Afghanistan : Min lenke

Barnehjemsjenter i Saudi-Arabia blir straffet med piskeslag fordi de reagerte på trakassering fra barnehjemsbestyrer : Min lenke

Kvinner blir straffet med piskeslag fordi de gikk med bukse i Sudan : Min lenke

Det er jo helt forferdelig at kvinner og jenter i disse landene bare må sitte å vente på en manns kommando. De har ikke noe de skulle sagt. Og om de setter seg til motverge eller reagerer, så blir de straffet ... De må finne seg i alt...

Endret av Bølle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Adolf Hitler

Jenter helt ned i 12-årsalder sitter i fengsel for moralforbrytelse i Afghanistan : Min lenke

Barnehjemsjenter i Saudi-Arabia blir straffet med piskeslag fordi de reagerte på trakassering fra barnehjemsbestyrer : Min lenke

Kvinner blir straffet med piskeslag fordi de gikk med bukse i Sudan : Min lenke

Og her hjemme er sosialistene, ottardamene og andre som ellers slåss for kvinners rettigheter merkelig stille. Det er viktigere å demonstrere mot strippeklubber må vite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt syykt ... og en sånn oppførsel og holdning vil vi ikke ha her til lands!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest outlandish

Ja, det er helt syykt ... og en sånn oppførsel og holdning vil vi ikke ha her til lands!

Takk for at du gjentar denne klisjeen ennå en gang.

Det holder lenge å si at man ikke ønsker en sånn oppførsel og en sånn holdning- NOE STED.

Det blir ikke noe bedre av at det ikke foregår i Norge.

Takk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En syk tolkning av en religion.

Takk.

Blir spennende å se hva slags tolkning man kommer til å benytte i Egypt, Tunisia, Lybia og kanskje Syria om de får has på Assad. Det ser ut som om mer eller mindre fundamentalistiske strømninger har kuppet revolusjonene - nå skal det bli spennende å se hva de vektlegger...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

menneske, hva har du tatt egentlig?

er dette et forsøk på angrep av Islam eller prøver du å belyse kvinners stilling i mange land? hvis sistnevnte er dit formål så kan du også se på land som colombia og ellers i sør-amerika hvordan disse behandler sine kvinner, og for nærmere områder, så kan du se på øst-europa og ellers menneskesmuglinger av bl.a. prostituerte som til vår del av verden kommer fra øst-europa, og store deler av afrika som forøvrig er kristnet! eller hva med kina der ettbarnspolitikken medfører at jenter som fødes (forøvrig også gutter) ikke har noe rettigheter om et barn allerede er født fra før aV?

og hvis formålet ditt er Islam, så er den slags lenker du sender like trangsynte som hodet dit.

hva med at du heller prøver dette : http://www.antirasistisk-senter.no/tea-time.4873132-98689.html antirasistisk senter så kan du lufte tankene dine hos folk som faktisk vet hva de snakker om, som du forhåpentligvis kan lære noe av

Endret av Iah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Og her hjemme er sosialistene, ottardamene og andre som ellers slåss for kvinners rettigheter merkelig stille. Det er viktigere å demonstrere mot strippeklubber må vite...

Merkelig stille fra sosialister :klo: Jeg har aldri i mitt liv protestert foran en strippeklubb, må vel regnes som både sosialist og forkjemper for likestilling, og blir da selvfølgelig satt ut av slike nyheter. Men hva mener du helt eksakt at man skal gjøre eller rope?

Og selvfølgelig vil jeg ikke akseptere slike holdninger i Norge, eller noe annet sted enn i Norge for den del.

Så jeg er medlem av amnesty, og støtter opp så godt jeg kan, men sånn rent bortsett fra det kan jeg ikke helt se hva slags innvirkning jeg skulle kunne ha på slike saker? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En syk tolkning av en religion.

Takk.

OK, jeg tar den. Men du må innrømme at slike overgrep er påfallende vanlige i den muslimske verden. Sånn holder de på i de muslimske afrikanse landene, sånn er det i land som Saudi-Arabia og Iran. Slik var, og er det i Afghanistan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her hjemme er sosialistene, ottardamene og andre som ellers slåss for kvinners rettigheter merkelig stille. Det er viktigere å demonstrere mot strippeklubber må vite...

Det er det dummeste jeg har lest. Tror du ikke det er mulig å kjempe kamper på flere fronter? Les litt i nyhetene, så får du nok med deg hva som skjer for å kjempe for kvinners rettigheter over hele verden. Men de fleste som er internasjonalt engasjert jobber også internasjonalt, ikke i lille Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

menneske, hva har du tatt egentlig?

er dette et forsøk på angrep av Islam eller prøver du å belyse kvinners stilling i mange land? hvis sistnevnte er dit formål så kan du også se på land som colombia og ellers i sør-amerika hvordan disse behandler sine kvinner, og for nærmere områder, så kan du se på øst-europa og ellers menneskesmuglinger av bl.a. prostituerte som til vår del av verden kommer fra øst-europa, og store deler av afrika som forøvrig er kristnet! eller hva med kina der ettbarnspolitikken medfører at jenter som fødes (forøvrig også gutter) ikke har noe rettigheter om et barn allerede er født fra før aV?

og hvis formålet ditt er Islam, så er den slags lenker du sender like trangsynte som hodet dit.

hva med at du heller prøver dette : http://www.antirasistisk-senter.no/tea-time.4873132-98689.html antirasistisk senter så kan du lufte tankene dine hos folk som faktisk vet hva de snakker om, som du forhåpentligvis kan lære noe av

Det som er litt spesielt i tilfellet Islam og de overgrepene som er eksemplifisert her, er at det skjer med myndighetenes velsignelse. Det er en funksjon av samfunnets orden og organisering. Dette er sånn de toneangivende krefter i samfunnet vil ha det, og slik alle rettenkende mennesker i disse landene vil ha det. De VIL at kvinner skal piskes på gaten, at småjenter skal settes i fengsel for å ikke ville gifte seg. Dette er deres samfunnsorden.

Traficking og prostitusjon er resultat av aktiviteten til kriminelle grupper. Det kan ikke sammenlignes.

Endret av Iah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det dummeste jeg har lest. Tror du ikke det er mulig å kjempe kamper på flere fronter? Les litt i nyhetene, så får du nok med deg hva som skjer for å kjempe for kvinners rettigheter over hele verden. Men de fleste som er internasjonalt engasjert jobber også internasjonalt, ikke i lille Norge.

Det er et sentralt punkt i argumentasjonen til "Adolf Hitler" og folk som ham at ikke bare har innvandring noen negative effekter ved at man blander sammen grupper som har inkompatible syn på f.eks kvinners rettigheter og på vold, men at personer som argumenterer for at innvandrere også har rettigheter, faktisk ØNSKER overgrep og mord.

Etter min mening begynner unge Hitler i feil ende. Det er ingen som ønsker at slikt skal skje. Vi tar mot folk fra Somalia og lignende steder fordi de er flyktninger, og i de fleste tilfeller mennesker med et reelt behov for beskyttelse. Og mennesker som Elin Krantz jobber for deres rettigheter i erkjennelsen av at de ikke alltid behandles riktig av samfunnet. Så finnes det enkelte råtne egg. Så, hva skal ma gjøre når man ser at det har noen negative konsekvenser å gjøre det man innerst inne vet er rett? Skal man stenge grensene og kaste ut alle som ikke er oss? Skal man trekke seg fra alle internasjonale traktater som handler om å yte hjelp og beskyttelse til dem som er forfulgt eller i livsfare, fordi noen av dem også er i stand til å gjøre noe slikt som det Elin Krantz ble utsatt for? Er det RASEN og den etniske gruppen som er det viktigste, eller er det tenkelig at konsepter som humanisme og rettferdighet har noen verdi?

Hvis man tar mot et antall flyktninger som ellers ville forgått, og det blant dem finnes en morder som tar livet av en av våre egne, er det da verdt det? Er de livene som ble berget, mindre verdt enn det livet som gikk tapt? Skal man slutte å gjøre det man vet er rett, fordi man vet at det også er en viss fare for at en forbrytelse vil bli begått i neste omgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var akkurat en nyhet om en 11 år gammel gutt i USA som kan få livstid i fengsel

Men av en eller annen grunn ignorerer dere den nyheten.

Lurer på hva grunnen kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var akkurat en nyhet om en 11 år gammel gutt i USA som kan få livstid i fengsel

Men av en eller annen grunn ignorerer dere den nyheten.

Lurer på hva grunnen kan være.

Hvem var det der adressert til, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syke kulturer, syke folk, og ikke minst, en syk religion.

I USA fengsler de også barn gir dem livstid

Men ingen sier noe om syk kultur eller sykt folk når det gjelder dem.

Er det hykleri jeg ser ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA fengsler de også barn gir dem livstid

Men ingen sier noe om syk kultur eller sykt folk når det gjelder dem.

Er det hykleri jeg ser ?

Nei, hvis du snakker til MEG nå, så er det ikke hykleri du ser. JEG mener at det er galt å sette barn i fengsel, og jeg mener også at mange sider ved amerikansk rettspleie er meget gale. Det er jeg ganske påpasselig med å si når temaet kommer opp.

Men det skal poengteres at de fenglser ikke barn for ulydighet. Det er iallfall et lyspunkt.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg tar den. Men du må innrømme at slike overgrep er påfallende vanlige i den muslimske verden. Sånn holder de på i de muslimske afrikanse landene, sånn er det i land som Saudi-Arabia og Iran. Slik var, og er det i Afghanistan.

Det har også vært påfallende mange overgrep innen f.eks den katolske kirken, Jehovas vitner, Mormonerne.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...