lillen Skrevet 18. oktober 2004 #261 Skrevet 18. oktober 2004 Kasnkje du blir en av de som føder på termin :D Håper du slipper det "maset" ihvertfall...
Nanella Skrevet 18. oktober 2004 #262 Skrevet 18. oktober 2004 Nei nei og nei!! Har vært borte hele tiden fra i går jeg og når jeg sjekker idag så var det bare tull igjen!!! Skjønner godt du blir lei jeg, men sikkert som du sier; han tester dere sikkert bare ut (ser for meg babyen inne i magen ligger å pønsker ut hvordan han skal få testet din tålmodighet ) Syns du er veldig tålmodig jeg som tar dette på den måten du gjør, ut å shoppe og vente mer. Er jo uansett ikke lenge igjen da, så du får trøste deg med det. Stor klem XSiljeX
Fibonacci Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter #263 Skrevet 18. oktober 2004 Kanskje du har rett, Lillen, at han faktisk kommer på termindatoen? Og når han kommer ut, er han helt forundret over alt oppstyret som har vært, for han kom jo akkurat når han skulle han...? Jeg var faktisk mye mer utålmodig for en uke siden enn jeg er nå, XSiljeX! Nå er jeg ganske avslappa. Han får komme når han kommer! Nå har jeg jo fått slappa av en god del og er klar for det meste, enten det er fødsel eller bare mer venting. Har jo alltids noe å finne på :-) Nå er XSiljeX sladrehank! :-) Har forresten kjent noen svake sammentrekninger i magen nå i kveld. Men tror det skal gå greit å sove likevel, bare det ikke blir noe mer enn dette. Vurderer å ta et bad før jeg legger meg. Svigerfar var innom i ettermiddag med vogga til lillegutt, den var kjempefin! Han har snekra den selv! Et skikkelig stykke kunsthåndverk. Gleder meg til å kunne ta den i bruk! Vi må omrokere litt på soverommet da, for å få plass til den. Mannen holder på der nede nå, får vel gå ned og se hvordan det går..
Nanella Skrevet 18. oktober 2004 #264 Skrevet 18. oktober 2004 Så koselig med hjemmelaget vogge!! Blir liksom litt mer spesiell da! Koselig å kunne gjøre siste forbredelser på barnerommet, gutten kan komme når som helst :-)
Fibonacci Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter #266 Skrevet 19. oktober 2004 I dag er det UL-termindato! :-) Har sovet mer urolig i natt, har kjent smerter innimellom. Og de stikningene jeg har kjent i underlivet har liksom beveget seg lenger nedover. Ganske vondt i ryggen. Fant plutselig ut at jeg har mer å ordne med før babyen kommer, bl.a. vaske mer tøy og stryke det (hvis jeg gidder...) og rydde litt rundtomkring. Dessuten må jeg ha flere laken til vogga! Hvorfor i all verden har jeg ikke fiksa det for lenge siden? :klø: Er litt usikker på hvor lurt det er å legge ut på shopping i dag. Men skal i hvert fall gå en liten tur. 40 + 0
hanni Skrevet 19. oktober 2004 #267 Skrevet 19. oktober 2004 jeg har bare ett laken til vogga, men har ikke funnet små lakner noen sted heller. Si fra hvis du vet om en butikkjede som har. Kid hadde ikke iallfall, bare større stretchlaken.
Fibonacci Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter #268 Skrevet 19. oktober 2004 OK, da kan jeg spare meg den turen til Kid. Jeg vet ikke om Princess muligens har? Ellers tror jeg jeg skal prøve på BabyShop. De MÅ jo ha det! Tenkte meg uansett innom der en tur for å se på uro til å ha over stellebordet. Var ute og gikk en rask tur istad, kjente det godt i magen og nedover i underlivet. Rart å tenke på egentlig at bare 10-12 cm skiller lillegutt fra den store verden nå! Jordmora kunne jo kile han på hodet når hun undersøkte meg på sykehuset! Lurer på om han merket det og hva han tenkte da jeg... "ikke forstyrr meg, her skal jeg ligge en stund til!" I stad kom litt mer av slimproppen, men det var blankt og ikke noe blodblandet. Lurer på hvor stor den proppen er egentlig? Nå skal jeg spise litt lunsj og slappe av med en bok. Tenker ikke så mye på at jeg har termin i dag, men ønsker jo at det ikke skal drøye for lenge heller. Og han bør ha kommet innen 30. oktober, for søsteren min som studerer i Trondheim har bestilt flybilletter og kommer på besøk den helga! Overtidsdatoen er vel 2. november, hvis jeg har telt riktig. Fikk ordna ny kontroll hos jordmor, siden jeg var på sykehuset og gikk i trapper da jeg egentlig skulle ha kontroll sist! Fikk ikke før på fredag, så håpet er jo å kunne avbestille den timen også...
Nanella Skrevet 19. oktober 2004 #269 Skrevet 19. oktober 2004 Termin i dag ja!! Går nok fort til han er ute nå. Merkelig det ja at hun kunne ta han på hodet Kan jo ikke gå til 2.nov. du som har kommet så langt så tror ikke din søster skal være bekymret for å ikke få se lillegutt Gå turer og vær i aktivitet så setter det igang vet du. Ha en fin kveld!!
Fibonacci Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter #270 Skrevet 20. oktober 2004 1 dag på overtid... Ikke skjedd noe mer, bare uregelmessige sammentrekninger, særlig om kvelden og morran. Og sinnsykt vondt nedover i beinet av og til når jeg beveger meg - en eller annen sa at det kunne være babyen som presser på isjasnerven. Har ikke kjent det før nå de siste dagene, så da ligger han kanskje litt annerledes nå? Vi tok oss en "siste" tur på Baby Shop i går, og fikk tak i lakener (litt store, men tror det går greit), uro, pluss en kjempefin "Barnets første år"-bok med Ole Brumm-illustrasjoner og sitater. Og så kjøpte vi en liten bamse til å ha oppi senga hans på sykehuset Har sovet ganske mange timer i natt, men føler meg liksom ikke uthvilt likevel. Har lyst til å legge meg igjen etterpå og sove mere... klarte ikke å sovne igjen etter at mannen sto opp, ble bare liggende og tenke på frokost (matvrak? Jeg?!!). Planene for dagen er å gå en lengre tur pluss bake scones og vaske de nye lakenene. Og begynne å skrive i Ole Brumm-boka (kan i hvert fall fylle inn navnene våre og lime inn ultralydbilde og sånt). Tror ikke det skjer noe her nå før kanskje torsdag/fredag. Uansett blir det overtidsgutt... 40 + 1
Nanella Skrevet 20. oktober 2004 #271 Skrevet 20. oktober 2004 Så koselig med sånn babyalbum da.. Idag kan du sette inn UL bildet også om noen få timer/dager kan du se hvordan han ser ut i virkeligheten.. Det er ganske merkelig det der!! Godt du har noen sånne småting å drive med mens du venter da. Kjenner meg igjen i det du skriver om å ligge i sengen etter at mannen har dratt på jobben og ikke klare å sove fordi kjøleskapet bare roooooper!! Må si at det er kun etter jeg ble gravid at mat ble viktigere enn søvn!! Ha en fin kveld
Fibonacci Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter #272 Skrevet 20. oktober 2004 Takk for det, XSiljeX, har ikke merka noe spes. i dag bortsett fra nå på kvelden. Får ikke sove, med en gang jeg legger meg kjenner jeg murringer og sammentrekninger og blir liggende og lure på hva som skjer. :-( Så jeg sto opp og skrudde på PC´en jeg... Gikk en ganske lang tur i dag, bortimot en time, og kjente det mye i magen og nedover beina. Og ringte til en venninne av meg som hadde bursdag i går (på termindatoen min!) men jeg hadde helt glemt at jeg skulle ringe henne og gratulere på selve dagen.. :oops: Hun var litt fornærma, men tror hun skjønner at jeg ikke er helt "med" for tida. Hukommelsen er ikke hva den var, og konsentrasjonsevnen er helt på bærtur! Jeg glemmer alt mulig rart, og det er frustrerende for jeg pleier ellers å være den av oss (jeg og mannen) som husker på ting vi skal/må gjøre, avtaler, planlegging o.l. Hvordan skal dette bli når jeg kommer i ammetåka?! På julaften kommer jeg til å sitte der og plutselig komme på at jeg kanskje skulle ha kjøpt noen gaver?? :klø: Det var veldig koselig å begynne å fylle inn i baby-boka i dag, prøvde å gjøre det litt fint og ikke bare rable ned noe.. Skrev ned hvordan vi som skal bli foreldre møtte hverandre og hvilke følelser og forventninger vi har nå før fødselen. Og hvilke navn vi har tenkt på... Var på besøk hos foreldrene mine også, de bor ikke så langt unna. De begynner nok å vente fælt de også, selv om de ikke viser det så mye. Neste gang vi drar på sykehuset er det faktisk fristende å ikke si fra til noen før jeg har blitt undersøkt og vi vet om det er i gang eller ikke! Så slipper vi å si fra til alle hvis vi må reise hjem atter en gang. Jeg tror jo at det snart må bli alvor, og tenker at neste gang skal jeg bli hjemme mye lengre og være helt sikker osv. Men man vet jo aldri... :-( Neste gang vurderer jeg faktisk seriøst å ha hjemmefødsel! Så får jordmora heller komme hjem til oss istedetfor at vi må stresse med pakking og ordne alt mulig mens veene pågår. Da slipper man også å lure på når man skal reise på sykehuset og evt. risikere å bli sendt hjem igjen! Det er en jordmor her i området som er veldig erfaren med hjemmefødsler nemlig. Tror jeg hadde følt meg helt trygg med henne i hvert fall, kjenner litt til henne etter hvert. Skal prøve å legge meg og sove nå, håper jeg får til å slumre litt selv om magen lever sitt eget liv og blir stram nå og da. Det gjør ikke direkte vondt, men jeg begynner jo å lure på om noe er på gang igjen da. :klø: God natt
Fibonacci Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter #273 Skrevet 21. oktober 2004 Litt lite søvn i natt, men tok det igjen på formiddagen. Murringene har ikke gjort noe mer ut av seg, kjenner at magen blir stram og vond innimellom, men mest når jeg ligger. Så det er ikke noe i nærheten av begynnende fødsel ennå er jeg redd... Nå begynner jeg å bli litt lei igjen. Skal han da aldri komme ut, den lille gutten vår? Burde jeg begynne med rundvask av huset? Skal jeg ut og grave i hagen igjen kanskje? Det er skikkelig drittvær i dag, så det er ikke så fristende å gå ut heller... Kjenner masse liv, da! :-) Det er alltid koselig. Noen ganger blir det nesten litt ubehagelig, han er veldig sterk og mageskinnet mitt er sååå stramt... Kommer nok til å savne å kose med magen når han er ute. Det blir litt rart, for magen har jo vært der så lenge nå at jeg nesten ikke husker hvordan ting var før den kom! 40 + 2
Sandra Skrevet 21. oktober 2004 #274 Skrevet 21. oktober 2004 Hei La Traviata! Skjønner så innmari godt hvordan du har det Det kommer til å bli så godt å bli ferdig nå. Så kan du holde den lille og kose så mye du vil. Får ikke sett så mye i dagbøkene her inne akkursat nå, vil ønske deg masse lykke til!!!
Fibonacci Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter #275 Skrevet 22. oktober 2004 Så var det på´n igjen da... fortsatt maserier, det blir aldri noe orden på dette her Gikk en lang tur i går, og syntes det var vondere og mer slitsomt å bevege seg. Utpå kvelden fikk jeg kraftige kynnere og mensmurringer, lurte på om noe var i ferd med å skje, men la meg og sov greit fram til kl. 6, da måtte jeg først på do og så fikk jeg sinnsykt vondt i ryggen, smerter som kom og gikk uten at jeg tenkte på å ta tiden. Jeg sto opp samtidig med mannen min og spiste litt frokost, mens vi spiste kom den verste ria jeg har kjent hittil, og vi ble usikre på om mannen burde dra på jobb eller ikke. De kom med 10-12 minutters mellomrom. Til slutt la jeg meg i badekaret, og siden de ikke var ordentlig regelmessige etter det dro mannen på jobb mens jeg prøvde å sove litt. Mens jeg lå der kom de sterkere tilbake igjen, men var ikke regelmessige i det hele tatt. Til slutt fikk jeg sove. Nå er de sjeldnere, men vonde når de står på. Dette er jo bare rot... Skal til jordmor etterpå, så får høre hva hun mener. Mannen kommer hjem tidligere så han kan kjøre meg bort dit. I dag har jeg også hatt mye diare, det skal visst være et tegn har jeg hørt? 40 + 3
Fibonacci Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter #276 Skrevet 22. oktober 2004 ...og der kom slimproppen også. Masse blankt, tykt slim med litt rosafarge. Det må da være den?
apriljente Skrevet 22. oktober 2004 #277 Skrevet 22. oktober 2004 OJ OJ OJ :o Her begynner det å skje saker og ting Håper du kommer av gårde snart. Blir godt å få det overstått vil jeg tro. Vil bare ønske deg Lykke lykke til. Innen mandag er h*n nok ute... Blir spennende å høre Klem fra smugleser'n
Fibonacci Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter #278 Skrevet 22. oktober 2004 Artig med smuglesere, Apriljente, takk for lykkeønskningene! Er tilbake fra jordmorsjekk nå, alt sto bra til og hun var helt sikker på at jeg kom til å føde i løpet av helga... Håper hun får rett! Jeg har fortsatt veldig vondt i ryggen, men riene har gitt seg foreløpig. Ga seg etter at slimproppen kom ut. Så det var vel dét kroppen min jobba med tidligere i dag! Det er så deilig at det er helg, da slipper vi å tenke på om mannen skal dra på jobb eller ikke, og han kan være hos meg hele tiden hvis det starter. Alle gode ting er tre, sa faren min etter forrige bomtur, håper vi slipper å dra hjem igjen hvis det starter opp igjen nå... Nå vil jeg snart treffe den lille luringen inni magen!
Fibonacci Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter #279 Skrevet 22. oktober 2004 Gikk tur i stad, etter det kom det mer slim (mer brunfarget, med litt blod i). Ellers er det bare sinnsykt vondt i ryggen innimellom, det er som rier, varer ganske kort og er rimelig intenst, men sitter bare i ryggen! Tror han at han skal ut der eller hva skjer? Tok noen forhåpentligvis siste magebilder i stad. Skal prøve å få lagt dem ut :-)
Nanella Skrevet 22. oktober 2004 #280 Skrevet 22. oktober 2004 Oj oj oj, dette høres lovende ut! Nå er det virkelig din tur!! Alle gode ting er tre ja så blir ikke flere bomturer nå håper jeg. Det høres så slitsomt ut å gå sånn- var ikke klar over at det kunne bli sånn jeg med maserier og masse frem og tilbake... Nei, men da krysser vi fingrene for at jordmor har rett og at lillegutt har lurt mamman og pappan sin lenge nok Godt det er helg ja så har du mannen der hele tiden. Lykke til!! Klem
Fremhevede innlegg