Veslejenta Skrevet 6. mars 2004 #141 Skrevet 6. mars 2004 Jeg har fordommer mot folk som er litt "trege". Snakker tregt, bruker lang tid på å få opp lommeboka for å finne bankkortet sitt etc. Da tenker jeg i mitt stille sinn at de, de må jo være litt trege i hjernen sin også. Men jeg vet jo at det blir helt feil, for folk med raske bevegelser behøver ikke akkurat å ha raske, smarte hjerner for det... Også har jeg litt fordommer mot enkelte afrikanere, som alltid har åpen munn. De MÅÅ jo bare være dumme.. Lurer på hvilke fordommer jeg vekker hos andre!
finnslarken Skrevet 7. mars 2004 #142 Skrevet 7. mars 2004 Er SÅ glad for at jeg ikke har noen fordommer jeg... Ja med unntak av at jeg ikke liker folk med fordommer da, det synes jeg er teit. Nei alvorlig talt - jeg jobbet 10 år i forsvaret, og den dagen jeg sluttet oppdaget jeg at jeg var full av fordommer. Var veldig sånn FrP'er, uten å ville stemt på partiet ved et valg. Heldigvis har jeg lært endel i årene som har gått, og kastet mesteparten av fordommene av meg. Det er utrolig hvor farget man blir i meninger og tanker, av de man tilbringer arbeidsdagen med. I alle fall i unge år; senere hen er man vanligvis litt mer reflektert.
Gjest Moonshadow Skrevet 22. mars 2004 #143 Skrevet 22. mars 2004 Har ikke fordommer mot noen spessielle folk men har nok litt fordommer mot det og møte sine kjære på nettet. Vet det er mange som har gjort dette og det er sikkert teit å tenke sånn. Men jeg har for meg at de som må på nett for å finne seg noen er såppas "tragiske" at de ikke kan finne noen i RL. Dette blir jo bare mer og mer vanlig så jeg må vel kanskje prøve og skifte mening om dette etter hvert. Dette er ikke ment som en diss til de her inne som eventuelt har funnet hverandre på nett.
Donnie Darko Skrevet 22. mars 2004 #144 Skrevet 22. mars 2004 Jeg syns fordommer er gøy jeg.. Selv har jeg mange forskjellige fordommer mot f.eks: Folk som er veeeldig spirituelle folk som tror på mange overnaturlige ting venstresiden av politikken. høyresiden av politikken Folk som liker pop-musikk Studenter (selv om jeg blir en selv etterhvert) "urbane" mennesker kristne muslimer jøder katolikker mormonere folk som er fanatiske folk som kjøper se & hør folk som syns filmene på tvnorge er bra folk som mener at all metallmusikk er bråk folk som ikke liker Monty python politikere bønder fiskere gamle mennesker unge mennesker middelaldrene mennesker rånere de som jobber i veivesenet de som jobber i siviladministrasjonen Folk som ikke liker Pondus arabere spanjoler italienere tyskere dansker amerikanere russere finner menn som drar alene til thailand komunister kvinner folk som liker DDE Folk som synger postgirobygget-låter på fester folk som synes at mandag er en finfin dag folk som synger luxus leverpostei-låter på fest vegetarianere/veganere/og alt det der.. Hmm.. det som sjokerer meg mest er at jeg faktisk ikke har noen fordommer mot svensker..
Gjest Hanna Skrevet 22. mars 2004 #145 Skrevet 22. mars 2004 Jeg syns fordommer er gøy jeg.. Selv har jeg mange forskjellige fordommer mot f.eks: Folk som er veeeldig spirituelle folk som tror på mange overnaturlige ting venstresiden av politikken. høyresiden av politikken Folk som liker pop-musikk Studenter (selv om jeg blir en selv etterhvert) "urbane" mennesker kristne muslimer jøder katolikker mormonerefolk som er fanatiske folk som kjøper se & hør folk som syns filmene på tvnorge er bra folk som mener at all metallmusikk er bråk folk som ikke liker Monty python politikere bønder fiskere gamle mennesker unge mennesker middelaldrene mennesker rånere de som jobber i veivesenet de som jobber i siviladministrasjonen Folk som ikke liker Pondus arabere spanjoler italienere tyskere dansker amerikanere russere finner menn som drar alene til thailand komunister kvinner folk som liker DDE Folk som synger postgirobygget-låter på fester folk som synes at mandag er en finfin dag folk som synger luxus leverpostei-låter på fest vegetarianere/veganere/og alt det der.. Hmm.. det som sjokerer meg mest er at jeg faktisk ikke har noen fordommer mot svensker.. det sier litt om hvor usikker du er donnie Skjønner ikke hva du gjør her Burde ikke du hengt på senteret med tøffegutte, ikke brukt all din maskulinitet på noe så feminint som KVINNEguiden? Som du ser synes jeg du er LATTERLIG DUM
Gjest Carter Skrevet 22. mars 2004 #146 Skrevet 22. mars 2004 Jeg syns fordommer er gøy jeg.. Selv har jeg mange forskjellige fordommer mot f.eks: Folk som er veeeldig spirituelle folk som tror på mange overnaturlige ting venstresiden av politikken. høyresiden av politikken Folk som liker pop-musikk Studenter (selv om jeg blir en selv etterhvert) "urbane" mennesker kristne muslimer jøder katolikker mormonerefolk som er fanatiske folk som kjøper se & hør folk som syns filmene på tvnorge er bra folk som mener at all metallmusikk er bråk folk som ikke liker Monty python politikere bønder fiskere gamle mennesker unge mennesker middelaldrene mennesker rånere de som jobber i veivesenet de som jobber i siviladministrasjonen Folk som ikke liker Pondus arabere spanjoler italienere tyskere dansker amerikanere russere finner menn som drar alene til thailand komunister kvinner folk som liker DDE Folk som synger postgirobygget-låter på fester folk som synes at mandag er en finfin dag folk som synger luxus leverpostei-låter på fest vegetarianere/veganere/og alt det der.. Hmm.. det som sjokerer meg mest er at jeg faktisk ikke har noen fordommer mot svensker.. det sier litt om hvor usikker du er donnie Skjønner ikke hva du gjør her Burde ikke du hengt på senteret med tøffegutte, ikke brukt all din maskulinitet på noe så feminint som KVINNEguiden? Som du ser synes jeg du er LATTERLIG DUM
Gjest Moonshadow Skrevet 22. mars 2004 #147 Skrevet 22. mars 2004 Kom på ett par ting til. Jeg har fordommer mot folk som bruker ekte pels og støtter pelsindustrien. Alle som plager dyr og barn. Bush Kjell magne bondevik Kongefamilien Karl i Hagen Høyre Rasister og nazister Fanatiske sekter Alle som hater bare for å hate, både når det gjelder mennesker og dyr. Osv osv....
Gjest Tristessa Skrevet 22. mars 2004 #148 Skrevet 22. mars 2004 Forferdelig enig med Donnie. Jeg er nok veldig fordomsfull av meg. Dette går også ut over tenåringsjenter med eldre kjærester (selv om jeg har vært/er en av dem, bare at jeg ikke går i lyserosa klær og platåsko - nok en fordom), alenemødre, tibarnsmødre, svært unge mødre, kvinner som aldri vil bli mødre og som skal være single hele livet selv om de ikke er nonner. Fjortisjenter, fullefullefulle jenter som har for korte skjørt på seg på byen (selv kan jeg godt være full, fordi jeg gjør det med campers og slitt dongeri), menn som ikke liker karrierekvinner, menn som er veldig glad i unger/hater unger, menn som aldri noensinne vil gifte seg, folk som seriøst liker Marayah Carey, jenter som ikke liker øl, gutter som ikke liker øl, voksne mennesker som er avholds og drikker brus til fine middager i stedet for noe god vin... I could go oooon!
Donnie Darko Skrevet 22. mars 2004 #149 Skrevet 22. mars 2004 det sier litt om hvor usikker du er donnie Skjønner ikke hva du gjør her Usikker!?? hadde jeg vært usikker så hadde jeg vel svart så ærlig..-DD Burde ikke du hengt på senteret med tøffegutte, Nei.. Jeg har fordommer mot dem også -DD ikke brukt all din maskulinitet på noe så feminint som KVINNEguiden? Denne skjønte jeg bare ikke?? Hvor sier jeg at jeg så utrolig maskulin at jeg ikke liker å snakke med kvinner? og det i seg selv ER jo et maskulint trekk eehh..?? kjenner da flere kvinner som er mer fordomsfull enn meg så dette har ikke noe med saken og gjøre..-DD Som du ser synes jeg du er LATTERLIG DUM "yeah well.. Who gives a damn" - DD
Tusseline Skrevet 23. mars 2004 #150 Skrevet 23. mars 2004 folk som mener at all metallmusikk er bråk Enig, Donnie! Vi står sammen! :klem2: Ellers er også jeg fæl med fordommer: -Folk som setter skolen i aller fremste rekke, og frykter verdens undergang dersom man bommer på en prøve -Folk som ikke har evnen til å uttale engelsk/amerikansk aksent -Kjipinger. Dem som sparer på hver minste krone, og er sykelig opptatt av sparing -Folk som bruker ketshup på (nesten, da) ALLE matretter! -Folk som ikke klarer å matche farger og stil, og har problemer med å oppfatte at selv om moten er slik og slik, passer den ikke ALLE -Folk som ikke liker forandringer, og står på samme ståsted hele livet -Folk med altfor høy/lav selvtillit -Titusen smilyer i et innlegg -Råning med traktorer (digre høytalere osv.) -Trance/techno -Snobber -Latskap -Overlegne folk -Falskhet -Klaging Kall meg gjerne megaprippen, men gud hvordan ting noen ganger kan gå meg på nervene!
NullHull Skrevet 24. mars 2004 #151 Skrevet 24. mars 2004 Jeg har fordommer mot folk som på død og liv må stoppe med engang de går av rulletrappa :evil: Ja enig der du! Det er vanligvis de samme som STÅR på venstreside i rulletrappa eller på rullebåndet. (Ingenting gjør meg mer stressa enn folk som hindrer meg i å komme fort nok fram )
Golosa Skrevet 24. mars 2004 #152 Skrevet 24. mars 2004 Jeg har alt for mange fordommer, her er noen av dem: - Folk som ikke leser/ser nyheter - Folk som ikke leser boeker - Folk som bare hoerer paa "kommers" musikk og ikke vet hva feks Jazz er - Folk som tror Norge er sentrum i verden - Folk som henter all sin kunnskap fra Discovery Channel - Folk som stemmer nei til EU av prinsipp, uten aa ha satt seg inn i problemstillingen - Folk som har fordommer mot folk med fordommer - Folk som alltid bare har "snille" meninger - Troendere med troenderbart og mokasiner - Rullingsroykere - Narkomane - Jenter som bruker fotballshorts i glinsende stoff - Menn med gullenke - Folk med leopardmoenstret sengetoey - Grilldress brukere og generelt campingmennesker - Folk som alltid maa finne feil hos vellykede mennesker.. osv osv osv Haaper ingen tar seg personlig naer av dette. Det er jo bare fordommer!!
Gjest Scarlet Skrevet 24. mars 2004 #153 Skrevet 24. mars 2004 Jeg har nok fordommer for enkelte jeg også som de fleste andre, men jeg prøver å ikke ha det. Fordommer er nemlig noe av det værste jeg vet, men perfekte er jo ingen av oss. Men det er forskjell på å være kritisk og å være fordomsfull. Helt naiv kan man jo ikke være heller.
Diva Skrevet 24. mars 2004 #154 Skrevet 24. mars 2004 Et par til : - Sossefruer som måler deg opp og ned på Ultra før de stjeler bæreposer og sniker i køen. - Folk med et veeeldig slapt håndtrykk,- slike irriterer meg faktisk :oops: - Parkeringsvakter som henger ved parkeringa hele dagen og bare VENTER på et "offer". Det er helt patetisk (les : lokal parkering i nabolaget)
Gjest Frigg Skrevet 25. mars 2004 #155 Skrevet 25. mars 2004 Jeg har sterke fordommer mot denne mannen. Han har tydeligvis ingen evne til å forstå hvor tøfft arbeidsmarkedet er i dag, og hvor mye som kreves av hvermann/kvinne.
VesleBråka Skrevet 25. mars 2004 #156 Skrevet 25. mars 2004 Jeg har fordommer mot: Folk som stemmer Frp Folk som har et ensidig negativt syn på USA (uten å ha giddet å satt seg særlig inn i saken - "dit skal aldri jeg reise" osv.) Folk som tror at Nei til EU-folk mener dette av latskap og vrangvilje Folk som tror at norske bønder er latpeiser som lever godt på landbrukssubsidier Shabby mødre med en sneip hengende ut av kjeften over barnevogna Gutter/menn som er stolte av å være tafatte i huset Mammagutter
Ylajali Skrevet 25. mars 2004 #157 Skrevet 25. mars 2004 Nordleninger og gamle damer som bruker bussetet vedsiden av seg til handleposen sin, eller setter seg på det ytterste når bussen er tjåkka med folk. Og mange mange fler... :oops:
Gjest Diva i.i. Skrevet 25. mars 2004 #158 Skrevet 25. mars 2004 Enda en ting ( hatt en dårlig dag i dag, så mååå bare få det ut ) : Folk som SPYTTER når de snakker! ÆSJ! Skjerpings
Gjest Poirot Skrevet 25. mars 2004 #159 Skrevet 25. mars 2004 Hehe. Det er jo forskjell på å ha fordommer mot noen og å ikke like en viss type mennesker, da!
Tante Betty Skrevet 26. mars 2004 #160 Skrevet 26. mars 2004 Fordommer? Ikke jeg nei! Men njaa kanskje...skal vi se FRP-folk, altfor velstelte og/eller pene mennesker, folk som har "funnet veien, sannheten og livet"-dvs ikke nødvendigvis kristne, men alle avarter av fanatikere, o-m-s-t-e-n-d-e-l-i-g-e personer, folk som klager på skatten OG på dårlig skole, eldreomsorg, veier osv, de som mener at alle andre enn nordmenn er suspekte snyltere, folk som liker svenskemusikk og Sputnik og sånn :oops: menn som i voksen alder fortsatt prater høyt og mye om hvor VIKTIGE de selv og hva de gjør er, kvinner som gjør det samme Tror jeg stopper der jeg, skal jeg beholde selvrespekten. Det er jo strengt tatt ingen grunn til å ha fordommer mot de velstelte, pene, omstendelige eller svenskemusikkdiggere. Skjerpings.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå