Gjest Anonymous Skrevet 16. desember 2003 #41 Skrevet 16. desember 2003 Det er ganske slitsomt å leve, jobbe med folk som har fordommer mot en selv. Mine fordommer har nok oppstått som tilsvar på andre sine fordommer mot meg, hvor jeg kommer fra, hva jeg står for osv. Egentlig er jeg en åpen person med lite fordommer - ja jeg kan bli helt oppgitt over hvilke fordommer andre kan ha mot fremmede.
Gjest Diva i.i. Skrevet 16. desember 2003 #42 Skrevet 16. desember 2003 Har fordommer i fleng jeg... Spesielt mot folk som prøver å være noe annet enn det de er, og gjøre seg mer "viktig". Jeg har fordommer mot falske mennesker. Har også fordommer mot rånere og enkelte blondiner på diskotek som skubber andre av dansegulvet og legger an på opptatte menn bare for å føler seg spesielle. Har fordommer mot endel folk "oppe i hierarkiet" fordi de ikke klarer å kommunisere godt med folk som har "lavere status". Det er håpløst å jobbe med den sorten... Jeg har også endel fordommer mot rusmisbrukere. Er ikke stolt av alle fordommene mine, men sånn er det bare. Jeg tror alle har fordommer på en eller annen måte. Tror ikke det har med selvfølelsen til folk. ( er jo ikke for å rakke ned på folk man har fordommer vel ? er jo fordi man kanskje oppfatter enkelte litt "sånn" og tror de er "litt sånn" ? Trenger ikke være en spesiell grunn...
Marble Skrevet 16. desember 2003 #43 Skrevet 16. desember 2003 Jeg har fordommer mot: - folk som roeyker hasj - folk som er voldsomt alternative - evighets studenter - rike barn - folk med stavefeil (sier IKKE at jeg aldri staver feil..) - folk med 'attitude' (braaker og hoier og er generelt noksaa teite..) - folk som aldri er uenige med noen - sikkert masse mer, men jeg vil ikke virke HELT fjern...
Donnie Darko Skrevet 16. desember 2003 #44 Skrevet 16. desember 2003 Fordommer er gøy.. Jeg har fordommer mot: Folk som ikke drikker øl De som bestiller noe annet en svart kaffe på Café De som stemmer Ap Komunepolitikere Mannlige frisører De som liker bare pop-musikk Musikere som ikke liker metall eller jazz De som IKKE liker Monty Python Kvinner som har kort rødt hår, et lodd i det ene øret og poncho Dørvakter de som tror på en hel drøss med overnaturlige ting... (healing, spådommer av noe som helst slag, spøkelser++) sikkert mye mer
Mitsi Skrevet 16. desember 2003 #45 Skrevet 16. desember 2003 Jeg er full av fordommer, og synes det er knallgøy når noen knuser dem. Jeg mener at når en åpent kan innrømme sine fordommer, er de ikke så farlige, fordi jeg er jo klar over at mine fordommer ikke stemmer, og at det jeg tenker er en veldig generalisering av mennesker som kanskje bare har et fellestrekk (henger vel egentlig sammen de to; generalisering og fordommer?) Jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg har fordommer mot: Taxisjåfører, vet jo hvor dårlig betalt det er, og klarer da ikke la vær å tenke at det er folk som ikke får andre jobber som kjører taxi. Folk som stemmer Frp Folk som baserer hele sin mening på ting de har lest i VG Folk med hvite tennissokker Ektepar i like grilldresser Damer i 40 åra, med platinableika hår. Slik kunne jeg fortsatt ei stund. Fordi om jeg har disse fordommene, betyr det ikke at jeg ikke liker eller ser ned på dem, men jeg tillegger vel dem alle felles egenskaper jeg ikke har forutsetninger å uttale meg om.
aline Skrevet 17. desember 2003 #46 Skrevet 17. desember 2003 Taxisjåfører, vet jo hvor dårlig betalt det er, og klarer da ikke la vær å tenke at det er folk som ikke får andre jobber som kjører taxi. :o Taxi er da ikke så dårlig betalt? kommer an på hvor du kjører og om du har egen bil eller kun kjører for noen, når på døgnet du kjører og hva slags bil du kjører. Kjærsten kjører taxi, og han har hatt stående tilbud om å ta over den daglige driften av ett utested som går godt. Han har også jobbet som daglig leder i en dagligvareforetning og drevet sin egen pizzaria før i tiden. Hvorfor han kjører taxi? Fordi han liker å kjøre og fordi han liker å ha en jobb som gir ham så mye kundekontakt, du kommer ut for endel rare og koselig episoder når du kjører taxi!! Bare sånn for å reagere på fordommen din altså!! :blunke:
aline Skrevet 17. desember 2003 #47 Skrevet 17. desember 2003 Fordommer er gøy.. Jeg har fordommer mot: Kvinner som har kort rødt hår, et lodd i det ene øret og poncho Dørvakter de som tror på en hel drøss med overnaturlige ting... (healing, spådommer av noe som helst slag, spøkelser++) sikkert mye mer Uuææhh.. Donnie Darko har seriøse fordommer mot aline!! :o Folk som ikke drikker øl Aline passer på disse fordommene til DD: - Folk som ikke drikker øl - De som bestiller noe annet en svart kaffe på Café - De som IKKE liker Monty Python hva slags fordommer har du om oss da?
Livets datter Skrevet 17. desember 2003 #48 Skrevet 17. desember 2003 Jeg har fordommer mot folk som tror på overnaturlige ting Da ville nok ikke du og jeg kommet så godt overens!
Gjest Joanna Skrevet 17. desember 2003 #49 Skrevet 17. desember 2003 Jeg har seriøse, alvolige fordommer mot mødre som går på byen to-tre kvelder hver helg, og lar barna sine være alene hjemme. :o Og ja, det finnes en del av de. Har også fordommer mot mennesker som aldri klarer å gjennomføre et eneste mål de setter for seg selv. :oops:
Gjest Joanna Skrevet 17. desember 2003 #51 Skrevet 17. desember 2003 Pakistanere i BMW 520i Alle menn jeg vet om har den fordommen
Arketypen Skrevet 17. desember 2003 #52 Skrevet 17. desember 2003 hehe... ja, tru hvorfor det... Og så er jeg litt fordomsfull når det kommer til de som stemmer Demokratene. ... Og de som i en alder av 25 har hatt 50 sexpartnere...
Gjest Joanna Skrevet 17. desember 2003 #53 Skrevet 17. desember 2003 hehe... ja, tru hvorfor det... .. Og hvis de i tillegg har en pen, "tydelig norsk" dame ved sin side, er det ...mumle mumle... hvor har han fått penga` a?..
Gjest Joanna Skrevet 17. desember 2003 #54 Skrevet 17. desember 2003 Har forresten også fordommer mot mennesker som er altfor frisinnet, dvs. av typen "jeg prøver alt, når som helst og hvor som helst!"
Arketypen Skrevet 17. desember 2003 #55 Skrevet 17. desember 2003 Og så har de nok stort sett rett også...
aline Skrevet 17. desember 2003 #56 Skrevet 17. desember 2003 Og hvis de i tillegg har en pen, "tydelig norsk" dame ved sin side, er det ...mumle mumle... hvor har han fått penga` a?.. og jeg har litt fordommer mot folk som mumler slikt om noe de overhode ikke aner bakgrunnen for!!!
aline Skrevet 17. desember 2003 #57 Skrevet 17. desember 2003 Og så har de nok stort sett rett også... hvem har stort sett rett?
Gjest gjest1 Skrevet 17. desember 2003 #58 Skrevet 17. desember 2003 Taxisjåfører. Tar taxi hver eneste dag i ukedagene, og uansett hvor mange jeg møter virker det som de er like dumme alle sammen. Bil, bil, bil, bil, bil.. Politiske diskusjoner er håpløse, for de kjenner ikke forskjellen på Siv Jensen og Kristin Halvorsen. Jeg får kjeft om jeg ikke står utenfor døra i 10 minus og venter. Jeg har blitt kalt dum og de har sagt jeg skal "holde kjeft" - og uten noen grunn som jeg kan se. (En diskusjon som er saklig, trenger ikke føre til en krangel, selv om jeg er uenig i det han mener.) Dessuten vedder jeg på at 90% av de som kjører taxi stemmer enten Frp eller Høyre.. Også er det alt for mange frekke sjåfører som begynner å ringe til noen når jeg forsøker å føre en samtale. Jeg er så lei. Har til og med måttet kjøre med en mann i et halvt år, fram og tilbake fra skolen, som fortalte meg at jeg var så flink og snill og pen og blablaba. Uten at han kjente meg. Og det siste han sa før ferien var: "Nå trenger jeg ikke å tenke på deg når jeg har lagt meg.. holdt jeg på å si." HAN SA det jo! Mulig jeg er teit, og jeg skal ikke sette noen i bås, men flertallet oppfører seg så jævlig dumt. Kanskje er det bare jeg som er dum? Uansett... Har altså fordommer mot de som stemmer Frp og Høyre også. Dessuten har jeg fordommer mot folk som reiser skokk aleine til syden, særlig menn i 40-åra, med digre briller, ølmage og som sitter på samme restaurant hver eneste kveld. Ingen bør fortelle meg at de ikke har noen fordommer i det hele tatt i hvert fall... for det tror jeg ikke noe på.
Gjest GreenSky Skrevet 17. desember 2003 #59 Skrevet 17. desember 2003 Fordommer er gøy.. Jeg har fordommer mot: Folk som ikke drikker øl De som bestiller noe annet en svart kaffe på Café De som stemmer Ap Komunepolitikere Mannlige frisører De som liker bare pop-musikk Musikere som ikke liker metall eller jazz De som IKKE liker Monty Python Kvinner som har kort rødt hår, et lodd i det ene øret og poncho Dørvakter de som tror på en hel drøss med overnaturlige ting... (healing, spådommer av noe som helst slag, spøkelser++) sikkert mye mer Oj, nå ble jeg skikkelig vonbråten! Jeg drikker te og svart kaffe på cafe´. (er allergisk mot melk) Stemmer på AP Er ikke dørvakt men vekter, det er jo beslekta yrke... Og jeg tror på overnaturlige ting (men ikke spådommer da, håper jeg får litt kred for det. ) Monty Python er teit Og som det ikke er nok, er jeg er også vegetarianer. (Du glemte visst å føre vegetarianere opp på lista di, men jeg vet jo at du synes vi er hyklere, så... ) Huff og huff! Tenker diskusjonene på fredag kommer til å bli rødglødende, ja.
Gjest GreenSky Skrevet 17. desember 2003 #60 Skrevet 17. desember 2003 Taxisjåfører er da ikke så ille...? Har møtt både hyggelige og ekle sjåfører. En finner da alle mennesketype-kategorier blandt dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå