Gå til innhold

Har du fordommer mot noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fordommer mot:

*radmagre hubbabubba-tyggende tenåringer, med buksekanten laaaaangt nedenfor g-strengtrusekanten ...og som i tillegg skal "hjelpe" meg på bensinstasjoner!

*folk som går i pels

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er galt med å drikke cognac til 1500 kr. flasken eller eie en dyr bil om man har økonomi til det.

Vestkant-damer? Hva er det de representerer som er så forferdelig kontra Østkant-damer?

Æh... les overskriften en gang til er du snill... :roll:

Det er snakk om FORDOMMER her... ikke ting vi seriøst mener...

Grunenn til at jeg har fordommer mot dyre biler og kjempedyr konjakk er at jeg synes det ser latterlig ut å kaste penger ut gjennom vinduet. Og selv om det jo strengt tatt er opp til hver enkelt hvordan man bruker pengene sine så sitter jeg i mitt stille sinn og tenker "er du helt idiot... sjekk verdisynet ditt..." Og jeg VET at vedkommende kanskje gir en halv mill til frelsesarmeen for alt jeg vet... men denne diskusjonen handler altså om FORDOMMER... ikke fakta.

(Og bare så det er sagt så er jeg ikke noen østkant-dame, jeg bor ikke en gang i Oslo. )

Jeg ønsker ikke at noen av mine barn skal gifte seg/etablere seg med en partner av muslimsk opprinnelse, men det betyr ikke at jeg har fordommer mot muslimer.

Nehei nei... i alle fall ingen du vil vedkjenne deg...

:hoho::murvegg:

Skrevet

Har en fordom jeg: mot kvinner som ikke vil ha barn. Merker at jeg tillegger dem en rekke negative egenskaper!

Gjest sexysadie
Skrevet

la flaca

Takk for det.

men noen ganger finner man ikke en fyr og få barn med, og så er det jo slik at man skal jo ikke lure noen......

Skrevet
Har en fordom jeg: mot kvinner som ikke vil ha barn.

Ikke VIL = ikke KAN? Får ikke det til å stemme jeg...

Jeg snakker om kvinnene som har tatt standpuktet "jeg ønsker ikke barn i livet mitt", uansett utenforliggende årsaker. Det utelukker altså kvinner som ikke har funnet en mann de ønsker å få barn med, ufrivillig barnløshet og alle mulige andre omstendigheter som gjør at noen kvinner ikke har barn og ikke får barn (men likevel VIL HA barn).

Var det oppklarende? :wink:

Gjest sexysadie
Skrevet

Ikke VIL = ikke KAN? Får ikke det til å stemme jeg...

Jeg snakker om kvinnene som har tatt standpuktet "jeg ønsker ikke barn i livet mitt", uansett utenforliggende årsaker. Det utelukker altså kvinner som ikke har funnet en mann de ønsker å få barn med, ufrivillig barnløshet og alle mulige andre omstendigheter som gjør at noen kvinner ikke har barn og ikke får barn (men likevel VIL HA barn).

Var det oppklarende? :wink:

mnjaaaa

Jeg vil ikke ha barn før jeg treffe en fyr jeg kan tenke meg å få barn med.

Skrevet

Æh... les overskriften en gang til er du snill... :roll:

Det er snakk om FORDOMMER her... ikke ting vi seriøst mener...

Grunenn til at jeg har fordommer mot dyre biler og kjempedyr konjakk er at jeg synes det ser latterlig ut å kaste penger ut gjennom vinduet. Og selv om det jo strengt tatt er opp til hver enkelt hvordan man bruker pengene sine så sitter jeg i mitt stille sinn og tenker "er du helt idiot... sjekk verdisynet ditt..." Og jeg VET at vedkommende kanskje gir en halv mill til frelsesarmeen for alt jeg vet... men denne diskusjonen handler altså om FORDOMMER... ikke fakta.

(Og bare så det er sagt så er jeg ikke noen østkant-dame, jeg bor ikke en gang i Oslo. )

Jeg trodde faktisk at fordommer er noe vi innerst inne mener, men ikke gjerne snakker så høyt om. Mao. seriøse tanker bygget på det vi mener er fakta.

Faktisk var jeg også så utrolig dum at jeg mente at disse fordommene kan komme av at man bla. er preget fra oppvekst, miljø og erfaringer.

PS. Det står faktisk under avataren din at du har bosted i Oslo.

Det er meg forøvrig klinkende likegyldig hvor du bor.

Skrevet

Kjempefordomsfull mot folk som skryter av alt de eier!!

...og i tillegg forventer at folk skal synes det er såååå flott!!

(de fleste som faktisk har mer enn gjennomsnittet, tier om det)

Skrevet

Jeg har fordommer mot folk som har fordommer mot de som stemmer Frp. Jeg er så fordomsfull at jeg ikke tror de har giddet å lese partiprogrammet. Videre har jeg fordommer mot de som står 2 i bredden i rulletrapper, og de som ikke vet hvor magnetstipen er i køen på KIVi.

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg har fordommer mot de som slafser tyggis, og de som ikke kan dobbeltkonsonat, og/å, de som skriver værst, aldrig og så videre. Sorry, dyslektikere!

Har fordommer mot blackmetalfolk også.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har fordommer mot folk som tror at et nytt barn vil redde forholdet, eller de som kun tror at man blir lykkelig hvis man har barn i livet sitt.

Gjest Embla s
Skrevet

Går det ann å ha fordommer mot fordommer?

Har masse fordommer, men orker ikke å ramse de opp, blir for flau over meg selv :oops:

Gjest Gjesteanda
Skrevet
Jeg har fordommer mot de som ikke kan dobbeltkonsonat, og/å, de som skriver værst, aldrig og så videre. Sorry, dyslektikere!

Jeg har fordommer mot folk som ikke kan skrive rett, enda de dømmer andre for det!!!

Feks. dobbeltkonsonat!!

Sorry!!!

Gjest Jestine
Skrevet
Jeg har fordommer mot folk som tror på overnaturlige ting, jeg anser dem nesten for litt mindre intelligente. Bare tåpelig selvsagt, for jeg kan like en person frem til h*n kommer inn på det temaet!

quote]

Jeg har fordommer mot uttalelser som denne.

Skrevet

DOBBEL(T)KONSONANT staves UTEN "T" Det er som hos KIVI: "Dobbel(t) pris tilbake, hvis du ikke er fornøyd" Var jeg ikke fornøyd med priset?

Prisen tilsier at T-en ikke skal være der. Fordomsfull, jeg?

Skrevet
DOBBEL(T)KONSONANT staves UTEN "T" Det er som hos KIVI: "Dobbel(t) pris tilbake, hvis du ikke er fornøyd" Var jeg ikke fornøyd med priset?

Prisen tilsier at T-en ikke skal være der. Fordomsfull, jeg?

Mens vi er i gang :

Kivi skrives Kiwi!!!! :ler:

Jeg har en fordom til :

Fjortiser ( og ikke minst voksne! ) som sier sjøpe til kjøpe, sjylling til kylling, sjino til kino, sjole til kjole osv osv. Dere skjønner sikkert tegninga ;-)

Dette er noe av det mer irriterende som er.

Det som er hakket mer irriterende, er at noen "forskere" for en tid tilbake mente at denne formen å snakke på, ville bli vanlig og akseptert. Det skulle angivelig bli godtatt og vel så det :o

::sjokk::

Gjest Anonymous
Skrevet

Skjønner ikke poenget med å bli provosert av andres fordommer. Det er jo bare en følelse man har om noe/noen, som er basert på begrenset kunnskap om det. Dersom de stadig føler for å uttale seg om det derimot, kan jeg forstå

Alle har fordommer mot noen ting/ folk. Noe annet er ganske naivt å tro. Det er slik hjernen fungerer. Den årsaksforklarer og kategoriserer ting.

• 1 måned senere...
Gjest patrick
Skrevet

Er det egentlig så galt å ha noen fordommer, da? Man generaliserer litt på bakgrunn av tidligere erfaringer, det er uunngåelig. Noen ganger er det til og med nyttig. Jeg er full av fordommer mot berusede personer med samekniv. Og gjett om det sparer meg for mye trøbbel.....

Skrevet

Jeg har stoer fordommer (med rot i oppveksten i en liten Telemark-kommune) mot "mobil-bærter" og rånere. Og særlig de rånerne som enda ikke er gamle nok til å ta lappen, og som derfor råner rundt i traktoren... Opp og ned gata. Rundt og rundt i rundkjøringa..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...