Gå til innhold

Har du fordommer mot noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, jeg har mer fordommer enn jeg trodde :oops: Fint nyttårsforsett å kvitte seg med noen av dem kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Må si meg litt enig med Greensky... Oppfatter mange ikke-Osloboere som personer med navlen mye nærmere øynene sine enn Oslofolk.

Syns Oslo-folk preges av hastverk - alt skal gå så fort.

Utover det plages de nok mest av at Stortinget ligger der, mange store aviser har tilholdssted der og mye skjer der. Dermed blir Oslo mer omtalt enn andre steder, og de som bor andre steder blir til tider kanskje bittelittegranne misunnelige?

:ler: *rekker tunge* :eeeh: Den betraktningen var jo bare SÅ typisk Oslo-boer da...

Det er da ingen bergensere som går rundt og tror at andre er misunnlige på dem fordi de er så heldig å bo i Bergen. Men Oslo-folk - de går automatisk ut i fra at alle andre ønsker seg til Oslo, men må ta til takke med Bergen, Tromsø og Trondheim og andre bygder. Oslo er jo i virkeligheten bare en liten fjert i internasjonal målestokk, så det blir litt komisk... :ler:

Skrevet

Ja, har nok dessverre noen fordommer ja...

* RÅNERE... Er selv fra en "råneby", og haaaater det! GUD! Er det MULIG å ikke skjønne hvor teite de virker??? Får helt makk jeg... Vrir meg i skam på deres vegne hver gang en rånebil med bassen på full guffe kommer forbi! Gjerne svenske danseband eller 5-10 år gammel liste-dance da for sikkerhets skyld. Det sier etter min mening faktisk mye om en person når den største interessen hans/hennes er biler og stereoanlegg og kjøre opp og ned og blinke på hverandre hele kvelden.... URK! Hater at byen min som faktisk er helt OK er kjent for dette - og det verste er at rånerne er stolt av det! jaja...

* Overvektige folk som klager over utseendet sitt og samtidig dytter i seg bare bulemat og brus, og aldri trener... Har selvfølgelig overhodet INGENTING i mot overvektige generelt, men har nok litt fordommer mot viljesvake mennesker. Beklager...

* Jenter som virker som de lever kun på andres oppmerksomhet. Åh... Det er bare så patetisk. Ser alltid noen når jeg er ute, blir helt kvalm jeg.

* Bingomennesker... Har nok noe med at alle de jeg har truffet som går på bingo er gjerne uføretrygdet/arbeidsledige, oftest uten tiltak og interesser forøvrig og storrøykere. Har aldri vært på bingo selv da, men uff... Bingo... Klinger ikke bra i mine ører nei.

* Dårlig språk. Om det gjelder SMS, chatting, innlegg, whatever - sier selvfølgelig ikke at jeg aldri gjør feil selv (!) men jeg er hvertfall nøye på det og vil at det skal se riktig ut.

(Måtte lese gjennom en ekstra gang nå :sjarmor: )

Hmmm... Er sikkert flere, men kommer ikke på dem nå (heldigvis?) :wink:

Skrevet

Jeg er så lei meg på egne vegne: Jeg har fordommer mot Celina Midelfart..... Det kjente jeg på meg når jeg så henne snakke på TV her om dagen om bedrifters samfunnsansvar og disse bedriftspakkene de selger vedr. skolebygging.... Jeg kjente at jeg hadde store problemer med å ta henne alvorlig. Hun er rett og slett for blond og vakker... men egentlig var det de tilgjorte håndbevegelsene hennes om satte meg helt ut...

Men: jeg vet om det, og fornuften i meg sier at det skulle vel bare mangle at hun ikke er det dyktig og fornuftig menneske, samtidig som hun er pen...!

• 3 uker senere...
Gjest gjest1
Skrevet
Jeg har fordommer mot folk som tror på overnaturlige ting' date=' jeg anser dem nesten for litt mindre intelligente. Bare tåpelig selvsagt, for jeg kan like en person frem til h*n kommer inn på det temaet![/quote']

:ler:

Jeg har fordommer mot folk som ikke er åpne for at det finnes mer mellom himmel og jord enn vi kan se.... De tror jo åpenbart av folk juger om ting de har opplevd.

Skrevet

Dørvakter, parkeringsvakter, vektere, politifolk, veldig vellykkede mennesker, vegetarianere, avholdsfolk, folk som tror på overnaturlige fenomener, RV-ere, folk som ikke følger med i nyhetsbildet, folk som ikke har TV.

Skrevet
Dørvakter' date=' parkeringsvakter, vektere, politifolk, veldig vellykkede mennesker, vegetarianere, avholdsfolk, folk som tror på overnaturlige fenomener, RV-ere, folk som ikke følger med i nyhetsbildet, folk som ikke har TV.[/quote']

Oi! :o

Skrevet

Bare av nysgjerrighet, Mann40, hva er galt med avholdsfolk?

Og for the record, jeg drikker selv. Jeg bare lurer på hvorfor?

Skrevet
Bare av nysgjerrighet, Mann40, hva er galt med avholdsfolk?

Og for the record, jeg drikker selv. Jeg bare lurer på hvorfor?

Jeg tok ikke denne oppramsingen så veldig alvorlig og syntes det var morsomt å ta litt hardt i. Når jeg tok med avholdsfolk var det fordi jeg selv setter stor pris på fyll, en interesse jeg ikke kan dele med avholdsfolk. De blir derfor litt fjernere for meg enn folk som drikker. Jeg mener ikke at det er noe galt med dem, de burde kanskje ikke stått på listen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har fordommer mot folk som har fordommer mot andre.

Gjest Randabergmann22
Skrevet

Jeg har fordommer mot folk som stemmer krf og innvandrere.

Gjest GreenSky
Skrevet
Dørvakter' date=' parkeringsvakter, vektere, politifolk, veldig vellykkede mennesker, vegetarianere, avholdsfolk, folk som tror på overnaturlige fenomener, RV-ere, folk som ikke følger med i nyhetsbildet, folk som ikke har TV.[/quote']

Shit! Og jeg som er vekter, vegetarianer OG tror på overnaturlige fenomener. Dessuten er jeg ganske velykket, synes jeg. Og TV har jeg heller ikke. Nei, vi kommer nok ikke til å gå overens. :ler:

Gjest Adessón
Skrevet

I det selskapet passer nok ikke jeg heller inn, vegetarianer som jeg også er. Selv syns jeg kjøttetere virker litt, tja, usiviliserte :wink:

Gjest GreenSky
Skrevet
I det selskapet passer nok ikke jeg heller inn' date=' vegetarianer som jeg også er. Selv syns jeg kjøttetere virker litt, tja, usiviliserte :wink:[/quote']

Skal vi starte en vegetar-klubb? :kul:

• 2 uker senere...
Gjest Anonymjente18
Skrevet

Må innrømme jeg har litt fordommer mot 'pene' jenter. Har opplevd at alt for mange av de er selvopptatte og bitchy. Blir overrasket når de er snille.

Ligger litt sjalusi bak denne fordommen. :oops:

Skrevet

Hvor SKAl jeg begynne:

- Folk som har "gammedagse" fordommer (rasistiske, homofobe)

- Folk som ser verden i svart hvitt og overskrifter

- Folk som bruker mye penger på overfladiske ting

(Konjakk til 1500 kroner ekstrem-dyr bil o.s.v)

- Vestkant-damer

og MYE mer

Skrevet

Folk som kommer på KG for å få sympati når de egentlig bare er på en ego-trip. :roll:

Skrevet

- Folk som bruker mye penger på overfladiske ting

(Konjakk til 1500 kroner ekstrem-dyr bil o.s.v)

- Vestkant-damer

og MYE mer

Hva er galt med å drikke cognac til 1500 kr. flasken eller eie en dyr bil om man har økonomi til det.

Vestkant-damer? Hva er det de representerer som er så forferdelig kontra Østkant-damer?

Kansje det er noe i det gamle ordtaket som sier at sjalusien er større enn kjønnsdriften i Norge. :ler:

Jeg ønsker ikke at noen av mine barn skal gifte seg/etablere seg med en partner av muslimsk opprinnelse, men det betyr ikke at jeg har fordommer mot muslimer. Bare det enkle faktum at det beste er å finne seg en livspartner av samme kultur som enn selv. :roll:

Skrevet

Jeg har fordommer mot gladkristne folk som mener de er så skinn-hellige. Sånne "haleluja-jesus-elsker-meg-folk" får jeg frysninger av. "Vanlige" kristne har jeg ikke noe imot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...