Gå til innhold

Auds rede


Aud Long

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde en deilig ferie. Fikk reist litt til pappa og co og slappet av med mann og barn.

Det var en etterlengtet lærerferie. Og nå er det jammen ikke så skrekkelig lenge igjen til påskeferien - dette ser jeg lyst på! :)

Får en rolig uke nå, deilig. Har vært på trening akkurat, gikk rolig for seg, trente litt over en halvtime, mest ellipsemaskin og litt planke- og matteøvelser. Kjenner snillere rygg allerede! :)

Hvordan er det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min rygg krangler også om dagen. Har fått konstatert bekkenløsning og venter på time hos fysio. Kroppen blir glad når jeg tar meg tid til litt jevnlig yoga, i tillegg til forsiktige styrkeøvelser. Håper du får holdt "vondter" og plager på avstand, og at det ikke blir verre! Er det slik at du er lærer? Da må du vel passe på og ikke overbelaste kroppen på jobb, skulle jeg tro? Særlig med en to-åring hjemme i tillegg!

Nå er snart påsken her :hoppe: Og lysere dager for hver da som går. Det er godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på UL ja - og fått meg en overraskelse...

Jada, - det er fremdeles en der inne. Men det var ingen jente - det var jammen en gutt til :).

Blir stas da, kjekt med en til av de som vi "kan". Samtidig hadde det vært gøy med jente - også av den grunn at jeg kunne kjøpt litt jålete ting vi egentlig ikke trenger. Med gutt så har vi jo egentlig alt, hehe ;).

Er lærer ja, kjente det litt noen dager i sist uke, ikke så ille i dag. Merker jeg må være flinkere å sette meg ned - i stedet for å stå og "henge" over elevene når jeg skal gi respons på arbeid på skjermen deres o.l. Har begynt å fortelle det til litt elevgrupper også, syns det er realt å ha det på det rene.

I dag er det 3 mnd til permisjonen starter! DVS: Har 4-5 uker avspassering/lærerferie først! :)

Beklager at jeg glemte å oppdatere her inne etter UL - var en litt travel uke sist uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takktakk! :) Tilogmed halveis nå :). Nå har jeg begynt å kose meg mer og glede meg mer over graviditeten. Har vært sliten/hatt en del å gjøre - nå kjenner jeg meg i finere form og er lettere til sinns! Og det hjelper nok på med litt lys ute og. Det er jammen brukbart nå om våren med hyppigere lærerferier! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Deilige lærerferie! :) Vi har lille i barnehagen - kortdag. Hjemme kombinerer jeg sofakos med treg lunsj, te, og ymse husprosjekter som klesvask, brette klutvasken, og ikke minst å rydde og vaske i kjøleskapet.

I morgen drar vi på hyttetur et par timers kjøring herfra. Skal pakke som smått og kanskje bake litt - og lage eggesalat - nam! :)

Får se om jeg legger inn litt jobbing også, men spørs om det ikke blir senere! );).

Mandag er min travleste dag i uka, deilig å slippe den første mandagen etter påske nå - og flere ut i mai også. Deilig. Så det er faktisk ikke all verdens farlig om jeg ikke jobber noe i påska. Tirsdagene har jeg bare en time undervisning - deilig! :)

Hadde unna et par retterunder rett før påska.

Håper dere får en deilig påske! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat i ferietider angrar eg litt på at eg ikkje jobbar som lærar likevel. Men alle andre dagar er eg lykkelig over valget mitt, så då er vel ikkje yrkesvalget heilt feil likevel, på tross av "berre" fem veker ferie. ;)

Håper du har ei fin påske og at de ikkje snør inne på hytta. :gjeiper:

:kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, nå er formen ganske så fin. Lite plager. Kjenner det en del i ryggen - nede, så varmeflaska og vanngym er gode venner.

Var inne på sjekk nylig på sykehuset, med mistanke om at jeg lakk fostervann, men alt var i skjønneste orden. Godt å bli tatt på alvor og sjekka uansett.

Nå er det bare et par uker til lille er sterk nok til å klare seg på utsida, men hold deg inne der til 23. juli og utover, vennenmin! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så bra du ble tatt på alvor :jepp: Høres skummelt ut å frykte lekkasje av fostervann. Det er så mange ting som plutselig blir skummelt og potensielt farlig :sjenert: Jeg strevde med at jeg ikke kjente liv en dag. Men da jeg på kvelden la meg ned og SÅ på magen hoppet og spratt den :fnise: Problemet er at mageskinnet strekkes så fælt at sviingen i huden "skjulte" sparkene :gjeiper:

Tenk at de nærmer seg sterke nok til å greie seg på utsiden. En av de små barna på Beretninger om begynnelser var vel ca 25 uker ved fødsel? Jeg ble så rørt av de programmene. Tårene rant, og jeg føler virkelig at jeg er heldig som (hvert fall tilsynelatende) har en frisk og sprek gutt i magen :hjerte:

:hjerte: Varmeflaske :hjerte:

Verden ville vært et dårligere sted uten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinker:

Innom og oppdaterer meg.

Lillebror har vokst siden jeg var innom her sist! :jepp:

Trodde et øyeblikk at du ventet flere enn en da du skrev at ul bød på en overraskelse! Velkommen i klubben tenkte jeg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det var ikke så veldig spennende overraskelse UL bød på - egentlig.

Jeg hadde - veldig rart - skikkelig tvillingfølelse i svangerskapet. Var på tidlig UL og ordinær UL og var begge gangene sikker på at det kom til å være to. Selv om det ikke skal gå an at det har blitt en til mellom de to UL-ene.

Jeg har ennå ikke oppdatert tickeren, står Litamor? og et par dager for mye i forhold til terminen som ble fastsatt på UL.

Ikke så lenge til jeg skal på sukkerbelastning - eller hva det heter. Jeg ble skikkelig fornærmet på første kontroll. Vekta mi - og min BMI er akkurat i grenselandet i forhold til at alle med BMI over 27 eller 28 (rundt der) skal ta sukkerbelatningstest ca uke 27 pga. økt sjans for svangerskapsdiabetes.

Sånn var det ikke sist, så jeg følte meg så stor og ufresh da jeg fikk beskjed om å ta den. Hadde ikke hørt om den, så ble overrasket. Men det er jo bare bra med de kontrollene som en kan få, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det du skal på Glukosebelastning? Håper alt ser bra ut på den :Nikke:

JEg føler forresten at du er på vei til å ta meg igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på glukosebelastning! Håper alt er som det bør :jepp:

Om ikke annet er det en ekstra kontroll på at alt er som det bør! Jeg følges opp ekstra pga kronisk sykdom, og kan ikke forstå at andre slår seg til ro med kun "vanlig" oppfølging. Det er jo så lite :fnise:

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...