Gå til innhold

Auds rede


Aud Long

Anbefalte innlegg

Du skal få se bilde, Synne M! :) Legger det kanskje ikke direkte her.

Blir spennende, 20 timer igjen til UL. Kryssekrysse, kvalmen er ikke noe å si noe på i alle fall.

Føler meg rimelig sjaber, spurte mannen om det var riktig på denne måten sist gang, så ille... Svar: "- Du er verre nå. eeeh, du HAR det verre nå" hihi. Rask redning ;).

Har sovet en time dupp etter middag i går og i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlig at alt er bra med lilleprikk :) Har noen bilder av vår lille fra 9+2, kompis synes klumpen ligner på en delfin :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fikk litt fiskefeeling, men var utrolig morsomt å se hender, føtter og litt fingre! :) Utrolig at så mye er klart så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk også se fingeranleggene på den ul-en, det er fantastisk at det går an å se så mye så tidlig ja :Nikke:

Blir det flere ul på dere før den ordinære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre det skjer noe ekstraordinært - så blir det ikke før den ordinære. Skal ikke til jordmor før 12+2, så håper det ikke gjør det vanskelig å få UL til rett tid ;).

Herlig med sniktitt. Sist svangerskap fikk jeg mange UL - var med i forskningsstudie :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inn og jubler litt - 10+0 i dag, det vil si at jeg starter i den 11. uke.

Kvalmen er ennå her - lurer på om den har blitt pittelitt bedre siste dagene, hjelper kanskje å ha hatt helg og ikke være første jobbuke etter ferien?

Dette blir litt travel uke - med karaktersetting av halvårskarakterer. Men jeg kan juble litt: 54 down - 19 to go! :) Satser på å få dem ferdig til torsdag - frist fredag.

Ellers jobber jeg med å prøve å ikke stresse, stressa en del i høst. Føler jeg får det til på et vis, det hjelper jo på å ha en liten frosk i magen, da MÅ jeg bare roe han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inn og jubler litt - 10+0 i dag, det vil si at jeg starter i den 11. uke.

Kvalmen er ennå her - lurer på om den har blitt pittelitt bedre siste dagene, hjelper kanskje å ha hatt helg og ikke være første jobbuke etter ferien?

Dette blir litt travel uke - med karaktersetting av halvårskarakterer. Men jeg kan juble litt: 54 down - 19 to go! :) Satser på å få dem ferdig til torsdag - frist fredag.

Ellers jobber jeg med å prøve å ikke stresse, stressa en del i høst. Føler jeg får det til på et vis, det hjelper jo på å ha en liten frosk i magen, da MÅ jeg bare roe han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

Gratulerer med 10 uker(vel sent :flau: ), nå nærmer du deg vel de magiske 12ukene? Hvordan går det med kvalmen?

Håper halvtårskaraktersettingen gikk bra, og at helgen er god :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, rhubarb! :) (Har du dagbok?)

I morgen er 12 fulle uker i boks - og kan starte i den 13. uka - Det blir herlig.

Første kontroll blir torsdag denne uka.

Kvalmen slipper litt taket - det er herlig.

Kjenner det godt i ligamentene når jeg hoster + en kropp som eser litt - kveldsmage spesielt - så har en del tegn og symptomer selv om jeg ikke sliter like mye kvalmen :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det hos legen?

Jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen din av kroppen. Det stikker når jeg hoster, nyser osv. Og magen er SVÆR om kvelden :haar: Greier ikke lenger holde inn magen...

Så fint at kvalmen er på retur. Jeg har fått en helt annen hverdag etter at kvalmen ga seg :hoppendeglad:

Har ingen dagbok, det kommer kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fint til legen. Ble ikke lyttet etter hjerteslag eller tatt symfysemål dog - kanskje tidlig. Var jo førstekontroll, så var litt formelle ting vi måtte ordne.

Fikk sendt bestilling på UL - så håper det kommer innkalling om noen uker. Skal reise bort akkurat i de dagene det kan være - så greit å ha litt tid så jeg kan be om et anna tidspunkt.

Fremdeles fin kvalme - brekker meg da en del - til mugget brød f.eks - helt krise, hehe.

Følelsesmessig er jeg høyt og lavt.

Sist uke var så utrolig travel - mest jobbrelatert + hele kula forkjøla - så da var jeg veldig sliten da lørdag kom. Godt å være på plussida om søndagen - og i dag fikk jeg endelig kommet meg på trening - ei svømmeøkt.

Må passe på ryggen, har litt vondter i korsryggen innimellom.

Føles bra å være på plussida, skal gjøre det jeg kan for å holde meg i passe positiv fart :).

Sist uke når jeg var sliten og nede var det ikke måte på ting jeg ikke så for meg å få til/få gjort. Nå er det motsatt ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Takk for det. Har litt mer energi - utrolig. Endelig kommet meg på trening også - det går rolig for seg, skal jeg si dere. 20 min ellipsemaskin - og et par minutter planke/matteøvelser. Småsliter litt med korsryggen - så godt å få være på trening å få forebygget litt ;).

Oppdaterer mer senere, nå blir det litt Big Bang Theory med gubben før kvelden tar meg :).

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey, ennå en uke med litt mer energi, utrolig deilig! :) Hjelper bra på at toåringen faktisk sover om kveldene og sovner i god tid. Sist uke og rundt helga var det en del seeene kvelder og overtrøtt gutt som fikk jeksler. Mye roligere gutt nå. Da blir det roligere mamma også.

I overskuddsbølgen fikk jeg i går både trent og bakt brød. Har ikke bakt brød på flere måneder, er ikke så mye arbeid - men som oppleves veldig som tiltak - og prioriteres fort ned.

Jeg får energi av å ha energi, altså å holde meg i gang og tenke at jeg har mer energi. Tankens kraft er stor.

Bare å holde ut uka, vinterferie til helga. Nå begynner kollegene mine å bli slitne, og det trekker litt ned å høre slitne folk, blir nesten sliten av det selv :P.

Starter i uke 16 i dag, yey! :) 27 dager til UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med ekstra energi. Om du har noko til overs, kan eg alltids ta imot overskuddslageret. Her er det mangel på den slags. Og eg er ikkje eingong gravid... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...