Gå til innhold

Auds rede

Aud Long

Anbefalte innlegg

Takk for det, :klemmer:

Jeg skal i morgen. Har gjort klart en liten jobbehaug som jeg kan sysle med mens jeg venter på at kroppen skal kose seg med sukkerblandinga! :)

Ellers er form og humør ganske bra for tid, endelig oppe i 2-3 treningsøkter i uka. Jeg føler meg så kvikk av å være litt kvikk! :D

En god sirkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gikk bare bra å ta den testen. Smakte ikke vondt, men var veldig søtt, da. Satt en time å leka med telefonen min mens jeg venta, og den andre på litt forefallende retting, så vips var det gått to timer.

Om å gjøre å ikke tenke på at det var litt kvalmende etterpå, eller at det hadde vært godt med kaldt, friskt vann ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra at belastningen gikk fint! Har hørt man kan bli skikkelig kvalm og uvel av den...

Håper helgen var fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :)

Håper dere får en fin syttende mai. Vi skal ha en rolig 17. mai, besøke svigers og kanskje titte litt på tog.

Skal ikke bake noe/lage noe - deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Jeg lever altså. Er bare ikke så flink å skrive her inne for tida. Mageboer vokser og gir livstegn fra seg. Merkes godt når han snur litt på seg.

Føler meg fremdeles ganske kvikk og fin. Har vært litt rush på jobb, men nå blir det rolig - og sommerferien nærmer seg enormt!

Klarer å trene ganske greit for tida, vanngym er tingen.

Litt mer alenetid med poden vår for tida, mannen har det veldig travelt nå og et par uker frem i tid, etter det blir det roligere.

Opp 4.5 kg fra startvekt nå - og prøver som fy å stagge sukkerhungeren min. Men jeg skal innrømme at jeg akkurat har slukt en krokanrull... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4.5 fra startvekt er ikke noe, når jeg var like langt som deg var jeg i alle fall på +12 og når er det +16...

Det skal nok bli godt med sommerferie :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på 75 i startvekt - så hadde litt å tære på. Sist gang var jeg vel opp 10 samlet sett - men fødte nesten tre uker før termin.

Ut fra et av gravidbildene dine, pusilus, er du jo så nett og lekker, så da må du nesten få litt ekstra for babyen å spise av igjen etterpå.

Jeg gikk faktisk ned til ca 70 ila. et år etter sist fødsel. Håper jeg klarer å komme under startvekta nå på sikt i alle fall. Har trivselvekt 70-75 tenker jeg :).

Nå begynner magen å stå skikkelig ut. Bekkenet/ryggen verker, og i dag har jeg vagget og kosa meg med varmeflaska.

Blir godt med sommerferien jeg kan ta litt over neste helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det godt på beina nå at det er mange ekstra kilo å ha med seg, men satser på at det bedrer seg litt når Lita kommer ut om en måneds tid :)

Håper varmeflasken lindret litt, jeg lengter etter et badekar med halvlunkent vann og en natt med god søvn uten dotur *drømme*

Fem arbeidsdager igjen på meg, og det skal bli godt når de er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En natt uten do-turer *drømmer* :fnise:

Jeg bruker også varmeflaske flittig for tiden. Er så godt med varme i korsryggen, synes jeg! Håper selv på en boost i vektnedgang når knotten er ute, har en del å tære på i utgangspunktet og har gått opp mye i vekt fram til nå :eeeh: . Men men, det orker jeg ikke ta inn over meg helt enda :sjenert: Men når han er ute, DA skal det bli andre boller :sminkedokke: (Optimisme lenge leve :pls::laugh: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at vi nærmer oss slutten, nå da, damer! :) Det føles som det er lenge igjen ennå, men det er jo mer enn et halvt år siden positiv test, ømme pupper, kvalme og slik...

Kvinnekroppen er fantastisk, jeg slutter aldri å undres! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge igjen å nei ;) De ømme puppene dukket opp igjen for et par uker siden, det var ikke med i min beregning at de skulle det før Lita kom ut..

Naturen er fascinerende ja :jepp:

Snart ferie for deg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Takk for det! :) Begynner å nærme seg. Har vært godt å ha litt roligere tempo (i den grad en kan si det når en har en gutt på 2,5 år springende rundt, klar for å løpe på veien, med mere).

Blir en uke til med ferie, så blir det hjem, og å gjøre klart til baby kommer. Det betyr å lete frem tøy, vaske, og ta større rydding/utkasting av ting som har hopet seg opp hos oss. Vi har ikke den største plassen, så det er realt å få ryddet unna litt før den lille kommer.

Ser for meg at den lille kommer en gang fra 20. juli og utover. Barnet vi har fra før kom 2.5 uker før, så det kan jo hende. Mange av barna i vår familie har kommet litt før (noen uker - ikke prematur).

Alt er vel, selv om jeg er litt treg med å være her inne (har ikke med privat-pc på ferie). Blir nok mer aktiv etter hvert som terminen nærmer seg, og vi er ferdig med ferien! :)

Sommer :klemmer: til dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som fikk første 19 dager før termin og nr to kom på termin :) Så du trenger nødvendigvis ikke føde før termin denne gangen ;)

Kos dere med ferie :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er egentlig veldig deilig om den lille drøyer. Blir spennende å se når han kommer, håper jeg har det litt rolig når det skal skje, så jeg er uthvilt for selve fødselen.

Kommer han før termin - mer enn 12 dager før, har vi ikke barnehageplass dagtid.

siste ukene i juli før den lille kommer, mens han søker jobb. Han har ikke jobb så han kan få permisjon de to første ukene etter fødsel, så jeg håper han får jobbet inn en del vakter før fødsel, så han kan ta seg råd å være hjemme de første dagene i alle fall.

Håper mannen rekker å jobbe noen uker før mini kommer, og guttungen vår rekker å begynne i barnehagen før vi skal føde, så jeg kan hvile på dagtid. Når jeg leser over setningen nå, høres det ut som jeg ikke får hvilt med mannen hjemme :P, det er mest guttungen som vanskeliggjør dette :P.

Det er i grunn heftig å ha lillemann hjemme "alene" når jeg har mye ryggvondt, og han har mest lyst å springe på veien og teste grenser :P.

Nåja, det skal nok bli bra uansett. Får mannen jobbet en del, blir det mer penger i kassa, får han jobbet lite/ingenting blir det mye avlastning og avslapning på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper den lille kommer når gutten din har begynt i barnehagen og mannen har tjent inn nok tid til å få permisjon :)

Kjedelig med ryggvondt, har du vært til fysio eller noe slikt med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært til fysio denne gangen. Fikk det litt for travelt, rett og slett. Men jeg tok en del grep på jobb, skaffet meg Pilatesball, prøvde å gå roligere m.m.

Trening 2-3 ganger i uka hjalp også godt på. Særlig vanngym.

Jeg pendlet hver dag, så så for meg det ville bli vanskelig å dytte inn fysio med pendling og samkjøring.

Men nå har jeg hatt fri et par uker, og er nå hjemme igjen, og kan trene en god del i deilig vann. Håper det gjør susen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Fått trent noe i vann? Jeg hadde planer om det, men er så dårlig med bassengtilbud her omkring... Håper ryggen ikke plager deg alt for mye, og at fri gjør godt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...