Gå til innhold

Auds rede

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du skal få se bilde, Synne M! :) Legger det kanskje ikke direkte her.

Blir spennende, 20 timer igjen til UL. Kryssekrysse, kvalmen er ikke noe å si noe på i alle fall.

Føler meg rimelig sjaber, spurte mannen om det var riktig på denne måten sist gang, så ille... Svar: "- Du er verre nå. eeeh, du HAR det verre nå" hihi. Rask redning ;).

Har sovet en time dupp etter middag i går og i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt vel med lilleprikk, satt frem en dag til 9+2 :).

Skrevet

Herlig at alt er bra med lilleprikk :) Har noen bilder av vår lille fra 9+2, kompis synes klumpen ligner på en delfin :fnise:

Skrevet

Ja, fikk litt fiskefeeling, men var utrolig morsomt å se hender, føtter og litt fingre! :) Utrolig at så mye er klart så tidlig.

Skrevet

Vi fikk også se fingeranleggene på den ul-en, det er fantastisk at det går an å se så mye så tidlig ja :Nikke:

Blir det flere ul på dere før den ordinære?

Skrevet

Med mindre det skjer noe ekstraordinært - så blir det ikke før den ordinære. Skal ikke til jordmor før 12+2, så håper det ikke gjør det vanskelig å få UL til rett tid ;).

Herlig med sniktitt. Sist svangerskap fikk jeg mange UL - var med i forskningsstudie :).

Skrevet

Inn og jubler litt - 10+0 i dag, det vil si at jeg starter i den 11. uke.

Kvalmen er ennå her - lurer på om den har blitt pittelitt bedre siste dagene, hjelper kanskje å ha hatt helg og ikke være første jobbuke etter ferien?

Dette blir litt travel uke - med karaktersetting av halvårskarakterer. Men jeg kan juble litt: 54 down - 19 to go! :) Satser på å få dem ferdig til torsdag - frist fredag.

Ellers jobber jeg med å prøve å ikke stresse, stressa en del i høst. Føler jeg får det til på et vis, det hjelper jo på å ha en liten frosk i magen, da MÅ jeg bare roe han!

Skrevet

Inn og jubler litt - 10+0 i dag, det vil si at jeg starter i den 11. uke.

Kvalmen er ennå her - lurer på om den har blitt pittelitt bedre siste dagene, hjelper kanskje å ha hatt helg og ikke være første jobbuke etter ferien?

Dette blir litt travel uke - med karaktersetting av halvårskarakterer. Men jeg kan juble litt: 54 down - 19 to go! :) Satser på å få dem ferdig til torsdag - frist fredag.

Ellers jobber jeg med å prøve å ikke stresse, stressa en del i høst. Føler jeg får det til på et vis, det hjelper jo på å ha en liten frosk i magen, da MÅ jeg bare roe han!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Gratulerer med 10 uker(vel sent :flau: ), nå nærmer du deg vel de magiske 12ukene? Hvordan går det med kvalmen?

Håper halvtårskaraktersettingen gikk bra, og at helgen er god :)

:klemmer:

Skrevet

Tusen takk, rhubarb! :) (Har du dagbok?)

I morgen er 12 fulle uker i boks - og kan starte i den 13. uka - Det blir herlig.

Første kontroll blir torsdag denne uka.

Kvalmen slipper litt taket - det er herlig.

Kjenner det godt i ligamentene når jeg hoster + en kropp som eser litt - kveldsmage spesielt - så har en del tegn og symptomer selv om jeg ikke sliter like mye kvalmen :).

Skrevet

Hvordan gikk det hos legen?

Jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen din av kroppen. Det stikker når jeg hoster, nyser osv. Og magen er SVÆR om kvelden :haar: Greier ikke lenger holde inn magen...

Så fint at kvalmen er på retur. Jeg har fått en helt annen hverdag etter at kvalmen ga seg :hoppendeglad:

Har ingen dagbok, det kommer kanskje :)

Skrevet

Gikk fint til legen. Ble ikke lyttet etter hjerteslag eller tatt symfysemål dog - kanskje tidlig. Var jo førstekontroll, så var litt formelle ting vi måtte ordne.

Fikk sendt bestilling på UL - så håper det kommer innkalling om noen uker. Skal reise bort akkurat i de dagene det kan være - så greit å ha litt tid så jeg kan be om et anna tidspunkt.

Fremdeles fin kvalme - brekker meg da en del - til mugget brød f.eks - helt krise, hehe.

Følelsesmessig er jeg høyt og lavt.

Sist uke var så utrolig travel - mest jobbrelatert + hele kula forkjøla - så da var jeg veldig sliten da lørdag kom. Godt å være på plussida om søndagen - og i dag fikk jeg endelig kommet meg på trening - ei svømmeøkt.

Må passe på ryggen, har litt vondter i korsryggen innimellom.

Føles bra å være på plussida, skal gjøre det jeg kan for å holde meg i passe positiv fart :).

Sist uke når jeg var sliten og nede var det ikke måte på ting jeg ikke så for meg å få til/få gjort. Nå er det motsatt ;).

Skrevet

Supert at kvalmen har gitt seg der og! :)

Skrevet

:goodbye:

Der fann eg deg.

Gratulerer med sommargave på veg. :nigo:

Skrevet

Så bra at superkvalmen har gitt seg :)

HÅper du får en fin uke :klem:

Skrevet

:goodbye:

Innom og hilser på, bare :)

Skrevet

Takk for det. Har litt mer energi - utrolig. Endelig kommet meg på trening også - det går rolig for seg, skal jeg si dere. 20 min ellipsemaskin - og et par minutter planke/matteøvelser. Småsliter litt med korsryggen - så godt å få være på trening å få forebygget litt ;).

Oppdaterer mer senere, nå blir det litt Big Bang Theory med gubben før kvelden tar meg :).

:klemmer:

Skrevet

Yey, ennå en uke med litt mer energi, utrolig deilig! :) Hjelper bra på at toåringen faktisk sover om kveldene og sovner i god tid. Sist uke og rundt helga var det en del seeene kvelder og overtrøtt gutt som fikk jeksler. Mye roligere gutt nå. Da blir det roligere mamma også.

I overskuddsbølgen fikk jeg i går både trent og bakt brød. Har ikke bakt brød på flere måneder, er ikke så mye arbeid - men som oppleves veldig som tiltak - og prioriteres fort ned.

Jeg får energi av å ha energi, altså å holde meg i gang og tenke at jeg har mer energi. Tankens kraft er stor.

Bare å holde ut uka, vinterferie til helga. Nå begynner kollegene mine å bli slitne, og det trekker litt ned å høre slitne folk, blir nesten sliten av det selv :P.

Starter i uke 16 i dag, yey! :) 27 dager til UL.

Skrevet

Så godt at energien har kommet :)

Skrevet

Deilig med ekstra energi. Om du har noko til overs, kan eg alltids ta imot overskuddslageret. Her er det mangel på den slags. Og eg er ikkje eingong gravid... :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...