Gå til innhold

Om en 15 år gammel gutt har sex med en 13 år gammel jente


cheshire cat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville gitt den 15åringen som hadde knullet min 13årige datter juling.

Hadde vært usedvnalig fristet selv, men jeg er mann og har trent kampsport, så jeg ville nok fort havnet i fengsel. Men jeg hadde skremt livskiten ut av yplingen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i vårt stadig mer seksualiserte og sex-fokuserte samfunn synes jeg slettes ikke det er rart at alderen for eksperimentering synker lavere og lavere.

Såklart er det et samfunnsproblem at unge har sex, de kan jo bli gravide, få kjønnssykdommer og det som verre er. Men dette må ses på som nettopp det; et SAMFUNNSproblem, ikke et INDIVIDUELT problem.

Er det ikke begge deler?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er greit eller ikke, barn eksprimenterer faktisk tidligere og tidligere. Så om vi synes det er greit eller ikke, er en helt annen sak - for det skjer. Lillesøstra til venninna mi er 13, og forteller historier om kjærstepar i klassen, hvor jenta faktisk suger han på doen på skolen.

Jeg synes faktisk at den aktuelle skolen burde få greie på at tretten år gamle jenter suger gutter på doen på skolen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke så lenge det er frivillig.

Dersom det er tvang er det så klart en annen sak, men da er det uansett ikke alderen det går på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer stadig vekk tilbake til denne tråden og jeg er nok blant de få konservative her inne og også blant de eldste, men jeg har noen innspill som jeg føler ikke er kommet fram. Jeg har også inntrykk av at mange som skriver her er ganske unge og ikke har barn selv.

For det første trodde også jeg at det var en seksuell lavalder her i landet og at den gjaldt uansett alderen på den andre parten. Jeg trodde i min enfoldighet at dette var på grunn av at man ikke er moden nok til ha sex - både fysisk og psykisk - før man er i den alderen. Så kan man si at noen blir moden som 15 åring mens andre blir moden som 17 åring, poenget er at man ikke er moden nok som 13 åring.

For det andre mener jeg faktisk at en 12-13 åring ikke er psykisk moden til å ha et sexliv med en annen person (at barn har sex med seg selv er noe helt annet). Jeg er så gammeldags at jeg mener at det å ha sex skal bety noe, det skal være mer enn kun kropp og teknikk, det skal være følelser på ett eller annet plan. Møter meg selv i døra på akkurat det, jeg er singel, har ikke kjæreste og kunne kanskje tenkt meg en "venn" på dette området, men jeg er voksen med en livserfaring som er 13 åring ikke har. Den gangen jeg hadde sex første gang var det med en jeg hadde vært sammen med lenge og vi var forelsket i hverandre. Det var ikke noe vi "annonserte" til andre eller skrøt av i venneflokken, det var noe mellom oss. Samtidig var det ikke noe vi holdt hemmelig, spurte noen så fikk de svar. Jeg var ikke fylt 16, men det var ikke mange månedene unna og jeg var ganske så moden. Det forholdet varte i mange år.

Jeg har inntrykk av at i dag er sex i alle mulige varianter noe mange unge blir presset til, det fremstilles i media som om dette er helt vanlig og hvor man nærmest er unormal og rar dersom man ikke er med. Det synes jeg er synd, dagens unge har så utrolig stort press på seg når det gjelder alt mulig; utseende, å være vellykket, skole osv. Skulle ønske de på sex fronten kunne få lov til å være barn litt lenger, de har det så altfor travelt med å bli voksne. Samtidig tror jeg også at dagens unge ofte ikke har noen kobling mellom følelser og sex, det er to helt forskjellige ting. Og jeg tror mange jenter gjør seksuelle ting fordi i sin uvitenhet tror dette er voksent og vil skaffe dem status og respekt.

Og mitt siste argument; jenter på 12-13 år er ikke fysisk utrustet til å ha sex. En gutt på 14-16 år er ofte fysisk utrustet som en voksen mann, jenter på 12-13 år er ikke utrustet som voksne kvinner og vil derfor å problem med å ha sex. Underlivet er ikke ferdig og det vil være vondt å gjennomføre samleie. Har en venn i barnevernet som har fortalt om fysiske skader småjenter og unge jenter får når de er utsatt for incest (som jo ofte utføres av voksne menn) og det samme må vel gjelde i de tilfelles hvor samleiet er såkalt ”frivillig”. De skadene han beskrev gjorde meg helt kvalm.

Jeg har en datter som ennå har noen år igjen til hun er i den alderen, men årene går fort og bare tanken på at noen mener hun er klar til å ha sex om noen år er helt motbydelig. Som andre har sagt her; forsøker noen å ha sex med min datter når hun kommer i den alderen kan de forvente ganske så kraftige reaksjoner fra min side!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vært usedvnalig fristet selv, men jeg er mann og har trent kampsport, så jeg ville nok fort havnet i fengsel. Men jeg hadde skremt livskiten ut av yplingen.

Hvis hun var kjæreste med gutten på 15 da? Det er nemlig det vanligste når man har sex i så ung alder. Og han ga henne en god seksuell debut i trygge omgivelser med en som brydde seg om henne! Nei, da kommer store sterke pappa på døra (som har trent kampsort :fnise:) for å gi han inn! Blir bare patetisk, unnskyld meg...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gitt den 15åringen som hadde knullet min 13årige datter juling.

Og jeg ville gitt den voksne som banket en 15åring, et lengre opphold på sykehus med full kjeverekonstruksjon.

Er vi godt nok nede på apestadiet nå, eller skal vi smøre oss inn med vår egen avføring også?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer stadig vekk tilbake til denne tråden og jeg er nok blant de få konservative her inne og også blant de eldste, men jeg har noen innspill som jeg føler ikke er kommet fram. Jeg har også inntrykk av at mange som skriver her er ganske unge og ikke har barn selv.

For det første trodde også jeg at det var en seksuell lavalder her i landet og at den gjaldt uansett alderen på den andre parten. Jeg trodde i min enfoldighet at dette var på grunn av at man ikke er moden nok til ha sex - både fysisk og psykisk - før man er i den alderen. Så kan man si at noen blir moden som 15 åring mens andre blir moden som 17 åring, poenget er at man ikke er moden nok som 13 åring.

(at barn har sex med seg selv er noe helt annet). Jeg er så gammeldags at jeg mener at det å ha sex skal bety noe, det skal være mer enn kun kropp og teknikk, det skal være følelser på ett eller annet plan. Møter meg selv i døra på akkurat det, jeg er singel, har ikke kjæreste og kunne kanskje tenkt meg en "venn" på dette området, men jeg er voksen med en livserfaring som er 13 åring ikke har. Den gangen jeg hadde sex første gang var det med en jeg hadde vært sammen med lenge og vi var forelsket i hverandre. Det var ikke noe vi "annonserte" til andre eller skrøt av i venneflokken, det var noe mellom oss. Samtidig var det ikke noe vi holdt hemmelig, spurte noen så fikk de svar. Jeg var ikke fylt 16, men det var ikke mange månedene unna og jeg var ganske så moden. Det forholdet varte i mange år.

Jeg har inntrykk av at i dag er sex i alle mulige varianter noe mange unge blir presset til, det fremstilles i media som om dette er helt vanlig og hvor man nærmest er unormal og rar dersom man ikke er med. Det synes jeg er synd, dagens unge har så utrolig stort press på seg når det gjelder alt mulig; utseende, å være vellykket, skole osv. Skulle ønske de på sex fronten kunne få lov til å være barn litt lenger, de har det så altfor travelt med å bli voksne. Samtidig tror jeg også at dagens unge ofte ikke har noen kobling mellom følelser og sex, det er to helt forskjellige ting. Og jeg tror mange jenter gjør seksuelle ting fordi i sin uvitenhet tror dette er voksent og vil skaffe dem status og respekt.

Og mitt siste argument; jenter på 12-13 år er ikke fysisk utrustet til å ha sex. En gutt på 14-16 år er ofte fysisk utrustet som en voksen mann, jenter på 12-13 år er ikke utrustet som voksne kvinner og vil derfor å problem med å ha sex. Underlivet er ikke ferdig og det vil være vondt å gjennomføre samleie. Har en venn i barnevernet som har fortalt om fysiske skader småjenter og unge jenter får når de er utsatt for incest (som jo ofte utføres av voksne menn) og det samme må vel gjelde i de tilfelles hvor samleiet er såkalt ”frivillig”. De skadene han beskrev gjorde meg helt kvalm.

Jeg har en datter som ennå har noen år igjen til hun er i den alderen, men årene går fort og bare tanken på at noen mener hun er klar til å ha sex om noen år er helt motbydelig. Som andre har sagt her; forsøker noen å ha sex med min datter når hun kommer i den alderen kan de forvente ganske så kraftige reaksjoner fra min side!

I riktig rekkefølge:

-Hvem er du til å si at ingen 13-åringer er modne for sex? Som nevnt kjenner jeg mange som debuterte i den alderen, og alle er sunne seksuelle vesener den dag i dag. Blir provosert av sånne generaliseringer. Mange er ikke modne nok, noen èr modne nok, uansett hvor mye du skulle ønske at de ikke var det.

-Tror du ikke 13-åringer har kjærester de er glade i? Betyr det fortsatt ikke noe bare fordi de er 13, eller hvordan henger egentlig resonnementet dit sammen?

-Nei, det tror du vel ikke. Utrolig hvilke arrogante ovenfra og ned-holdninger du tillater deg bare fordi du er noen år eldre. Hvor i all verden har du dette fra? Har du gjennomført undersøkelser, pratet med unge mennesker, eller sluker du bare rått det som står i VG og Norsk ukeblad?

-Hvordan stemmer dette med den brede faglige enigheten om at jenter kommer i puberteten 2-3 år for gutter (i snitt)?

-"Forsøker å ha sex med dattera di?" Det kan like gjerne være dattera di som tar intiativet... Eller lever du fortsatt under dogmen at det er gutter "tar/får" sex av jenter. Jenter er ofte tidligere utviklet en gutter i 13-årsalderen, og derfor er det naturlig at de oppsøker 15-årige gutter som er på samme fysiske og mentale nivå som dem selv.

Her var det så mye trist lesing av jeg har lyst til å grine!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I riktig rekkefølge:

-Hvem er du til å si at ingen 13-åringer er modne for sex? Som nevnt kjenner jeg mange som debuterte i den alderen, og alle er sunne seksuelle vesener den dag i dag. Blir provosert av sånne generaliseringer. Mange er ikke modne nok, noen èr modne nok, uansett hvor mye du skulle ønske at de ikke var det.

-Tror du ikke 13-åringer har kjærester de er glade i? Betyr det fortsatt ikke noe bare fordi de er 13, eller hvordan henger egentlig resonnementet dit sammen?

-Nei, det tror du vel ikke. Utrolig hvilke arrogante ovenfra og ned-holdninger du tillater deg bare fordi du er noen år eldre. Hvor i all verden har du dette fra? Har du gjennomført undersøkelser, pratet med unge mennesker, eller sluker du bare rått det som står i VG og Norsk ukeblad?

-Hvordan stemmer dette med den brede faglige enigheten om at jenter kommer i puberteten 2-3 år for gutter (i snitt)?

-"Forsøker å ha sex med dattera di?" Det kan like gjerne være dattera di som tar intiativet... Eller lever du fortsatt under dogmen at det er gutter "tar/får" sex av jenter. Jenter er ofte tidligere utviklet en gutter i 13-årsalderen, og derfor er det naturlig at de oppsøker 15-årige gutter som er på samme fysiske og mentale nivå som dem selv.

Her var det så mye trist lesing av jeg har lyst til å grine!

Begynte å argumnetere punkt for punkt, men gidder ikke. Regner med at ingenting vil rokke ved din innstilling på at det er bare å knulle i vei så snart man får sjansen. Som sagt er jeg helt inneforstått at mine meninger her er gammledagse, men det rokker ikke med min mening om at barn på 12-13 år ikke er gamle nok til å ha sex. Det mente jeg da jeg var 20, det mente jeg da jeg var 30 og det mener jeg nå.

Det som er trist er at tydeligvis så mange mennesker synes det er ok at barn har sex. Enten det er jenter eller gutter. Jeg griner ikke av dine meninger, jeg blir kvalm.

Endret av Sign
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å argumnetere punkt for punkt, men gidder ikke. Regner med at ingenting vil rokke ved din innstilling på at det er bare å knulle i vei så snart man får sjansen. Som sagt er jeg helt inneforstått at mine meninger her er gammledagse, men det rokker ikke med min mening om at barn på 12-13 år ikke er gamle nok til å ha sex. Det mente jeg da jeg var 20, det mente jeg da jeg var 30 og det mener jeg nå.

Det som er trist er at tydeligvis så mange mennesker synes det er ok at barn har sex. Enten det er jenter eller gutter. Jeg griner ikke av dine meninger, jeg blir kvalm.

Tull, du klarer ikke! Utrolig at du mener DU har definisjonsretten for når det er ok å begynne å ha sex. Kvalmende er nok heller de holdningene datteren din møter! Det er holdninger som gjør at hun hvertfall ikke kommer til deg hvis hun lurer på prevensjon og beskyttelse som 14-åring.

Du trenger heller ikke svøpe deg inn i at du er fra en annen generasjon. 14-åringer hadde sex med hverandre på din tid også! Hvem sier noe om å knulle i vei så snart man får sjansen? Man begynner når men SELV føler det naturlig, enten man er 13 eller 18. Hvis to 13-14 åringer har sex med hverandre og begge trives, hvorfor er det galt?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Og jeg ville gitt den voksne som banket en 15åring, et lengre opphold på sykehus med full kjeverekonstruksjon.

Er vi godt nok nede på apestadiet nå, eller skal vi smøre oss inn med vår egen avføring også?

Vel, rører noen mitt barn så får vedkommende klask på lanken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg unger selv, vil jeg bare si med engang - men, om jeg hadde fått vite at min datter på 13 år hadde hatt sex med en gutt på 15 så hadde jeg vel automatisk tenkt at det er for tidlig. Som flere har poengtert tidligere så mener jeg at saken får et annet lys dersom det er kjæresten det er snakk om, med tanke på å føle seg trygg og at hun da er glad i den hun deler sin debut med. Ingen liker vel at det skjer så tidlig, barn blir voksne alt for tidlig osv, men det eneste som kan gjøres er å trå inn med mer opplysning ang. graviditet, kjønnsykdommer osv.

Om man selv hadde en fin debut som 13-åring, så kan man ikke like greit anta at det gjelder for gjennomsnittet. Folk utvikler seg forskjellig, noen føler seg presset, og noen er ikke psykisk klar for eventuelle "bruk og kast"opplevelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig så vil man ikke at barnet sitt skal ha sex som trettenåring. Men mest sannsynlig, så er jenta med på det selv. Derfor synes jeg det er så idiotisk av foreldre å skulle anmelde folk som er over 16 for å ha hatt sex med folk under 16, for sannsynligvis så ville de det selv. Ellers er det jo voldtekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om gutten og jenta er trygge på hverandre, forelsket (helst i et forholdt), det skjer under trygge omgivelser og de bruker beskyttelse så ser jeg INGENTING i veien for at de skal ha sex, om det er frivillig fra begge parter ser jeg ikke hindringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må faktisk le av alt dette hykleriet.

På den ene siden LOVPRISER man program som Trekant, hvor pur unge mennesker får høre at det er normalt med penis-piercinger, de får se nærbilder av stimulering av fitter og får se erigerte peniser på rekke og rad.

De får inngående kunnskap i nytelse, nytelse, nytelse. Mellom linjene står det klart skrevet "Har du lyst, hr du lov".

Så, på den andre siden, reageres det kraftig på at 13-åringer har sex.. HALLo!? Hvilken planet bor dere på? Når en 10-11 åringer kan gå inn på NRK Nett-TV og få dette servert som sannheter, så ikke forvent noe annet enn at de blir nysgjerrig og ønsker å utforske alt dette.

Samfunnet vårt er mer og mer seksualisert, og sex-livet er ikke lengre privat. Nei, det skal ut i offentligheten, på en evig jakt etter den ultimate nytelsen, gjerne G-punktsorgasmer og multorgasmer.

I dag er det svært mange jenter som kommer i puberteten allerede i 10-11 års alderen.

Synes det blir regelrett hyklersk. Hvis man synes det er forkastelig at en 13-åring har sex, ja da bør man også synes programmer som Trekant er forkastelig.

Bestem dere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må faktisk le av alt dette hykleriet.

På den ene siden LOVPRISER man program som Trekant, hvor pur unge mennesker får høre at det er normalt med penis-piercinger, de får se nærbilder av stimulering av fitter og får se erigerte peniser på rekke og rad.

De får inngående kunnskap i nytelse, nytelse, nytelse. Mellom linjene står det klart skrevet "Har du lyst, hr du lov".

Så, på den andre siden, reageres det kraftig på at 13-åringer har sex.. HALLo!? Hvilken planet bor dere på? Når en 10-11 åringer kan gå inn på NRK Nett-TV og få dette servert som sannheter, så ikke forvent noe annet enn at de blir nysgjerrig og ønsker å utforske alt dette.

Samfunnet vårt er mer og mer seksualisert, og sex-livet er ikke lengre privat. Nei, det skal ut i offentligheten, på en evig jakt etter den ultimate nytelsen, gjerne G-punktsorgasmer og multorgasmer.

I dag er det svært mange jenter som kommer i puberteten allerede i 10-11 års alderen.

Synes det blir regelrett hyklersk. Hvis man synes det er forkastelig at en 13-åring har sex, ja da bør man også synes programmer som Trekant er forkastelig.

Bestem dere.

Trekant er et helt idiotisk program.

Om to tenåringer er glade i hverandre og har lyst på sex, er det greit. Det er ikke romfartsteknologi vi snakker om, trekant er ganske irrelevant i forhold til saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mitt siste argument; jenter på 12-13 år er ikke fysisk utrustet til å ha sex. En gutt på 14-16 år er ofte fysisk utrustet som en voksen mann, jenter på 12-13 år er ikke utrustet som voksne kvinner og vil derfor å problem med å ha sex. Underlivet er ikke ferdig og det vil være vondt å gjennomføre samleie.

Jenter kommer i puberteten før gutter, og er lengre fremme både fysisk og psykisk, så dette argumentet er bare tull. I snitt ligger jentene ca to år før guttene, så 13-15 er en logisk match sånn sett.

Og til de som er så bekymret for dagens ungdom kan jeg opplyse om at gjennomsnittlig debutalder har gått opp med ca ett år, i forholt til for tjue år siden, da jeg var 15. For jenter fra 16 til 17 år, og for gutter fra 17 til 18 år. Så det er ingen grunn til å få moralsk panikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke straffes nei! :) Så lenge begge er under 16, og det er frivillig, så er det greit. Men hadde de vært enda yngre så burda man ha grepet inn, for å si det sånn... Syns det grenser litt til "for ung" når man bare er 13... Men sånn har det nå blitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...